„Azt mondták, majd WC-t fogok pucoltatni Verstappennel” – Ben Sulayem
https://formula.hu./parc-ferme/39004
Az FIA elnöke állítja: maga Max Verstappen is lelkes volt, amikor kiderült, miből fog állni a közhasznú munka, amire tavaly az F1-es Szingapúri Nagydíjon elejtett trágársága után ítélték. Emlékezhetünk rá: a Red Bull világbajnoka az f-betűs szót használta az autójára, emiatt meszelték el, a büntetése pedig abból állt, hogy az FIA év végi díjátadó gálája előtt fiatal juniorversenyzőkkel találkozott Ruandában. Mohammed ben Sulayem szerint Verstappen egyetértett mindezzel:
„Amikor leült – és akkor még igen ideges volt –, azt kérdeztem tőle, mi lenne, ha visszafektetnénk ezt a társadalomba, és mennénk fiatal lányokat és fiúkat inspirálni Ruandába? Azt mondta, hogy ’ó, kérem, megcsinálom’. Ott volt, elégedett volt, megölelte őket, óriási pluszt jelentett számukra, hogy Max Verstappen elment ezekhez az emberekhez Afrikába, inspirálta őket, szép szavakat mondott nekik. Nagyon boldogok voltak.”
Ben Sulayem egyúttal nem felejtett el odaszúrni az általa sokat kritizált médiának sem: „Emlékszem, amikor közhasznú munkára ítélték Max Verstappent, mit mondott néhány újságíró? Azt, hogy az elnök majd WC-t fog pucoltatni vele.”
Ha WC-t nem is fognak pucoltatni velük, de mint arról írtunk, idén mindenesetre keményebb szankciókra is számíthatnak a káromkodó versenyzők, beleértve akár az eltiltást vagy a pontlevonást, ha többszöri kihágásra kerül sor.
Verstappen az AlphaTauri nagykövete lett
https://formula.hu./parc-ferme/39008
Max Verstappen lett a Red Bull ruházati üzletágának, az AlphaTaurinak a globális nagykövete.
A négyszeres világbajnok szerződést kötött a 2016-ban alapított divatmárka frontembereként, amely az Alpha Tauri csillagról, más néven Aldebaranról, az éjszakai égbolt egyik legfényesebb csillagáról kapta a nevét.
A márka népszerűsítése érdekében a Red Bull úgy döntött, hogy a 2019-es szezont követően átnevezi második F1-es csapatát. Az AlphaTauri egyetlen nagydíjat nyert, Pierre Gasly révén a 2020-as Olasz Nagydíjon, majd egy évvel később az Azerbajdzsáni GP-n újabb dobogós helyezést gyűjtött be, szintén Gasly révén.
A 2024-es évre a csapatot ismét átnevezték, az AlphaTauri név elmaradt, helyére a Visa Cash App RB került, bár 2025-re ismét átnevezték, egyszerűen Racing Bullsra.
Új kriptós szponzort jelentett be a Red Bull
https://formula.hu./parc-ferme/39006
Igaznak bizonyultak a korábbi híresztelések: a Red Bull hétfőn bejelentette, hogy többéves megállapodást kötöttek a Gate.io kriptocéggel. A szerződés értelmében a Gate.io az energiaitalosok hivatalos kriptopartnere lesz, a logóik megjelennek majd a 2025-ös F1-es autójukon, az RB21-esen – egész pontosan annak hátsó szárnyán, orrkúpján és a fejtámasznál –, valamint a csapatruházaton, illetve Max Verstappen sisakján. Érdekesség, hogy a közlemény a sisakoknál valóban csak a négyszeres világbajnokot említi, Liam Lawsont nem: a RacingNews365.com szerint egyszerűen azért, mert amikor a megállapodást megkötötték, még nem lehetett tudni biztosan, ki lesz Verstappen csapattársa.
A Gate.io-val azok után jutott egyezségre a Red Bull, hogy nemrég eldőlt, hogy a korábbi kriptós támogatójuk, a Bybit viszont nem marad a szponzoraik között: a cég állítólag a három év során 150 millió dollárt fizetett a Formula-1-es alakulatnak.
