A szuperlicensz új feltételrendszere kimondja, hogy egy versenyző csak akkor szerepelhet a Formula-1-ben, ha az elmúlt három évben összegyűjtött 40 pontot az utánpótlás-kategóriákban elért eredményeivel, vagy ugyanezen időszak folyamán legalább öt Formula-1-es futamon részt vett. Amikor Michael Schumacher 2010-ben visszatért a Formula-1-be, előtte három szezont kihagyott. Azaz a szabály betűje alapján nem igazolhatott volna a Mercedeshez, ahol összesen három évet töltött 2012 végéig. Ezt a bizarr helyzetet magyarázta meg a Nemzetközi Automobil Szövetség.
„Az egyik célunk a szuperlicensz új rendszerével az, hogy megakadályozzuk a tömeges kivételtételt, amelyek manapság gyakran megtörténnek” – mondta az FIA szóvivője az Autosport lapnak. „Természetesen, ha egy valódi kivétel kerülne elénk, mint Michael Schumacher esete, mindig lenne lehetőségünk arra, hogy a Motorsport Világtanáccsal konzultáljunk.”
A Mercedes jelenleg a fiatal Pascal Wehrlein F1-be jutásán dolgozik, aki a pontokat nem érő DTM-ben versenyez, míg a Williams-tesztpilóta Susie Wolff célja az, hogy a következő női pilóta legyen, pontokat jelentő eredményekkel azonban ő sem rendelkezik. Az Autosport megkérdezte, az ő esetükben is kivételt tenne-e az FIA. „Jelenleg nem kvalifikálnának a 2016-os szuperlicenszre” – hangzott a szóvivő válasza.
Az utánpótlás-szériákban remeklő Robin Frijns a közelmúltban épp arról beszélt, bízik abban, hogy ha ő versenyzési lehetőséghez jutna, kivételt tennének vele – az ígéretes holland sorra nyerte a kategóriákat, pályafutása azonban néhány éve megcsömörlött, pontjait így 2016-ban mind elveszíti. Az FIA ma azt is tisztázta, a kategóriák súlyozását módosíthatják a jövőben.