FIA
Raikkönen, Alonso és Button sem lenne ma az F1-ben, ha…
Kimi Raikkönen, Fernando Alonso, Jenson Button, Daniel Ricciardo, Felipe Massa, Marcus Ericcson, Carlos Sainz és Max Verstappen – mindannyian tagjai lesznek a 2015-ös mezőnynek, de egyikük se lenne ma az F1-ben, ha az FIA új szuperlicenszes pontrendszere már az ő bemutatkozásukkor is érvényben lett volna.
részletekFeleslegesen, de előbb kezdődik Szocsi is
Az Orosz Nagydíj szervezői annak ellenére is eleget tettek az FIA kérésének, hogy őket nem fenyegeti korai sötétedés. Egyben az is eldőlt, hogy nem lesz náluk éjszakai F1.
részletekFIA: Schumacherrel kivételt tettünk volna
Ugyanis a 2016-tól életbe lépő, szuperlicenszre vonatkozó szabályok alapján a hétszeres világbajnok nem térhetett volna vissza az F1-be a Mercedes színeiben 2010-ben. Sok ilyen kivételre azonban ne számítsunk a jövőben.
részletekAz FIA hajlandó változtatni pontrendszerén
Nincsenek kőbe vésve a 2016-tól életbe lépő F1-es szuperlicensz-pontrendszer előírásai, közölte az FIA. Ha szükség van rá, változtatni fognak azon, melyik sorozat mennyit ér.
részletekKiss Pál Tamás: Miért nem szuper a szuperlicenszes pontrendszer?
Az elmúlt években egyértelműen Kiss Pál Tamás ért el a legmagasabb szintre a nemzetközi formulaautós szériákban honfitársaink közül, így ha valakinek a véleménye igazán hiteles lehet az FIA új, szuperlicenszes pontrendszeréről, akkor az ő.
részletek7+1 kínzó kérdés az új pontrendszerről
Az FIA új licenszrendszere számos versenyző számára teszi lehetetlenné az F1-be jutást vagy visszatérést, s több bajnokságot is nehéz helyzetbe hoz. Még sok kérdés van, mely nem hagy minket nyugodni.
részletekFrijns bízik az FIA bölcs belátásában
A Nemzetközi Automobil-szövetség nyilvánvalóan azért köti 2016-tól jóval szigorúbb feltételekhez a szuperlicensz megszerzését, hogy csak a tényleg arra érdemes pilóták jussanak be az F1-be. Robin Frijns bízik benne, hogy erről a célról a kivételes esetekben sem feledkeznek majd el.
részletekAz ausztrálok nem akarnak korábbi rajtot
Jules Bianchi balesetének utóhatásaként az FIA azt szeretné, hogy a versenyek ne kezdődhessenek el túl késői időpontban. Az F1-es Ausztrál Nagydíj szervezői azonban hajthatatlanok.
részletekA Renault elégedetlen az FIA pontrendszerével
Úgy tűnik, nem tartott sokáig, hogy hivatalosan is vitát generáljon az FIA nemrég kiadott pontrendszere, amely az F1-hez szükséges szuperlicensz elérésének feltétele.
részletekDomenicali felügyeli az új Formula-2 születését
Komoly feladatot kap az FIA Együléses Bizottságának új elnöke, Stefano Domenicali. A Ferrari egykori főnökének feladata az újrainduló Formula-2-es utánpótlás-bajnokság létrehozása lesz, amelynek tervei még csak körvonalazódnak.
részletekHivatalos: Virtuális safety car 2015-től
Az FIA ma közzétett, 2015-re vonatkozó sportszabályzatának 41-es pontja rendelkezik arról, hogy bevezetésre kerül a virtuális safety car, valamint megjelöli használatának körülményeit is.
részletekSajtó: A Lotus késve fizetett nevezési díjat
Újabb elmélet látott napvilágot arról, miért volt kérdőjeles a Lotus neve a legutóbbi 2015-ös nevezési listán. Állítólag nem tudták időben kifizetni az F1-es induláshoz szükséges összeget.
részletek