1990-ben és 1992-ben lett ralivilágbajnok Carlos Sainz, de egészen 2004-ig gyári pilótaként tevékenykedett - sőt, pár futam erejéig még 2005-ben is visszatért, hogy segítsen utolsó csapatának, a Citroennek. Azóta más dolgokra koncentrál, jelenleg a Peugeot Dakar-csapatában versenyez, de volt korábban a Volkswagennél is, ahol segített a történelmien sikeres Polo WRC fejlesztésében.
Éppen ezért érzi úgy, hogy az idei szezonban a rali-vb-re teljes mellszélességgel visszatérő, de a futóművet alaposan félretervező, ezért az utolsó helyen álló Citroennek ő nyújthat segítséget a problémák megoldásában - hiszen a PSA keretein belül dolgozik a Peugeot-nál és nagyon szívesen vezetné az idei, új generációs WRC-ket.
"Szerintem a Citroennek át kell gondolnia, hogy segíthetek-e vagy sem, hiszen a PSA-csoportnál dolgozom én is. Jó móka lenne egy idei WRC-t vezetni és mindig érdekes egy másik, külsős pilóta észrevételeit hallgatni a csapat szempontjából. Ne feledjük, hogy nemrég még a VW Polóval dolgoztam" - magyarázta az El Matador becenévre hallgató kétszeres világbajnok.
A Citroen csapatfőnöke, Yves Matton viszont nem igazán lelkesedik az ötletért. "Nos igen, Carlosszal könnyebb lenne dolgozni, mint mással, ez biztos, de nem tervezünk ilyet jelenleg. Természetesen dolgozott a Polóval, nagy tudással rendelkezik és ez mindig sokat ér egy autó fejlesztésénél" - mondta kicsit diplomatikusan Matton.
A Citroen egyébként természetesen érzi a problémákat, a világbajnoki remények ebben az évben nem aktuálisak, Kris Meeke ugyan nyert egy futamot, de gyakorlatilag az összes többin vagy ő hibázott, vagy az autónak volt technikai problémája. A követkető futamra viszont már leigazolták a tavalyi vb-bronzérmes Andreas Mikkelsent, aki éppen a Volkswagennel versenyzett az elmúlt években és fejlesztette a gyártó idénre tervezett, de be nem mutatott fegyverét is - így nála jobb tapasztalatokkal aligha rendelkezik Sainz...