DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Túraautó

Két kör egy DTM-es Audival a Hungaroringen

Nem mindenki tapasztalhat olyat, mint amit én az elmúlt hétvégén a mogyoródi aszfaltcsíkon átéltem. Egy profi versenyző mellé ülhettem be, aki nem óvatoskodott, versenytempóban vitt végig a pályán.

Az Audi jelenlegi tesztpilótája, Frank Biela vitt körbe néhány szerencsést a Hungaroringen a DTM-es versenyhétvége szombati napján. A Formula munkatársaként nekem is megadatott ez a nagyszerű lehetőség.

 dtm-biela-audi



Mielőtt beszállhattam volna az autóba, egy kicsit beszéltek nekem a versenygépről. Elmondták, hogy nagyjából az emblémán kívül minden más ezen az Audin, mint az átlagos utcai autókon - de valószínűleg ez a motorsport szerelmeseit egyáltalán nem lepi meg. A gép körülbelül 500 lóerős, és a súly csökkentése érdekében nagyrészt szénszálas elemek alkotják. Az ajtó mellett fut fel a kipufogócső, és a verseny során a pilótafülkében akár 45-50°C-ra is emelkedhet benne a hőmérséklet.

A felszerelésem alapján engem is pilótának nézhettek a körülöttem állók. Természetesen fel kellett vennem egy versenyzői overállt - csoda, hogy találtak rám illőt: a 163 cm-re, és az ötven egynéhány kilómra nem egyszerű ruhát szabni. Elég hangosak ezek a gépek, ezért kaptam füldugót a sisak és a nyakvédő mellé.

dtm-keszules2017

Amikor beültem Biela mellé, annyira bekötöttek, hogy csak a kezem és a lábam tudott mozogni. Újdonság volt számomra, mennyire megérezni az autóban a kanyarokat, és főleg a féktávokat. Minden egyes fékezésnél, mintha ki akartam volna repülni a szélvédőn. Kétszer mentünk körbe: fantasztikus volt belülről a sebesség, és végig dolgozott bennem az adrenalin, még akkor is, ha nem én vezettem az autót - mégis teljes biztonságban éreztem magam, mert tudtam, hogy jó kezekben vagyok.

Az biztos, hogy életem végéig élni fog bennem abból a két körből néhány kép bennem.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: