Az idén már szám szerint 101. rajtját ünneplő futam résztvevőinek névsorában többek között hét korábbi győztes, valamint négy debütáns szerepel.
A Team Penske-t erősítő Helio Castroneves idén újra megkísérelheti, hogy az újoncként learatott 2001-es, a botrányos 2002-es, majd a harmadik elsőségét hozó, 2009-es versenyek után ismét a Victory Lane-en zárjon, ezzel egyidejűleg pedig felvételt nyerjen a négyszeres Indianapolis 500 győztesek egyelőre mindössze három tagot (AJ Foyt, Al Unser, Johnny Rutherford) számláló elit klubjába.
Ehhez azonban a többieknek is lesz egy-két szava, beleértve azt a Juan Pablo Montoyát, aki az idei szezonban nem rendelkezik teljes szezonos IndyCar-szerződéssel, miután az elmúlt két évben általa vezetett #2 Dallara-Chevy-t jelenleg már Josef Newgarden terelgeti a Team Penske kötelékében. Roger Penske azonban ennek ellenére sem vette le a kezét a kolumbiairól, akinek Indianapolis-ban ígéretéhez híven egy ötödik autót biztosít, amelynek hathatós közreműködésével ‘JPM’ 2000 és 2015 után harmadjára is megkísérelheti behúzni az Indy 500-at.

A két, már most többszörös győztesnek számító klasszis mellett további öt, egyelőre csak egyetlen elsőséggel bíró versenyző próbálja beírni magát ismét a történelembe. Az amerikai open-wheel szakadás évében, tehát 1996-ban nyerni tudott, fentebb már szóba kerül Buddy Lazier-n kívül a Chip Ganassi Racing négyszeres bajnoka, a Borg-Warner Tróferára 2008-ban felkerült Scott Dixon, valamint csapattársa, az IRL 2004-es legjobbja, a brickyardi sikerre azonban egészen 2013-ig várakozó Tony Kanaan is nagy reményekkel vág neki az idei futam programsorozatának.
A harmadik csapat, amely több korábbi győztest is a soraiban tudhat az idén hat autóval induló Andretti Autosport. Az IndyCar titulusát 2012-ben megkaparintott Ryan Hunter-Reay nyakába két esztendővel később, 2014-ben akasztották az Indy 500 babérkoszorúját, Alexander Rossi pedig 2016-ban, újoncként tudta megnyerni a verseny 100. felvonását.
Egy kis fejszámolással a fentiekből könnyedén kiderül, hogy ezen hét pilóta jóvoltából összesen tíz Indianapolis 500 győzelem gördül pályára idén az IMS oválján.
A mezőnyből természetesen az újoncok sem hiányoznak.
Idén összesen négy pilóta készülhet pályafutása első Indianapolis 500-ára, a kvartett 50%-ának ráadásul ezen verseny lesz karrierje első IndyCar futama is egyben.
A két abszolút újoncot egyaránt az Andretti Autosport vonultatja fel. A Michael Shank Racinggel közösen indított, 50-es számmal jelölt Dallara-Hondát vezető Jack Harvey ennek ellenére szép emlékekkel térhet vissza a Speedway 2.5 mérföldes ováljára, lévén 2015-ben itt már meg tudta nyerni az Indy Lights “kicsik Indy 500-aként” aposztrofált Freedom 100-át.
A fiatal brittel ellentétben azonban a McLaren-Honda-Andretti #29 Dallara-Hondát terelgető Fernando Alonso nem csak IndyCar bemutatkozását ejti meg május utolsó vasárnapján, de ezen forduló élete első oválversenye is lesz egyben.

Az imént említett páros mellett eredetileg az AJ Foyt Racingtől lehetőséget kapó Zach Veach számára is az 500 lett volna karrierje első bevetése az amerikai open-wheel csúcsán, a nagy debütálás azonban egy váratlan közjáték miatt már április végén, a Barber Motorsports Parkban megtörtént. Az Ed Carpenter Racingnek ugyanis a 22 éves amerikaira esett a választása, hogy helyettesítse a Long Beach-en kézsérülést szenvedett JR Hildebrandot az alabamai roadon.
A negyedik újonc a Dale Coyne Racinget erősítő Ed Jones lesz. A 2016-os Indy Lights bajnok brit-emirátusi már teljes szezonos versenyzőként van jelen az IndyCar mezőnyében, a Phoenix International Raceway-en pedig már első oválpályás viadalán is túlesett a legnagyobbak között.
Nem csak a versenyzők terén lesznek azonban friss bemutatkozók, hiszen idén két új csapatot is üdvözölhetünk az Indianapolis 500, ezzel együtt az IndyCar mezőnyben.
Az Indy Lights-ból fellépő Juncos Racing Sebastian Saavedrával és Spencer Pigottal áll hadrendbe, míg a Sage Karamot alkalmazó Dreyer & Reinbold Racinggel partnerkapcsolatban álló Harding Racing Gabby Chaves-zel vág neki a kihívásnak.
Az Indianapolis 500 mezőnye idén sem nélkülözi a gyengébbik nemet, amelyet – akárcsak 2016-ban – egyedüliként Pippa Mann képvisel.
A 2017-es nevezési listán összesen tíz nemzet versenyzőjét találjuk. A legtöbb pilótát, szám szerint tizenhármat a csillagos-sávos lobogó alatt kell keresni, majd ezt követik a britek (belevéve a brit-emirátusi Jones-t) öt, a kolumbiaiak pedig négy zászlóvivővel. Brazília, Franciaország és Spanyolország egyaránt két résztvevővel büszkélkedhet, míg Ausztrália, Japán, Kanada és Új-Zéland egy versenyzőt vonultat fel.
A mezőny átlagéletkora 31.6 év. A legidősebb pilóta a maga 49 évével Buddy Lazier, a legifjabbaknak pedig az újonc Zach Veach és Ed Jones, továbbá az immár negyedik Indy 500 rajtjára készülő Sage Karam számítanak a maguk 22 életévével.
A legnagyobb tapasztalattal Buddy Lazier bír, aki ebben az évben már a huszadik Indianapolis 500-ára készül. Az amerikait tizenhat eddigi rajttal Helio Castroneves, tizenöttel Tony Kanaan, tizennéggyel Scott Dixon, tizenhárommal Ed Carpenter, tizeneggyel pedig Marco Andretti követi.
Mindenképpen szót érdemel még, hogy a 33 nevező között összesen nyolc, IndyCar bajnoki címmel és egy Forma-1-es világbajnoki címmel büszkélkedő versenyző kap helyet.
Az amerikai open-wheel legmagasabb kategóriájának csúcsát Juan Pablo Montoya (1999/CART), Buddy Lazier (2000/IRL), Scott Dixon (2003/IRL; 2008, 2013, 2015/IndyCar), Sébastien Bourdais (2004-2007/Champ Car), Tony Kanaan (2004/IRL), Ryan Hunter-Reay (2012/IndyCar), Will Power (2014/IndyCar) és Simon Pagenaud (2016/IndyCar) hódította már meg, míg az F1 trónját Fernando Alonso birtokolta zsinórban két éven át (2005, 2006).
(A táblázat kattintás után nagyobb méretben is megnyílik)