A WRC szezonjára mérte az egyik legkomolyabb csapást a világjárvány, hiszen a tervezett 14 állomásból úgy tűnt, csak 7 valósulhat meg, mind Európára korlátozódva. Már csak két forduló, az e hétvégi Szardínia Rali és a november 22-i Belga Rali volt hátra az aktuális menetrendből, amikor a sorozat váratlan közleménnyel egy újabb helyszínt adott hozzá a naptárhoz: a nyolcfutamos szezon eszerint december 4-6-in zárul Monzában.
A sebesség szentélyeként ismert, az F1 leggyorsabb pályájaként számon tartott helyszínnek ugyanis komoly ralis hagyományai is vannak: 1978 óta rendezik itt meg minden évben a Monza Rally Show nevű, egyre inkább gálaeseményre hajazó versenyt, amelyen azért rendre igencsak bő mezőny gyűlik össze, minden évben néhány világklasszis névvel. Kedvelt vadászterülete a verseny a MotoGP-király Valentino Rossinak, aki már hét alkalommal emelte itt magasba a legnagyobb trófeát, de megnyerte már a Monza Ralit a WRC-pilóták közül 2011-ben Sebastien Loeb, 2010-ben és 2013-ban Dani Sordo, 2014-ben pedig Robert Kubica is – ez utóbbi eseményről a formula.hu a helyszínről tudósított.
A monzai raliverseny szervezői most összefogtak a WRC-vel, hogy minden idők legkomolyabb raliját hozzák össze a pályán, egyúttal segítve teljesebbé tenni a világbajnokság szezonját. A táv minden korábbinál hosszabb lesz, nagyjából 220 kilométernyi gyorsasági szakasszal számolnak, amely pénteken és vasárnap főként magán a monzai pályán, annak oválszakaszát is felhasználva zajlik majd, míg szombaton a környékbeli közutakat is használatba veszi a világbajnokság mezőnye. A Monza Rali tehát teljes egészében aszfaltborítású lesz, a Belga Rali mellett a második ilyen jellegű verseny a 2020-as szezonban.
A WRC Monzában a rövid formátumú versenyhétvége szerint fog futni, a sebtében nyélbe ütött, speciális szervezést igénylő együttműködés pedig Yves Matton, az FIA raliszakágának igazgatója szerint segíthet abban is, hogy a jövőben új országokat és lehetőségeket nyisson meg a sorozat világkörüli körforgása számára.
A Rali-világbajnokság 2020-as szezonjából tehát immár nem kettő, hanem három forduló van még hátra (egész pontosan kettő és kétharmad, hiszen Szardínián már lezajlott az első nap), ami kissé nehezíti a bajnoki tabellát 18 ponttal vezető toyotás Elfyn Evans dolgát a végjátékban.