DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
USA

Változik az Indy 500 időmérőjének pontozása

Ezentúl kevesebb pontot osztanak majd a kvalifikáción, a versenyen maradnak a dupla egységek, és az utolsó futamot sem úgy pontozzák majd, ahogy a szurkolók többsége remélte.

Az IndyCar-csapatok kézhez vehették a 2018-as szabálykönyvet, amely a szabálymódosítások mellett lebonyolítási változtatásokat is tartalmaz. A legérdekesebb modósítás talán az Indy 500 kvalifikációján megszerezhető pontok számában tapasztalható. Az elmúlt években szinte kivétel nélkül mindenki, még az utolsó is pontot kapott az időmérőt követően, az első helyért pedig 42 pont járt. Ezen a rendszeren módosítottak most a szabályalkotók, és igyekeztek igazságosabbá tenni a szisztémát. Az idei verseny időmérőjét május 19-20-án bonyolítják le, majd egy héttel később jön a 102. Indianapolis 500-as május 27-én.

Indy500



A pontozás kizárólag az Indy 500-ra a következők szerint módosult. Ezentúl csak a kvalifikáció utolsó körébe bekerült legjobb kilenc kap pontot az időmérőn. Az első értelemszerűen kilencet, a második nyolcat, a harmadik hetet és így tovább egészen a kilencedik helyezettig, akinek egy egység lesz a jutalma. Nem változott azonban a verseny pontozása abból a szempontból, hogy mindenki dupla pontot kap, így a győztes továbbra is 100 ponttal gazdagodik. Sokak bánatára azonban az évadzáró sonomai versenyen továbbra is érvényben marad a duplapontozás.

Ezek mellett még két fontosabb szabályváltoztatásról kell szólni. Az egyik a májusi hónapot érinti: az indianapolisi verseny – nem összekeverendő az Indy 500-zal –, másnapján, vasárnap zárva tart a bokszutca anyák napja alkalmából. Azt követő hétfőn, május 14-én ugyan nyitva lesz már a bokszutca, és azokat látogathatják is a rajongók, de a pályán nem lesz forgalom. Az Indianapolis 500-ra a gyakorlás kedden, május 15-én kezdődik: az első két órában az újoncok és a kihagyás után visszatérő veteránok körözhetnek, ezután mindenki birtokba veheti az aszfaltot. A gyakorlások május 16-a és 18-a között folytatódnak.  

A másik változtatás az autók minimumsúlyát illeti. 10 fonttal – megközelítőleg 4,5 kilogrammal növelik a súlyhatárt az új alkatrészek és az autóra felszerelt kamerák miatt, ami kapcsolódik a 2018-ban bevezetett egységes aerokitekhez. Ez azt jelenti, hogy épített, utcai és rövid oválpályákra a minimum súlyhatár 1620 font (735 kg) lesz, míg a superspeedwayeken, beleértve az Indy 500-at is, 1590 font (721 kg). 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: