Két nap alatt 233 versenykilométerrel tér vissza ezen a hétvégén a Rali-világbajnokság, a március óta első, összességében negyedik futamnak pedig a sorozatban újoncnak számító Észtország ad otthont. A rendkívül gyors, tempós, ugratókkal teletűzdelt murvás pályák mindenki számára ismeretlenek voltak, kivéve talán az észtek regnáló világbajnokát, Ott Tanakot - a címvédő azonban idén már abban a Hyundaiban ül, amely kifejezetten gyengén szerepelt eddig ilyen szakaszokon, ellentétben a Finnországban nagyon hasonló körülmények között gyártott és tesztelt Toyotával.
Tanak érkezése azonban jót tett a Hyundainak és az "újranyitás" óta sokat dolgoztak azon, hogy az i20 WRC is otthonosan mozogjon ezen a terepen, ez pedig nagyon be is vált: a szombati első kör után a csapat három autója állt az első három helyen Tanak, Craig Breen, Thierry Neuville sorrendben. Az első kör vége egyébként összesen hat szakaszt jelentett már, a három Hyundai mögött pedig következett a négy Toyota Sebastien Ogier, Elfyn Evans, a defekt miatt lemaradó Kalle Rovanpera és az élete eddigi legjobb teljesítményét nyújtó Takamoto Katsuta vezérletével - az M-Sport nem igazán készült fel a versenyre, a koronavírus gazdasági hatásai megviselték a csapatot, ez pedig a Fordok tempóján abszolút érezhető is volt, ők voltak a leglassabbak most.
A délutáni kör első szakaszán aztán jött a dráma, Neuvilel hibázott egy kicsit, a Hyundai jobb hátulja lecsúszott az útról és balszerencséjére pont ott volt valami a fűben, ami kiütötte a futóművet - a belga pilóta egy szakaszgyőzelemmel a zsebében, az abszolút harmadik helyről volt kénytelen feladni a futamot. Tanak eddigre már 15 másodperc körüli előnyt épített fel az élen, úgyhogy nem erőltette a nap végét, Breen viszont "beugróként" valósággal szárnyalt, elmondása szerint az autó most fantasztikusan működött, azt lehetett vele csinálni, amit csak akart. Ezt több szakaszgyőzelemmel nyomatékosította is, szombat estére lerázta magáról Ogier-t, sőt, megközelítette Tanakot, ezzel Neuville hibája ellenére kettős győzelemre áll a Hyundai.
A Toyoták egy árnyalattal lassabbak most a riválisnál, Ogier nem is vállal túl nagy kockázatot, de azért nyert gyorsaságikat, egyet Rovanpera is behúzott még, de ő hamar lemaradt fél perccel egy defekt miatt, onnantól pedig igazából nem volt esélye belszólni az élmenők harcába - nagyon kicsik egyébként a különbségek, rövidek a pályák és mindenki átnyom mindent, nem lehet túl nagy előnyt összerakni. Rovanpera egyébként az utolsó gyorsaságin megelőzte Evanst (akinek szintén volt korábban egy defektje), így fellépett a negyedik helyre, innen várhatja a folytatást - sőt, Ogier is elég sokat benne hagyott, úgyhogy a finn hat másodpercre megközelítette a hatszoros világbajnokot.
Vasárnap még hat szakasz vár a mezőnyre.
Az eredmények ezen a linken megtekinthetők!