„Visszatér” a Williamshez a csapat utolsó F1-es világbajnoka, Jacques Villeneuve
https://formula.hu./parc-ferme/39005
2025-ben immár Jacques Villeneuve is a Williams nagykövete lesz Jenson Button és Jamie Chadwick mellett – jelentette be a grove-i Formula-1-es alakulat. Villeneuve F1-es karrierje első három idényében, 1996-tól 1998-ig versenyzett a Williamsnél, a második szezonjában pedig vb-címet nyert, ezzel máig a legendás istálló utolsó világbajnokának számít. A kanadai most 27 év után tér vissza a csapathoz, ahol nagyköveti szerepkört fog betölteni.
Hogy ez pontosan milyen feladatokkal jár majd, arról nem kommunikált a csapat, amely szerint a kanadai expilóta személye „erősíti a köteléket a csapat eredményes múltja és ambiciózus jövője között”, mindenesetre Button, aki 2019 óta képviseli hasonló módon a számára F1-es debütálási lehetőséget adó Williamst, valamint az akadémiájukhoz tartozó Chadwick különféle szponzori és médiamegjelenések mellett olykor bemutatóautózáson is részt vesz korábbi Williams-gépekkel. Villeneuve a nagyköveti státusza mellett továbbra is szakértőként-riporterként dolgozik majd a médiában.
fotó: DPPI
Turbó-fokozatba kapcsolt az építkezés a Hungaroringen
https://formula.hu./parc-ferme/39003
Folyamatosan zajlanak a Formula-1-es Magyar Nagydíjnak otthont adó mogyoródi pálya felújítási és átalakítási munkálatai – a jelenlegi helyzetről ismét egy posztban osztott meg friss részleteket és fotókat a Hungaroring a közösségi oldalán. Mint írták, naponta 900 ember dolgozik azért, hogy az augusztusi futamra minden készen álljon.
„A tető nehézacél szerelése egy héten belül eléri az ötven százalékos készültséget – a nagyságrendet mi sem mutatja jobban, mint hogy eddig 600 tonna acélszerkezetet építettek be. Befejeződtek a személyzeti alagút szerkezetépítési munkálatai is, az ehhez használt öt toronydaruból négyet már el is bontottak. Zajlik a falazás, folyamatosan építik be a nyílászárókat, szerelik a függönyfalakat, és természetesen az épületgépészettel, erős és gyengeáram szereléssel foglalkozók is F1-es tempót diktálnak” – olvasható képek társaságában az alábbi posztban:
Oconnal ütközik Brad Pitt az F1 film előzetesében
https://formula.hu./parc-ferme/39002
Megérkezett az F1 film új előzetese, mely mindenekelőtt a pályán zajló eseményekre koncentrál: parázs csaták, kicsúszások, balesetek – és egy koccanás Esteban Oconnal!
És ha már a francia versenyző filmes karrierje: a Netflixre e hónapban érkező Lune de miel avec ma mère, azaz "Nászúton az anyámmal" című komédiában is feltűnik a Haas pilótája, egészen pontosan ő szökteti meg a főszereplő menyasszonyát az esküvőjéről!
Ecclestone: Trump csak a vécépapírra nem kérte a nevét
https://formula.hu./parc-ferme/39001
Miután Indianapolis a 2007-es szezont követően kikerült a naptárból, Bernie Ecclestone egy New Jersey-i utcai pályán akart összehozni egy versenyt, háttérben a manhattani panorámával. A futam 2013 és 2015 között minden évben szerepelt a versenynaptár-tervezetben, de végül sosem valósult meg. Az egyeztetések során Ecclestone szembekerült az akkoriban politikai szerepet még nem vállaló Donald Trumppal, s mint a Telegraphnak adott interjúban elmondta, az üzletember ragaszkodott ahhoz, hogy a Trump név látványosan megjelenjen a pálya melletti és egyéb hirdetéseken.
„Végül azt mondtam neki, hogy tudod, az egyetlen dolog, amit nem kértél, hogy a neved rajta legyen, az a vécépapír” – idézte fel Ecclestone, aki nagyon pozitívan nyilatkozott a második ciklusát kezdő elnökről, aki szerinte a legjobb dolog, ami csak történhetett, egyúttal viccesen úgy fogalmazott, hogy szívesen lett volna a partnere egy használtautó-kereskedésben.
„Ahogy az első naptól kezdve mondtam, ő egy üzletkötő. Úgy intézi a dolgait, hogy oké, nem akarod, hogy ezt csináljam? Nos, én ezt szeretném tőled. Szóval, kössünk üzletet. Én egy kicsit visszalépek, de neked is lépned kell” – mondta Ecclestone, aki szerint Trump az Egyesült Államokat is úgy vezeti, mint egy céget: „Felejtsük el az elnök szót. Ő az USA Limited vezérigazgatója.”
Russell „érdekes” szezont vár idén 2026 miatt
https://formula.hu./parc-ferme/39000
A Mercedes brit versenyzője úgy véli, a 2025-ös szezon egyik legnagyobb kérdése az lesz, hogy az egyes csapatok mikor állnak át teljesen a jövő évi autójuk fejlesztésére, amikor új szabályrendszer érkezik az F1-be.
„2026-ot szem előtt tartva érdekes lesz azt figyelni, hogy a csapatok továbbra is fejlesztik-e az idei autójukat vagy átállnak a következő szezonra. Ez rendkívül érdekes lesz” – mondta Russell.
Russell emellett arról is beszélt, hogy a maga részéről pozitívan várja a március idusán kezdődő szezont: „Optimisták vagyunk azt illetően, hogy jó lépést tettünk a helyes irányba, persze azt soha nem tudhatjuk, hogy mit csináltak a riválisok."
Suzuka hótakaró alatt
https://formula.hu./parc-ferme/38999
Nem mindennap láthatjuk így a suzukai pályát: a 2025-ös Formula–1-es világbajnokság harmadik fordulójának helyszínt adó japán pálya környékén több centiméternyi hó esett, ami a teljes aszfaltcsíkot befedte.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Wolff: Bottas coachként is segíti majd Antonellit
https://formula.hu./parc-ferme/38998
Miután a 2026-ban Audivá váló Sauber istállónál nem maradt helye az idei évre Valtteri Bottasnak, a finn versenyző visszatért a Mercedeshez, ahol tartalékversenyzőként kap szerepet.
Bottas számára nem ismeretlen a régi-új közeg, feladatai között pedig ott lesz a 18 éves Andrea Kimi Antonelli támogatása is.
„Valtteri egyik feladata az lesz, hogy Kimivel foglalkozzon és coachként segítse őt, valamint folyamatosan figyeli majd a pályán zajló eseményeket. Kimi nagyon sokat fog tanulni Valtteritől és George-tól is” – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.
„Azt mondják, egy másik állat vagyok az autóban” – Hadjar szerint a rádió torzítja a róla alkotott képet
https://formula.hu./parc-ferme/38997
A Racing Bulls 2025-ös debütánsa, a Red Bull-akadémista Isack Hadjar nagyban hasonlít újdonsült csapattársára, Yuki Tsunodára egy dologban: a 20 éves francia pilóta is hajlamos kendőzetlenül hangot adni érzelmeinek a csapatrádión, nemegyszer dühkitörései miatt maradtak emlékezetesek rádiózásai juniorkarrierje során. Hadjar az F1 hivatalos csatornájának viszont azt nyilatkozta, hogy közel sem olyan agresszív a versenyzésen kívül, mint amilyennek hiszik.
„Néhány pilóta azt mondja, hogy egy más ember vagyok, egy más állat, amikor felveszem a sisakot. Őszintén szólva, én nagyon nyugodtnak érzem magam, amikor vezetek. Sokat gondolkodom. Tisztában vagyok a veszéllyel. Nem mondanám, hogy más vagyok, mint amilyen a külvilágban.”
„Talán kevésbé vagyok agresszív, mint az emberek gondolnák. De a rádió miatt egy nagyon mérges srácnak tűnök. Tudom, hogy szenvedélyes vagyok, és néha dühös is” – mondta a francia.
Szabad az út az F1 felé a Red Bull akadémistája előtt
https://formula.hu./parc-ferme/38996
A Red Bull 17 éves akadémistája, Arvid Lindblad nyerte a Formula Regional óceániai szériáját, ezzel elegendő szuperlicenszpontot szerzett ahhoz, hogy a Formula-1-ben szerepelhessen. A brit-svéd pilóta a tavalyi szezonban a Formula-3-ban versenyzett a Prema színeiben, az idény végén a bajnoki összetett negyedik helyén végzett. 2025-ben egy lépéssel közelebb kerül a hőn áhított F1-es szerepléshez, hiszen a Formula-2-ben folytatja a Campos csapatával.
Helmut Marko, a Red Bull főtanácsadója korábban arról beszélt, hogy az energiaitalosok utánpótlásának következő nagy tehetsége Lindblad lehet. Most, hogy a 2007-es születésű versenyző összegyűjtötte a szuperlicenszhez szükséges pontokat, akár a Red Bull, illetve a Racing Bulls tartalékpilótai szerepkörét is rábízhatják, valamint szabadedzéseken is szerepelhet az F1-ben. Noha a 18. születésnapját csak augusztus elején tölti majd be a pilóta, Andrea Kimi Antonelli esetéhez hasonlóan a Red Bull is kérelmezheti az FIA-nál, hogy tegyenek kivételt az életkorbeli megkötést illetően Lindblad helyzetében is.
Formulaautózásba kezd Kevin Magnussen öccse
https://formula.hu./parc-ferme/38995
Megkezdi pályafutását együléses autókban a 15 éves Luca Magnussen: a dán tinédzser a GB4 mezőnyének tagja lesz, a Fortec Motorsport versenyzőjeként. A Nagy-Britanniában futó GB4 a formulaautózás olcsó belépőszintje, a Formula-4-et megelőző opcionális lépcsőfok. A kategória győztese 50 ezer fontos ösztöndíjat kap, ha a brit F4-ben vagy GB3-ban folytatja pályafutását.
Luca Magnussen négy éven át gokartozott, szerepelt Európa-bajnokságon és világbajnokságon is, októberben pedig az Autósport Játékokon képviselte Dániát. Dupla példa áll előtte, hiszen édesapja, Jan Magnussen, valamint 17 évvel idősebb bátyja, Kevin is eljutott a Formula-1-ig – a testvér kilenc szezont követően idén került ki onnan, 2025-ben a BMW gyári LMDh-versenyzője lett.
Megvan, mikor érkezik a Drive to Survive új évada
https://formula.hu./parc-ferme/38994
Egy héttel a 2025-ös Formula-1-es szezonnyitót megelőzően, március 7-én debütál a Netflixen az egyszerre rendkívül népszerű és sokat kritizált dokumentumfilm-sorozat, a Drive to Survive (magyar fordításban Hajsza a túlélésért) új évada – jelentette be a streamingplatform.
Ez már a hetedik évada lesz az F1-es szériának, és értelemszerűen a 2024-es szezon eseményeire fog fókuszálni, vélhetően a szokottaknak megfelelően tíz epizódon keresztül. A Drive to Survive produkciós cégének gyártásvezetője, Tom Hutchings azt ígérte a Netflix közleményében, hogy ez lesz „a legnagyobb” évad a sorozat történetében, a rajongók pedig készülhetnek a pályán és a pályán kívüli események kulisszái mögé való bepillantásra, „még több drámára és mókára a paddockból, és néhány meglepetésre” is egy olyan F1-es idényből, ahol „az akció már jóval az első verseny előtt megindult”.
Hamarabb láthatjuk Hamiltonék 2025-ös F1-es Ferrariját, mint gondoltuk
https://formula.hu./parc-ferme/38993
Már február 18-án este, a Formula-1 nagy közös londoni show-ja után mutat renderelt képeket a 2025-ös versenygépéről a Ferrari – számolt be róla az olasz Autoracer, az értesülést pedig aztán a RacingNews365.com is megerősítette.
Idén az összes F1-es alakulat az említett február 18-i szezonindító rendezvényen prezentálja a festését, ám ez vélhetően mindenkinél egy bemutatóautón fog megtörténni – akik pedig korábban tartanak saját eseményt, mint például a Williams 14-én, azok nem a végleges dizájnnal leplezik le a versenygépüket.
A Ferrari kapcsán eddig úgy hírlett, a londoni esemény utáni napon, 19-én mutatják be az SF-25-öst, amelyet aztán Fioranóban be is járatnak Lewis Hamiltonnal és Charles Leclerc-rel. Ez utóbbi így is lesz, viszont a vörösök már elvileg közvetlenül a nagy showműsor után közzétesznek renderelt fotókat az autójukról.
Az eddig ismert bemutató- és bejáratás-időpontok:
Február 14.: Williams-bemutató (egyedi, nem a tényleges festéssel)
Február 16.: Haas-bejáratás Silverstone-ban
Február 17.: pletykált, nem megerősített Racing Bulls-bejáratás Imolában
Február 18.: az F1 nagy londoni szezonindító show-ja + Ferrari digitális bemutató utána
Február 19.: Ferrari-bejáratás Fioranóban
Február 23.: Aston Martin digitális autóbemutató
Február 24.: Mercedes digitális bemutató, Aston Martin-bejáratás Bahreinben
Február 25.: Red Bull- és Mercedes-bejáratás Bahreinben
A McLaren, az Alpine és a Sauber egyelőre nem ismertette a terveit. A hivatalos előszezoni tesztet február 26-tól 28-ig rendezik Bahreinben.
Jean Todt továbbra is rendszeresen látogatja Schumachert
https://formula.hu./parc-ferme/38992
A Ferrari egykori csapatfőnöke, a korábbi FIA-elnök Jean Todt azt követően is kiváló barátságot ápolt Michael Schumacherrel, hogy a hétszeres világbajnok legenda 2006-ban elhagyta a Ferrarit, a német 2013 végi síbalesete óta pedig azon kevesek egyike, akik kapcsolatban maradtak vele és családjával. A La Repubblica című olasz lapnak nyilatkozva a francia megerősítette, hogy ez továbbra is így van:
„Rendszeresen meglátogatom őt és a családját, méghozzá mindig nagy szeretettel. A kötelékünk túlmutat az egykori munkakapcsolaton. Ez már az életem része, egy olyan életé, amely ma már messze túlmutat a Formula–1-en” – mondta Todt, aki természetesen ezúttal sem árult el részleteket a több mint tizenegy évvel ezelőtti balesete óta a nyilvánosság szeme elől eltűnt bajnok állapotáról:
„A család úgy döntött, hogy nem válaszol az állapotával kapcsolatos kérdésekre, én pedig tiszteletben tartom ezt a döntést” – mondta Schumacherről, a testvérének nevezett az interjúban.
„Draco Malfoy” is indul a Formula–E-ben
https://formula.hu./parc-ferme/38991
A Harry Potter-sztár Tom Felton a Formula–E „Evo Sessions” keretein belül debütálhat az autóversenyzésben, Sergio Agüero pedig már korábban bejelentette, hogy részt vesz a programban.
Felton, aki a főhős ellenségét, Draco Malfoyt alakította mind a nyolc filmben, egyike annak a néhány névnek, akiket az FE bejelentett, hogy részt vesznek az új kezdeményezésben, amelynek keretein belül influenszerek, és más ismert hírességek egy-egy csapattal állnak össze, hogy megtanulják, hogyan válhatnak FE-versenyzővé.
A hírességeket a Gen 3 EVO vezetésére képzik ki, amely mindössze 1,82 másodperc alatt képes 0-100 km/órás sebességre, és gyorsabb, mint egy jelenlegi F1-es autó.
A fejlődés bemutatására március 5-én és 6-án a miami Hard Rock stadionban különleges eseményt tartanak, ahol szimulátoros foglalkozások, mérnöki eligazítások és fizikai kondicionálás is része a programnak.
Az ex-Atletico Madrid, Manchester City és Barcelona csatárból lett YouTuber Aguero az egyik név, aki már bejelentkezett, és a korábbi Manchester United-sztár, David Beckham fia, Brooklyn is részt vesz.
Itt a Mercedes és az Adidas első közös kollekciója
https://formula.hu./parc-ferme/38990
Januárban jelentette be a Mercedes Formula-1-es alakulata, hogy a csapat hivatalos partnere lett az Adidas. Az Ezüst Nyilak ruházati partnere 2024 végéig a Puma és a Tommy Hilfiger volt, az ő helyüket vette át a német márka. Az első közös csapat- és rajongói ruházatot felvonultató kollekciót – amelynek darabjait a versenyzők, a csapattagok és a rajongók számára tervezték meg – pedig máris bemutatták a két F1-es pilóta, George Russell és Andrea Kimi Antonelli, illetve a csapatfőnök Toto Wolff segítségével:
Így választana versenyzőt a Cadillac
https://formula.hu./parc-ferme/38989
Hosszú huzavonát követően 2026-ban végül csatlakozik az F1-es mezőnyhöz az Andretti-féle Cadillac istálló, ami azon versenyzők számára is rendkívül jó hír, akik ülés nélkül maradtak az idei évben.
A Cadillac részéről Mario Andretti elmondta, legalább egy tapasztalt versenyzőt mindenképp szeretnének igazolni: „Ideális esetben olyasvalakit szeretnénk, akinek van már tapasztalata. Van még időnk, folyamatosan figyeljük a piacot” – mondta Andretti az Auto Motor und Sportnak.
