DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 7. csütörtök

Vandoorne: A jövőm valószínűleg nem az Aston Martin, de…

A Formula–E-ben versenyző, 2022-ben világbajnoki címet ünneplő korábbi F1-es pilóta, Stoffel Vandoorne tavaly óta Felipe Drugovich kollégájaként az Aston Martin tartalékversenyzői szerepét tölti be, de érdemi esélye nincs arra, hogy folytassa 2018 végén megszakadt királykategóriás pályafutását. A belga versenyző maga is tisztában van ezzel, de kiemelte, hogy mostanában nem egyszer bizonyította az F1, milyen váratlan fordulatok történhetnek egyik pillanatról a másikra.

vandoorne-aston-2

„Az elmúlt két évet ugye az Aston Martinnál töltöttem. Reálisan látom, hogy a jövőm valószínűleg nem itt van, de nyitva kell tartani az ajtókat, mertsosem tudhatod, mi történik” – idézi a GPFans oldal a McLaren korábbi pilótáját. „A Formula–1-es paddock a lehető leggyorsabb ütemben mozog, és ami az egyik héten valószínűtlennek tűnik, a következő héten már valószínű lehet.”

„Ezt sosem tudhatod, én csak annyit tehetek, hogy a lehető legversenyképesebben versenyzek abban a sorozatban, ahol éppen vagyok, megpróbálok ott jó munkát végezni, aztán a többi majd jön” – mondta Vandoorne. Az elmúlt években a kiszámíthatatlanságra nem egy példát láthattunk, elég csak Brendon Hartley szerződtetését, Nyck de Vries F1-be kerülését vagy épp legutóbb Franco Colapinto bemutatkozását említenünk.

vandoorne-aston-1

„Bohócok”? Az Audi tagadja Binotto látogatását

Nemrég számolhattunk be azokról a sajtóértesülésekről, melyek szerint Mattia Binotto Neuburgba látogatott, hogy meghallgassa az Audi ajánlatát, ám végül visszautasította a németeket, saját belső körében úgy jellemezve a csapatot, hogy „bohócok” dolgoznak ott. A Business F1 értesüléseit most a német gyár egy képviselője cáfolta: „Megerősítjük, hogy Mattia Binotto soha nem látogatta meg a projektünknek otthont adó neuburgi Competence Centre-t.”

binotto

„Akarok én maradni még egy évre a Yamahánál?” – Morbidelli

Érdekes párbeszéd zajlott le az Olasz GP után Franco Morbidelli és egy riporter között, amelyről a The Race számolt be. A Yamaha versenyzője már másfél-két éve egy-két villanástól eltekintve elmarad saját maga korábbi és Fabio Quartararo jelenlegi teljesítményétől, így többször is felmerült már, hogy a hangvillások 2024-re már nem hosszabbítanak vele majd szerződést – annak ellenére, hogy Lin Jarvis korábban elmondta, hogy az olasz az elsődleges opciójuk az azóta már a Superbike-ban a BMW-hez átszerződő Toprak Razgatliogluval szemben. Most azonban maga Morbidelli hintett el arra utalást, hogy nem biztos, hogy marad a japán gyártóval jövőre, amikor ugyanis arról kérdezték, hogy a Mugellóban elért vasárnapi tizedik helye, amellyel Quartararót is megelőzte a futamon, fontos volt-e a jövője szempontjából, így felelt a motoros:

„Nem érdekel, nem érdekel. Arra kell koncentrálnom, hogy a lehető legprofibb és a legjobb motoros legyek. Nem a jövőm vagy a szerződésem alapján versenyzem, hanem a szenvedélyem miatt” – jelentette ki Morbidelli, aki még a Francia és az Olasz GP között is arról beszélt egy a MotoGP honlapjának adott interjúban, hogy többet kell nyújtania az ülése megtartásához. Most viszont amikor felvetették neki, hogy a vasárnapihoz hasonló eredmények csak segíthetik a jövőjét, a kérdezőt Lin Jarvis Yamaha-menedzserhez irányította, majd a következő párbeszéd zajlott le a The Race szaklap szerint:

Riporter: Nem gondolod, hogy az ilyen eredmények segíthetnek?

