DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Rali

Meeke világbajnoki reményei

Kris Meeke úgy véli, azzal, hogy idén vegyes programban vesz részt, és a versenyzés mellett tesztel is a Citroennel, reális esélye lesz harcba szállni a 2017-es, illetve a 2018-as szezonban a rali világbajnoki címért.

Az észak-ír versenyző korábbi csapatával folytatja a munkát, hároméves szerződést ír alá a versailles-i alakulattal, melynek során közösen fejlesztik ki a Citroen C3 WRC-t, amivel aztán harcba szállhat a pilóta a világbajnokságon. Az idei bajnokság első két futamán rajthoz állnak a DS 3 WRC-vel, a hátralévő tizenkét versenyből aztán legfeljebb további nyolcon vesznek részt, a maradék időben pedig az új kocsi fejlesztési munkáira fogják figyelmüket fordítani.

kris-meeke_2



Meeke úgy gondolja, ez a felállás jobb lehetőséget kínál számára a sorozat technikai szempontból új korszakának első évében, 2017-ben azokkal szemben, akik az idei, ellentmondásosan zsúfolt teljes bajnokságot teljesítik, miközben az új autójukon is dolgoznak. „Meg kell nézni az augusztustól novemberig tartó menetrendet” – hívta fel a figyelmet az Autosport magazin hasábjain keresztül. „Nem lesz időd, hogy levegőt vegyél, amennyiben teljes bajnokságot csinálsz – és ez csak az, hogy a versenyeken dolgozol. Megpróbálni valamennyit tesztelni nagyon-nagyon nehéz lesz. Ez egy újabb ok, amiért még elégedettebb vagyok azzal, hogy nekünk mink lesz az elkövetkezendő évre. Ideális forgatókönyvvel rendelkezünk, melyben megvan a szabadságunk, hogy teszteljünk és megvan az időnk, hogy teszteljünk és vannak versenyeink is, melyek formában tartanak. Úgy vélem, a bizonyíték a puding lesz, de nagyon boldog vagyok ezzel.”

Meeke nem lát okot arra, hogy miért ne harcolhatna a világbajnoki címért, amikor a Citroen hivatalosan visszatér a sorozatba. „Nem kérdés, a világbajnokságnak kell a célnak lennie” – nyilatkozta. „Minden a helyén van hozzá számomra. Ez az az esély, amire vártam. Amikor odaérünk a 2017-es rajthoz, nincs kétségem, hogy készen fogunk állni a Volkswagen ellen. Ne feledjük, sok olyan tényező volt, ami hozzájárult a VW sikeréhez. Amikor megérkezett az ő karavánjuk, a Citroen éppen akkor fordította a figyelmét a túraautó világbajnokságra, a raliautó pedig lényegében szabadon futott pár évig. Ez kombinálódott azzal, hogy Loeb visszavonult a ralisportból, én pedig nulla tapasztalattal érkeztem, ami nehézzé tette számunkra mindezt.”

A 36 esztendős versenyző elismerte azt is, hogy az elmúlt két év érzelmi hullámvasútnak bizonyult, miközben azon volt, hogy befészkelje magát a Citroennél és a ralisport nagy tehetségei között. „Mindig is tudtam, hogy képes vagyok megmutatni a csapatnak, mit is tudok” – mondta el. „Igen pár alkalommal pofára estem, és azt sem tagadom, hogy közel kerültem ahhoz, hogy elveszítsem az álmomat. Időbe került, de most megvan az, amit mindig is akartam.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: