DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Túraautó

Tassi Attila: Norbi támogatta, hogy a Hondával maradjak

Nem folytatja Michelisz Norbert csapatában a 18 éves túraautós, aki a Hyundai helyett inkább a Honda Civichez ragaszkodott. Csalódott, hogy nem került be a WTCR-be, de úgy érzi, az idei szezon felkészíti a világkupára, és fő céljára, hogy gyári pilóta legyen. A Formula.hu Tassi Attilával készített interjút.

Sokan ismerték meg a tavalyi év folyamán Magyarországon Tassi Attila nevét: mindössze 18 évesen valósággal berobbant a nemzetközi túraautózás élvonalába, mivel Michelisz Norbert csapata, a M1RA színeiben versenyezve második helyet ért el a nemzetközi TCR széria pontversenyében, számos rutinos versenyzőt utasítva maga mögé. Az ifjú pilóta idén kikerül Michelisz szárnyai alól, helyette a Hondával folytatja a megkezdett közös utat.

A JAS Motorsport hivatalos tesztpilótájaként a TCR Europe szériában versenyez 2018-ban, piros-fekete autóval, melynek festését a Hell kölcsönzi. Tassi továbbra is a magyar energiaital támogatását élvezi: a Hell Racing Team szerdai budapesti sajtótájékoztatóján arra is fény derült, hogy az Európa-kupa versenyei mellett a WTCR hungaroringi futamán szintén rajthoz áll április 28-29-én. A szériát, autót és még festést is tudjuk, már csak egyetlen részlet nem ismert: hogy melyik külföldi istálló készíti fel a Honda Civic Type R-t.

A sajtótájékoztatón azt mondtad, hamarosan várható bejelentés a csapatról. Hozzávetőleg mikor fog megérkezni?

A csapat, mint mondtam, hamarosan véglegesítve lesz. Nekem azt mondták, egy-két héten belül be tudjuk jelenteni a csapatot. Az biztos, hogy indulni fogok, de igazából én sem tudok még minden részletet a programról, amíg nem történik meg a véglegesítés.

Az autót azonban bőségesen volt lehetőséged vezetni, hiszen a JAS tesztpilótája vagy idén. Az Európa-kupa csak hét fordulóból áll, a tesztekkel együtt mennyire leszel elfoglalt az év során?

Háromszor-négyszer már voltam is kint Milánóban tesztelni, és Vallelungában is jártam. Minden attól függ, hogy a JAS mikor hív. Szerintem valamilyen szinten elfoglaltabb leszek, mint tavaly, de ennek örülök is, hiszen jobban meg tudok ismerkedni az autóval, illetve a csapat minden tagjával.



Két éve, az első nemzetközi szezonodban B3 Racing, tavaly M1RA, idén ismét új csapat. Nem hiányzik az állandó pont, különösen ilyen fiatalon?

Annyira sok váltás igazából nem történt, ugyanis a pályafutásom elején a B3-ban töltöttem egy évet, aztán hármat az RCM-nál. Utána kerültem vissza a B3-hoz, majd a M1RA-hoz, ami nagyjából ugyanaz volt, mint a B3. Az igazság az, hogy a M1RA most hiányzik, de úgy fogom fel, hogy ez fontos fejlődés számomra. Külföldiekkel kell együtt dolgoznom, nem magyarul fogunk a rádióban kommunikálni, megbeszélni az autóbeállításokat, hanem mindent angolul. Ennek mindenféleképpen örülök, idővel meg kellett lépnem. Akinek az a célja, hogy gyári pilóta akar lenni, mint nekem, az nem teheti meg, hogy csak magyarul beszéljen. Jó felkészítő lesz ez az év.

Mi minden történt a háttérben az elmúlt hónapokban? A Honda keresett téged, hogy szeretnék, ha folytatnád velük, vagy inkább te voltál az, aki maradni akart a márkánál?

Kiderült, hogy a M1RA nem Hondával fog indulni, hanem hyundaioznak, mi viszont szerettünk volna maradni a Hondával. Ezt jeleztük a JAS felé, ők elhívtak egy találkozóra, és ott kezdtünk beszélni a lehetőségekről.

Hogyan fogadták ezt a M1RA-sok, Michelisz Norbi?

Norbi támogatott benne, hogy azt csináljam, amit jónak látunk. Továbbra is szurkol nekem, ahogyan én is neki.

Volt esélye, hogy a WTCR-be bekerülj? A TCR második helyezettjeként megérdemeltél volna egy helyet.

Volt olyan opció is, vagyis nem opció, de esett róla szó. Végül a TCR Europe lett a végleges bajnokság. De legalább a WTCR hungarongi futamán ott leszek. Azzal kezdődik a szezonom, majd egy hét múlva Franciaországban, a Paul Ricardon indul a TCR Europe.

Nem vagy kicsit csalódott, hogy végül nem a világkupa mezőnyében szerepelsz?

Csalódott vagyok, de annak örülök, hogy a Hungaroringen ott leszek. A cél az, hogy jövőre a WTCR-ben menjek, az idei év jó felkészítő lesz hozzá. És a magyar futamon be tudok majd nézni a mezőnybe.

Mennyire tartod erősnek a TCR Europe felhozatalát? Már bejelentettek néhány ismert pilótát: Dusan Borkovic, Kris Richard, Petr Fulin, mind ETCC-bajnokok, Nagy Dani. Persze annyira biztosan nem lesz erős, mint a tavalyi TCR mezőnye…

Az az igazság, hogy szerintem erős mezőny jön össze, de egyelőre még nem tűnik annak. Kevés bejelentés történt eddig, lesznek még jól csengő nevek az újak között. Szerintem, és remélem is, komoly mezőny gyűlik össze. A WTCR után a második legrangosabb túraautós sorozatként tekintek a TCR Europe-ra.

Látatlanban nehéz megmondani, hiszen a WTCR-nek eddig egyetlen versenyhétvégéje volt, de szabadkártyásként milyen esélyeid lehetnek a Hungaroringen?

Ezt nem tudom, hiszen a marrakeshi pályán nem nagyon jöttek ki az erőviszonyok, szerintem a Hungaroringen derülnek ki igazából. Ami biztos, hogy a Hyundaiok nagyon erősek még mindig, a most kijött BoP-rendszer véleményem szerint nem lesz elég nekik. Ami a teljes bajnokságot illeti, nagyon erős, szoros mezőny jött létre, hiszen láttuk, hogy az utcai pályán is egy másodpercen belül voltak nem kevesen. Ennek a nézők és versenyzők is örülhetnek, akikre nagyobb koncentrációt igénylő feladat hárul.

Azt meg mered tippelni, hogy ki lesz idén a WTCR bajnoka?

Még nem. A háromversenyes téma is teljesen más, mint ami eddig volt, ezért nem akarnék jósolgatni. Remélem, hogy Norbi, neki szurkolok, de szerintem még korai lenne kijelenteni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: