DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Tereprali

Varga Racing Team: Szokatlanul nehéz nap Chegaga dűnéin

Soha nem kapott még akkor leckét sivatagi pályafutása során a Varga Racing Team párosa, mint amekkorát a 2024-as Africa Eco Race harmadik szakasza tartogatott számukra Chegaga dűnéin.

A második szakaszon elszenvedett futóműtörést hajnalra kijavította a magyar alakulat szervizcsapata, így Varga Imre pilóta és navigátora, Toma József Csimpi ott lehettek a harmadik menet rajtjánál. A mért táv 463 kilométer volt, amelyből körülbelül 100 kilométert tett ki a dűnézés - ez pedig minden korábbinál keményebben megdolgoztatta a 200-as rajtszámú Toyota Hilux Overdrive legénységét. Az előző napi kudarc miatt a duó a visszafogottságra törekedett, de semmi nem alakult úgy, ahogyan szerették volna...

„Igazság szerint át kell gondolnom ezt a mai napot, hogy mégis mi történt velünk a dűnéken… 2022 októberében ugyanitt, Chegagában úgy jöttünk át a dűnesoron, mint kés a vajon, egyszer akadtunk el, most viszont nem tudom, hogy miért, de legalább húsz alkalommal ragadtunk be. Le kell tisztulnia ennek az egész mai napnak bennem. Azt gondolom, hogy talán picit túlságosan is óvatosak voltunk és a keddi kudarc az önbizalmunkra is rányomta a bélyegét. Egész egyszerűen semmi nem jött össze, pedig az autó rendben van, amiért nagyon hálás vagyok a csapatnak. Kőkeményen dolgoztak egész éjszaka, hogy kijavítsák a sérüléseket. Csimpin sem múlt semmi, hibátlanul navigált és egy különdíjat is megérdemelne, annyit ugrált ki-be a sok trepnizés miatt. Mit mondhatnék? Holnap megpróbálunk egy picit magabiztosabban menni” – értékelt Varga Imre, akit a verseny hivatalos időmérő rendszere 11 óra 25 perc 34 másodperces idővel a 13. helyre rangsorolt a napi szakaszon az autósok között.

vargadűne



A második szelektív szakasz félbeszakítása után a Toyota-párosra 8 óra 13 perces időbüntetést szabtak ki, így a harmadik szakasz után az autósok között a 14. helyen állnak, míg az autós-kamionos összevont értékelésben a 17. pozíciót foglalják el. A napi szakaszt egyébként a Paulin Gautier, Rémi Boulanger duó nyerte egy T3-as Apache fedélzetén, akik vezetnek az autós-kamionos összevont értékelésben is.

A negyedik szelektív szakasz a leghosszabb afrikai tereprali-maraton leghosszabb penzumát tartogatja: Oued Draa és a Laayoune közelében található Fort Chacal között 468 kilométer lesz a mért táv és az útvonal a verseny által korábban még nem érintett területeket is magában foglal majd.

A klasszikus Dakar-útvonalon zajló futam során a versenyzők átszelik Marokkót és Mauritániát, a cél pedig a tradíciók jegyében a szenegáli Dakar mellett található Rózsaszín tó lesz. Az össztáv 5500 kilométer, amelyből közel 4000 kilométert tesz majd ki a 12 szelektív szakasz. A mezőny egy pihenőnapot is kap, január 7-én, a nyugat-szaharai Dakhlában lesz alkalom némi pihenésre és nagyobb, átfogóbb javítási munkálatokra.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: