DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Masi elmondta, miért kapott büntetést Norris

Még a Red Bull főnöke is erősnek érezte a Perez elleni megmozdulásért kiszabott öt másodpercet, az FIA versenyigazgatója azonban rámutatott, melyik előírásnak nem felelt meg a McLaren britje.

A Formula-1-es Osztrák Nagydíj legtöbbet tárgyalt esete már a verseny elején megtörtént: a biztonsági autós fázist követő újraindításnál Sergio Perez Lando Norrist támadta a 4-es kanyar külső ívén, a brit azonban nem hagyott neki helyet, így a mexikói a sóderágyba szaladt, több pozíciót is veszítve. A mclarenest emiatt öt másodperces büntetéssel sújtották – ahogy később kétszer magát Perezt is, miután Charles Leclerc ellen hasonló manővert mutatott be.

Norris egyáltalán nem érezte jogosnak a szankciót – ahogy egyébként a Red Bull és a McLaren főnökei, Christian Horner és Andreas Seidl sem –, s inkább Perez kísérletét nevezte „ostobának”. A végül így is harmadikként végző pilóta megjegyezte: az eset szerinte hasonló volt, mint ami az imolai rajtnál történt Max Verstappen és Lewis Hamilton között, ahol a holland nem igazán hagyott helyet a mercedesesnek az első sikánban.

norris-perez-dppi-spielberg-1

(A kép néhány kanyarral az incidens előtt készült)


Természetesen a büntetés kapcsán megszólalt az immár szinte minden hétvégén magyarázatokat adni kénytelen Michael Masi, az FIA versenyigazgatója is, aki szerint nem lehet összehasonlítani a különböző pályák különböző pontjain történt incidenseket:

„Minden első körös incidenst elnézőbben kezelünk, és már néhány éve ez a helyzet, mióta a „hagyjuk őket versenyezni” jeligét használjuk” – idézi Masit a RaceFans.net szaklap. „De nyilván nehéz minden egyes esetet összevetni a többivel. Tudom, hogy mindenki szereti egy kalap alá venni a dolgokat, de nagyon nehéz összehasonlítani két teljesen eltérő kanyart, mint például az imolai vagy itt a 4-es és a 6-os.”

Masi azt is elmondta, melyik előírásnak nem tett eleget Norris a Perez elleni leszorítás során: „Sergio esetében már teljesen Lando mellett volt az autója, emiatt pedig kötelessége legalább egy autónyi szélességű helyet hagynia a pálya szélétől” – fogalmazott a versenyigazgató. Érdekesség, hogy még Hornernél is belefért ez a „kemény versenyzés” kategóriájába, hozzátéve, hogy Perezt már „kénytelenek” voltak büntetni Norris szankcionálása után, amikor Leclerc-rel hasonló helyzetbe keveredett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: