DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Tereprali

Peterhansel: Halálos is lehetett volna

Elütött egy motorversenyzőt tegnap a verseny éllovasa, aki megkönnyebbült, hogy a szlovén Marcic egy törött lábbal megúszta. Mikko Hirvonen eközben kamionnal ütközött.

A Dakar Rali 12-szeres győztese balesetbe keveredett a Dél-Amerikát átszelő verseny csütörtöki szakaszán: egy motoros, Simon Marcic ütközött a francia Peugeot-jával. Marcic eltörte a lábát, Peterhansel pedig mellette maradt, amíg a mentőegység megérkezett. A segítségnyújtással töltött 14 percet a megszokottnak megfelelően utólag jóváírták Peterhanselnek, így Sebastien Loeb helyett ő nyerte a szakaszt, és 8 perc előnnyel az összetettet is vezeti – a WRC-legenda elismerte, probléma nélkül a csapattárs már befoghatatlan.



„Eltévedtünk és ő is eltévedt – mindenki eltévedt. Egy folyómederben jártunk, de a rossz viszonyok miatt nem láthattam őt” – idézte fel a balesetet Peterhansel. „Nem voltam gyors, talán 60 km/h-val mehettem, és ő is csak 40-nel. Mikor hirtelen meglátott, erősen fékezett és elesett. Én is a fékbe tapostam, de nem tudtam irányt váltani. A becsapódás nem volt erős, de az autó alá került.”

„Szerencsére nem esett nagy baja, és a feje is teljesen tiszta volt, rögtön mondta, hogy eltört a lába. Körülbelül 15 percet töltöttünk vele, amíg a mentőhelikopterre vártunk. Nagyon komplikált volt a navigáció, könnyen el lehetett veszíteni a jó medret. De ez nem a szervezők hibája, mindenki eltévedt. A baleset után körülbelül 20 motoros jött szemből” – magyarázta Peterhansel, aki szerint könnyen tragédia is történhetett volna: „Végül csak a lába tört el, de ha a fejével ütközik az autónak, halálos kimenete is lehetett volna.”

Nem Peterhansel volt az egyetlen élmenő, aki egy másik versenyzővel ütközött csütörtökön. Mikko Hirvonen nem egy motorral, hanem kamionnal karambolozott. Mindez két defekt és egy váltóhiba után történt: a Mini pilótája az ötödik helyről a 15. pozícióba csúszott vissza, öt óra hátrányban.

„Hosszú ideje követtünk egy kamiont, amely megelőzött egy másikat. Nagyon lassan ment, mi pedig porfelhőben voltunk. Csak második sebességben haladtunk, és amint megláttam, fékeztem, de kicsit nekimentem hátulról” – magyarázta a San Juan-i táborba késő este beérő Hirvonen a motorsport.com-nak. „A váltóm akkor már tönkrement, így nem tudtam tolatni és elmenekülni. Rátolatott a motorháztetőmre, és megrongálta a hűtőt. Végül úgy javítottuk meg, hogy leszedtem a motorháztetőt, ami amúgy is teljesen összetört. Az autó így rendben is volt – leszámítva persze a rossz váltót.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: