DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
Rali

Tűz alatt a Korzika Rali

Bírálják a rali világbajnokságban részt vevő gyártók a Tour de Corse-ot, mely hosszú idő után tért vissza egy vihar sújtotta futammal a sorozatba.

A korzikai viadal az utóbbi években az Intercontinental Rally Challenge és az Európa-bajnokság része volt, miközben Franciaország világbajnoki fordulóját Elzászban rendezték. Az az esemény azonban a helyi kormányzatok támogatásának hiánya miatt összeomlott, így a ralisport legmagasabb szintű mezőnye hét év szünet után ismét a szigetre utazhatott.

Jost Capito_Korzika



A Volkswagen csapatának első embere, Jost Capito úgy vélte, a korzikai adottságok nem érték el a megszokott szintet, a logisztika pedig túlságosan drága volt. „A szervizpark sehol nem volt ahhoz képest, mint amilyennek egy rali világbajnoki szervizparknak lennie kell” – idézte Capitót az Autosport magazin. „Nem hinném, hogy valóban körbe kellene autóznunk a szigetet – négy vagy öt különböző hotelünk volt,  a szobákat pedig egész idő alatt fizetnünk kellett a srácok részére Cortéban arra az esetre, ha szükségük lenne rájuk. A verseny egyes részei nevetségesek voltak.”

A volkswagenes kollégája, Malcolm Wilson hasonlóképpen vélekedett, az M-Sport irányítója csalódottságát fejezte ki, miután versenyzője, Elfyn Evans vezette a futamot az első napot követően. „Nem volt senki a sajtótájékoztatón, aztán nem volt a csapatvezetők sajtótájékoztatója” – nyilatkozta Wilson. „Nem volt ott néző, egyáltalán nem volt látható senki. Tizenkét hónap alatt Franciaországból, ahol – kétségkívül – a bajnokság legjobb szervizparkja volt, eljöttünk az ingoványba. Nem kérdés, inkább visszamennék Elzászba, minthogy itt maradjak. Ahogyan elmondtam már, sajnáltam a szervezőket az időjárás miatt, amire jól reagáltak, de nem lehet összehasonlítani ezt a versenyt az elzászival.”

A Citroen sportosztályának feje, Yves Matton azonban arra hívta fel a figyelmet, hogy ne ítéljen senki túl gyorsan. „Túl korán van a megfelelő konklúzió meghozására” – mondta a hazai pályán versenyző csapat képviseletében. „Igen, rengeteg embert láttunk Elzászban tavaly, de jobb az első elzászi évvel összehasonlítást végezni, amikor kisebb tömeg volt.”

05_Paddon_FRA_07__resize

Vegyes véleményen a versenyzők

A versenyzők véleménye megoszlik. Hayden Paddon az itinert kritizálta, amiben kilenc hosszú szakasz szerepelt csupán a három napra. „Nem vagyok oda ezért. Túl sokat kellett várakozni, és túl sokat kellett vezetni körbe a szigeten” – hangzottan a Hyundai pilótájának szavai. „Miért nem tudtunk egy extra szakaszt csinálni a parc fermé felé és onnan? Ehelyett odaértünk a szakaszok rajtjához és ott ültünk jó ideig karba tett kézzel.”

Sebastien Ogier-nek tetszettek a gyorsaságik, a világbajnok úgy érzi, hogy az itinerben kell csupán néhány módosítást végezni. „Ez egy nagy kihívásokkal teli futam a versenyzők számára, de nagy élmény ezeken a szakaszokon vezetni” – mondta Ogier az Autosport magazinnak. „A negatívum talán a sziget elhelyezkedése. Vannak nézők, akik eljönnek ide, de nem annyian, mint amennyien Elzászban voltak. Az időjárás igazán szörnyű volt, nagyon szerencsétlenek voltunk ezzel. A hosszú szakaszokat meg tudjuk tartani, de hiányzott számunkra egy kis akció a hétvégén. Talán meg kellene egy kicsit fontolni az itinert – talán egy napot kellene megtartanunk a hosszú szakaszokkal.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: