DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő

Halo

A Halo fogja tönkretenni az F1-et?

Az F1-ben zajló, nagyobb biztonság elősegítését szorgalmazó fejlesztések kedveznek a pilótáknak, a rajongók viszont elfordulhatnak a sportágtól - mi lehet a helyes megoldás? Niki Lauda amellett érvel, hogy kezd kicsit túl sok lenni belőle, és megkérdőjelezi a Halo szükségességét is.

részletek

Komoly változásokon ment át a Halo

Miután az FIA úgy döntött, hogy 2017-re a Halo-t fogja bevezetni a pilótafülkék védelmére, az is biztos volt, hogy még kell csiszolni a Ferrari által kipróbált megoldáson.

részletek

Massa szerint a Halo őt is megvédhette volna

Felipe Massa továbbra is a biztonság egyik élharcosának számít az F1-ben - szerinte folyamatosan fejleszteni kell a biztonságon, de amikor autóba ül, nem aggódik amiatt, hogy megsérülhet.

részletek

Eldőlt: a Halo jöhet 2017-ben

Az F1-es Technikai Munkacsoport szombat reggel abban állapodott meg, hogy Red Bull által kipróbált aeroscreen helyett a téli teszteken bemutatkozó Halót szeretnék bevetni 2017-ben.

részletek

Wilson öccse: Hamiltonék szűklátókörűek

Már hosszú ideje kezelni kellett volna a fejvédelem kérdését az F1-ben és az IndyCarban – véli Stefan Wilson, aki tavaly bátyját, hét éve pedig egy barátját vesztette el egy elrepülő alkatrész miatt.

részletek

„A lassabb kijutás nem ár a fejvédelemért”

Charlie Whiting szerint a legfontosabb az F1-ben, hogy megfelelő módon védjék a pilóták fejét, és ezért még az sem túl nagy ár, ha esetleg néhány másodperccel lassabban tudnak kiszállni az autóból.

részletek

Ecclestone továbbra is ellenzi a fejvédelmet

„Halo vagy aeroscreen? Egyik sem!” – nagyjából így lehetne összefoglalni az F1 nagyurának véleményét a 2017-ben bevezetni tervezett fejvédelemről. Ecclestone már a tesztelési módszereket sem érti.

részletek

Megvan, meddig kell dönteni a fejvédőről

Charlie Whiting az F1-es Orosz Nagydíj helyszínén elárulta: a csapatokkal megegyeztek egy végső határidőben, amíg el kell dönteniük, hogy a Mercedes vagy a Red Bull megoldását vezetik-e be jövőre.

részletek

Mégsem a halót vezetik be 2017-től?

Az F1 versenyigazgatója, Charlie Whiting nagyon pozitívan beszélt a Red Bull fejvédelméről, amely a héten komoly teszteken esik át. Lehetséges, hogy inkább ez kerül fel az autókra a halo helyett.

részletek

Wurz: A funkció a fontos, nem a szépség

Az F1-es pilóták érdekvédelmi szövetségének vezetője szerint a halo bevezetéséről szóló döntésnél elsősorban a versenyzők biztonságát kell szem előtt tartani. Idővel persze javíthatnak a kinézetén is.

részletek

Ricciardo kipróbálta a félig zárt fülkét

A Red Bull ausztrál versenyzője elsőként próbálhatta ki az osztrákok megoldását az F1-es pilóták fejének védelmére. A fő kérdések: ki lehet szállni időben? Nem zavarja a látást? Biztonságosabb így?

részletek

Massa: Nem akarok még egy barátot elveszíteni

A Williams F1-es pilótája, Felipe Massa továbbra is kiáll a biztonsági intézkedések javítása mellett és nem szeretne még több olyan szörnyű eseményt átélni, mint Jules Bianchi baleseténél.

részletek