DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 26. szombat

Tom Coronel fia bekerült a Red Bull juniorprogramjába!

A 13 esztendős Rocco Coronel, a túraautós közönségkedvenc Tom Coronel fia pályafutását ezentúl a Red Bull fogja terelgetni, a gokartos tehetség ugyanis bekerült az energiaitalosok juniorprogramjába. A holland tehetség egy F4-es autót tesztelhetett Jerezben, s mivel megfelelő teljesítményt nyújtott, egy korábbi GP3-as versenygépet is kipróbálhatott, az eredmények pedig kellően meggyőzőek voltak, így megkapta a lehetőséget.

rocco-coronel-1

„Megtiszteltetés számomra, hogy a jerezi szétlövést követően engem választottak a Red Bull juniorversenyzői közé. Ez egy jól bevált program, amely már sok versenyzőt juttatott az autósport csúcsára. Az álmom természetesen az, hogy F1-es pilóta legyek, és ezzel a lehetőséggel ez az álom reálissá válik. Mindig is követtem a Red Bull versenyzőit, és figyeltem, hogyan fejlődtek a sportban, és most én is közéjük tartozhatok” – olvasható a közösségi médiában.

rocco-coronel-2

Verstappen és Hamilton autójába is friss váltót szereltek Dzsiddában

Mindkét világbajnoki aspiráns új váltót kapott a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjra – számolt be róla a PlanetF1.com szaklap. A jelek szerint sem a Red Bull, sem a Mercedes nem akarta megkockáztatni, hogy egy esetleges váltóhiba miatt essen el értékes pontoktól Max Verstappen vagy Lewis Hamilton. Mindez azonban nem jár rajthelybüntetéssel egyikük számára sem, az előző váltójukat ugyanis az előírásoknak megfelelő előző hat nagydíjhétvégén használták.

Váltót tehát cseréltek mindkét esélyesnél, motort azonban (egyelőre) nem. A dzsiddai hétvége előtt Verstappen kapcsán merült fel, hogy a Red Bull bevállalhat-e egy büntetést annak érdekében, hogy frissebb és erősebb motorral támadhasson a holland, de maga a pilóta mondta el, hogy szerinte ennek náluk kevésbé lenne értelme, mivel náluk ez nem jelent akkora előnyt, mint azt a Mercedesnél Brazíliában láthattuk Hamilton esetén.

verstappen-dzsidda-dppi-day1-2021

F2: Új-zélandi Ferrari-akadémista győzött az első futamon

Még nappali fényben rajtolt el a Formula-2-esek első sprintversenye Dzsiddában. A startnál Marcus Armstrong egyből az élre tört Liam Lawson megelőzésével, míg hátrébb Giulherme Samaia és Marino Sato keveredett balesetbe, amely miatt pályára küldték a biztonsági autót. A bajnokság szempontjából viszont az újraindításnál jött az igazi dráma: az összetettben második Guanyu Zhou keményen próbálkozott Christian Lundgaard mellett az első kombinációban, a két autó azonban összeért, a kínai pedig sérült szárnnyal volt kénytelen beevickélni a bokszba.

A fő eseményeket Ralph Boschung hátraesése és a többiek vele szembeni előzései szolgáltatták. Robert Svarcman egyik manővere például szabálytalan volt, mivel nem tudta bevenni az egyik kanyart, így öt másodperces időbüntetést kapott, míg bajnoki éllovas csapattársa, Oscar Piastri szemfüles módon tört előre a középmezőnyben Dan Ticktummal egyetemben. Theo Pourchaire ellenben kiszállt ebből a küzdelemből: a táv kétharmadánál ütközött falnak a francia, újabb SC-fázist kiváltva.

A hátralévő három körben nem változott az állás az élen: az új-zélandi Armstrong, aki a Ferrari akadémiájának a tagja, első győzelmét aratta, maga mögött tartva Lawsont és a dobogót teljessé tevő Jüri Vipst. Ami a bajnokság főszereplőit illeti: Svarcman a hatodik helyig sorolódott hátra, Ticktum pedig az utolsó kanyarokban előzte meg Piastrit, így az ausztrál kilencedikként nem szerzett pontot – de így sem lehet elégedetlen, hiszen orosz csapattársa és a brit is csak néhány egységgel közelített rá, Zhou pedig a mezőny végén futott be, így köztük maradt a 40 pontos differencia.

f2-dzsidda-race1

Trükközve nyerné meg a három vén róka az előzési bajnokságot

Míg Lewis Hamilton és Max Verstappen a világbajnoki címért, Fernando Alonso, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen a legtöbb előzésért járó díjért versenyez a szezon végén. Persze nem valódi versengésről van szó, de szó ami szó, a Szaúd-Arábiai Nagydíj előtt jót viccelődtek a bajnokok a rangsor jelenlegi állásán. A küzdelem igen szorossá vált, a listát jelenleg Fernando Alonso vezeti 116 előzéssel, mögötte Sebastian Vettel áll, mindössze egy ponttal lemaradva, és őket követi a Formula-1-es pályafutását idén befejező Kimi Räikkönen, aki bár nem vett részt a beszélgetésben, később azért kommentálta az esetet...

Alonso és Vettel egymás mellett ültek a Szaúd-Arábiai sajtótájékoztatón, így volt alkalmuk elpoénkodni a helyzetükön. Miután megosztották velük a jelenlegi állást, az alábbi párbeszéd zajlott le kettejük között:

Alonso: Láttam ezt a statisztikát az elmúlt néhány hétvégén.

Vettel: Én is, de még mindig nem tudom, hogy mi...

Alonso: ... a díj?!

Vettel: Pontosan!

Alonso: Igen, ezt tudunk kellene! Akkor tudnánk üzletelni... 50-50 arányban osztozhatnánk. De ha jól tudom, Kimi a harmadik, nem?

A kétszeres világbajnok kérdésére érkezett a válasz: Kimi holtversenyben a második.

Alonso: Kimi kihagyott két versenyt a Covid miatt, így igazság szerint neki kellene az elsőnek lennie. Remélem is, hogy ő lesz az első Abu Dhabiban, az utolsó versenyén! Az nagyon szép lenne.

Vettel: Akár csalhatnánk is... megjátszhatnánk, hogy oda-vissza előzgetjük egymást.

Alonso: Akár húsz előzéssel is növelhetnénk az eredményünket ezen a hétvégén!

Vettel: Pontosan!

Alonso: Így kizárnánk Kimit a versenyből...

A két világbajnok szövetkezését azonban az érintett sem hagyta szó nélkül. Bár látszólag hidegen hagyja a statisztika, azért ő maga is felvetetette a trükközés lehetőségét. Mint mondta, talán utolsóként kellene rajtolnia, hogy mindenkit, akit elenged, később visszaelőzhessen.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Nyári fotózás emlékével forrósította fel az első téli napokat a magyar hölgyversenyző

A Rali-Európa-bajnokságon szereplő Vogel Adrienn osztotta meg az alábbi képet egy nyári fotózásról az Instagram-oldalán:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

AV4 | A D R I E N N Vogel (@vogeladri) által megosztott bejegyzés

Így kell stílusosan bemutatni az új rajtszámodat

Fabio di Giannantonio 2022-ben csatlakozik a MotoGP mezőnyéhez, s eddig a kisebb géposztályokban a 21-es rajtszámmal versenyzett. Csakhogy azt már Franco Morbidelli használja a királykategóriában, így a Gresini Ducatinál szereplő olasz kénytelen volt váltani. Végül a 49-esre voksolt – mindezt pedig egy humoros, a Man in Blackből kiszerkesztett videóval jelentette be, Will Smithszel a főszerepben:

 

Már rendelhető szerkesztőségünk újdonsága, a 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptár, benne látványos fotókkal és a jövő évi futamok időpontjaival! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, ami MotoGP, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Kárai Tamással, WRC-vel és egy csipetnyi F1-gyel érkezik legújabb tv-műsorunk

A hónap első szombatját írjuk, ez pedig nem jelenthet mást, mint hogy érkezik a Spíler TV-re az Autósport és Formula Magazin friss adása, amelyben Kárai Tamás ralikrosszpilóta lesz a stúdióvendégünk, de szó lesz a WRC-ről, az F1-es Mercedesről, valamint arról is, milyen kiadványokkal készült ismét a kiadónk az év végén. Ha nem akartok lemaradni, 11:15-kor kapcsoljatok a Spíler 1-re!

autosport-es-formula-musor-spiler-logo

Az F1 kvalifikál, az F2 már versenyez szombaton – itt a program

Komolyra fordulnak a dolgok a vadonatúj dzsiddai pályán, mutatjuk, mi a menü a Szaúd-arábiai Nagydíj második napján:

13:30 Formula-2, első futam (M4 Sport+/Duna World)
15:00-16:00 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport+/Duna World)
18:00-19:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)
19:40 Formula-2, második futam (M4 Sport+/Duna World)

A teljes hétvégi program itt tekinthető meg!

szaudi-f1-dppi-2021-1

Videó: Így törte rommá Leclerc a Ferrarit

Nagy becsapódással ért véget a második szabadedzés a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon: Charles Leclerc rakta falba a Ferrarit. Az autó alaposan összetört, a pilóta azonban szerencsére jól van, az orvosoktól zöld jelzést kapott – íme, onboard felvételen a monacói bukása:

Új színben pompázik a safety car

A Formula-1 jelenleg kétféle biztonsági autót használ, a már évek óta megszokott Mercedes márkája mellett idén az Aston Martin is biztosított egy járművet a versenysorozat számára. Előbbi piros, utóbbi pedig zöld színéről is könnyen felismerhető, az Aston viszont egyedibb festést kapott az előttünk álló hétvégére. A mostani lesz a történelem első Szaúd-arábiai Nagydíja, ennek tiszteletére pedig az ország zászlajának színét kapta meg az orvosi autóval együtt.  

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

WTF1 (@wtf1official) által megosztott bejegyzés

Szafnauer elmondta, marad-e az Aston Martin csapatfőnöke

Az utóbbi hetekben röppent fel a pletyka, hogy az állítólag szervezeti átalakítások előtt álló Alpine szeretné elcsábítani az Aston Martin Formula-1-es csapatvezetőjét, Otmar Szafnauert. A szakember egyszer már elmondta, hogy marad a jelenlegi helyén, a Szaúd-arábiai Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján azonban – amelyen a Formula.hu is részt vett – ismét feltették neki az erre vonatkozó kérdést: „Válaszoltam már erre korábban: ez mind csak pletyka és találgatás. Ahogy azt már elmondtam: szerződésem van itt az Aston Martinnál” – jelentette ki Szafnauer.

Az Astonnal kapcsolatban egyébként nemrég egy másik híresztelés is felbukkant, miszerint Lawrence Stroll tulajdonos a Red Bull példáját követve – akik 2022-től átveszik a Honda erőforrásának fejlesztését – rövidesen saját motorral szeretné üzemeltetni a csapatot. Szafnauert erről is kérdezték Dzsiddában, de itt is tulajdonképpen nemleges választ adott: „Soha ne mondd soha. Hosszú távú szerződésünk van a mostani partnerünkkel, a Mercedesszel, és elégedettek vagyunk a mostani erőforrással. Jól szolgáltak ki minket az évek során, így a terv az, hogy maradjunk a Mercedesszel.”

szafnauer-dppi-aston-f1-2021

F2: Zsinórban negyedik pole-ját szerezte a bajnoki éllovas újonc

Több hónapos szünet után tért vissza a Formula-2 mezőnye a vadonatúj szaúdi pályán, ahol számukra már az időmérőt rendezték péntek este. Sokáig Robert Svarcman állt az élen, ám a félórás gyakorlás legvégén Oscar Piastri robbantott: a bajnokságot vezető, jövőre mégis „csak” az Alpine F1-es tartalékosai szerepét betöltő újonc ezzel zsinórban negyedik hétvégéjén gyűjtötte be a rajtelsőséget a főfutamra. A Prema kettős sikernek örülhetett az orosz csapattárs második helye révén, majd jött az ART duója, Theo Pourchaire és Christian Lundgaard. Piastri első számú üldözője, a 2022-ben az Alfa Romeónál a Formula-1-ben debütáló Guanyu Zhou a hatodik pozícióba kvalifikálta magát.

Az F2-esek első dzsiddai futama itthoni idő szerint szombaton 13:30-kor startol, ezen az időmérőt a tizedik helyen záró Liam Lawsoné lesz majd a pole-pozíció.

piastri-dzsidda-pole-f2

Így tiszteleg az F1 Frank Williams emléke előtt Dzsiddában

Néhány napja hunyt el Sir Frank Williams, a száguldó cirkusz pedig természetesen megemlékezik majd a hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíjon a legendás Formula-1-es csapatalapítóról és csapatfőnökről. A Formula.hu a helyszínen megtudta: a vasárnapi futam előtt bő egy órával, helyszíni idő szerint 19:20-kor a rajtrácson gyűlnek majd össze a pilóták, a csapatfőnökök, valamint az F1 vezérkara a dobogóval szemben, hogy egyperces csenddel, majd tapssal emlékezzenek meg Williamsről, akinek a családja is jelen lesz az eseménynél.

Ez azonban még nem minden, ugyanis 20 órakor, a bokszutca zárását követően, de még a verseny 20:30-as rajtja előtt az 1979-es Williams FW07-es (a képen is ez látható) fog megtenni egy tiszteletkört a dzsiddai pályán: ezzel a versenygéppel szerezte a csapat első F1-es győzelmét Clay Regazzoni a Brit Nagydíjon, s ennek a továbbfejlesztett változatával nyerte meg egy évvel később Alan Jones első Williams-pilótaként a vb-címet is.

williams-1979-f1

Ilyen egyszerűen nyerhetsz 12 évkönyvet iskolád számára

Ismét pályázatot hirdet a Formula.hu magyarországi iskolák és más közintézmények számára: tíz teljes sorozatot osztunk ki a népszerű Autósport évkönyv és Száguldás és cirkusz kiadványokból. A jelentkezéshez csupán egy levél megírása szükséges.

Közintézményenként 12-12 könyvet (Száguldás és cirkusz 2015-2020, Autósport évkönyv 2015-2020) juttatunk el 10 helyszínre.

Leadhatják jelentkezésüket általános iskolák, középiskolák, valamint egyéb közintézmények (egyetemek, könyvtárak, művelődési házak).  

A pályázat leadásához mindössze annyit kérünk az intézmények képviselőitől, a közösségek tagjaitól, hogy küldjenek egy levelet szerkesztőségünkbe, amelyben leírják, kik ők és miképpen vennék hasznát a könyveknek.

A pályázat határidejét meghosszabbítottuk, így 2021. december 15-ig várjuk az e-maileket a levelezes@formula.hu címre.

 

Norris több pontra számított Russelltől – nem tette zsebre a választ

A két ifjú versenyzőt párba állították a Szaúd-arábiai Nagydíj csütörtöki médianapján, Lando Norris pedig csipkelődni kezdett a szezon során 16 pontot begyűjtő George Russell-lel. A Williams-pilóta elemében volt, és mindjárt visszavágott:

– Legalább 24 pontot vártam volna tőled idén.

– Én pedig egy győzelmet vártam volna tőled.

– Igazad van… – ismerte be Norris, hogy magas labdát adott Russellnek.

Ezért használják a biztonsági autót az F1-ben

A Safety Car egy kiemelten fontos szereplője a Formula-1-es versenyeknek, melyet általában akkor vetnek be, amikor veszélyhelyzet áll fenn, ezzel is csökkentve a versenytempót és kontrollálva a mezőnyt, a probléma elhárításáig. Ez persze egyértelműnek tűnhet, azonban a biztonsági autó állandó pilótája, Bernd Mayländer tegnapi posztjában néhány jól megszerkesztett fotón keresztül magyarázta el a rajongóknak saját közösségi oldalán, hogy milyen esetekben kell pályára gurulniuk. A leírás alapján minden olyan esetben hívhatják, amikor veszély alakult ki a pályán, így például törmelék esetén, vagy ha rossz helyen állt meg egy autó. Ugyanígy alkalmazható abban az esetben is, amennyiben meg kell szakítani a versenyt, vagy ha éppen túl csúszós lenne a pálya az eső miatt. 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Bernd Mayländer (@berndmaylaender) által megosztott bejegyzés

Változik az Alpine festése Szaúd-Arábiában

Minimálisan ugyan, de eltérő lesz a megszokottól a francia istálló dizájnja, miután egyik leghűségesebb partnerükkel, egy jubileumra készülnek közösen. A Renault-csoport számára ugyanis ez lesz a 100. olyan versenyhétvége, melyen a Castrol támogatja őket. A kapcsolat még 2017-ben kezdődött, azóta pedig a cég látja el a csapat enstone-i és viry-châtilloni technikai központjait fejlett üzemanyagokkal, motorolajokkal és ipari kenőanyagokkal. Ennek megünneplésére az autók hátsó része, beleértve a hátsó szárnyak oldalsó felületét is, zöld színben pompáznak majd.

„A Castrol és a BP nagyon jelentős partnerink voltak a 100 verseny alatt. Büszkék vagyunk a kapcsolatunkra, mely fontos lépésekkel járult hozzá a technológia és a teljesítmény terén, továbbá jelentős hatással volt a csapatként megtett utunkra. Együtt értük el első dobogós helyezéseinket és győzelmünket, ezért nagy várakozással tekintünk a fényes jövő elé, amely magában foglalja az innovációt, a jövőképet és a további sikereket. A pályán kívül büszkék vagyunk arra is, hogy ennek az innovációnak az előnyeit most és a jövőben is átadhatjuk a közúti autók felhasználóinak” – mondta Laurent Rossi az Alpine vezérigazgatója.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Alpine F1 Team (@alpinef1team) által megosztott bejegyzés

Hamilton és Alonso párharca, melyet Raikkönen nyert meg

Az elmúlt negyedszázad 10 legizgalmasabb világbajnoki küzdelmét bemutató toplistás adásunk első helyére egy felejthetetlen klasszikus került: a kétszeres bajnok Alonso és az újonc Hamilton addig küzdött egymással, amíg végül sikerült üres kézzel távozniuk, Raikkönen pedig nevető harmadikként ellovagolt a naplementében a vb-címmel. Ráadásul a kémbotrány a mai napig árnyékot vet a 2007-es világbajnoki küzdelemre... A Formula Podcast legújabb adásának e szakasza 01:27:46-tól hallható.

 

 

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Délután és koraeste jönnek az F1-es szabadedzések - íme a pénteki menetrend

A Formula-1 és a Formula-2 is elfoglalja Dzsiddát ezen a hétvégén, íme a pénteki menetrend.

Péntek

11:45-12:30 Formula-2, szabadedzés

14:30-15:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)

16:20-16:50 Formula-2, időmérő (M4 Sport)

18:00-19:00 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)

A teljes hétvégi program itt tekinthető meg!

pf5_4

fotó: dppi

Egy újabb hellyel kevesebb van az IndyCar 2022-es mezőnyében

Február 27-én indul az IndyCar következő szezonja, így tehát a kezdés még kicsit odébb van, ám a mai napon újabb bejelentés érkezett a csapatok felállásait tekintve. Ezúttal az AJ Foyt Racing erősítette meg azt, ami valahol várható volt, Dalton Kellett ugyanis a 2022-es esztendőben is az ő alakulatukat erősíti. A 28 éves kanadai 2020-ban nyolc futam erejéig csatlakozott hozzájuk, idén pedig teljes éves szerződést kapott. Csapattársa a legutóbbi Indy Lights szezon győztese, Kyle Kirkwood lesz, az istálló pedig továbbra is vizsgálja egy harmadik autó indításának a lehetőségét.

Őrült szezon – botránnyal a végén

Egészen különleges világbajnoki küzdelmet vívott egymással 1997-ben Michael Schumacher és Jacques Villeneuve – úgy hozták össze az F1 történetének egyik legizgalmasabb párharcát, hogy egyetlen alkalommal sem álltak együtt a dobogón. Többek között erről az évadról is beszéltünk az elmúlt negyedszázad 10 legizgalmasabb világbajnoki küzdelmét bemutató toplistás adásunkban, melynek e szakasza 49:19-től hallható.

 

 

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict