DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Túraautó

DTM: Mercedes-csoda a Norisringen

Öt napja még a Mercedes F1-es autóját nyúzta, most pazar stratégiája győzelmet hozott Pascal Wehrlein számára a DTM első norisringi futamán - a Mercedes négy autója végzett az első négy helyen, az eddig uralkodó Audi eltűnt a mezőnyben.

A délelőtti eső még nagyon sok helyen ott hagyta nyomát a Norisringen, ennek ellenére többen is slick gumikon vágtak neki a 40 perces futamnak. Közöttü0k volt Pascal Wehrlein is, aki az ötödik helyet kockáztatta a rajt után – de bevált a HWA döntése, ugyanis hiába gyülekeztek fekete felhők a pálya fölött, a napsütés azért csak utat talált magának a végére.

A pole-pozíciót megszerző Christian Vietorisnak nem sikerült megtartania a vezetést a rajt után, de a hajtűből kigyorsítva egyből visszavette az őt megillető pozíciót Gary Paffettől - de nem élvezhette sokáig a száguldást, hiszen a hajtű utáni kalamajkában Auer kiforgatta Molinát, elzárva a pályát a többiek előtt. Jöhetett a safety car, de mivel nem hevert törmelék a pályán, hamar útjára engedte a mezőnyt.

Amíg Vietoris próbálgatta kiépíteni előnyét, Wickens átvette Paffettől a második helyet, és mialatt a pálya továbbra is száradt, a slickeken rajtolók – Wehrlein vezetésével – elkezdték lefaragni hátrányukat. Paffett volt az első bokszlátogató az élmezőnyből, ő már ifjú kollégája mögé érkezett a 9. helyre, ami sejtette, hogyha abroncsai kibírják, Wehrlein lehet délután sztárja.

A következő körben történtek őt igazolták: Vietoris és Wickens egyszerre cserélt kereket, és Wehrlein mögé érkeztek vissza a pályára. Nem sokkal ezután a kanadai megelőzte német márkatársát, és ekkor 3,7 másodpercre volt az éllovastól – jól tudta, hogy egy idő után riválisa verseny elejétől használt abroncsai bizony kopásnak indulnak majd.

Wickens után Paffett is elment a pole-pozíciós mellett, ezzel pedig ki is alakult a végső sorrend – csakhogy Wehrlein előnye fogyni kezdett. A mögötte tömörülő Mercedes-bolynak azonban nem volt lehetősége az előzésre, így a 20 éves versenyző karrierje második DTM-diadalát aratta – idén először nyert más márka az Audin kívül, a Mercedes tavaly szeptember óta nem látta meg elsőként a kockás zászlót. Lehetett volna szebb is az eredmény, de Paul di Restát bokszkiállása után, a legjobb audisként hetedik helyen záró Jamie Green lökte ki – a skót kitört jobb hátsó kereke miatt a bokszban fejezte be a versenyt.

Pozíció Versenyző Csapat Autó Idő
1 Pascal Wehrlein HWA Mercedes 41p02.170mp
2 Robert Wickens HWA Mercedes 0.356s
3 Gary Paffett ART Mercedes 0.742s
4 Christian Vietoris HWA Mercedes 1.362s
5 Bruno Spengler MTEK BMW 2.784s
6 Martin Tomczyk Schnitzer BMW 4.902s
7 Jamie Green Rosberg Audi 5.279s
8 Augusto Farfus RBM BMW 8.572s
9 Marco Wittmann RMG BMW 8.943s
10 Daniel Juncadella Mucke Mercedes 9.262s
11 Edoardo Mortara Abt Audi 11.482s
12 Antonio Felix da Costa Schnitzer BMW 13.318s
13 Timo Glock MTEK BMW 15.990s
14 Mike Rockenfeller Phoenix Audi 17.695s
15 Lucas Auer ART Mercedes 17.935s
16 Timo Scheider Phoenix Audi 20.717s
17 Mattias Ekstrom Abt Audi 21.469s
18 Nico Muller Rosberg Audi 25.638s
19 Adrien Tambay Abt Audi 40.423s
20 Miguel Molina Abt Audi 47.794s
- Paul Di Resta HWA Mercedes Kiesett
- Maximilian Gotz Mucke Mercedes Kiesett
- Tom Blomqvist RBM BMW Kiesett
- Maxime Martin RMG BMW Kiesett
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: