DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 20. péntek

A versenyzők veszélyesnek tartották Magnussent?

A maga idejében a „balhésabb” F1-es pilóták közé tartozó Juan Pablo Montoya egy minapi online interjúkban a versenyzők részéről a büntetésekre érkező panaszok kapcsán mondott véleményt, kitérve többek között Kevin Magnussen eltiltására is: „Tudom, hogy szívás büntetéseket kapni, mert én is sokat kaptam. De ha hibázol, akkor büntetést kell kapnod. Rengeteg incidens történt.”

„Mondok egy példát. Nincs semmi bajom Magnussennel, de ha megkérdezel bármelyik versenyzőt, mit gondol Magnussenről, mindenki azt gondolja, hogy ő egy fegyver. Veszélyes, túl agresszív, leterel a pályáról. De ha Magnussen ma ilyet tesz, akkor büntetést fog kapni” – mondta a kolumbiai, míg a versenyzési irányelvekkel kapcsolatos panaszokról a következő véleményt fogalmazta meg:

„A szabályok nagyon egyszerűek. Ha egymás mellett vagytok a csúcsponton, akkor el kell férni pályán együtt, helyet kell hagyni a másiknak. És ezt nem teszik meg, amit az F1-ben mindig megúsztak. De hát a versenyzők írták a szabályok nagy részét, nem? Szerintem a versenyzési irányelvek nagy része a GPDA-tól származik. Szóval, ha részt vettél a szabályok kialakításában, hogy igazságos legyen, akkor miért panaszkodsz?”

magnussen-2024-1

Új aszfalt a COTA-n: idén már nem lesz pattogós az austini F1-es pálya?

Évek óta dobálós, rossz minőségű aszfalton versenyeztek a különböző sorozatok Austinban, a COTA versenypályán, ahol az őszi szünet után, októberben folytatódik majd az F1-es szezon. Tavaly emlékezetes módon Lewis Hamiltont és Charles Leclerc-t ki is zárták utólag az USA Nagydíjról, mert a megengedettnél jobban elfogytak a kopóelemek a Mercedes és a Ferrari aljáról a túl sok odaverődés miatt, amire ráadásul a sprintformátum miatt nem is tudtak megfelelően felkészülni a csapatok.

Az idei évre ez változhat: nagyszabású aszfaltozás zajlik éppen Texasban, a versenyre vadonatúj lesz a réteg a pályán, ezzel tervezik megoldani az eddigi problémákat, és egy jóval simább felületen, bukkanók, úthibák nélkül szeretnék lebonyolítani a hétvégét. 

A csapatoknak így minden bizonnyal más alapbeállításokkal kell majd megérkezniük Austinba, és az új aszfalt feltérképezésére (hasmagasság, futóműhangolás, gumikezelés, stb. szempontjából) alig egy órájuk lesz, hiszen ezúttal is sprintfutamot bonyolítanak majd le az amerikai pályán.

cota

fotó: COTA

„Talán elkezdek hegyet mászni” – Ricciardo az F1 utáni életről

Bár szerda kora délután még mindig nem erősítették meg, de minden jel arra utal, hogy a vasárnapi Szingapúri Nagydíj volt Daniel Ricciardo utolsó futama a Formula-1-ben. Az ausztrál a versenyt követően a könnyeivel küszködve nyilatkozott – de vajon mit tervez az F1 utáni életével? Erről egyelőre maga a pilóta sem tudott biztosat mondani a Sky F1-nek nyilatkozva, hangsúlyozva a száguldó cirkusz fárasztó voltát és a karrierje szépségét:

„Nem tudom. Ez kimerítő. Mindannyian tudjuk, hogy kimerítő. Nézd, ha ennyi volt és a dolgok nélkülem mennek tovább, akkor szerintem először is adok magamnak időt, hogy kitaláljam, mi következik. Hálás vagyok a pályafutásomért is. Már az is egy álom volt, hogy eljutottam az F1-be, nem beszélve arról, hogy több mint egy évtizedig itt voltam és győzelmekért harcolhattam. Nem akarok úgy visszatekinteni, hogy ’ó, szegény én’. Nagyszerű volt, és talán most valami más jön. Talán a továbbiakban hegyet mászok vagy valami.”

f1-ricciardo-visarb-szingapur-3

Erősorrend: Norris már Verstappen nyakán

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik. A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

A Szingapúri Nagydíj után Lando Norris még tovább közeledett Max Verstappenre, a két vb-aspiráns átlagos pontszáma között már csak két tized a különbség, de nincs messze tőlük a világbajnoki tabellán is a dobogó alsó fokáért harcoló Oscar Piastri és Charles Leclerc sem. Hátrébb pedig azt emelhetjük ki, hogy Sergio Perez visszacsúszott Valtteri Bottas mögé.

Itt látható az F1-es versenyzők erősorrendje az eddigi 18 nagydíj alapján – az összesítésbe csak azok kerültek be, akik legalább négy futamon rajthoz álltak:

podcast-rankings_18

A Formula Podcast Szingapúri Nagydíjat kiveséző futamértékelő értékelő adását – benne a pilóták most hétvégi produkciójára adott pontszámokkal – itt tudjátok meghallgatni:

 

Rosberg szerint szebb búcsút érdemelt volna Ricciardo

Nico Rosberg véleménye szerint Daniel Ricciardo (minden valószínűség szerint) utolsó F1-es versenye nem méltó módon alakult múlt hétvégén Szingapúrban.

„Ő egy szép búcsút érdemelne, hiszen ez volt az utolsó hétvégéje. Hivatalosan ez még nincs is megerősítve, szóval nem túl szerencsés a helyzet. Ennél jobbat érdemelne” – mondta Rosberg.

„Nem méltó módon alakult Daniel pályafutásának a vége, de ugyanez elmondható Sebastian Vettelről is. A sportban töltött utolsó pillanatok örökre az emberrel maradnak – számomra nagyon fontos volt, hogy ez megfelelő legyen. Másrészről persze tudom, hogy sok embernek nem tetszett a visszavonulásom, hiszen élvezték a Lewisszal való csatánkat. Saját magam és a családom számára viszont ez volt a jó döntés” – tette hozzá 2016 F1-es világbajnoka.

 

Alonso: A Ferrarinak kellett volna nyernie Szingapúrban

A Szingapúri Nagydíjon hetedik rajtkockából induló, nyolcadikként célba érő Fernando Alonsót mindkét Ferrari átlépte a futam folyamán: Charles Leclerc a pályán, Carlos Sainz a bokszban. A kétszeres világbajnok nem érzi ezt kudarcnak, egy merész kijelentéssel illusztrálta, mennyire nem volt egy ligában a városi pályán a vörös autókkal:

„A Ferrariknak szerintem meg kellett volna nyerniük ezt a futamot. Talán ők voltak a leggyorsabb autó a hétvége folyamán, tehát nem velük versenyeztem” – jelentette ki Szingapúrban Alonso.

Nemhogy a Ferrarikkal nem volt versenyben, de még a nyolcadik helyét – első volt a lekörözöttek között – is túlteljesítésnek érzi:

„Normál esetben kilencedik és tizedik hely az elérhető, a nyolcadik kicsivel még a legjobb álmainkat is felülmúlja. Jó pontok, de egy kört kaptunk és nem volt nagyszerű a tempónk, az autót egész hétvégén nehéz volt vezetni. Szóval igen, szerencsések voltunk, hogy pontot szereztünk, lehettünk volna 15. helyen is ugyanezzel az érzéssel. Szerintem 15-16. helyen kellett volna végeznünk, ehhez képest nyolcadikak vagyunk, két másodperccel egy Ferrari mögött. Nem tudom, képes lennék-e ennél többre” – mondta Alonso.

Fotó: Aston Martin

Wolff is megszólalt Ricciardo leggyorsabb köre kapcsán

Kisebb vitákat váltott ki a Formula-1-es Szingapúri Nagydíj után az, hogy a verseny hajrájában a Visa Cash App RB kihívta a bokszba Daniel Ricciardót, aki friss lágy gumikon megfutotta a leggyorsabb kört az utolsó helyen haladva, ezzel elorozta azt Lando Norristól, aki így eggyel kevesebb ponttal közeledett Max Verstappenre. A McLaren-vezérkar nemtetszését fejezte ki ennek kapcsán, Zak Brown ismét rámutatott, hogy nem fair, hogy a Red Bull esetén két csapat van egy tulajdonos kezében – jóllehet, az Instagram-posztja alapján aztán megbeszélték a dolgokat Christian Hornerrel.

Mindenesetre Szingapúrban a Mercedes F1-es főnöke, Toto Wolff véleményét is kikérték az üggyel kapcsolatban, de szerinte mindez nem volt nagy dolog: „Úgy vélem, minden stratégiát be kell vetned, ami a rendelkezésedre áll. Nem gondolom, hogy piszkos játék lett volna. Egyáltalán nem volt az. Egyetlen ponton is eldőlhet a bajnokság, és a szabályok keretein belül maradtak. A versenyzők sem voltak sportszerűtlenek egymással.”

f1-wolff-mercedes

IndyCar-autót tesztel az F1-ből elküldött Sargeant

Logan Sargeant bő másfél évet töltött el a Williams Formula-1-es alakulatánál, ám a nyári szünetet követő Holland Nagydíj után a grove-i istálló úgy döntött, lecseréli őt Franco Colapintóra, így a fiatal amerikai kalandja a száguldó cirkuszban alighanem véget ért. Máshol azonban megnyílhatnak előtte kapuk – és a Williams is jelezte, hogy továbbra is segíteni fogja őt –, így például akár az IndyCarban is, ahol a RACER szaklap beszámolója szerint novemberben tesztelni is fog.

Sargeant a Meyer Shank Racing egyik autóját fogja vezetni a The Thermal Club pályán, amely idén még bajnokságon kívüli futamnak adott otthont, jövőre viszont már a szezon tényleges részét képezi majd. Bár a Meyer Shank és a velük technikai kapcsolatra lépő Chip Ganassi Racing ülései már elkeltek 2025-re, egy esetleges jó szereplés azért még adhat lehetőségeket Sargeant számára.

f1-sargeant-williams

Norris a leggyorsabb körről: Így megy ez az F1-ben

A Szingapúri Nagydíj hajrájában kibontakozó „leggyorsabb kör-ügyről”, melyet illetően a McLaren kérdéseket vetett fel, Christian Horner viszont úgy nyilatkozott, hogy nincs itt semmi látnivaló, természetesen a futamgyőztes Lando Norrist is megkérdezték, aki emiatt a „tervezettnél” eggyel kevesebb pontot tudott faragni a hátrányán Max Verstappennel szemben. A brit versenyző úgy érzi, esélye sem volt gyorsabb kört futni, mint a verseny végén alig használt lágy gumival és üres tankkal tette az ausztrál:

ricciardo-singapore-3

„Szép volt, Daniel” – kezdte. „Nem is tudom… Semmit sem tudok tenni, jó neki. Mindent megtettem, hogy megpróbáljak gyorsabb kört menni, amikor a gumik jó állapotban voltak, de mindig nem sikerülhet. Az elmúlt néhány hétvégén mindent megtettem ezért, és többször sikerült is [az előző három leggyorsabb kör az övé lett – a szerk.], de nem tudok a kemény gumin az etap közepén legyőzni egy új lágy gumival versenyző srácot. Ez van, ilyen az élet.”

Bár csapatával ellentétben nem kezdett vádaskodásba, Norris is egyértelművé tette, hogy a VCARB szerinte is a Red Bull kezére játszott a kerékcserével: „Így megy ez az F1-ben, nem is tudom, talán már születésem előtt is így volt. Nincs miért panaszkodnom” – mondta, majd hozzátette: „Szóval igen, ez volt a logikus dolog, az okos húzás a részükről. Örülök Danielnek, ennyi.”

norris-singapore-2

Horner: Ricciardo bónuszt kapott a leggyorsabb körért

A minden valószínűség szerint az F1-től tegnap elbúcsúzó Daniel Ricciardót a verseny hajrájában kihívta egy extra kerékcserére a csapata, aminek köszönhetően meg tudta futni a Szingapúri Nagydíj leggyorsabb körét, s ezzel megfosztotta Lando Norrist az ezért járó extra ponttól. A VCARB lépése nem aratott osztatlan sikert a McLarennél, s Zak Brown azt is felvetette, hogy felül kellene vizsgálni a Red Bull két istállójának együttműködését.

ricciardo-singapore-7

Christian Horner ezzel szemben úgy érzi, hogy nincs itt semmi látnivaló: „Az RB végrehajtott egy kiállást a verseny végén, hogy megfussák a leggyorsabb kört. Ez ennyi és nem több” – mondta Horner a SiriusXM mikrofonja előtt. „Korábban Kevin Magnussené lett volna a leggyorsabb kör, ha nem hagyja el a pályát, és neki Ferrari-motorja van. Minden csapat független! Ezt mindig szóba hozzák majd, mert azonos tulajdonban van a két csapat, szóval elkerülhetetlenül felmerülnek kérdések…”

„De azt se feledjük el, hogy ő bónuszt kap a leggyorsabb körért” – zárta le a kérdést a maga részéről Horner.

horner-singapore

Formula1.5 – Colapinto újabb dobogója

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2024-es szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből azt a négy csapatot, mely az összes idei győzelmet és dobogót megszerezte, s rendre elhoz hat-hét helyet az első nyolc közül?

Sorozatban harmadik versenyét is az első négy között zárta az F1 „másodosztályában” a debütálása óta remeklő Franco Colapinto, azaz minden alkalommal jobb eredményt ért el, mint elődje bármikor. Ez alatt a három verseny alatt csak a Szingapúrban újabb győzelmet arató, bajnoki előnyét száz pontra növelő Alonso, valamint csapattársa, Alex Albon szerzett több pontot nála.

Másik is remekeltek Bakuban, Tsunoda Magyarország, Hülkenberg Silverstone, Zhou pedig Kanada óta a legjobb eredményét érte el, és Strollnak is sikerült visszaverekednie magát a pontszerzők közé.

pf-bliga18

„Sokat tanultam Bottastól” – Zhou

Guanyu Zhou, a Stake kínai versenyzője nemrég csapattársával való kapcsolatáról beszélt egy interjúban – az F1-ből minden valószínűség szerint 2024 végén távozni kényszerülő Zhou elismerően nyilatkozott Valtteri Bottasról.

„Valtteri nagyszerű csapattárs. Elképesztően gyors és mindig támogatott engem. Sokat tanultam tőle, különösen az F1-es pályafutásom elején. Leginkább azt tudtam ellesni tőle, hogy mennyire fontos nyugodtnak és fókuszáltnak maradni egy verseny során, különösen a hektikus szituációkban" – mondta Zhou.

Valtteri Bottas szerződéshosszabbításának nyélbeütésére egyébként már ezen a héten sor kerülhet, melyről Mészáros Sándor számolt be helyszíni bejelentkező videójában.

 

Marquez szerint büntetni kellett volna Bastianinit a Martin elleni manőverért

Az utolsó körben, egy kontakttal járó előzéssel dőlt el a győzelem sorsa a MotoGP Emilia-romagnai Nagydíján: Enea Bastianini a 4-es kanyarban bújt be Jorge Martin mellé, ám a két motor összeért, s így győzött az olasz. A Pramac vb-éllovas spanyolja látványosan frusztrált volt az incidens után, és bár a gesztikulációja miatt utólag elnézést kért, Bastianini megmozdulását soknak találta:

„Úgy gondolom, a manőver kicsit sok volt, hiszen leszorított a pályáról, és nem tudtam visszatámadni. Utána tettem néhány kézmozdulatot, mert még indulatos voltam, de mindegy is. Szerintem én voltam a legerősebb, megérdemeltem volna a győzelmet, de rendben van, legközelebb újra megpróbáljuk. Szerintem nem volt ott hely ehhez a manőverhez, de nincs értelme róla beszélni, mert úgysem változik semmi.”

Bastianini ugyanakkor megvédte a manőverét: „Jorge nyilván nem volt boldog, de sokat zárt az íven, amikor megelőztem. A határon volt, de szerintem jó előzés volt. Ha van esélyed nyerni, meg kell csinálnod. Igen, kicsit a határon volt, de ez volt az egyetlen esély, csak a 4-es kanyarban láttam támadási lehetőséget az utolsó körben. Határon voltam a motor elejével, aztán zártam a kanyart és megnyertem a futamot.”

A versenytársak is megosztottak voltak a kérdésben: Aleix Espargaro nem értette, mit csináltak a stewardok például. Az viszont érdekes, amire Marc Marquez hívta fel a figyelmet, ugyanis a nyolcszoros világbajnoknak magával a kemény, kontakttal járó manőverrel nem volt gondja, szerinte viszont azért lehetett volna büntetni, hogy az előzés végén Bastianini is lement a pályáról: „Ha Enea lement a pályáról, akkor egy pozíciót át kell adnia. Mert ha csinálsz egy agresszív manővert, de a pályán belül maradsz, az nem probléma. De ha lemész a pályáról, akkor át kell adnod egy helyet. Úgyhogy nem értek egyet a döntéssel” – idézi Marquezt a Motorsport.

motogp-martin-bastianini

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Hamilton és Russell sem érezte jól magát az F1-es Szingapúri Nagydíj után

A negyedik és hatodik helyen futott be George Russell és Lewis Hamilton a Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon, amely után azonban kihagyták az újságírókkal való beszélgetés. A Mercedes rövid tájékoztatásában azt közölte, hogy a két versenyző a futam „megpróbáltatásaitól” kimerült. Később Toto Wolff csapatfőnök arról beszélt, hogy „hőguta közeli” kerültek Hamiltonék a hőségben, de azt is jelezte, hogy már jobban vannak: „Mindketten túlhevüléssel küzdenek, de most már rendben vannak. Beültek egy jeges fürdőbe, és szerintem az segített kicsit” – mondta Wolff a Formula.hu jelenlétében vasárnap este.

f1-hamilton-mercedes-szingapur-2

Verstappen már hosszabb válaszokat adott az FIA sajtótájékoztatóján – de csak egy hajszállal

Szombaton kisebb botrányt kavart, hogy Max Verstappen azok után, hogy a csütörtöki sajtótájékoztatón elhangzott trágárságért – konkrétan az autójára tette azt a megjegyzést, hogy „el volt b*szódva” – büntetést kapott és közösségi munkára ítélték, az időmérőt követő eseményen csak egyszavas válaszokat adott, s csak a termen kívül volt hajlandó rendesen beszélni az újságírókkal.

Mivel a vasárnapi versenyen is második lett, így a Red Bull-os újra részt vett az FIA hivatalos dobogós sajtótájékoztatóján. Verstappen ezúttal már valamelyest hosszabb, de továbbra is mindenféle érzelemtől és kis túlzással érdemi tartalomtól mentes válaszokat adott a moderátori és az újságírói kérdésekre. Majd amikor a legvégén megkérdezték tőle, hogy továbbra is inkább a termen kívül beszélgetne velük, így felelt: „Hosszú nap volt, igen” – mondta a vb-éllovas, aki aztán később valóban külön is tartott egy sajtóbeszélgetést Szingapúrban.

f1-verstappen-szingapur-redbull-fia

Ricciardo talán az utolsó versenyén happolta el a leggyorsabb kört Norristól – a McLaren inkább nem szólt neki

Lando Norris fölényes rajt-cél győzelmet aratott a Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon, és sokáig úgy tűnt, a leggyorsabb kört és az azzal járó bónuszpontot is behúzza. Csakhogy a Visa Cash App RB – a Red Bull második számú csapata – a legvégén kihívta egy extra kerékcserére Daniel Ricciardót, aki a friss lágyakon elhappolta a McLaren britje elől a leggyorsabb kört.

Igaz, a szabályok értelmében az utolsó célba érkezőként értékelt ausztrál a 18. helyen ezért nem kapott világbajnoki egységet, a Norristól elvett egy pont azonban még fontos lehet a Max Verstappen elleni világbajnoki versenyfutás szempontjából. Ricciardo tehát akár igen fontos szolgálatot tehetett a Red Bullnak azon a versenyen, amely egybehangzó sajtóértesülések szerint talán az utolsó volt számára az F1-ben.

De vajon a McLaren jelezte-e Norrisnak, hogy elvehetik tőle a plusz egy pontot? Zak Brown, a wokingiak vezérigazgatója a Sky Sports F1 kameráinak így felelt erre a kérdésre: „Nem, azt gondoltuk, jobb, ha inkább nem tesszük” – utalt arra Brown, hogy Norrisnak amúgy is volt már néhány falérintése a futamon, így nem akarták, hogy fölösleges kockázatot vállaljon.

f1-ricciardo-visarb-szingapur

Délután jön az F1-es Szingapúri Nagydíj: íme a mai program!

Délután jön az F1-es Szingapúri Nagydíj, de lesz MotoGP, Moto2, Moto3 és Superbike is: íme a mai menetrend!

10:00 Moto3, futam (Aréna4)

11:00 Superbike, Super Pole futam (Match4)

11:15 Moto2, futam (Aréna4)

13:00 MotoGP, futam (Aréna4)

14:00 Superbike, második futam

14:00 Formula-1, futam (M4 Sport)

f1-norris-mclaren-szingapúr

Ricciardón csak a safety car segíthet: „Bárcsak itt lenne Piquet”

Ha valóban a Szingapúri Nagydíj Daniel Ricciardo utolsó Formula-1-es versenye, akkor a szombati nap hűen összefoglalja, miért vesztette el az ausztrál a Red Bull család bizalmát: miközben Yuki Tsunoda nyolcadik rajthelyet szerzett, ő erős edzéstempója ellenére már a Q1-ben kiesett. Hátulról, a 16. rajtkockából már csak a csoda vagy egy biztonsági autó segíthet rajta – az ausztrál így viccelődött:

„Remélhetőleg jól időzített biztonsági autót kapunk… Hozzák vissza Piquet-t, és megcsináljuk!” – tréfálkozott a 15 éve kirobbant szingapúri ütközésbotrány helyszínén.

„Azt mondanám, nyomorult dolog, mert tegnap még voltunk valahol, tényleg, és erre nem számítottunk… Nem voltak nagy hibáim, de amint átléptem a célvonalat, tudtam, hogy nem voltam elég gyors. Ez nem egy kellemes érzés” – mondta el Ricciardo, akinek másokhoz hasonlóan tempója eltűnt szombaton a lágy keveréken. „A sok sz***ság közepette őszintén úgy éreztem, ma jó napunk lesz. Ezért van az az érzésem, hogyan lett ez a vége a Q1-ben?”

Fotó: Red Bull Content Pool

„Különös Verstappen büntetése” – Wurz

A versenyzők érdekvédelmi szervezetének (GPDA) elnöke, Alexander Wurz is felszólalt Max Verstappen tegnapi büntetésével szemben, akit közérdekű munkára ítélt az FIA.

„Ez egy kivételes büntetés. A tény, hogy a versenyzővel való előzetes párbeszéd nélkül bejelentik a büntetést, az a versenyzők véleménye szerint egyáltalán nem jó dolog” – mondta Wurz.

„Egy versenyzőnek engedni kell, hogy kifejezze saját magát. A Formula-1 egykoron ezért vált népszerűvé, mert a versenyzők számára megengedett volt önmaguk kifejezése, aminek a nyelvek használata is részét képezi.”

Wurz hozzátette, hogy nyilatkozatával nem a káromkodás mellett áll, csupán túlzónak találja az FIA döntését: „Személy szerint én sem támogatom azt, hogy verbálisan támadjuk az ellenfeleinket. Ha a versenyző a saját autójáról panaszkodik, akkor azt a csapatfőnökével kell elrendeznie.”

Bagnaia körrekorddal, Martin bukással tért vissza Misanóba

Két héttel a San Marinó-i GP után az indiai, majd a helyére halasztott kazah fordulót pótló Emilia-romagnai Nagydíj keretében tért vissza a MotoGP mezőnye Misanóba, ahol szokás szerint két edzés volt a menü pénteken. A tét nélküli délelőtti gyakorláson eleinte száradó, a végén már teljesen száraz pályán Marc Marquez volt a leggyorsabb, de a lényeg persze a délutáni tréning volt, ahol eldőlt, melyik tíz motoros jut automatikusan a Q2-be.

Ezen aztán Francesco Bagnaia futotta meg a legjobb időt, amely ezredekkel ugyan, de új rekordidőt is jelentett. A címvédőt hét ponttal megelőző éllovas, Jorge Martin lett a második, pedig a hajrában bukott is. Rajta kívül amúgy többek között Enea Bastianini, Brad Binder, Alex Marquez és Fabio di Giannantonio is elesett. Közülük csak a gyári ducatis harcolta ki a Q2-t, miután negyedik lett: Marc Marquez fért még be elé a két vb-aspiráns mellett, azaz az összetett első négy helyezettje sajátította ki a legjobb pozíciókat. Mögöttük némi meglepetésre Fabio Quartararo jött a Yamahával, a top 10-be pedig Franco Morbidelli, Marco Bezzecchi, Maverick Vinales, Pedro Acosta és Aleix Espargaro fért még be pénteken. Az edzést magas láz miatt kihagyta a másik Yamahán ülő Alex Rins.

A péntek délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Francesco Bagnaia Ducati 1'30.286  
2. Jorge Martín Pramac Ducati 1'30.484 0.198
3. Marc Márquez Gresini Ducati 1'30.585 0.299
4. Enea Bastianini Ducati 1'30.607 0.321
5. Fabio Quartararo Yamaha 1'30.886 0.600
6. Franco Morbidelli Pramac Ducati 1'30.932 0.646
7. Maverick Viñales Aprilia 1'30.990 0.704
8. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 1'30.991 0.705
9. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1'31.003 0.717
10. Aleix Espargaró Aprilia 1'31.167 0.881
11. Jack Miller KTM 1'31.217 0.931
12. Johann Zarco LCR Honda 1'31.250 0.964
13. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'31.393 1.107
14. Álex Márquez Gresini Ducati 1'31.636 1.350
15. Brad Binder KTM 1'31.648 1.362
16. Miguel Oliveira Trackhouse Aprilia 1'31.668 1.382
17. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'31.720 1.434
18. Joan Mir Repsol Honda 1'31.924 1.638
19. Luca Marini Repsol Honda 1'32.070 1.784
20. Augusto Fernández Gas Gas Tech3 1'32.100 1.814
21. Takaaki Nakagami LCR Honda 1'32.210 1.924
  Alex Rins Yamaha -  

motogp-bagnaia-ducati-misano

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Perez visszavonulhat? Marko: „Érdekes alternatíva”

Mexikóban szárnyra kelt a pletyka, miszerint Sergio Perez hamarosan bejelentheti visszavonulását, hogy több időt tudjon a családjával tölteni, amire a rendkívül sűrű F1-es versenynaptár nem ad lehetőséget. Az osztrák Kronen Zeitung megkérdezte a Red Bull tanácsadóját, Helmut Markót arról, hogy mit gondol erről a felvetésről.

Marko, akiről sejteni lehet, hogy nem hullatna krokodilkönnyeket Perez távozása esetén, nem tagadta a pletykát, sőt érdekesnek nevezte azt: „Most hallom ezt először. Viszont a felesége a negyedik gyereküket várja. Ez egy érdekes alternatíva.”

perez-baku-1