DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Túraautó

Exkluzív: Alex Zanardi nem áll meg a DTM-nél

A kétszeres CART-bajnok, a világ egyik leguniverzálisabb és leginspirálóbb autóversenyzője címre joggal esélyes olasz ezen a hétvégén a Hungaroringen vendégeskedik, ahol a Formula.hu kérdéseire elmondta, hogy hogyan készül fel a misanói vendégszereplésre, de azt is, hogy utána mi lesz a következő nagy megmérettetés a karrierjében.

Alex Zanardi lassan másfél évtizede tartozik a BMW kötelékébe, támogatásukkal WTCC-győzelmeket szerzett, F1-es autót vezethetett, az utóbbi évek során pedig GT-futamokon is rajthoz állt. A 2001-es laustzringi balesete óta műlábakkal versenyző pilóta fittségét huszonéves társai is megirigyelhetik, felkészültsége pedig lehetővé teszi, hogy 51 évesen is a világ élvonalába tartozó bajnokságban próbálja ki magát – amellett, hogy parakerékpárosként valóban a legjobbak közé tartozik paralimpiai és világbajnoki címekkel a tarsolyában.

A kaland a DTM misanói fordulója lesz ősszel, természetesen a BMW színeiben – a hírt néhány nappal ezelőtt hozta nyilvánosságra a bajor márka, Zanardi pedig ennek apropóján tette tiszteletét a magyar versenypályán. Annak ellenére, hogy továbbra is remek formában van, kemény hónapok várnak rá, hogy minden készen álljon az olaszországi vendégszereplésre. „A misanói versenyre pont a parakerékpáros világbajnokság után kerül sor, ahol szeretném megvédeni az időfutamban megszerzett bajnoki címemet” – nyilatkozta a versenyző a Formula.hu-nak.



„Ez nagyszerű, hiszen felkészülhetek arra, ami az autóban rám vár, azután viszont inkább a technikai szempontokra helyezzük a hangsúlyt: hogy az autó megfeleljen nekem, beszélni kell a mérnökökkel, hiszen olyan eszközökkel lesz felszerelve, melyek eltérőek a balesetem után bármikor használtaktól. Már teszteltem is egy átalakított BMW M6 GT-t, melynek az eredménye egészen kiváló lett. Következő alkalommal, amikor találkozok a mérnökökkel Münchenben, valószínűleg bele is ülhetek a DTM-autóba, hogy tapasztalatot szerezek az említett új eszközökkel.”

Zanardi korábban már megpendítette, hogy szeretne részt venni a Daytonai 24 órás versenyen, ez a lehetőség pedig hatalmasat lendített azon, hogy álma megvalósulhasson. „Misano egy nagyobb projekt részét képezi, hiszen 2019-ben ismét lehetőséget kapok arra, hogy vezessem a BMW gyönyörű M8-asát, méghozzá a Daytonai 24 óráson” – mondta nekünk a szimpatikus olasz.

„Ez nagyon régi álmom volt, mindig is részt akartam venni rajta. Amikor szóba került, hogy technikai fronton milyen változtatásokra van szükség Misanóra, Jens (Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója – a szerk.) felajánlotta, hogy célozzuk meg ezt a versenyt is. Persze úgy, hogy ne akadályozza jelenlegi munkát, de a misanói hétvége így afféle felkészülés is lesz Daytonára. Ne felejtsük, elég régen volt már, hogy versenyautóban ültem, így erősítenem kell az izmaimat!”

Kérdésünkre, hogy milyen távolabbi tervei vannak az autóversenyzésen és a parakerékpározáson túl, filozofikus választ adott: „Nem engedhetem meg magamnak, hogy túl messzire tekintsek, arra kell koncentrálnom, amit jelenleg csinálok” – mondta Zanardi. „Az életem néhány apró dolgot kivéve hihetetlen volt, annyi eseménnyel, amennyit csak bele lehet sűríteni. A DTM-lehetőség újabb példa erre, viszont nem tekintek úgy rá, hogy Jens ezért munkát ajánl majd nekem jövőre, mert az itt lévő székek túl kényelmetlenek (nevet)!”

„Ezzel nem akarok meglepni senkit sem, mert egy dolog úgy felkelni, hogy van lehetőséged kipróbálni magad egy Ironman-versenyen, majd rájössz, hogy olyan eszközök állnak a rendelkezésedre ahhoz, hogy kiválóan teljesítsd a távot, melyek másoknak nem jutnak eszébe. Lehet, hogy a teljesítményemmel meglepem a világot, de magamat nem fogom, mert tudom, hogy képes voltam rá. Ez mindenképp kihívást jelent, de ha az lenne a kihívás, hogy meglepjek bárkit is, lehetetlen feladat előtt állnék.”

A pilóta hozzátette, ebben nagy szerepe van annak, hogy szinte félistenként kezelik hazájában. „Az olasz drukkerek számára bármi, amihez hozzáérek, arannyá változik. Nem mondom, hogy ez lehetséges, de ha például az első versenyt a harmadik helyen zárnám, mindenki azt mondaná: ’oké, ez remek rajt volt, holnap pedig meg fogod nyerni a futamot!’ Senki sem mondja azt, hogy ’váó, ez hihetetlen!’”

„Ha tizenkilenc pilóta közül a tizennyolcadik helyre kvalifikálok az utolsó helyett, az ebben a mezőnyben hatalmas eredménynek számít. Objektívnek kell maradni, ugyanis ez a valóság. Nézd csak meg, hogy egy olyan fantasztikus pilóta, mint Mattias Ekström, mire volt képes Hockenheimben, úgy, hogy szinte kihagyta a teljes téli felkészülést. Egyértelműen nem volt abban a formában, mint korábban. A döntést, hogy visszatérek, inkább a szívemmel, mint az agyammal hoztam meg. De az előttem álló időben mindent meg fogok tenni azért, hogy a lehető legjobban fel tudjak készülni rá” – tette hozzá Zanardi.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: