Vandoorne: A jövőm valószínűleg nem az Aston Martin, de…
https://formula.hu./parc-ferme/38406
A Formula–E-ben versenyző, 2022-ben világbajnoki címet ünneplő korábbi F1-es pilóta, Stoffel Vandoorne tavaly óta Felipe Drugovich kollégájaként az Aston Martin tartalékversenyzői szerepét tölti be, de érdemi esélye nincs arra, hogy folytassa 2018 végén megszakadt királykategóriás pályafutását. A belga versenyző maga is tisztában van ezzel, de kiemelte, hogy mostanában nem egyszer bizonyította az F1, milyen váratlan fordulatok történhetnek egyik pillanatról a másikra.
„Az elmúlt két évet ugye az Aston Martinnál töltöttem. Reálisan látom, hogy a jövőm valószínűleg nem itt van, de nyitva kell tartani az ajtókat, mertsosem tudhatod, mi történik” – idézi a GPFans oldal a McLaren korábbi pilótáját. „A Formula–1-es paddock a lehető leggyorsabb ütemben mozog, és ami az egyik héten valószínűtlennek tűnik, a következő héten már valószínű lehet.”
„Ezt sosem tudhatod, én csak annyit tehetek, hogy a lehető legversenyképesebben versenyzek abban a sorozatban, ahol éppen vagyok, megpróbálok ott jó munkát végezni, aztán a többi majd jön” – mondta Vandoorne. Az elmúlt években a kiszámíthatatlanságra nem egy példát láthattunk, elég csak Brendon Hartley szerződtetését, Nyck de Vries F1-be kerülését vagy épp legutóbb Franco Colapinto bemutatkozását említenünk.
Csak Albon kapja meg a Williams fejlesztését az F1-es Kanadai Nagydíjon
https://formula.hu./parc-ferme/35838
Dave Robson, a Williams F1-es csapatának járműteljesítményért felelős vezetője mondta el a csapat montreali felvezetőjében, hogy csak Alexander Albon autójára szerelik fel az új felesztéseket a hétvégi Kanadai Nagydíjon.
Mint mondta, több új frissítés is érkezik a Barcelonában sereghajtónak bizonyuló FW45-öshöz, de csak a brit-thai pilóta kapja meg ezeket, Logan Sargeant az eddigi specifikációval köröz majd. A csapat szerint Sargeantnek nem lesz könnyű dolga felvenni a ritmust a számára új pályán, és hogy megtanulja, hogyan kell kezelni a kerékvetőket a falak között ennél a sebességnél. A csapat úgy számol, hogy ez a pálya amúgy is jobban fekszik majd az autónak, mint Barcelona és Monaco, a fejlesztésekkel pedig egyértelmű előrelépést várnak.
Nem először priorizálja Albont a Williams, tavaly az egyik fejlesztési csomagot szintén csak ő kapta meg, míg Nicholas Latifinek csak később jutott belőle.
fotó: Williams Racing
Vettel visszaül a Red Bullba és csatlakozik Ricciardóhoz: a Nürburgringen bemutatóznak
https://formula.hu./parc-ferme/35837
Újra F1-es autóba ül Sebastian Vettel: a sportágtól visszavonult négyszeres világbajnok szeptemberben ismét Formula-1-es versenyautót vezet majd. A német klasszis a Nürburgringen tér vissza egy show erejéig, amelyet a Red Bull szervez: Vettel a bajnokságot nyerő 2011-es Red Bullba ül majd be a legendás német pályán.
Mellette Daniel Ricciardo is ott lesz az eseményen, Vettel korábbi csapattársa, a Red Bull jelenlegi tartalékja a 2012-es autót viszi majd táncba.
Az eseményt szeptember 9-10-én rendezik majd.
fotó:
Gyári Dakar-programot indít a Ford, cél a 2025-ös győzelem
https://formula.hu./parc-ferme/35836
A Ford szerdán bejelentette, hogy gyári programot indít a világ legismertebb és egyik legnehezebb terepraliversenyén, a Dakaron a 2024-es kiírástól kezdődően. Az M-Sport és a Neil Woolridge partnerségében induló projekt több lépcsőből fog állni: a jövő évi viadalon egy olyan Ranger T1-essel állnak rajthoz, amely az előző generációs Rangerre épül és egy 3,5 literes EcoBoost motor hajtja. Ezzel a Ford kimondott célja a Dakar felfedezése és a tapasztaltszerzés lesz 2024-ben, majd ezt követően egy teljesen új Rangert fejlesztenek és építenek ezek alapján, amellyel viszont 2025-ben már az abszolút győzelmet vennék célba a legendás versenyen.
„Az első Dakar-futamunkon még csak tanulunk, hogy az itt szerzett tudás birtokában később eredményesen versenyezhessünk” – árulta el a Ford Performance főnöke, Mark Rushbrook, aki hozzátette: „Mint mindig, most sem csupán a győzelem a célunk, hanem azért versenyzünk, mert így jobb autókat készíthetünk vásárlóink számára.”
Stroll: Összejöhet a hazai dobogó
https://formula.hu./parc-ferme/35835
Először rendelkezik olyan autóval az Aston Martin a Formula-1 történetében, amely önerőből alkalmas dobogókért harcolni, azonban Stroll idén eddig nem állhatott fel a pódiumra, szemben csapattársával, Fernando Alonsóval, aki már öt alkalommal is locsolhatta a pezsgőt a futam után. Most hazai versenye következik a kanadai pilótának, aki mindent meg fog tenni azért, hogy saját közönsége előtt állhasson először a dobogón 2023-ban. "Amikor Spanyolországban harmadik helyen álltam a kvalifikáción, akkor azt hittem, lesz esélyem a dobogóra, de egyszerűen nem volt meg a tempónk. Ha minden összeáll számunkra és jó lesz a tempónk, akkor lehetséges a dobogó elérése Kanadában. Amennyiben a Mercedes ismét olyan erős lesz, mint két hete és a Ferrari valamint a Red Bull sem hibázik, akkor viszont nehéz dolgunk lesz" - mondta Stroll a RaceFans oldalának.
F1-es golftornát közvetíthet a Netflix Vegasból
https://formula.hu./parc-ferme/35834
A The Wall Street Journal értesülései szerint a Netflix arra készül, hogy betör az élő sportközvetítések világába, méghozzá nem kisebb eseménnyel, mint egy Las Vegas-i golfbajnoksággal, ahol F1-es személyiségek is játszani fognak. Ez nagyszerű reklám lenne a streamingszolgáltatónak, hiszen két rendkívül jól menő sorozatuk, az F1-es tematikájú Drive to Survive és a golfőrülteknek való Full Swing arcai köszönnének vissza.
F1-es berkeken belül Carlos Sainz, Lando Norris és Alexander Albon gyakori vendégei a golfpályáknak, de Charles Leclerc és Zak Brown számára sem ismeretlen ez a közeg, így az idén ősszel debütáló Las Vegas GP-nek is nagyszerű reklámot tudnának ezzel a húzással produkálni.
Fotó: Williams
Megszületett Kimi Raikkönen harmadik gyereke
https://formula.hu./parc-ferme/35832
Újabb hölgytaggal bővült Kimi Raikkönen családja: ahogy felesége, Minttu Instagram-történetéből kiderül, megérkezett a korábbi F1-es pilóta harmadik gyereke, Grace. A kislány a 8 éves Robin és a 6 éves Rianna testvére lett, 2-1-re billentve ezzel az arányt a lányok javára.
Miért fontos, hogy könnyebbek legyenek az F1-es autók?
https://formula.hu./parc-ferme/35830
Az FIA és a FOM vezetése is egyetért abban, hogy az utóbbi 15 év alatt felszedett kétszáz kilogramm nem jó irány az F1 számára, könnyíteni kell az autókon a következő időszakban, talán már a 2026-os szabályrendszerrel. Hogy ez miért fontos? Erről is beszéltünk Pitwall című hírműsorunkban, nézzétek meg a vonatkozó részt:
Perez Milton Keynesben dolgozott Barcelona óta, tudja, hogy muszáj teljesítenie a Kanadai Nagydíjon
https://formula.hu./parc-ferme/35829
Két pocsék hétvége után gyakorlatilag elszálltak Sergio Perez reális vb-esélyei, olyan hátrányt szedett össze Max Verstappennel szemben. A mexikói pilóta viszont tudja, hogy Kanadában tökéletes hétvégét kell teljesítenie, erről beszélt a Red Bull hétvégi felvezetőjében.
„A Spanyol Nagydíj óta Milton Keynesben voltam, keményen dolgoztam a csapatommal, és a sok munka mellett konstruktív beszélgetéseket is folytattunk. Tudom, hogy mit muszáj megtennem ahhoz, hogy visszataláljak a jó formámhoz, és a csapatommal tudjuk, hogy hogyan hozhatjuk számomra ideális tartományba az autó beállításait. Muszáj rendkívül kiegyensúlyozottnak lennem Montrealban, és teljes hétvégét teljesítenem” – mondta Perez.
fotó: ATP
Sokkoló lehet az F1 az újoncok számára
https://formula.hu./parc-ferme/35828
A csodálatos utánpótlás-karrier után az F1-be érkező George Russell szinte azonnal be tudta váltani a hozzá fűzött reményeket, de természetesen ő sem kerülhette el azokat a buktatókat, melyek minden újonc életét megnehezítik. A brit pilóta a minap felidézte a váltás legnagyobb nehézségeit, szavait pedig érdemes minden F2-es fiatalnak megszívlelni: „Egyértelmű, hogy a sebességet tekintve hatalmas az ugrás, de a legnagyobb sokkhatás a technikai fronton ért, amikor megérkeztem a Formula–1-be.”
„Annyi mindenre kell figyelned a rengeteg adattal, meg kell értened a gumikat, hogyan kell felmelegíteni őket, a különböző hőmérsékleti tartományokat és minden mást, amiről fogalmad sincs az F2-ben, mivel egyszerűen nincsenek ott ezek az információk” – mondta a brit, majd hozzátette: „Vegyes érzéseim vannak az adatok hiányát illetően az F2-ben, hogy ez jó dolog vagy sem. De szerintem nem lenne rossz, ha ezek a srácok is megtapasztalhatnák az F1-ben használt szenzorok működését, hiszen, mint tudjuk, a Formula–1-ben fél másodpercet is jelenthet, ha a megfelelő tartományba tudod hozni az abroncsokat.”
„De az F2-ben annyira keveset vannak a pályán, hogy ha azt nem is mondanám, hogy találgatni kell, de nincs igazi esélyes megtanulni, hogy mire van szükség az egyes szituációkhoz. Szóval ez határozottan nehéz az F2-es pilóták számára.”
Közel negyedmillió fontért árverezték el az imolai F1-es trófeákat
https://formula.hu./parc-ferme/35827
Az Emilia-Romagna régiót sújtó áradások miatt kellett lefújni májusban a Formula-1 imolai futamát. A katasztrófa károsultjainak az F1 és a Ferrari is adományzott egy-egymillió eurót, míg Charles Leclerc a monacói sisakját és versenyoverallját bocsátotta aukcióra, amelyek közül előbbi rekord összegért kelt el.
Ugyancsak árverésre bocsátották az imolai hétvégére tervezett trófeákat, amelyeket aláírt az összes versenyző és csapatfőnök, valamint a pole-pozíciós díjat és egy a mezőny tagjai által dedikált üveg Ferrari Trento habzóbort. Ezek végül összesen 247 171 angol fontért keltek el, amelyeket természetesen szintén a régióban élőknek ajánlottak fel.
fotó: F1
„Semmi köze a valósághoz” – állítja Marko a Drive to Survive-ról
https://formula.hu./parc-ferme/35826
Már öt évadot megélt a Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive, amely rendre egy-egy szezon bizonyos történéseit dolgozza fel a kulisszák mögé pillanatva. Bár sokak szerint a szériának oroszlánrésze van abban, hogy megugrott a Formula-1 népszerűsége, különösen az USA-ban, az alkotás komoly kritikákat is kapott a rajongóktól és a versenyzőktől egyaránt annak kapcsán, hogy elferdíti a valóságot: Max Verstappen egy ideig például bojkottálta a műsort.
Most Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója is véleményt mondott a Drive to Survive-ról a Motorsport-Magazinnak nyilatkozva: „Néhányan ismerhetik a Netflix-sorozatot, de annak köze sincs a valósághoz. Áttörést eredményezett a Formula-1 számára Amerikában, és amíg a nézőszámok és az érdeklődés megvan, lehet vitatkozni arról, hogy van-e értelme vagy szükséges-e.”
Két hondás is kihagyja a sachsenringi MotoGP-futamot
https://formula.hu./parc-ferme/35825
Folytatódik a Honda vesszőfutása a MotoGP-ben: a hétvégi Német Nagydíjon mindössze két versenyzőjük lesz ott a rajtrácson, ketten ugyanis sérülés miatt kénytelen kihagyni a viadalt. Alex Rins esetében ezt már szombat este óta sejthettük, az LCR spanyolja ugyanis jobb síp- és szárkapocscsontját törte a mugellói sprintet, amelyet még aznap este meg is kellett műteni, a héten pedig újabb operáció vár rá. Joan Mir viszont pénteken „csak” a jobb kisujjának törése miatt lépett vissza, de mint a Repsol Honda mai közleményéből kiderül, az utólagos vizsgálatok komoly zúzódást és gyulladást találtak a kezében, ami korlátozza a jobb karjának mozgathatóságát és erejét. Emiatt a 2020-as világbajnok sem tud elindulni a Sachsenringen, helyettesíteni pedig sem őt, sem Rinst nem fogják.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
„Sosem kételkedtem a rendszerben, csak egyes személyekben” – Wolffék megvédték a felügyelőket
https://formula.hu./parc-ferme/35824
Komoly visszhangot kapott az F1-es Spanyol Nagydíjon Günther Steiner kritikája, amely során laikusoknak nevezte a stewardokat és a rendszer megváltoztatását sürgette: elmondása szerint „profi” felügyelőkre lenne szükség, mint más sportokban. A Haas-főnöket emiatt be is idézték és megrovásban részesítették, Steiner pedig tisztázta, hogy nem akart senkit megbántani és csupán arra utalt, hogy más sportokban főállású bírók tevékenykednek.
A történtekről más csapatvezetők véleményét is kikérték. A McLarent irányító Andrea Stella szerint az FIA-ra kell bízni, hogy szükség van-e változtatásra a rendszerben, s Mike Krack, az Aston csapatvezetője is úgy fogalmazott, hogy bíznak az FIA-ban. Az AlphaTauri idény végén leköszönő főnöke, Franz Tost is megvédte a stewardokat: „Idén eddig a felügyelők korrekt döntéseket hoztak. A legtöbbször jól ismertek a stewardok, nem arról van szó, hogy minden futamon új emberek ülnek oda. Időről időre változik a személyük, de mindig ugyanazokat az arcokat látjuk. A történet mindig ugyanaz: ha valakinek valami gondja van, akkor végső soron a stewardokat hibáztatják. Pedig nem ők a bűnösök. Úgy vélem, ha megfelelően csináljuk a dolgunkat, a felügyelők nem tudnak gondot okozni.”
Még a 2021-es vb-harc során a felügyelőkkel és az akkori versenyigazgatóval, Michael Masival többször is összezörrenő Toto Wolff is kiállt a stewardok mellett: „Sosem kételkedtem a rendszerben. Egyes személyekben kételkedtem” – fogalmazott a Mercedes-főnök. „Úgy vélem, stewardként és versenyigazgatóként óriási nyomás van rajtad, hogy megfelelően cselekedj, és valószínűleg minden döntés olyan lesz, hogy valakinek tetszik, másnak meg nem. Szóval szerintem csak igyekeznek a legjobbjukat nyújtani, nekünk pedig támogatnunk kell az FIA-t, ahol csak lehet.”
fotó: DPPI
Wolff: Mick máris értékes tagja a csapatnak
https://formula.hu./parc-ferme/35823
A múlt héten Mick Schumacher először ülhetett be egy Formula-1-es Mercedesbe: a csapat teszt- és tartalékversenyzője a Pirelli gumitesztjén vezethette az idei konstrukciót. Az alakulatot eddig a szimulátorból segítő és az ott végzett munkájáért Lewis Hamiltontól és George Russelltől is méltatást kapó német körözéséről Toto Wolff csapatvezető is szót ejtett a Kanadai Nagydíj előtti felvezetőjében:
„A Spanyol Nagydíj után Micknek először volt lehetősége vezetni a W14-est. Jól hozzá is szokott a Pirelli gumitesztje során és élvezte a tapasztalatot. Mick máris értékes tagjává vált a csapatnak, a szimulátoros munkája pedig hasznosnak bizonyult abban, hogy köridőt találjunk, mint azt Barcelonában is láthattuk” – fogalmazott Wolff, utalva arra, amiről Hamiltonék is beszélték a dupla spanyolországi pódiumot követően.
Vettelnek kevés volt 18 győzelem a 20-ból
https://formula.hu./parc-ferme/35821
Helmut Marko egy interjúban az általa végzett, illetve irányított tehetségkutató munkáról beszélt – lehet szeretni vagy nem szeretni a Red Bull tanácsadóját, de azt nehéz vitatni, hogy ezen a téren kiemelkedő a munkássága. Amikor arról kérdezték, hogy mi a legfontosabb vonása egy leigazolásra érdemes versenyzőnek, természetesen a sebességet emelte ki elsőként, utána viszont az elkötelezettséget említette, aminek legjobb példái szerinte a Red Bull világbajnokai, Sebastian Vettel és Max Verstappen.
Vettelt illetően Marko a 2004-es Formula BMW-szezont idézte fel: „Vettel 18 versenyt nyert meg, és nem volt elégedett, mert nem nyerte meg mind a 20-at. Ha valakinek ilyen a hozzáállása, akkor tudod, hogy ő a megfelelő ember számodra. És ez a helyzet Verstappennel is. Teljesen elkötelezett az F1 iránt, amikor nem versenyez, akkor szimulátorozik. Teljesen elmennek a határig” – mondta az osztrák, aki egykor maga is versenyző volt, majd hozzátette: „Emellett mentálisan is fel kell készítened magad, amire nem minden pilóta képes.”
Szvoboda Bence kritikus állapotban van balesete után
https://formula.hu./parc-ferme/35822
A kiváló magyar motokrosszos, Szvoboda Bence vasárnap súlyos balesetet szenvedett a pacovi versenypályán: a cseh bajnoki verseny első futamában elesett, s mögötte érkező versenytársa elgázolta. Szvoboda életveszélyes sérüléseket szenvedett, s a hétfői napon rengeteg meg nem erősített hír jelent meg az állapotát illetően a közösségi médiában, illetve az online sajtóban. Csapata legutóbbi közleményét változtatás nélkül közöljük:
A social médiában futótűzként elterjedt halálhírre reagálva, a Szvoboda-család egyetértésében a következőket tudjuk elmondani:
Bence a fejét ért ütés hatására eszméletét vesztette a pacovi versenypályán. A prágai kórházban életmentő műtétet hajtottak rajta végre. A mai vizsgálatok során megállapították, hogy az agyi funkciói nem működnek. A szervezete még küzd az életben maradásért, ami jelen pillanatban megjósolhatatlan, hogy meddig fog tartani. Bence még nem tekinthető halottnak.
A szülei ott vannak mellette a kórházban, hogy az utolsó pillanatig segítsék fiúkat.
A követőket, barátok, rajongókat, a média munkatársait megkérjük, hogy addig ne hozzanak semmit nyilvánosságra a social médiában, amíg a csapat hivatalos felületein nem közöljük a híreket!
Forrás: HTS Team
Jeremy Clarkson meghívta az egész Alpine-t egy sörre
https://formula.hu./parc-ferme/35820
Beváltotta ígéretét az annak idején a Top Gear című műsorral ismertté vált Jeremy Clarkson, aki a monacói hétvégén a következőket írta ki a Twitterre: „Hajrá, Alpine! Ha itt dobogót szereztek, mindannyian kaptok tőlem egy sört!”
A népszerű műsorvezető nem a levegőbe beszél, s ahogy azt az Alpine megosztotta a közösségi médiában, Lamborghini Trattori R8-asán egy tetemesebb mennyiségű sörrel érkezett meg az enstone-i gyárba – a járművet a nézők legújabb műsora, a Clarkson farmja adásaiból is ismerhetik.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
„Bohócok”? Az Audi tagadja Binotto látogatását
https://formula.hu./parc-ferme/35819
Nemrég számolhattunk be azokról a sajtóértesülésekről, melyek szerint Mattia Binotto Neuburgba látogatott, hogy meghallgassa az Audi ajánlatát, ám végül visszautasította a németeket, saját belső körében úgy jellemezve a csapatot, hogy „bohócok” dolgoznak ott. A Business F1 értesüléseit most a német gyár egy képviselője cáfolta: „Megerősítjük, hogy Mattia Binotto soha nem látogatta meg a projektünknek otthont adó neuburgi Competence Centre-t.”