1978 F1-es világbajnoka emellett azt is elárulta, hogy nem szeretne magas beosztású pozíciót betölteni a Cadillacnél: „Valamilyen szinten ez a projekt az én gyermekem, de nem vágyom arra, hogy olyan állandó pozícióm legyen, ami leköti a mindennapjaimat. Soha nem akartam csapattulajdonos lenni, én versenyző vagyok. Számos ajánlatot kaptam a versenyzői karrierem vége után, hogy legyek F1-es csapattulajdonos, de mindig nemet mondtam. Egyszerűen csak egy olyan helyet akarok magamnak a paddockban, ahova mindig betérhetek" – mondta Andretti, aki az igazgatótanács tagja lesz a csapatnál.
Antonelli már négy bajnoki címet nyert Senna 12-es számával
https://formula.hu./parc-ferme/38988
Minden idők harmadik legfiatalabb F1-es pilótája, Andrea Kimi Antonelli a 12-es rajtszámmal fog bemutatkozni a királykategóriában, miután sikerült azt elhappolnia Jack Doohan orra elől. A számmal korábban két versenyző nyert világbajnoki címet Niki Lauda és Ayrton Senna személyében, s a fiatal olasz a Mercedes hivatalos honlapján megjelent interjúban el is árulta, hogy utóbbi miatt tartja különlegesnek ezt a számot.
Persze saját kapcsolata is megvan ezzel a számmal, hiszen ezt viselte 2022-ben és 2023-ban, karrierje első két teljes formulaautós szezonjában, melyek során négy bajnoki címet szerzett: „Az F4-ben rögtön a 12-est kezdtem használni, és elég jól működött, remélhetőleg így lesz majd az F1-ben is. Ráadásul 12 éves voltam, amikor csatlakoztam a Mercedes juniorprogramjához, így ez is közrejátszik” – mondta, majd kitért arra, mit jelent számára Ayrton Senna:
„Mindig lelkesen néztem az Ayrtonról készült videókat. Gyerekként végignéztem az összes szezont DVD-n az 1980-as évektől a 2000-es évekig, és nagyon megragadt bennem, ahogy az egyikben Ayrtont figyeltem. Nem volt szerencsém élőben látni versenyezni, így akkor kezdtem igazán megérteni, milyen hihetetlen futamokat teljesített, amikor ezeket a videókat néztem” – mondta, majd hozzátette:
„Megnéztem a róla szóló dokumentumfilmet és a legutóbbi sorozatot is. Ő az idolom, nemcsak azért, amit a pályán mutatott, hanem azért is, amilyen ember volt azon kívül. Hihetetlen versenyző, de nagyszerű személyiség is. Ez inspirált engem, és ha akár csak egy kis részét elérhetném annak, amit ő, az elképesztő lenne.”
Eltűnnek Melbourne jellegzetes sárga vonalai
https://formula.hu./parc-ferme/38987
Több változással is készül az Albert Park 2019 óta első szezonnyitó futamára. Arról a múlt héten számolhattunk be, hogy átalakítják a pálya 6-7-es kanyarkombinációját annak érdekében, hogy egy esetleg becsapódás minél kisebb veszéllyel járjon – de ez csak a biztonsági felszereltséget érinti, a vonalvezetés változatlan marad. Egy tradíciótól viszont el kell búcsúznunk: a pálya jellegzetes sárga felfestéseitől, a pályahatárokra vonatkozó szabályok értelmében ugyanis ezt fehér vonalak váltják fel.
A rendezők vezetője, Tom Mottram a Speedcafének elmondta, hogy neki is utána kellett nézne, miért is voltak eddig más helyszínekkel ellentétben sárgák a felfestések: „Ebben egy kicsit egyediek vagyunk. Bele kellett ásnom magam az archívumokba, hogy megértsem, miért voltak sárgák. Ez azzal függ össze, hogy egy közparkban vagyunk, ezek tulajdonképpen egyfajta megállni tilos jelzések.”
„Évekkel ezelőtt született egy megállapodás, hogy megtarthatjuk a sárga felfestéseket, így nem kellett őket állandóan újrafestenünk. Most viszont a pályahatárokkal kapcsolatos változások miatt új előírások léptek életbe, melyek szerint a vonalaknak fehérnek kell lenniük kék szegéllyel.”