DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Masi elmondta, miért vették el Verstappen pontját

A holland meglepődött, a Red Bull kifakadt, az FIA versenyigazgatója szerint viszont teljesen egyértelmű volt, hogy törölni kell Verstappen utolsó körben futott eredményét az F1-es Portugál Nagydíjon.

A portimaói hétvégén megint többször is előkerült a pályahatárok betartásának témája: Max Verstappennek szombaton is elvették a legjobb körét, amellyel pole-ba állhatott volna, majd a vasárnapi versenyen a hajrában futott leggyorsabb körét és az érte járó egy világbajnoki pontot érvénytelenítették.

A holland ezt a leintés utáni interjúknál tudta meg, s akkor úgy fogalmazott, hogy „furcsállja” a dolgot, mivel állítása szerint a 14-es kanyarban nem voltak annyira szigorúak a hétvége során a felügyelők. A Red Bull vezetősége ennél is tovább ment: Helmut Marko tanácsadó a „szabályokkal való zsonglőrködésnek” nevezte, hogy szerinte ennyire inkonzisztensek a felügyelők a pályaelhagyásokat illetően.

verstappen-portimao-redbull-masi-2



Michael Masi, az FIA versenyigazgatója a futam után szokás szerint ismertette a saját álláspontját: szerinte a 14-es kanyarban egyértelmű volt, hogy aki lemegy a rázókőről is, az elhagyja a pályát, s ha ez tartós előnnyel jár, akkor azt szankcionálni kell.

„Miután áttekintettük, mi történt pénteken, láttuk, hogy a 14-es kanyart sokkal szélesebben használják: ez nem jelentett gondot 2020-ban, idén viszont már igen. Éppen ezért a versenyhétvégére kiadott jegyzetben azt írtam a versenyzőknek, hogy hasonlóan használják a piros-fehér rázókövet, mint az 5-ös kanyarban” – magyarázta Masi, akit a PlanetF1.com idéz. „Elmondtuk nekik, hogy amennyiben tartós előnyre tesznek szert azáltal, hogy túlmennek a rázókövön, például úgy előznek meg egy autót, gyorsabbak az adott miniszektorban vagy bármi, akkor azt megnézzük. A futam után megnézve pedig elég egyértelmű volt, hogy Max elhagyta a pályát, és mindenkinél gyorsabb volt abban a miniszektorban, amivel megfutotta a leggyorsabb kört, amely világbajnoki pontot ért volna.”

A Masi által említett jegyzetben valóban az szerepelt, hogy a szóban forgó 14-es kanyarban az számít pályaelhagyásnak, ha az autó már egyetlen kerekével sem érinti a rázókövet, emellett hozzátették, hogy a pilótáknak „minden tőlük telhetőt meg kell tenniük”, hogy a pályán belül maradjanak, s azt alapos indok nélkül nem hagyhatják el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: