DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Túraautó

GT-szabályokat vezethetnek be a DTM-ben?

A Mercedes kiszállása után két márka marad a sorozatban: a jövő egyedül úgy életképes, ha elhagyják az önálló szabályrendszert. A Super GT iránya azonban friss hírek szerint zsákutcának tűnik, itt jön képbe az FIA GTE-formulája.

Németország nagy presztízsű túraautós bajnoksága, a DTM jelenleg a japán Super GT-hez közelít, melynek kézzelfogható jeleként a két széria autói év végén már közösen bemutatóztak Hockenheimben és Motegiben. A végcél persze ambiciózusabb, mint néhány felvonulás: a szabályok egyesítésével átjárhatóvá tenni a két szériát 2019-ben (erre hivatkoznak a szaksajtóban gyakran Class One-ként, melyet a későbbiekben a WTCC/WTCR is adaptálhat).

Az Audi, BMW és Mercedes hármasa közül utóbbi idei évben kiszáll, mivel pedig a DTM technikai szabályrendszere sehol máshol nem használatos, szinte lehetetlen új gyártót bevonzani. Az ésszerű megoldás, hogy közös szabályokat alakítsanak ki egy másik sorozattal – ebben az esetben a Super GT-ben szereplő Nissan, Honda és Lexus potenciális új résztvevőkké válnának. A motorsport.com értesülései szerint azonban a japán gyártók kevésbé érdeklődnek az Európában szereplés iránt.



A DTM promótere, az ITR ezért kidolgozta B tervét is, amely a lap információi szerint a GTE szabályrendszer bevezetése 2020-tól. Ezt a regulát használja az FIA hosszútávú világbajnoksága, valamint az amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Championship GT kategóriája is. Ebben az esetben számos gyártó rendelkezne kész autóval, melyeket csak be kellene vetni a DTM-ben: a BMW, Porsche, Ferrari, Ford, Aston Martin és Corvette. Egyedül az ilyen modellel nem rendelkező Audi (a Porsche testvérmárkája) kerülne választási helyzetbe: a gyárnak GTE-autót kellene kifejlesztenie, ha folytatni akarná.

„Az emberek viccből már most emlegetik a ’GTM’-et” – mondta a motorsport.com-nak a Porsche GT-részlegének főnöke, Frank-Steffen Walliser. „Egy német bajnokságot GT-kkel természetesen el lehet képzelni. Ezek az autók képesek a sprintversenyekre, tankolással, kerékcserékkel vagy nélkülük. Ehhez minden készen van, akár azonnal megoldható lenne.”

„De hogy a gyártók akarják-e? Azt nem tudom” – mondta a szakember, aki további előnyként írta fel, hogy a GTE az FIA szabályrendszere, léteznek ügyfélautók, a lengőkarok pedig acélból vannak, így az összekoccanós csatákat is túlélik a járművek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: