DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök

Retro hírek

Bízhatunk a tesztek eredményeiben? - 3. rész

Sorozatunkban visszatekintünk az elmúlt tíz év teszteredményeire, a szezon előtti jóslatokra, és arra, hogy ezek mennyire váltak be az év Forma-1-es futamain - az utolsó részben a legutóbbi négy tesztidőszakot hasonlítjuk össze az évad során látottakkal.

részletek

Bízhatunk a tesztek eredményeiben? - 2. rész

Sorozatunkban visszatekintünk az elmúlt tíz év teszteredményeire, a szezon előtti jóslatokra, és arra, hogy ezek mennyire váltak be az év Forma-1-es futamain.

részletek

Az F1 folyamatosan megihleti a zeneipart

Amióta létezik száguldó cirkusz, azóta ad újabb és újabb ötleteket zeneszerzőknek, műfaji megkötések nélkül, legutóbb a The Chemical Brothers gondolta újra a sportágat. Az alábbiakban a legjobb, F1-hez köthető dalokat gyűjtöttük össze.

részletek

A Williams véletlenül domináló autója

Mostanában sajnos csak az istálló szenvedéséről olvashatunk, régebben viszont a Williams dominált a Formula-1-ben. 1992-ben nem is azt az autót szánták indítani, ami végül agyonverte a mezőnyt.

részletek

A kiváló versenyző nem mindig jó csapatfőnök

Attól, hogy valaki pilótaként kiemelkedően jó volt a Formula-1-ben, egyáltalán semmi garancia, hogy később csapatfőnökként is megállja a helyét. Alain Prost ezt a sorsot élte meg 1997-től 2001-ig.

részletek

Renault: Egyszer fenn, egyszer lenn

A hetvenes évek második felében jelent meg először gyári istállóként a francia gyártó, amely időnként gúny tárgyát képezte, máskor pedig legyőzhetetlennek bizonyult. Hogyan alakult az elmúlt 42 évük?

részletek

A kútba esett Verstappen-Honda kapcsolat

Verstappen alig várja, hogy pályára vihesse az új, Honda-motoros versenyautót. Bő húsz éve már láttunk egyszer ilyet, annak a remek kezdet ellenére sajnos nagyon szomorú vége lett.

részletek

Különleges rajtszámok a Formula-1-ben

Sokak szerint csak egy szám, más pilóták számára viszont ikonikus jelentőséggel bír, mit festenek az autójukra. Ki és miért indult 208-as rajtszámmal, hogyan került elő a nullás rajtszám?

részletek

Buemi már a 2008-as rajtrácson is ott volt

Sebastien Buemi óriási tehetségként érkezett a Formula-1-be 2009-ben, de végül nem kapott lehetőséget nagy csapatnál. Meglepő, de egy véletlen folytán már 2008-ban is a rajtrácson láthattuk.

részletek

Az egyik legmeglepőbb téli teszt

Időnként előfordul, hogy egy olyan csapat ér el meghökkentően jó eredményt a téli teszteken, ami előtte a fasorban sem volt. 2004-ben is erre volt példa, amit némileg az évad is igazolt később.

részletek

Érdekességek a búcsúzó Sauberről

Eltűnik a Sauber név a Formula-1-ből, 1993 óta pedig az egyik legszerethetőbb istálló volt a Formula-1-ben. Szerencsére nem szűnik meg a csapat, csak átalakul Alfa Romeo Racinggé.

részletek

Bottas újoncként gyenge autóval is villantott

Lewis Hamilton mellett nyújtott gyenge produkciója miatt sokan lesajnálják a tapasztalt finnt, pedig pályafutása elején a harmatos Williamsszel is bizonyította, hogy akár a legjobbak közé kerülhet.

részletek