DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Rali

A világbajnokság, ami nem kér a hibridekből

A WRC határozott nemet mondott a motorsportokban egyre inkább terjeszkedő hibrid rendszerekre - a rali-vb-n belátható időn belül nem váltanak ilyen technológiára.

A Formula-1-ben és a hosszútávú-világbajnokságon is hibrid rendszerekkel működnek az autók és az autógyártók kérésére több helyen is beszélnek a bevezetéséről - szóba került többek között a WRC-vel kapcsolatban is. A rali-vb résztvevői azonban határozottan kijelentették: nem kérnek a technológiából, legalábbis a következő években biztosan nem.

"Voltak tárgyalások erről belső körökben" - mondta Jarmo Mahonen, a WRC promótere az Autosportnak. "A hajtáslánccal kapcsolatban arról kell beszélni, hogy milyenek az elektromos autók, méghozzá a megfelelő emberrel kell asztalhoz ülni a gyártók részéről. A nagy cégeknek megvan a stratégiájuk és nekünk azt kell megnézni, hogy hogyan tudunk ehhez illeszkedni. Most azonban elsősorban stabilitásra van szükségünk."

ogier-2017_1



Ugyan az elmúlt négy évet uraló Volkswagen kiszállt a rali-világbajnokságból, a Toyota és a Citroen visszatérésével négy gyártó küzd meg egymással, méghozzá a szabályváltozásoknak (is) köszönhetően hasonló szintet képviselve - gyakorlatilag bárki odaérhet a dobogóra, vagy akár futamot is nyerhet. A jelentős változások után azonban a következő években nem terveznek komolyabb módosításokat, így a hibrid rendszerek sem kerülnek napirendre.

"Még a ralikrossznak is egyszerűbb elektromos autókra váltani, a ralinak van ilyen szempontból a legnehezebb dolga. Opció lehetne, hogy etapokon használnák az elektromos erőforrást, gyorsaságin pedig a benzinmotort. Beszélnünk kell majd erről, de csak akkor, ha mind odaülünk az asztalhoz" - mondta Mahonen és kijelentette, hogy öt évig a stabilitás lesz az irányadó a WRC-ben.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: