DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
Rali

A Citroen döntései és a jövő kérdései

Miután elég sokat beszéltek a 2016-os rali világbajnoki szezonról, valamint arról, hogy mikor várható a versenyzői felállásukról szóló döntés, meglepetésként hatott a bejelentés, hogy a Citroen kihagyja a következő idényt. Annak ugyanakkor örülhetnek a sportág rajongói, hogy egy egyéves szünetet követően visszatérnek a gyorsasági szakaszokra akkor, amikor a sorozat az alaposan átdolgozott versenytechnikákkal új érát kezd 2017-ben.

A következő szezonra szóló szüneteltetéssel kapcsolatos döntés a 2017-es felkészülések elősegítése mellett feltételezhetően azért is született, mert a Citroennek nem tetszett a jövő évi bővített versenynaptár és az, hogy a gyártók által az FIA felé beadott petíciót, mely az előterjesztett versenynaptár újragondolását célozta meg, elutasították. A rali világbajnokság 2016-ban az idei tizenhárommal szemben tizennégy fordulót, köztük négy tengerentúlit fog tartalmazni, októberben, a 2017-es versenytechnikák véglegesítésének célegyenesében pedig nem kevesebb, mint három versenyt rendeznek. A csapat néhány futamon ott lesz jövőre is, azt azonban nem tudni, hogy ezek melyek lesznek. A többiekkel ellentétben, akik lassacskán megkezdik a jövő évre a felkészüléseket, a Citroen egyelőre nem tervez teszteket.

citroen-racing_5



Hosszú évek és kimagasló sikerek után elhagyja a Citroent a versenyzés mellett az utóbbi időszakban a márka nagyköveteként is dolgozó Sebastien Loeb. Az értesülések szerint ennek gazdasági okai vannak, a gyártó nem látta értelmét az ilyen jellegű súlyos kiadásoknak, de új kihívásokat is keresett Loeb, ami nem tetszett a márkának.

Az alakulat az idei márkajelzésről, a DS-ről – mely a Formula-E-ben vállal szerepet – várhatóan visszatér a Citroenhez, hogy a konszern minden cége képviselve legyen valahol, ugyanakkor egyik se vegyen részt két versenysorozatban. Az új specifikációjú WRC alapjául szolgáló típusról nem született még végleges döntés, egyes információk szerint ugyanakkor a C3-mal száll harcba a francia különítmény.

Mads Ostberg, a csapat egyik idei pilótája elbúcsúzott a Citroent, mivel teljes idényt szeretne futni jövőre is a rali világbajnokságon, Kris Meeke ugyanakkor részt vehetne a 2017-es kocsi fejlesztési munkálataiban, de érte bejelentkezett a Toyota is. A Citroen Racinggel szoros kapcsolatban lévő PH Sport tervei egyelőre nem ismertek.

A bejelentéssel kapcsolatban Abu Dhabiból nem érkezett még hír, hogy mi lesz a közöttük és a Citroen között évek óta fennálló partneri viszonnyal. Arról esett már szó, hogy Khalid Al Qassimi nem fog részt venni a közel-keleti bajnokságban, Abu Dhabi junior csapata ugyanakkor a WRC 3-ra fog koncentrálni.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: