DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő

Ricciardón csak a safety car segíthet: „Bárcsak itt lenne Piquet”

Ha valóban a Szingapúri Nagydíj Daniel Ricciardo utolsó Formula-1-es versenye, akkor a szombati nap hűen összefoglalja, miért vesztette el az ausztrál a Red Bull család bizalmát: miközben Yuki Tsunoda nyolcadik rajthelyet szerzett, ő erős edzéstempója ellenére már a Q1-ben kiesett. Hátulról, a 16. rajtkockából már csak a csoda vagy egy biztonsági autó segíthet rajta – az ausztrál így viccelődött:

„Remélhetőleg jól időzített biztonsági autót kapunk… Hozzák vissza Piquet-t, és megcsináljuk!” – tréfálkozott a 15 éve kirobbant szingapúri ütközésbotrány helyszínén.

„Azt mondanám, nyomorult dolog, mert tegnap még voltunk valahol, tényleg, és erre nem számítottunk… Nem voltak nagy hibáim, de amint átléptem a célvonalat, tudtam, hogy nem voltam elég gyors. Ez nem egy kellemes érzés” – mondta el Ricciardo, akinek másokhoz hasonlóan tempója eltűnt szombaton a lágy keveréken. „A sok sz***ság közepette őszintén úgy éreztem, ma jó napunk lesz. Ezért van az az érzésem, hogyan lett ez a vége a Q1-ben?”

Fotó: Red Bull Content Pool

Bottas robbantott egy sört a pontszerzése után

A két Alfa Romeo a 12-13. helyről vághatott neki a Bahreini Nagydíjnak, s míg Zhounak nem igazán jött ki a lépés a szezonnyitón, Bottas már a rajt után a pontszerző helyek egyikén találta magát. Ezt követően a finn a verseny zömében a kilencedik helyen autózótt, ám Charles Leclerc kiesése után a nyolcadik helyen ért célba a finn pilóta, amivel négy pontot szerzett az Alfa Romeónak.

"Jól kezdtük a szezont, de biztosnak kell lennünk abban, hogy az év további részében is ilyen és ehhez hasonló eredményeket tudunk majd hozni. Elégedett vagyok a versenyemmel, bár néha kissé csendes volt számomra. Mivel a mezőny körülöttünk meglehetősen szoros, ezért rendkívül fontos volt a jó rajt, aztán pedig jól kezeltük a gumikat és a stratégiánk is rendben volt. Zhoutól szép munka, hogy elvette a leggyorsabb körért járó pontot a riválisunktól" - összegezte Bottas a vasárnapi történéseket, majd a Facebookon egy sör társaságában ünnepelte a nyolcadik helyet. "Pontszerzési hagyományok" - tette hozzá a finn.

 

Egy rendszerhiba is közrejátszott Ocon vesszőfutásában

A Bahreini Nagydíj után az egyik fő beszédtéma Esteban Ocon büntetéshalmaza volt. A francia pilótát három alkalommal is fegyelmezték a versenybírák, melyből az első büntetés a rajtrácsra rosszul történő felállásból adódott. A másodikat az első kihágásért kiosztott időbüntetés letöltése közben sikerült összehozni, mert a csapattagok még a kapott öt másodperc alatt kezdtek el dolgozni az autón.

Az Alpine csapatfőnöke, Otmar Szafnauer elmagyarázta, hogy ezt mi okozta: „Van egy rendszerünk, amely visszaszámol és a szerelők fülébe mondja, hogy mikor kezdhetnek, és ez el volt állítva négy tizedmásodperccel. Ezt követően valahogy kicsúszott a kezünkből a dolog.”

A harmadik büntetés – amelyet a bokszutcai sebesseghatár átlépése indokolt – kapcsán is kifejtette a szakember, hogy mi történt: „A harmadik az volt, hogy fél méterrel korábban került megnyomásra a bokszutcai sebességkorlátozó gomb a kijáratnál” – mondta Szafnauer, amellyel kapcsolatban a pilóta annyit mondott, hogy „öt éve így csinálja”.

A francia gárda főnöke összegzésül annyit jelentett ki, hogy ilyen szinten nem megengedhetőek ezek a hibák: „Mind olyan működési hiba, amelyet nem szabadna elkövetnünk ezen a szinten, belső vizsgálat lesz velük kapcsolatban és nem követjük el őket újra.”

Négyszeres világbajnoka nélkül vált teljessé a Lynk & Co felállása

Bejelentette másik két pilótáját is a Lynk & Co autóit indító Cyan Racing a WTCR örökébe lépő TCR Világsorozatban: miután már korábban kiderült, hogy Thed Björk és Ma Qing Hua az új bajnokságban is őket fogja erősíteni, aligha lepett meg bárkit is, hogy a szintén a Túraautó-világkupából ismert Yann Ehrlacher és Santiago Urrutia vezetheti a másik két versenygépet. Ehrlacher a WTCR-éra egyetlen kétszeres bajnoka volt, míg Urrutia különösen tavaly nyújtott erős teljesítményt, s a márka legjobbja is lett, mielőtt az bojkottálta, majd vissza is lépett a sorozatban való szerepléstől. A mostani bejelentés pedig azt is jelenti, hogy a négyversenyzős felállásban nem maradt hely a négyszeres világbajnok Yvan Mullernek, aki ezzel 53 évesen alighanem be is fejezi nemzetközi túraautós karrierjét – miután azt egyszer már 2016-ban, még a WTCC-s korszak alkonyán egyszer már megtette.

Egyelőre egyébként a Lynk & Co jelentette be egyedül a versenyzőit a TCR World Tour 2023-as idényére, rajtuk kívül csupán annyi a biztos, hogy a BRC Racing két Hyundait, a Comtoyou Racing pedig négy Audit fog indítani a szezonban. A magyar szereplőkről sincs egyelőre hír. Az idény április végén rajtol Portimaóban.

ehrlacher-urrutia-lynkco-wtcr

„Jó látni, hogy ilyen jól megy a régi autó!” – Horner élcelődött az Aston Martinnal

A könnyed kettős győzelmet arató Red Bull pilótái mellé az Aston Martint képviselő Fernando Alonso állhatott még fel a Formula-1-es évadnyitó Bahreini Nagydíj dobogójára. Az energiaitalosok csapatfőnöke, Christian Horner amellett, hogy megemelte a kalapját a középcsapatok közül szemlátomást az élmezőnybe betörő rivális alatt, azért finoman oda is szúrt nekik:

„Szerintem ez mutatja minden csapat számára, hogy ez igenis lehetséges. Nyilvánvalóan remek munkát végeztek a télen. Azt mondják, az a leghízelgőbb, ha másolnak, és jó látni, hogy ilyen jól megy a régi autó!” – jegyezte meg Horner, a tavalyi Spanyol Nagydíjra célozva, ahol az Aston Martin a Red Bull koncepciójára hajazó B autóval rukkolt elő a gyenge szezonkezdést követően. A bikák F1-es tanácsadója, Helmut Marko pedig azzal élcelődött, hogy az Aston sikerében kulcsszerepet játszhatnak a tőlük igazolt szakemberek, élükön a technikai igazgató Dan Fallowsszal: „Ha összevetjük az autókat, az Aston Martiné hasonlít a legjobban a Red Bullunkra. Ennek oka van. Nemcsak Dan Fallows váltott, hanem sok más alkalmazottunk is, akiknek nyilvánvalóan jó a memóriája.”

Horner mindenesetre tényleg örült Alonso szereplésének: „Élvezet volt látni elöl Fernandót: ez reményt ad a negyveneseknek, hogy van még élet a fiúban! Remekül versenyzett, rendkívül versenyképes volt, az Aston pedig jó autónak tűnik” – fogalmazott, hozzátéve, hogy a Bahreinben látottak alapján tényleg az AMR23-as tűnt a második leggyorsabb autónak a hétvégén.

f1-alonso-aston-bahrein-2023

Irányt váltottak a stewardok: Időbüntetést igen, de büntetőpontot nem adtak Hülkenbergnek

Talán a kihagyás tette, mindenesetre Nico Hülkenbergnek meggyűlt a baja a pályahatárokkal a Bahreini Nagydíjon: a futam során öt alkalommal is indokolatlanul átlépte a fehér vonalat, márpedig három szabályszegés után büntetés jár. A harmadik alkalommal fekete-fehér zászlót kapott a német, a negyediknél öt másodperces időbüntetést, majd az ötödiknél még tízet. A leintésnél hozzáadott 15 másodperc nem befolyásolta helyezését, a 15. pozíciót – a tizedik rajtkockából több lehetett volna visszatérő versenyében.

Ami azonban nem csupán a hétvégére vonatkozóan, hanem hosszabb távon érdekes, hogy a versenyfelügyelők az időbüntetés mellett nem osztották ki az ilyenkor megszokott büntetőpontokat – vétségenként egyet, azaz összesen kettő járt volna Hülkenbergnek. Tavaly Ausztriában négy F1-es is kapott büntetőpontokat pályaelhagyásért, egy igazán extrém eset pedig az F2-ben történt: Olli Caldwellre csak Bahreinben hét büntetőpontot szórtak pályaelhagyásokért – ennek nagy szerepe volt abban, hogy 12 pontnál el is tiltották egy hétvégére.

A versenyzők többször kritizálták, hogy olyan csekély kihágásért járjon büntetőpont, mint a pályaelhagyás. Úgy tűnik, meghallgatták őket, a stewardok ezért irányt váltottak, és ezentúl csak időbüntetés jár a fehér vonal ismételt átlépéséért.

Fotó: Haas

NASCAR: William Byron és a Hendrick Motorsports elképesztő dominanciát mutatott be Las Vegasban

A Las Vegas Motor Speedway adott otthon a Cup Series idei harmadik versenyének, ahol Joey Logano és William Byron várhatták az első sorból a futam kezdetét jelentő zöld jelzést, míg mögöttük Ryan Blaney és Ty Gibbs foglalhattak helyet a második sorban. Bár a felállás elég vegyesnek tűnt, nem kellett sokat várni, hogy a Hendrick Motorsports pilótái kerüljenek oda az elejébe. Byron mellett a 2021-es bajnok, Kyle Larson, valamint Alex Bowman is kiváló tempóra volt képes szinte az egész futamon, a 9-es autó viszont már az elején a mezőny hátsó részében volt. Ennek oka, hogy ezúttal Josh Berry vezette azt beugróként, mivel Chase Elliott snowboardozás közben eltörte a bal sípcsontját, ami azonnali operációt igényelt, így most otthonában lábadozik.  

Ami a futam további kimenetelét illeti, az első két szakasz szinte teljesen nyugodt volt, Byron pedig mindkettőt behúzta, de az utolsó etap már jóval izgalmasabban alakult. A szakasz elején Logano falazása után jött egy sárga, ami alatt Denny Hamlin bevállalva egy kockázatos taktikát, mindössze két kereket cserélt, ezzel azonban egy idő után elég szépen feltartotta a mezőnyt. Heves csaták alakultak ki, végül többen is átrágták magukat, a Hendrick autói mellett pedig már Christopher Bell, Martin Truex Jr. vagy éppen Bubba Wallace Toyotáival is számolni kellett.

A végére Larsonnak ugyan sikerült meglépnie a mezőnytől, ekkor azonban Aric Almirola is találkozott a fallal néhány körrel a leintés előtt, így a hosszabbítás döntött. Mivel ezt megelőzően szinte mindenki kiment kereket cserélni, Truex Jr. az élre került, ám vezető pozícióját nem sokáig tudta megtartani, hiszen az újraindítás pillanataiban Byron ezt hamar elvette tőle, innen pedig már senki sem állította meg a fiatal pilótát. A 25 esztendős versenyzőnek az utolsó másodpercekben szerencséje is volt, mert bár mögöttük történt egy nagyobb baleset, ez már kevesebb, mint félkörrel a vége előtt történt, vagyis könnyedén beérhetett a célba, megszerezve karrierje ötödik győzelmét a kategóriában. A Hendrick csapatának örömét teljessé teheti, hogy a második helyen Larson, a helyen pedig Bowman futott be, így elhozták az első három helyet. További eredményekért ide kell kattintani.

Folytatás a Phoenix Racewayen március 12-én.

Videó: Hamilton odament Alonsóhoz, és egy öleléssel gratulált neki a dobogóhoz

Szép jelenet a két legenda között: ugyan most a Mercedes volt lassabb Bahreinben, de Lewis Hamilton természetesen gratulált Fernando Alonsónak a parádés dobogós eredményéhez.

Vastaps Alonsónak és Binotto utolsó csókja – bejelentkezés Bahreinből

Papírformát hozott a Red Bull, Binotto utolsó csókja a Ferrarinál, B autó a Mercedesnél: helyszíni tudósítónk, Mészáros Sándor bejelentkezése az F1-es szezonnyitó Bahreini Nagydíj után. Videó ide vagy az alábbi Megtekintés a YouTube-on gombra kattintva.

„Öt éve így csinálom” – Ocon a háromból kettő büntetést nem ért

Nem nagyon látni Formula-1-es szinten olyan büntetéssorozatot, mint amilyent Esteban Ocon harcolt ki a Bahreini Nagydíjon: az egyébként erősen, kilencedik rajtkockába kvalifikáló francia az első, öt másodperces időbüntetést azért kapta, mert rosszul állt fel rajtkockájába. A büntetést azonban helytelenül töltötte le, a csapat túl hamar kezdett dolgozni az Alpine-on, ezért egy szigorúbb, tíz másodperces szankciót szabtak ki rá – plusz még egy öt másodpercest, amiért gyorsan hajtott a bokszutcában.

„Általában az ilyenekben jók vagyunk, odafigyelünk a részletekre, nehogy büntetést kapjunk, de ma minden rosszul sült el” – nyilatkozta a helyszíni újságíróknak a Bahreini Nagydíj után Ocon. „Nem értem, miért történt gyorshajtás, hiszen a bokszutcában a limitert mindig így használom, ugyanígy megyek be öt éve. A rajtnál szintén így szoktam elfoglalni a pozíciót. Tavalyig sosem kaptam büntetést ezért. Úgy tűnik, ez újdonság.”

A francia állítja, a rajtrácson más is rosszul állt be, mégis csak őt büntették: „Négy autó is előrébb volt a vonalnál, nem csupán én, mondjuk az igaz, hogy én voltam a legelőrébb. De nem voltam az egyetlen, ez pedig frusztrál” – mondta Ocon, aki az utolsó helyre ítélve az összesített 15 másodperces büntetést végül nem töltötte le, helyette a bokszban feladta a szétcsúszott futamot.

Hatalmas balesetekkel és levegőbe repülő autókkal indult az IndyCar-szezon – videó

Nem sokkal az F1-es Bahreini Nagydíj leintése után startolt el az IndyCar 2023-as évadnyitója St. Petersburgben, ahol azonban már néhány kanyar elteltével lendülnie kellett a piros zászlóknak. A mezőny hátsó felében több autó is összeütközött, látványos tömegkarambolt okozva, amelyben érintett volt többek között Simon Pagenaud és Helio Castreneves is – Benjamin Pedersen pedig a már összetört riválisaiba beleszáguldva meg is reptette Devlin de Francesco autóját. Szerencsére mindegyik pilóta megúszta komoly sérülés nélkül az incidenst – mutatjuk mindezt videón:

Az újraindítást követően, a féltávhoz közeledve aztán újabb olyan baleset történt, amelyben a levegőbe emelkedett az egyik autó: Rinus Veekay koccant neki a gumifalnak, a mögötte érkező Jack Harvey és Kyle Kirkwood pedig már nem tudta őt elkerülni, utóbbi pedig felrepült:

Idén is elkészült a közös fotó a mezőnyről

Ahogyan minden év elején, úgy most is elkészítette az F1 a hivatalos fotót a teljes mezőnyről. Az elején még kissé rendetlenség uralkodott a pilóták között, de aztán csak sikerült őket lencsevégre kapni. A szezonnyitó Bahreini Nagydíj 16:00-kor rajtol el!

 

A Red Bull és a Ferrari is alkatrészeket cserélt a futam előtt

Rendkívül magabiztosan futhat neki a szezonnyitónak a Red Bull csapata, akik megszerezték az első rajtsort szombaton, ám a verseny előtt végrehajtottak egy biztonsági óvintézkedést, nehogy úgy járjanak, mint a 2022-es Bahreini Nagydíjon, amikor egy nullázással kezdték meg az egyébként domináns szezonjukat. Az energiaitalosok Sergio Perez és a pole-ból induló Max Verstappen belső égésű motorján is kicserélték az olajbeömlő csövet, amiből már többet is kipróbáltak, hiszen a probléma nem újkeletű az RB19-esen. Először az első tesztnapon vették észre, hogy kisebb megbízhatóság gondok vannak a kérdéses alkatrésszel, most pedig újfent kicserélték – tudta meg a Racing News 365.

Eközben a Ferrarinál máris a második energiatároló egységet tették be Charles Leclerc autójába, amiből hat megengedett a szezon során, miután írásbeli kérelmet nyújtottak be az FIA felé, a technikai delegátus vezetője, Jo Bauer pedig engedélyt is adott az olaszoknak a beavatkozásra. A Ferrari – saját elmondásuk szerint – nagyon figyelt a megbízhatóságra a téli fejlesztések alatt, ám ez kétségkívül hátrányosan érintheti őket a jövőben. A monacói épp a két Red Bull mögül, a harmadik helyről várja a piros lámpák kialvását.

 

 

Tisztáztak egy nagyon fontos szabályt 2023-ra

A 2022-es Monacói Nagydíjon nagy vita kerekedett abból, hogy Max Verstappen megcsípte a csúszós körülmények között a bokszutcából kivezető határolóvonalat, ám mégsem kapott büntetést, holott a szabály kimondja, hogy négy kerékkel a vonalon belül kell tartania a bokszból a pályára visszaérkező pilótának az autóját. Az FIA a Bahreini Nagydíj előtt arról tájékoztatta a csapatokat, hogy átírták az ide vonatkozó regula szövegezését, hogy egyértelműbb legyen: "A további kényelmetlenségek elkerülése érdekében, az átlépés azt jelenti, hogy az autó bármely kerekének külső pereme nem kerülhet a vonal külső oldalára. A szabály természetesen a bokszbejárati vonalra is érvényes."

Itt a vasárnapi autóverseny-program

09:50 Formula-3, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)
11:20 Formula-2, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)
15:00-15:30 IndyCar, Warm-up  
16:00 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)
18:20 IndyCar, Futam (arena4plus.network4.hu, élő)
21:30 NASCAR Cup Series, Futam (tv: Aréna4, élő)

Videó: Így győzte le Verstappen Perezt a pole-ért

A videóban nagyszerűen megfigyelhető, hogy Max Verstappen korábban fékez, ám ennek köszönhetően hamarabb is tud a gázra lépni, ahogyan az is látható, hogy Perez autója mintha egy kicsivel gyorsabb lenne az egyenesekben a hollandénál, de a kétszeres világbajnok a technikásabb részeken visszahozza kezdeti lemaradását, majd a maga javára is fordítja azt. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Átadtuk a Száguldás és cirkusz 2022 tiszteletpéldányát Günther Steinernek

Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke írta a Száguldás és cirkusz 2022 című F1-es évösszefoglaló kötetünk (amelynek ez volt a tizedik kiadása) egyik előszavát (a másikat a világbajnok Max Verstappen) az elmúlt év végén, Mészáros Sándor kollégánk pedig az idény első versenyhétvégéjén meg is mutatta neki, hogy mit tett: kapott belőle egy tiszteletpéldányt.

A kötet ezen a linken még mindig megvásárolható a Formula webshopjában!

steiner

Grosjean a pole-ban az IndyCar szezonnyitóján

A hétvégén nemcsak az F1-nek, hanem az IndyCarnak is rajtol a 2023-as idénye, méghozzá St. Petersburgben. A kvalifikáció Romain Grosjean sikerét hozta: a korábban egy évtizedig a Formula-1-ben szereplő franciának ez a második időmérős elsősége az IndyCarban, s az első, amit az Andretti színeiben arat. Az F1-be vágyó istálló ráadásul kisajátította az első sort, hiszen Colton Herta lett a második, megelőzve a McLarent erősítő Pato O’Wardot és a Ganassinál szereplő tavalyi Indy 500-győztest, Marcus Ericssont. Grosjean az első futamgyőzelmét veheti célba az első startkockából indulva.

A legjobb hat közé az időmérő utolsó felvonásában egyaránt balesetező Kyle Kirkwood és Scott McLaughlin fért még be. A 2021-es bajnok Alex Palou, a mclarenes Felix Rosenqvist, a hatszoros összetett győztes Scott Dixon, valamint a címvédő Will Power teszi teljessé az első tíz sorrendjét az évadnyitó futam előtt, amely magyar idő szerint vasárnap 18:20-kor startol.

indycar-grosjean-stpete-pole

Helyszíni összegzés a bahreini F1-es paddockból

Kollégánk, Mészáros Sándor a szombati nap végén a bahreini paddockból jelentkezett be egy rövid videó formájában: nézzétek meg, hogy hogyan látta ő a helyszínen az idény első F1-es kvalifikációját, Verstappen pole-ját, és az Alonso-őrületet.

A videó ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

saa

Rosberg: Nekem a nap csalódása Alonso

A 2016-os F1-es világbajnok Nico Rosberg összegezte röviden azt, amit a szezon első időmérőjén látott:

„Nem láttuk Leclerc második körét, csak három tizedre volt, nagyon közel járt. Holnap új nap lesz, a versenytempó más lesz, de az előny a Red Bullnál van. Személy szerint nekem a nap csalódása Alonso. Azt remélem, hogy közelebb tud lenni az elejéhez. Persze így is briliáns a helyezése neki és az Aston Martinnak is, de azt reméltem, hogy még közelebb lehet” – mondta Rosberg a Sky Sportsnak.

f1-alonso-aston

fotó: dppi

F2: Először győzött a mezőny veteránja, rögtön dobogós az F3-as bajnok

Drámainak és körömlerágósnak nem nevezhető, de eseménydús futammal indult a Formula-2 szezonja: a 23 körös sprinten egyetlen baleset sem történt, de számos párharc vetített előre egy izgalmas évadot. Mindebből kimaradt a fordított rajtrácsos pole-pozícióból induló Ralph Boschung: a mezőny veteránja pályafutása első győzelmével kezdte hatodik szezonját, egy egészen sima sikerrel.

Az időmérőn szárnyaló, de ennélfogva kilencedik-tizedik pozícióból kezdő ART-k gondoskodtak a legtöbb akcióról a futam első felében: az F3-as bajnok Victor Martins ment meggyőzőbben, több roham után a második helyet is elvette Ayumu Iwasától – csak az utolsó előtti körben előzte meg őt a bajnokcsapat MP Motorsport új igazolása, Dennis Hauger.

Iwasa végül negyedik lett – Martins csapattársának, Pourchaire-nek egy ponton kinézett a dobogó is, a bajnokság fő esélyesének tartott francia azonban elfogyott a futam második felére, ötödik lett, de legalább megakadályozta Jehan Daruvalát, hogy az MP Motorsport indiaija az utolsó körben lemásolja Hauger késői előzését.

Tíz újonc szerepel az F2-es mezőnyben, akik közül a harmadik Martins mellett végül csak a hetedik Kush Maini szerzett pontot. Pedig a futam elején ennél jobbnak tűntek a kilátások, de a második pozícióból kezdő Roman Stanek csak 13. lett, a harmadiknak induló Arthur Leclerc pedig esélytelen volt a pontszerzésre elrontott rajtprocedúra miatt kapott stop-and-go büntetésével. Váratlanul gyengén indult a szintén bajnokesélyesként kezelt Jack Doohan szezonja, aki csak 11. helyen végzett, miután rosszul választott gumit, a kemény keveréket.

Az F2-es sprintfutam eredménye: 

  Versenyző Csapat Hátrány
1 Ralph Boschung Campos Racing  
2 Dennis Hauger MP Motorsport 10.8
3 Victor Martins ART Grand Prix 16.1
4 Ayumu Iwasa DAMS 24.4
5 Theo Pourchaire ART Grand Prix 29.7
6 Jehan Daruvala MP Motorsport 30.9
7 Kush Maini Campos Racing 41.5
8 Enzo Fittipaldi Rodin Carlin 43
9 Zane Maloney Rodin Carlin 44.1
10  Juan Manuel Correa Van Amersfoort Racing 48.5
11 Jack Doohan  Virtuosi Racing 49.2
12 Arthur Leclerc DAMS 50.1
13  Roman Staněk Trident 50.6
14  Jak Crawford Hitech Pulse-Eight 52.2
15  Oliver Bearman Prema Powerteam 53.7
16 Clement Novalak Trident 54.6
17 Frederik Vesti Prema Powerteam 54.6
18 Roy Nissany PHM Racing by Charouz 1:04.4
19  Brad Benavides PHM Racing by Charouz 1:08.7
20 Isack Hadjar Hitech Pulse-Eight 1:13.3
21 Amaury Cordeel  Virtuosi Racing 1:13.8
22 Richard Verschoor Van Amersfoort Racing 55.5