DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Túraautó

Hagyományos helyszínen, de újításokkal indul a DTM-szezon

A prémium abroncsgyártó Hankook és a DTM-ben résztvevő Audi, BMW és Mercedes-Benz csapatok ezen a hétvégén kezdik meg hetedik közös szezonjukat a Hockenheimringen.

A Hankook 2011 óta kizárólagos gumiabroncs-partnere a prémium járműgyártóknak a legnépszerűbb nemzetközi túraautó bajnokságban. A Hankook azóta Ventus Race versenyabroncsaival a legkülönbözőbb adottságú versenypályákon is mindig kiváló teljesítményt nyújtott maximális kiszámíthatóság és a legmagasabb fokú biztonság mellett. A Hankook emellett továbbra is komoly hangsúlyt fektet az utánpótlásra, a fiatal tehetséges pilótákat az Audi Sport TT kupán és a FIA Formula 3 Európai Bajnokságon a 2017-es szezonban is prémium versenyabroncsaival támogatja.

dtm2017-autok-01



A rajongók feszült figyelemmel várják a hétvégi DTM rajtot Hockeheimben, mivel néhány újítást vezettek be a szezon kezdetén a versenypályán. A Hankook, a DTM kizárólagos gumiabroncs partnere, egy új szárazpályás, ugyanolyan méretű, nagyobb tapadású, de gyorsabban kopó abroncsgeneráció fejlesztésével és gyártásával eleget tett a járműgyártók és a szervező vállalat, az ITR e.V kívánságainak. Míg az esőgumi, a Ventus Race Rain változatlan marad, az új Hankook slick abroncsok még izgalmasabbá és érdekesebbé teszik majd a versenyeket.

A szombati és vasárnapi futam egyaránt 55 perc plusz egy kör időtartammal kerül megrendezésre, egy-egy kötelező boxutcai kiállással. A járműveknek nagyobb a teljesítménye, lényegesen kisebb leszorítóerő mellett. Ez még komolyabb feladatot jelent a versenyzőknek, mivel az abroncsok előmelegítése már nem engedélyezett. „Ez egy rendkívüli kihívás a pilóták számára. Hideg állapotban, alacsony nyomással rajtolnak el a Ventus Race abroncsokkal, melyeket a lehető leghamarabb kell megfelelő hőmérsékletre hozniuk. Eközben nem nyomhatják túl erősen a gázt, hiszen a Hankook versenyabroncsok egy optimális hőmérsékleti tartományban érik el teljes tapadási képességüket. A boxutcai kiállások nehezítik meg leginkább a versenyzők dolgát. A pilóták optimálisan bemelegített abroncsokkal jönnek le a pályáról, majd fűtetlen slickekkel térnek vissza. Aki itt nem figyel oda, és túl erőteljesen gyorsít, nagyon hamar a védőfalnak csapódva végezheti.“ - állítja Manfred Sandbichler, a Hankook Motorsport európai igazgatója.

hankook-dtm-2017-01

A frissen kifejlesztett Hankook Slick abroncs számára a Hockenheimring igazi tűrőképességi próba. A változatos, nagy sebességű pálya a lassú és szűk szakaszokkal, valamint gyors kanyarokkal és egyenesekkel, az egyik legigényesebb versenypálya a DTM túrabajnokság naptárában. A magas és élesperemű kerékvetőkre való gyakori és gyors felhajtás hatalmas terhelést jelent a Ventus Race számára, mely azonban eddig is mindig tökéletesen megbirkózott ezzel.

Manfred Sandbichler: „A Hockenheimring pálya kialakítása igen változatos. A pilótáknak és mérnököknek figyelembe kell ezt venniük a jármű beállításai során, hogy megtalálják az optimális teljes összehangolást. A második kanyar talajhullámainál és a tűkanyarnál az autó kiegyensúlyozottsága és aerodinamikája fontos szerepet játszik a versenygépek ugrálásának minimalizálásában és az ideális fékezési pont megtalálásában. A nagy levegőnyomás melletti kis kerékdőlés-szög csökkenti a Hankook versenyabroncsok terhelését, különösen a szövetvázét.“

A szezon kezdetén döntő szerepet játszik majd az abroncsok kezelése. „Az előírt levegőnyomással, a jármű tökéletes beállításával és a megfelelő bemelegítési eljárással a pilóták optimális hőmérsékletre hozhatják a hideg Ventus Race abroncsokat, hogy rendkívüli tapadási képességüket teljesen kihasználhassák. Ha ezzel egyidejűleg sikerül az előírt kopást kevésbé agresszív vezetési stílussal késleltetni, hogy a pilóta egy abroncskészlettel a lehető legtovább az pályán maradhasson, sikerülhet akár a dobogó csúcsára is felkerülnie.“ – állítja a Hankook Motorsport európai igazgatója, Manfred Sandbichler.

dtm-hockenheim-szezinnyito

Az Audi Sport TT Cup is ezen a hétvégén indítja a 2017-es szezont a Hockenheimringen. Az utánpótlás sorozatba az idei az évben hét állomás tartozik, melyekből hatot a DTM-mel párhuzamosan szerveznek. A már áprilisban elindult FIA Formula 3 Európai Bajnokság összesen 10 futamából hatot a DTM keretében szerveznek.

Manfred Sandbichler: „Az Audi Sport TT kupa egy erős utánpótlás osztály, melyet már 2015-ös bemutatkozása óta ellátunk gumiabroncsainkkal. Ahogy a múltban, most is érdekes futamokra és izgalmas párharcokra számítunk az erős nemzetközi pilótamezőnyben. A Hankook már hatodik éve abroncsbeszállító a FIA Formula 3 Európai Bajnokság számára, mely negyedik állomását most júniusban először a DTM-mel párhuzamosan szervezi a magyarországi Hungaroringen, ahol a 10-12. futamokra kerül majd sor. Ez a versenysorozat gyakorlatilag a Formula 1 tehetséggondozója. Lance Stroll, a 2016-os bajnok most bekerült a királyok klubjába, melyben Antonio Giovinazzi és Max Verstappen a 2015-ös, illetve 2014-es FIA Formula 3 Európai Bajnokság második, illeve harmadik helyezettje volt. A Hankook örül annak, hogy segíthetett ezeknek a tehetségeknek a Formula 1 világába továbblépni.“

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: