A magyar autósport egyik legnagyobb női tehetségének tartott Keszthelyi Vivienről már 15 éves korában is közölt egy egyoldalas írást a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
Keszthelyiről azért írt a FIA online lapja, mert – a világon egyedüli nőként – egyike lett annak a három tehetséges pilótának, akit az előző évben a német Audi Sport kiválasztott a 2016-ban először elindított versenyakadémiája tagjának.
Az írás emlékeztet rá: az Audi programjának lényege, hogy a fiatal versenyzőket minden tekintetben profi pilótává nevelje az egyénileg kialakított felkészülési terv segítségével, amelyben a pályákon eltöltött időn kívül a műszaki ismeretek elsajátítása, a fizikális felkészítés, valamint a táplálkozási előírások és a médiával való kapcsolattartás megtanulása is szerepel.
Keszthelyi 13 évesen Magyarországon kezdte a versenyzést, majd már fiatalon, korengedménnyel a felnőtt nemzetközi mezőnyben versenyzett. Kimagasló teljesítményének köszönhetően az Audi Sport már a második szezonjában felfigyelt rá, és azóta is segíti pályafutását.
„A kezdetekkor gondolni sem mertem volna rá, hogy valamikor is gyári kötődésű pilóta lehetek. Egy óriási álmom vált valóra, hihetetlen, hogy sikerült eljutnom az Audi Sport Racing Academy-re. Nagyon nagy megtiszteltetés profi szakemberektől, igazi legendáktól tanulni. Az akadémia az egész eddigi életemet, pályafutásomat meghatározta. Rengeteget köszönhetek azoknak, akik mellettem álltak és állnak, hogy első magyar autóversenyzőként eljutottam egy gyári versenyzőakadémiára, ahova Magyarországról – mivel nem egy motorsport nemzet – szinte lehetetlen bekerülni” – mondta a 19 éves pilóta.
A többi azóta már történelem, évről évre egyre nehezebb megpróbáltatások, kihívások elé állították a magyar versenyzőt, aki kemény munkával haladt előre és döntötte a rekordokat.
Az évek alatt a világ, s ezzel együtt a német autógyártó szemlélete is változott, Keszthelyi Vivien ennek megfelelően a túraautókról – melyekkel az évek során különböző kategóriákban három bajnoki címet is szerzett – formaautóra váltott.
A fiatal pilóta 2019-ben tehát belépett a formula autók világába, és ebben a rendkívül nehéz kategóriában folytatja pályafutását. A formaautó vezetését és működését szinte elölről kellett tanulnia, tapasztalatait a tapasztalatgyűjtést a Forma-3-ban kezdte meg, amely a kezdéshez nem a legkönnyebb belépő kategória.
Az út egyre keskenyebb ösvényen haladhat tovább, hiszen a magasabb kategóriákban évente csupán 30 pilótának van lehetősége versenyezni, így egy nívós sorozatba már bekerülni is óriási kihívást jelenthet. A kategóriaváltás miatt a felkészülési program is módosult, a nagyobb fizikai erőhatások miatt emelkedett az erőnléti edzések száma, míg a megnövekedett költségek következtében az élő tesztek helyett a szimulátoros felkészülés került előtérbe.
A jeges felkészülés továbbra is elengedhetetlen része maradt a projektnek, amit Keszthelyi a magyarországi vezetéstechnikai pályákon végzett tréningekkel, illetve a tesztpályákon szerzett tapasztalatokkal egészít ki.