Vandoorne: A jövőm valószínűleg nem az Aston Martin, de…
https://formula.hu./parc-ferme/38406
A Formula–E-ben versenyző, 2022-ben világbajnoki címet ünneplő korábbi F1-es pilóta, Stoffel Vandoorne tavaly óta Felipe Drugovich kollégájaként az Aston Martin tartalékversenyzői szerepét tölti be, de érdemi esélye nincs arra, hogy folytassa 2018 végén megszakadt királykategóriás pályafutását. A belga versenyző maga is tisztában van ezzel, de kiemelte, hogy mostanában nem egyszer bizonyította az F1, milyen váratlan fordulatok történhetnek egyik pillanatról a másikra.
„Az elmúlt két évet ugye az Aston Martinnál töltöttem. Reálisan látom, hogy a jövőm valószínűleg nem itt van, de nyitva kell tartani az ajtókat, mertsosem tudhatod, mi történik” – idézi a GPFans oldal a McLaren korábbi pilótáját. „A Formula–1-es paddock a lehető leggyorsabb ütemben mozog, és ami az egyik héten valószínűtlennek tűnik, a következő héten már valószínű lehet.”
„Ezt sosem tudhatod, én csak annyit tehetek, hogy a lehető legversenyképesebben versenyzek abban a sorozatban, ahol éppen vagyok, megpróbálok ott jó munkát végezni, aztán a többi majd jön” – mondta Vandoorne. Az elmúlt években a kiszámíthatatlanságra nem egy példát láthattunk, elég csak Brendon Hartley szerződtetését, Nyck de Vries F1-be kerülését vagy épp legutóbb Franco Colapinto bemutatkozását említenünk.
Indul a tesztidőszak a MotoGP-ben – egy nagy visszatérő is lesz a sepangi shakedownon
https://formula.hu./parc-ferme/34693
Vasárnap felébred téli álmából a MotoGP: február 5-től 7-ig Sepangban rendezik az úgynevezett shakedown-tesztet, amelyen a jövő hétvégi kollektív gyakorlás előtt a gyártók tesztversenyzői és az újoncok kapnak rendre lehetőséget, hogy bejárassák a motorokat a több hónapos pihenő után. Újoncból viszont csak lesz idén a mezőnyben, a Gas Gas Tech3 színeiben debütáló Moto2-es világbajnok, Augusto Fernandez, így az állandó versenyzők közül egyedül ő vesz részt a háromnapos „kisteszten”.
Az öt gyártó tesztelői között viszont találunk még érdekességeket, mindenekelőtt a KTM-nél. Az osztrák márka ugyanis Mika Kallio és a Jerezben majd szabadkártyásként versenyen is induló Dani Pedrosa mellett motorra ülteti a nemrég leigazolt Jonas Folgert is. A német a kisebb kategóriákban eltöltött közel egy évtized után 2017-ben lépett fel a MotoGP-be, hazai nagydíján szerzett egy második helyezést, ám később kiderült, hogy Gilbert-szindrómát diagnosztizáltak nála, ami kettétörte királykategóriás karrierjét. Azóta teljesített néhány futamot a Moto2-ben, az IDM-ben bajnok lett, valamint feltűnt a Superbike-vb-n is, a MotoGP-s körforgásba viszont most tér vissza a KTM tesztmotorosaként.
Ami a többi márkát illeti, náluk a szokásos tesztelők tűnnek fel: a Ducatinál Michele Pirro, a Hondánál Stefan Bradl, az Apriliánál Lorenzo Savadori, a Yamahánál pedig várhatóan a Cal Crutchlow, Katsuyuki Nakasuga, Kohta Nozane trió áll munkába vasárnaptól keddig.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Marko valótlant állított, Verstappen kijavította és tisztázta a helyzetet
https://formula.hu./parc-ferme/34694
Nemrég Dr. Helmut Marko állította ezt egy interjúban adott válaszában, hogy Max Verstappen még a magánrepülőjére is kért egy szimulátort, hogy addig is használhassa, amíg repül. Marko magyarázta is a hírt, úgy fogalmazott, hogy szerinte a hollandnak szüksége van erre az elterelésre, mert ez kapcsolja ki.
A Red Bull pénteki sajtóbeszélgetésén viszont Verstappen tisztázta a helyzetet:
„Szerintem félreértett, ezért mondott repülőt. De nem, nem telepítek szimulátort a repülőre, az abszurd lenne. Azt mondtam, hogy egy szimulátort akarok felállítani a motorhome-ban az európai futamokon, így vezethetek éjszaka is. Ez a hobbim és ez tart élesen” – mondta Verstappen.
fotó: Red Bull Content Pool
A szurkolók tervezhetik meg a Red Bull festését három idei F1-es futamra
https://formula.hu./parc-ferme/34692
Különös dolgot jelentett be a Red Bull a pénteki festésbemutatóján: az Amerikai Egyesült Államokban rendezett három idei F1-es futamon speciális dizájnt fog majd használni az autóin, és ráadásul a szurkolók tervezhetik meg ezeket.
A Make Your Mark névre hallgató verseny során bárki küldhet be terveket, a sorban először következő Miami Nagydíjra már most is várják a pályázatokat Christian Hornerék, később pedig az USA Nagydíjra és a Las Vegas-i Nagydíjra is lehet majd tervezni.
A Red Bull csapatfőnöke szerint sokat gondolkodtan ezen a projekten, szerinte izgalmas versenyt rendeznek ezzel a szurkolóknak, a legjobb dizájntervet pedig majd egy több tagból álló testület fogja kiválasztani.
fotó: Red Bull Content Pool
Már az EA Sports is Max Verstappen támogatói között van
https://formula.hu./parc-ferme/34691
Köztudott, hogy a hollandok kétszeres világbajnoka elképesztően komolyan veszi a szimulátorozást, ráadásul Verstappen a virtuális versenypályákon is sikeresnek mondható. Ez most egy újabb szponzori megállapodást hozott neki a konyhára, miután a Red Bull versenyzője a partnerséget kötött az EA Sports vállalatával, amely az F1 hivatalos játékának kiadásáért is felel. „A barátaimmal való játék pillanataitól kezdve a pályán kívüli versenyhelyzetekig, az EA Sports mindig is az életem része volt, ezért ezt az együttműködést nagyon természetesnek érzem, és büszke vagyok arra, hogy a 2023-as szezonban képviselhetem őket, mert több millió rajongójuk van” – idézte a cég hivatalos közleménye Verstappent. A kontraktus értelmében az EA Sports logója a következő szezonban a versenyző sisakján is feltűnik majd, továbbá közösen új tartalmakat készítenek a jövőben.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Így szól a Ferrari idei motorja
https://formula.hu./parc-ferme/34690
Ahogy közelednek az autóbemutatók a csapatok egyre többet mutatnak magukból, a motorok beindítása pedig egy fontos esemény, ezért erről igyekeznek a rajongóknak is prezentálni valamit. Most a Ferrarinál is így tettek a csapat maranellói főhadiszállásán, ahol a Formula-1 hivatalos oldalának beszámolója szerint a csapatfőnök, Fred Vasseur, az alelnök Piero Ferrari, valamint a vezérigazgató Benedetto Vigna jelenlétében közel két percig járatták a 675-ös projektszámmal ellátott autójuk erőforrását. A szurkolók számára erről csak az alábbi sejtelmes videó került fel a közösségi oldalaikra, teljes valójában pedig február 14-én láthatjuk először az újdonságot.
Fired up and READY for this season
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 3, 2023
Our 2023 challenger roars into life for the first time @Charles_Leclerc @Carlossainz55
Marquez: A három-négy fő esélyes között sem vagyunk ott
https://formula.hu./parc-ferme/34686
Amióta Marc Marquez eltörte a karját a 2020-as szezonnyitó Spanyol Nagydíjon, számára és főleg a Honda számára jórészt csak a küszködés jutott a MotoGP-ben. 2021-ben ugyan nyert három nagydíjat is a spanyol – amiről ő maga mondta el nemrég, hogy máig nem érti, hogyan sikerült neki, miközben a karja továbbra sem volt jó állapotban –, ezt leszámítva azonban a dobogóra is elvétve fért fel akár a nyolcszoros világbajnok, akár a márkatársai. Marquez fizikai problémái mellett egyértelműen irányt vesztett a Honda is az utóbbi pár évben, emiatt pedig a rövidesen 30 évessé váló motoros szerint nem tartoznak a fő esélyesek közé 2023-ban sem:
„Úgy gondolom, hosszú évek óta ez az első alkalom, hogy nem favoritként vágunk neki a szezonnak. Még csak a három-négy fő esélyes között sem vagyunk ott a vb-címet illetően, vagy az én, vagy a Honda helyzete miatt, amely szintén nem a legjobb időszakát éli. Realistának kell lennünk, legalábbis az első versenyeken, különben egymást fogják érni a frusztráló pillanatok” – nyilatkozta Marquez a GQ hasábjai. A spanyolt és a Hondát a jövő hétvégén esedékes sepangi teszten láthatjuk először akcióban idén, a mezőny többi részével együtt, beleértve Marquez új repsolos társát, Joan Mirt is.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Itt követheted élőben a Red Bull bemutatóját!
https://formula.hu./parc-ferme/34688
A Haas után másodikként a regnáló világbajnok alakulat, a Red Bull Racing tartja meg a maga szezonindító eseményét. A helyszín rendhagyó módon New York, s várhatóan maga az esemény is rendhagyó lesz, hiszen a Formula.hu és a nemzetközi média egybehangzó értesülései szerint is bejelentik a Forddal való együttműködést. Mindenesetre az eseményen várhatóan az idei versenygép, az RB19-es dizájnját is leleplezik – magát az autót aligha –, s jelen lesz Christian Horner csapatfőnök, valamint a két pilóta, a címvédő Max Verstappen és csapattársa, Sergio Perez is.
A bemutató az alábbi videóban lehet élőben nézni majd – a közvetítés elvileg 14:30-kor kezdődik, de maga az esemény várhatóan 15 órakor:
Csapatot vált, de marad a WEC-ben Kubica
https://formula.hu./parc-ferme/34689
Továbbra is az Endurance-világbajnokság LMP2-es kategóriájában láthatjuk versenyezni Robert Kubicát, ám idén már nem a Prema színeit fogja erősíteni (ahol épp egy másik korábbi Formula-1-es, Danyiil Kvjat lesz az egyik pilóta). Az Alfa Romeo F1-es csapatának is búcsút intő lengyel ugyanis visszatér a WRT-hez, amellyel 2021-ben, első sportautós idényében bajnoki címet ünnepelhetett a European Le Mans Seriesben. Érdekesség, hogy Kubicával együtt érkezik a WRT-hez egyik tavalyi csapattársa, Louis Deletraz is – ahogy a lengyel állandó szponzora, az Orlen is. Kubica és Deletraz mellett Rui Andrade alkotja majd a 41-es egységet a WEC futamain.
Kukázzák a dupla pontokat az Indy 500-on
https://formula.hu./parc-ferme/34687
Az IndyCar vezetői bejelentették, hogy a 2023-as szezonban a többi futamon is elérhető mennyiségű pontot osztanak ki a 107. indianapolisi 500 mérföldes versenyen. 2014-től 2022-ig ugyanis dupla pontokat osztottak a legendás viadalon: a győztes 100 egység tett zsebre, míg a többi versenyen csak 50 járt az első helyezettnek. A szervezők azonban úgy ítélték meg, ez aránytalan mértékben sújtotta azokat a versenyzőket és istállókat, akik rosszul szerepeltek az Indy 500-on – annak ellenére, hogy egyébként az említett időszakban egyetlen alkalommal sem lett bajnok a szezon végén az, aki megnyerte a május végi patinás futamot.
2015 és 2019 között amúgy az idényzárón is dupla pontokat osztottak az IndyCarban, ám ez a szabály meglehetősen népszerűtlen volt a szereplők körében, akik úgy érezték, ezzel mesterségesen akarják elhúzni az izgalmakat (érdekesség, hogy ugyanez a szabály az F1-ben egyetlen idényt élt meg még 2014-ben).
F1-es visszavonulása után is maradhat GPDA-igazgató Vettel?
https://formula.hu./parc-ferme/34684
Bár Sebastian Vettel a 2022-es F1-es idény végén visszavonult a versenyzéstől, korántsem biztos, hogy a pilóták érdekvédelmi szervezetében, a GPDA-ban betöltött igazgatói pozícióból is távozik. Az elnök, Alexander Wurz például úgy tölti be a maga tisztségét, hogy már hosszú évek óta nem állt rajthoz a Formula-1-ben. Most épp az osztrák árulta el a PlanetF1.com lapnak, hogy időt adtak Vettelnek arra, hogy átgondolja, hogy a visszavonulása ellenére továbbra is részt akar-e venni a GPDA munkájában: „A szezon első szakasza során döntünk. Mindannyian időt akarunk adni Sebnek, hogy megfontolja a jövőjét, benne a GPDA-s szerepvállalás esetleges folytatásával.”
Wurz azt is hozzátette, hogy hozzáállásából fakadóan Vettel tökéletesen be tudná tölteni az elnöki posztot, s bármibe is fog, ott fantasztikus munkát végez. „Láthattuk, milyen tüzes és makacs tud lenni az autóban, de a pályán kívül, a sisakot levéve egy remek srác, aki minden szervezet számára hozzáadott értéket jelent. Szerencsések vagyunk vele az F1-nél, és biztos vagyok benne, hogy valamilyen szerepkörben még viszontlátjuk őt, akár csak megfigyelőként vagy a sport nagyköveteként. Biztosan nem lesz ideges attól, ha azt is hozzáteszem, hogy ne ő szokott a leggyorsabban válaszolni a levelekre, de mindent alaposan átrág. Egyszerűen egy top srác.”
Hangerőt feltekerni: a Haas és az AlphaTauri is beindította az autóját
https://formula.hu./parc-ferme/34685
Ahogy közeledünk az előszezoni teszthez és az azt megelőző bejáratásokhoz – amelyeket filmforgatási napok keretében szokott megejteni a csapatok többsége –, egyre több F1-es alakulat indítja be a motorját és a 2023-as autóját, ami minden konstrukció életében kulcspillanatnak számít. Erről pedig a modern kor követelményeinek megfelelően posztolnak is a közösségi médiában – íme, az utóbbi másfél nap termése az AlphaTauri és a Haas jóvoltából:
firing up the AT04 & getting ready to take on F1 2023 pic.twitter.com/t7Fi8FINjd
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 1, 2023
Things you love to hear
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 2, 2023
No.1 : The #VF23 firing up for the first time!#HaasF1 pic.twitter.com/V16AkgqwRr
Hamilton visszaült az utált F1-es Mercedesébe, pályán a McLaren is
https://formula.hu./parc-ferme/34683
Bár a hivatalos bahreini előszezoni tesztig még három hetet várnunk kell, már ébredezik a téli álmából a Formula-1. A Mercedes például szerdán és csütörtökön a Pirelli tesztprogramjában vett részt a franciaországi Paul Ricard versenypályán: tegnap még George Russell ült a volán mögé, míg csütörtökön Lewis Hamilton jelentkezett munkára. A hétszeres F1-es világbajnok annak ellenére pattant be a W13-asba, hogy a tavalyi szezon küszködései után jelezte: legszívesebben soha többet nem vezetné a pattogós 2022-es konstrukciót.
A Pirelli-teszt egyébként pénteken és szombaton az AlphaTauri részvételével folytatódik, méghozzá vizes pályán, míg az utolsó idény előtti gyakorlásra jövő héten kerül sor Jerezben, ahol a Mercedes mellett az Aston Martin lesz jelen.
LH in the hot seat. pic.twitter.com/71VQWRzM2i
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 2, 2023
Mindeközben a barcelonai pálya is F1-es motorhangtól volt hangos a napokban: a katalán helyszínen a McLaren tartott privát tesztet. Előbb Lando Norris, ma pedig Oscar Piastri vezette az MCL35M-et, azaz a két évvel ezelőtti, 2021-es versenygépet – különösen az újonc ausztrál számára lehet rendkívül hasznos minden egyes megtett kilométer.
Taking the MCL35M for some laps around Barcelona? Oh, go on then. @LandoNorris is back behind the wheel! pic.twitter.com/zmbeTCTHGP
— McLaren (@McLarenF1) February 1, 2023
The boys in Barcelona. Lando's handing the MCL35M over to Oscar. pic.twitter.com/0xsHCEilfr
— McLaren (@McLarenF1) February 2, 2023
Jean Alesi lett a francia F1-es pálya új elnöke
https://formula.hu./parc-ferme/34682
Új elnököt nevezett ki a Paul Ricard versenypálya: mostantól Jean Alesi tölti be ezt a szerepkört. Alesi tizenhárom idényen át versenyzett a Formula-1-ben, ez idő alatt egy nagydíjgyőzelmet aratott: a Ferrarival az 1995-ös Kanadai Nagydíjon. A francia expilóta elmondta: gyerekkorában a Le Castellet-i pályán találkozott először az F1-gyel, 1989-ben pedig ott teljesítette első futamát is a száguldó cirkuszban.
A Paul Ricard versenypálya rendezte az elmúlt években a Formula-1-es Francia Nagydíjat, a 2023-as versenynaptárban azonban már nem kapott helyet a futam.
25 éves svájci hölgy az F1 Academy első bejelentett résztvevője
https://formula.hu./parc-ferme/34681
A Formula-1 új, kizárólag nőknek szóló versenysorozatot indít el 2023-tól, amely az F1 Academy nevet kapta – nem a másik formulaautós női széria, a W Series helyett, hanem vele párhuzamosan zajlik majd, alacsonyabb lépcsőfokként. 15 versenyző alkotja a mezőnyt a Formula-2-ből ismert csapatokkal: az ART, a Campos, a Carlin, az MP Motorsport és a Prema három-három autót készítenek fel.
Közülük az ART nevezte meg a mezőny első tagját, a svájci Lena Bühlert. A 25 éves hölgy hétéves korában kezdett gokartozni, aztán BMX-versenyzésre váltott. Az idei negyedik formulaautós szezonja: 2020-ban 15. helyen végzett a spanyol F4-es bajnokságban, 2021-ben 38. lett a Formula Regional Európa-bajnokságon pont nélkül, 2022-ben csak néhány hétvégén szerepelt az európai és ázsiai Regional-szériában. 2023-ban már indult az arab Formula-4-es bajnokság eddigi versenyein, de pontot még nem szerzett. Érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy overallján feltűnt a Sauber Akadémia logója, de hivatalos bejelentés nem történt az Alfa Romeo utánpótlásprogramja részéről.
Nem lesz plusz egy csapat az F1-ben – mondja a szkeptikus Montoya
https://formula.hu./parc-ferme/34680
Az elmúlt időszakban a Formula-1 2026-os bővüléséről szólt a szaksajtó – az Andretti–Cadillac mellett a hírek szerint négy másik formáció is fontolgatja a beszállás lehetőségét, Mohammed ben Sulayem FIA-elnök pedig akár 12-13 csapatból álló rajtrácsot is emlegetett. A korábbi versenyző, Juan Pablo Montoya azonban nem hiszi, hogy 20 fő fölé fog emelkedni a létszám.
„Szeretném a rajtrácson látni őket, de nem gondolom, hogy meg fog történni, hacsak nem vásárolnak meg egy másik csapatot. Nem gondolom, hogy plusz csapat lesz” – mondta a Racernek Montoya, az Andrettire célozva. „Ha tényleg elkötelezettek, akkor vesznek egy csapatot, mint az Alpine tette. Ha ragaszkodnak hozzá, hogy új csapatként szálljanak be, nagyon valószínűtlennek tartom, hogy az F1-ben fogjuk látni őket.”
„Úgy kell tenniük, mint az Audi: aki hosszabb ideig aktív akar lenni az F1-ben, az 30-40 százalékos részesedést vásárol egy létező csapatból, opcióval még 20-30-40 százalékra két évvel később, hogy többségi tulajdonrésze legyen. Más esetben nem hiszem, hogy meg fog valósulni. Ismerjük, milyenek a csapatok, hogyan működik ez a játék” – beszélt arról a kolumbiai, mit kellene tennie Andrettiéknek. A Williams és a McLaren egykori versenyzője hozzátette: egy új csapat belépése esetén tíz százalékkal csökkenni fog a képernyőidő, valamint a bevételekből is kevesebbet kapnak az istállók – ezért nem lesz 11. csapat.
Fotó: DPPI
Egy Schumacher már szerepelt a McLarennél
https://formula.hu./parc-ferme/34679
Mick Schumacher a Mercedes mellett a McLarennél is tartalékpilóta lesz 2023-ban. A Schumacher dinasztiának korábban is köze volt már a wokingi csapathoz: édesapja, Michael Schumacher 1995-ben tárgyalt a McLaren-Mercedesszel a lehetséges csapatváltásról, de végül a Ferrarihoz igazolt a Benettontól.
Mick nagybátyja, Ralf Schumacher azonban ténylegesen vezette is a McLarent. A tesztre 1996 augusztusában került sor, Silverstone-ban. Az akkori sajtóbeszámolók alapján a Formula Nippon széria bajnokesélyese felkapott volt a csapatok között, menedzsere, Willi Weber a McLaren mellett a Benetton, Ligier és Jordan istállóval is tárgyalt. Egy hónappal később Schumacher Eddie Jordan csapatával írt alá hároméves szerződést.
Először a pályán idén a Mercedes – Russell tesztelt szerdán
https://formula.hu./parc-ferme/34678
A múlt héten Fioranóban Ferrarit tesztelő Carlos Sainz és Charles Leclerc után újabb topversenyző tette meg első idei köreit: a versenynaptárból kikerülő Paul Ricard-on George Russell vezette a Mercedes tavalyi konstrukcióját, a W13-at. Franciaországban Pirelli-teszt zajlik, a fiatal brit a gyártó száraz pályás abroncsaival gyűjtött adatokat még a szezonkezdet előtt.
A teszt egész héten zajlik Le Castellet-ben, csütörtökön Lewis Hamilton kerül sorra, pénteken és szombaton pedig az AlphaTaurié lesz a pálya, a csapat az esőgumikon köröz majd. Jövő héten kedden és szerdán pedig Jerezben tesztel szintén a Mercedes az Aston Martinnal – a zöldeknél Fernando Alonso szereplése várható. Mivel a hivatalos tesztelés csupán három nap lesz Bahreinben, a csapatok igyekeznek minden lehetőséget megragadni, hogy az állandó versenyzőknek biztosítsanak pályaidőt.
„Koncentráljunk a sportra” – így látja a Ben Sulayem-ügyet a Ferrari új F1-es főnöke
https://formula.hu./parc-ferme/34677
Túlzás nélkül lehet állítani, hogy forr a levegő az elmúlt hetekben Mohammed ben Sulayem, az FIA elnöke körül. Egyre egyértelműen kirajzolódik, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség bő egy éve hivatalban lévő vezetője és a Formula-1 között feszültség húzódik: ez leginkább a szaúdi felvásárlás pletykája kapcsán tett megnyilvánulásokban mutatkozott meg. Ha pedig mindez nem lenne elegendő, Ben Sulayem még egy két évtizeddel ezelőtti szexista megjegyzése miatt is a rivaldafénybe került, de egy emberi jogi szervezet is célkeresztjébe vette őt.
Mindezek ellenére Frederic Vasseur, a Ferrari nemrég munkába állt új F1-es csapatfőnöke úgy véli, hogy amint elindul a versenyszezon, csillapodni fognak a kedélyek az FIA-elnök botrányai kapcsán: „Meggyőződésem, hogy amint kigurulnak az autók a pályára, ez némileg háttérbe fog szorulni a hírekben. Nyilvánvalóan lesznek megbeszélések, de mint mindig, most is remélem, hogy képesek leszünk a sportra koncentrálni” – mondta el Vasseur.
Betiltotta a NASCAR Ross Chastain döbbenetes falazós manőverét
https://formula.hu./parc-ferme/34676
Úgy tűnik, egyszer lehetett eljátszani a 2022-es esztendő egyik legemlékezetesebb pillanatává avanzsáló manővert, amelyet Ross Chastain mutatott be a NASCAR Cup Series martinsville-i versenyének befutójánál, amikor autóját a falnak vezetve nyert sebességet és előzte meg több riválisát is. A megmozdulás egyszerre váltott ki meghökkenést és elismerést, de felmerültek biztonsági aggályok is ennek kapcsán.
Emiatt pedig a NASCAR illetékesei úgy döntöttek, a jövőben hivatalosan is tiltani fogják a hasonló falfutásokat. A NASCAR részéről hangsúlyozzák: nem új szabályról van szó, csupán az ilyen jellegű manőverekre is alkalmazni fogják azt a passzust, miszerint a versenyzők nem alkalmazhatnak olyan stratégiát, amely veszélybe sodorhatja a saját, a versenytársak vagy a nézők biztonságát. Hozzátették: ha valaki mégis megpróbálkozna a Chastain-féle manőverrel, az időbüntetéssel fog szembesülni.
A WEC-ben tér vissza a versenyzéshez Danyiil Kvjat
https://formula.hu./parc-ferme/34675
Újra teljes szezont teljesít egy világbajnoki szériában Danyiil Kvjat: a Prema bejelentette, hogy az orosz pilóta is tagja lesz a második számú legénységének az Endurance-világbajnokság LMP2-es kategóriájában Mirko Bortolotti és Doriane Pin mellett. Kvjat legutóbb a 2020-as F1-es idényben futott egész évet az AlphaTauri színeiben, azóta csak elvétve láthattuk őt a pályákon: tavaly néhány NASCAR-futamon tűnt fel az orosz.
A Prema másik autójában egyébként Juan Manuel Correa, Bent Viscaal és Filip Ugran ül majd, azaz a csapat egyetlen tavalyi versenyzőjét sem tartotta meg, beleértve Robert Kubicát is.