Morbidelli: Miben?

Riporter: Hogy még egy évre aláírj a Yamahával.

Morbidelli: Még egy évre maradni akarok a Yamahánál?

Riporter: Nos, akarsz?

Morbidelli: Beszéljetek Linnel erről.

A jelek szerint tehát az olasz helye egyáltalán nem garantált a Yamahánál: olyan pletykák is felröppentek az idézett szaklap szerint, hogy a hangvillások egy másik sztárversenyzőt szeretnének megszerezni Quartararo mellé, de ezek a pletykák elhalkultak Mugellóban. Korábban az említett és azóta kizárt Razgatlioglu mellett Jorge Martint hozták szóba még a Yamaha 2024-es ülésével, de a spanyol nemrég arról beszélt, hogy szerződése van a következő évre is a Pramac Ducatival (ami persze az elmúlt évek tapasztalatait elnézve sokat nem feltétlenül jelent a MotoGP-ben).

motogp-morbidelli-yamaha-mugello

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Verstappen nagysága egy szinten van Schumacherével, Hamiltonéval és Sennáéval”

Max Verstappen idén hétből öt futamot nyert és jó úton jár afelé, hogy a szezon végén immár háromszoros világbajnoknak mondhassa magát. Ráadásul mindössze az ötödik pilóta lehet az F1 történetében, aki zsinórban három címet szerez Juan Manuel Fangio, Michael Schumacher, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton után. A 2016-os vb-győztes Nico Rosberg szerint Verstappen már most az említett egykori extraklasszisok szintjén van: „Igazi történelmi nagyságnak vagyunk szemtanúi, amely egy szinten van Schumacherrel, Hamiltonnal, Sennával. Igazán hihetetlen és rendkívüli teljesítmény” – nyilatkozta a német expilóta a Sky Sportsnak.

Nagy kérdés azonban, hogy meddig nyújtja majd a karrierjét Verstappen, aki idén többször is arról beszélt – elsősorban a folyamatos F1-es változtatások és a bővülő naptár kapcsán –, hogy aligha marad olyan hosszan a sportban, mint Hamilton vagy Fernando Alonso. Rosberg át tudja érezni a holland álláspontját: „Erről abban az évben kezdtek el beszélni, amikor Hamiltonnal harcolt, akkor mondta azt, hogy nem fog sokáig maradni, ha minden év olyan lesz. Azok a csaták annyira kemények és intenzívek, és egyúttal a mókát is részben elveszik. A sport mindig is intenzív lesz, főleg ha minden évben a bajnokságért harcolsz és te vagy az, aki csak elveszítheti. Minden várakozás arról szól, hogy újra és újra győznöd kell, ez megterhelő. Át tudom érezni a helyzetét. Pénzügyileg már rendben van: annyija van, hogy nem kell már dolgoznia vagy aggódnia. És rekordok terén is minden idők egyik legjobbja lesz az idei szezon végére.”

f1-verstappen-redbull_2

Ezért lett Bajnokok Fala a kanadai F1-es pálya utolsó kanyarjának kijárata – videó

Damon Hill, Michael Schumacher, Jacques Villeneuve, Jenson Button, Sebastian Vettel: jó pár világbajnok törte már össze az autóját Montrealban az utolsó kanyar kijáratán. Íme:

 

„Minden nap hiányzik” – Hamilton újra közös kiruccanást tervez Angela Cullennel

A szezon elején érkezett a hír, amelyről a Formula.hu számolt be elsőként, miszerint Lewis Hamilton szakított a körülötte dolgozó stábja talán legfontosabb tagjával, a fizioterapeutaként, trénerként is barátként is funkcionáló Angela Cullennel. A hétszeres F1-es világbajnok azóta többször is hangsúlyozta, hogy bár különváltak az útjaik, így is megmaradt a szoros kapcsolat közöttük, nemrég pedig arra is utalt, hogy rövidesen újra közös programot szervezhetnek:

„Minden nap hiányzik. Minden nap a friss levegőt jelentette számomra. Mindig nagy segítséget jelentett abban a hét évben, amíg együtt dolgoztunk. Egy nagyon jó barát volt és még most is az. Valójában beszélünk is róla, hogy újra összefussunk és csináljunk valamit közösen hamarosan, mint például ejtőernyős ugrás esetleg. Sosem fogjuk elhagyni egymást. Rendkívül hálás vagyok mindenért, amit adott nekem” – nyilatkozta Hamilton a L’Equipe hasábjain.

f1-hamilton-angela-cullen

fotó: DPPI

Egy elgázolt mókus is hátráltatta Le Mans-ban a Toyotát

Nagyjából a Le Mans-i 24 órás második fele már egyértelműen az #51-es Ferrari és a #8-as Toyota küzdelméről szólt a győzelemért. A két egység többször is helyet cserélt az élen, változott, hogy éppen melyikük volt gyorsabb. A táv kétharmadánál például Ryo Hirakawa gyors ütemben bukta el az addigi tíz másodperc fölötti fórját Alessandro Pier Guidival szemben, majd a bokszban a Toyota elejét is ki kellett cserélni. Mint azt később Pascal Vasselon, a japán gyártó technikai igazgatója elárulta: ennek és Hirakawa lassabb tempójának is oka volt.

„Voltak olyan időszakok, amikor olykor domináltunk a Ferrarival szemben. Aztán az egyik ilyen versenyképes szakasz után Ryo eltalált egy mókust. Valószínűleg nem volt kicsi, mert komoly károkat okozott az autó elején. Bajban is volt emiatt az etapja végéig, amikor aztán le tudtuk cserélni az autó elejét” – idézi a szakembert a Motorsport.com portál.

A #7-es egység éjfél körüli balesete után egyedül talpon maradt, Hirakawa mellett Sebastien Buemi és Brendon Hartley által fémjelzett Toyotának Vasselon szerint az éjszaka is adódtak gondjai, miután egy törmelék eltömítette a hűtőket, s emiatt az egekbe szöktek a hőmérsékletek. Végül a #8-as körön belül maradt ugyan a Pier Guidi, Antonio Giovinazzi, James Calado trió által vezetett #51-es Ferrarihoz képest, de a márka így is először kapott ki Le Mans-ban 2017 óta, köszönhetően többek között Hirakawa hajrában produkált hibájának.

wec-lemans-toyota-8

NASCAR: Martin Truex Jr. megmutatta, miért nem szabad feladni a reményt

Egy épített pályás versennyel folytatódott a NASCAR Cup Series idei szezonja. A hírhedt kaliforniai szőlővidék mellett fekvő Sonoma Racewayen rendezték meg az idei 16. futamot, amelynek első szakasza főként a Toyotákról szólt. Már a rajtot követő métereken a japán márka autói alkották a legjobb ötöt a pole-ból induló Denny Hamlin vezetésével, aki az első szakaszt is behúzta, ám eddigre már ott volt a közelében csapattársa, Martin Truex Jr. A 2018-as bajnok mindössze a 8. pozícióból vághatott neki a versenynek, ám végig kiváló tempót diktált, így az sem okozott gondot a számára, hogy néha igencsak rosszul jött ki a lépés.

Bár a 33. körben átvette a vezetést, következő kiállását pedig a második szakasz végén lévő sárga zászló alatt tudta le, ezzel a 10. helyre esett vissza, de még innen is visszakapaszkodott erőből. 42 körrel a leintés előtt az akkori éllovas, Kyle Buscht is megelőzte, aki a második szakasz legjobbja lett, nem sokkal később pedig úgy tűnt, ők ketten vívhatnak majd meg a győzelemért. 19 körrel a leintés előtt ugyanis jött a dráma, mivel az élről induló Hamlin nagyot hibázva falba tette a versenygépét, még egy sárga jelzést előidézve ezzel. Ez természetesen lehetőséget adott az újabb kiállásokra, amivel Tyler Reddick és Chase Elliott sem éltek, így a végjátékra mindketten az élen találták magukat.

A jócskán elkopott gumikon azonban nem sok esélyük volt, Reddick egy defekt miatt hamar a mezőny végére került, Elliott pedig hősiesen küzdött, de az ötödik hely volt a maximum. A 2020-as bajnokot először Truex Jr. kapta el, majd követte őt Busch, így közöttük rövid ideig egy szép csatára volt kilátás, ám a Joe Gibbs Racing veteránjával nem lehetett mit kezdeni. A 42 éves versenyző karrierje során negyedszer nyert ezen a helyszínen, amivel mindössze egy sikerre van a rekorder Jeff Gordontól. „Ezért megyünk át olyan éveken, mint a tavalyi. Soha nem adom fel, folytatnunk kell” – mondta el a leintést követően utalva arra, hogy egy éve csak a 26. helyen zárt a sonomai pályán, ezúttal azonban ismét ő kortyolhatott a győztesnek járó vörösborból. Mögöttük a harmadik helyen Joey Logano, míg a negyedik pozícióban Chris Buescher zárt. 

Videó: Kimi Raikkönen fia pont úgy nyilatkozik, mint az apja

Robin Raikkönen a dobogóra állhatott legutóbbi gokartversenyén, az esemény után pedig hiába próbálta szóra bírni őt a szpíker, ugyanúgy egyszavas válaszokat vágott oda, ahogy azt édesapjától, Kimi Raikkönentől megszokta a világ.

 

Russell a Manchester City sztárjával bulizott, a Mercedes gratulált Pep Guardiolának a BL-győzelemhez

Szombat este megszerezte első Bajnokok Ligája-serlegét a Manchester City, a csapat edzője, Pep Guardiola pedig már harmadszor ért fel a csúcsra ebben a sorozatban. A spanyol tréner jó kapcsolatot ápol a Mercedes F1-es csapatvezetőjével, Toto Wolff-fal, a Mercedes istálló pedig gratulált is neki a közösségi oldalán:

 

Wolff korábban beszélt már arról, hogy mi köti össze Guardiolával, erről itt írtunk: https://formula.hu/egyeb/2022/12/23/olyan-vagyok-mint-guardiola-wolff 

George Russell, a Mercedes pilótája pedig a City sztárjátékosával, Jack Grealishsel bulizott az esemény után, amiről ő is posztolt:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

George Russell (@georgerussell63) által megosztott bejegyzés

 

Magyar második hely Le Mans-ban

Magyar sikernek is örülhettünk a Le Mans-i 24 órás hétvégéjén: Válint Bence a Ferrari Challenge-ben, a hétvége egyik betétsorozatában szerepelt, és végig az élmezőnyben tudott autózni. A szabadedzések és az időmérő során is folyamatosan a top ötben volt a 70 autós mezőnyben, végül a negyedik helyre kvalifikált, majd a remek rajtja után feljött a második pozícióba, ezt pedig meg is őrizte a biztonsági autó által dominált futamon.

A magyar pilóta így dobogóra állhatott, és 61 ponttal jelenleg a bajnokság harmadik helyén áll.

válint-lemans-ferrari

válint-lemans-ferrari2

fotó: Válint Bence Facebook

Videó: nézd vissza a Le Mans-i 24 órás legfontosabb pillanatait

Az Eurosport összefoglaló videójával a lényeg bepótolható a 100. évfordulós Le Mans-ról:

Így áll a WEC tabellája a Le Mans-i 24 órást követően

A súlyozás miatt jóval több nyom a latban a Le Mans-i győzelem a WEC szezonjában, mint bármi más, ez pedig azt eredményezi, hogy a #7-es Toyota lemaradt a pontversenyben: a Kobayashi-Lopez-Conway trió egészen az ötödik helyig csúszott vissza a tabellán.

A #8-as Toyota viszont a mostani második helyével együtt vezet: Buemi, Hartley és Hirakawa 107 egységet begyűjtve áll az élen. A Le Mans-t megnyerő #51-es Ferrari legénysége (Giovinazzi, Pier Guidi és Calado) kijavította az eddigi gyengébb eredményeit, és 82 ponttal feljött a második helyre, a harmadik pedig a Le Mans-ban is dobogós #2-es Cadillac: Lynn, Bamber és Westbrook 70 pontot gyűjtött eddig. A negyedik az #50-es Ferrari (Nielsen, Fuoco, Molina) 67 egységgel.

Ami a gyártókat illeti, ott is a Toyota áll az élen: a japánok 126 ponttal vezetnek, a Ferrari 108-cal második, a Cadillac 70, a Porsche 54, a Peugeot 35, a Glickenhaus pedig 32 pontnál tart eddig.

lemans-wec-ferrari-toyota

fotó: dppi

Versenytársai mentették ki az ájult sprint car-versenyzőt

Látványos és roppant veszélyes baleset történt egy knoxville-i sprint car futamon, melyet követően Carson Macedo nagyon hálás lehet versenyzőtársainak: a levegőbe repülve többször átforduló, majd kigyulladó autót ugyanis nem tudta elhagyni az eszméletét veszítő pilóta. A bukás után több versenyzőtárs odarohant, köztük Kyle Larson sógora, a négyszeres bajnok Brad Sweet, és segítettek a beavatkozóknak magához téríteni és kiszabadítani Macedót.

A gyors mentőakciónak köszönhetően Macedo még ha segítséggel is, de saját lábán ment el a mentőig, jelenleg kórházban ápolják.

Tom Cruise Hamilton ellen Shakiráért: Lehetetlen küldetés?

Mára sem maradunk bulvártéma nélkül. Úgy tűnik, hogy Tom Cruise lehetetlen küldetésre készül: versenybe száll Lewis Hamiltonnal Shakira kegyeiért. Mint az hetek óta közismert, a Barcelona korábbi klasszis hátvédjétől, Gerard Pique-től viharos körülmények között elváló kolumbiai énekesnő és a hétszeres világbajnok között formálódik valami, s a People magazin minapi cikkében már határozottan nem baráti, hanem romantikus kapcsolatról írt.

Azonban nem Hamilton az egyetlen sztár, aki érdeklődik Shakira iránt, a Mirror beszámolója szerint ugyanis mielőtt a versenyző képbe került volna, Tom Cruise is megkörnyékezte az énekesnőt, s „hihetetlen kémia” működött kettőjük között – azonban a Mercedes ászáról felröppenő pletykák alaposan megtépázták az egóját.

tomcruise-d

Nem lehet a világ legjobbja, aki csak az F1-ben nyer?

Érdekes gondolatot fogalmazott meg a hétvégén éppen a Le Mans-i 24 óráson szereplő Jenson Button. A 2009-es F1-es világbajnok ugyanis úgy véli, hogy hiába lehet akár Lewis Hamilton, akár Max Verstappen a legeredményesebb Formula-1-es pilóta majd a jövőben – vagyis a brit igazából már az is –, a legnagyobbnak csak olyan versenyzőt lehet nevezni, aki a száguldó cirkuszon kívül is letette a névjegyét: „Minden esély megvan rá, hogy Max legyen a legnagyobb. De tetszik az az elképzelés, hogy nem lehetsz a világ legjobb versenyzője, ha nem lépsz ki az F1-en kívülre” – fogalmazott a The Times hasábjain Button, aki Fernando Alonsót hozta fel példaként, aki nyert Le Mans-t, Daytonát, valamint indult az Indy 500-on és a Dakaron is.

Verstappen egyébként már elmondta korábban, hogy az F1-es karrierje után szívesen maga is belekóstolna a sportautózásba. Hamilton esetén egyelőre nemigen hallhattunk hasonló tervekről – igaz, egyelőre még mindketten az F1-re fókuszálnak.

f1-alonso-verstappen-hamilton

366,1 km/h: megdőlt a MotoGP abszolút sebességrekordja – és nem Ducatival!

Amellett, hogy Francesco Bagnaia nyerte, egy új csúcsot is hozott az Olasz Nagydíj szombati sprintfutama Mugellóban: Brad Bindernél az egyik körben a célegyenesben 366,1 km/h-t mértek, ami új abszolút sebességrekordot jelent a MotoGP-ben! Igaz ugyan, hogy mivel a mezőny sűrűjében haladt, a szélárnyék is segítette, így is nagy szó, hogy mindezt nem egy Ducati, hanem egy KTM nyergében tette meg. A toplistát eddig Jorge Martin vezette 363,6 km/h-val, amelyet a tavalyi versenyen ért el a Pramac Ducatival.

motogp-binder

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Michelisz 15 ezredes különbséggel húzta be a pole-t Vallelungában

A hétvégén a TCR Italy Festival keretein belül folytatódik a harmadik állomásával a TCR Világsorozat 2023-as szezonja Vallelungában. Magyar szempontból tökéletesen alakult a szombati kvalifikáció, Michelisz Norbert ugyanis a Q2-ben sokáig vezetve és az utolsó pillanatban is javítva megszerezte a rajtelsőséget – idén már másodszor. Ehhez végül saját hyundaios kollégáját, Mikel Azconát kellett legyőznie, akinél 15 ezredmásodperccel bizonyult gyorsabbnak. Mögöttük sormintát rajzoltak a Lynk & Cók és az Audik: Thed Björk lett a harmadik, majd jött Frederic Vervisch, Santiago Urrutia, Rob Huff és az összetettben Norbi mögött második Yann Ehrlacher. A tizedik rajtkockát és ezzel a fordított rajtrácsos második verseny pole-ját Ma Qing Hua zsebelte be.

A TCR World Tour olaszországi futamait vasárnap 11:10-kor és 16:00-kor rendezik, a versenyeket a TCR hivatalos YouTube-csatornáján lehet élőben nézni.

tcr-michelisz-vallelunga-pole

Verstappen: Utálni fognak, amiért most ezt mondom

A holland, Racing News 365 oldalának adott interjújában egy érdekes részletre lettünk figyelmesek. Max Verstappen önmagát és Fernando Alonsót nevezte meg a jelenlegi mezőnyből, akik extra dolgokra is képesek figyelni versenyzés közben, s mikor Hamiltonról kérdezték, csúnyán odapirított riválisának. "Ha valaki az apró részletekre is oda tud figyelni, miközben a határon autózik, az sok előnnyel jár a Formula-1-ben" - kezdte Verstappen.

"Legutóbb, mikor a versenymérnökömmel beszéltem, hallottam, hogy valahol kereket cserélnek, mire megkérdeztem, hogy ez a Ferrari volt-e. Azt a választ kaptam, hogy igen. Aki ilyen apróságokra tud figyelni, az nagy előnnyel rendelkezik. A jelenlegi mezőnyből Fernandót mondanám még ilyennek, akinek minden rezdülésén érződik, hogy teljesen képben van a dolgokkal. A bokszstratégiákkal, a pályán elfoglalt pozíciókkal és minden ehhez hasonló aprósággal."

"Lewis ugyanakkor szerintem nem tartozik ezek közé a versenyzők közé. Fernando jobban kiemelkedik ezen a területen. Az emberek valószínűleg utálni fognak amiatt, amit most mondok, de én így látom."

Ez történt a tavalyi 24 óráson Le Mans-ban

Órákon belül kezdődik a 100. évfordulóját ünneplő idei Le Mans-i 24 órás verseny. Elevenítsük fel, mi történt 2022-ben!

A szombat délutántól vasárnap délutánig tartó futamról a Formula.hu-n 24 órán át FOLYAMATOS ÉLŐ SZÖVEGES KÖZVETÍTÉST olvashattok majd, benne képekkel, videókkal, érdekességekkel, s mindennel, amire érdemes odafigyelni.

Schumacher megautóztatta Federert

Még Miamiban vitte el egy körre - a napokban a Mercedesszel tesztelő - Mick Schumacher a teniszlegendát, Roger Federert. A videó a képre kattintva tekinthető meg!