Eleinte úgy tűnt, a Red Bull idén is dominálhat a Formula-1-ben, az első öt futamból négyet Max Verstappen nyert meg. Aztán azonban a riválisok előreléptek, az energiaitalosok formája pedig visszaesett, így bár a holland jó úton van az újabb címe felé, a konstruktőrök között már csak harmadik helyen áll az alakulatok a McLaren és a Ferrari mögött.
Az RB20-asnak elsősorban az egyensúlyára panaszkodtak Verstappenék, így nyilván ezt próbálják meg kiküszöbölni a Red Bullnál. Amikor Paul Monaghan vezető mérnököt kérdezték arról, van-e egyértelmű irány, amerre menni szeretnének 2025-öt illetően, így válaszolt a szakember:
„Odafordulhatnék hozzátok és mondhatnám, hogy igen, de garantálom, hogy mindenki ideges lesz az első teszt előtt jövőre” – idézi szavait a MotorsportWeek.com. „Szóval nem arról van szó, hogy ne tudnánk akár már a szezon közepén, mit akarunk kipróbálni és elérni a jövő évi versenygéppel.”
„És a jövő évi autóra még a 2026-os autó nehézségei is hatással vannak. Szóval igen, tudjuk, mit akarunk csinálni. Jelenleg minden tervünk adott. De ez szinte nem is számít. Csak az, hogy mit csinálunk az ellenfelekhez képest.”
„Tudjuk, mennyit akarunk dolgozni rajta, mit akarunk kipróbálni és elérni, aztán pedig meglátjuk, mennyi fejlesztőmunkát kell beletennünk. Szeretnénk jövőre harcba szállni a világbajnoki címekért, szóval komoly kihívás elé támasztja mindenkinek a képességeit a Red Bull Racingnél, hogy minden célunkat elérjük. De meg fogjuk próbálni!”
Nem nyafog a Red Bull a kevesebb szélcsatornás idő miatt
A regnáló világbajnok dolgát nehezítik az F1 jelenlegi szabályai is, hiszen úgynevezett hendikeprendszer van érvényben az aerodinamikai fejlesztéseket illetően: a konstruktőri vb-állás szerint minél hátrébb szerepel egy csapat, annál több időt tölthet szélcsatornás teszttel. Márpedig amikor az év felénél, június végén meghatározták ezeket a számokat, még a Red Bull vezette a tabellát.
Monaghan ugyanakkor rámutatott, hogy a fő riválisokhoz képest nem olyan jelentős (5, illetve 10 százalék) az eltérés, és különben sem csak a konkrét futásmennyiség számít, hanem hogy azokat mennyire hatékonyan használják fel:
„Nem feltétlenül csak az idő kérdése ez, hanem az időé és azé, hogy rajzolj közben valamit, ami része a képességeknek. Szóval nyöszöröghetnék, amennyit csak akarok, de az nem fog változtatni a szélcsatornás időn” – fogalmazott a mérnök, hozzátéve: a konstruktőri vb-cím büszkébbé tenné, szóval nem áldozná be a sikereket a több szélcsatornás lehetőségért.