DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 28. hétfő

Dupla műszak: Lawson Red Bullt és Visa RB-t is tesztel Monzában

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj után sem csendesedett el teljesen a monzai pálya, a Pirelli ugyanis kétnapos gumitesztet teljesít(ett) kedden és szerdán. Kedden a Mercedes és a Red Bull volt ebben a gyártó segítségére: előbbieknél George Russell teljesített szolgálatot 127 megtett körrel, amelyek közül 1:20,747 volt a leggyorsabb, míg utóbbiaknál a hivatalos teszt- és tartalékpilóta, Liam Lawson ült a volán mögé és futott 104 kört, amelyek közül 1:22,126 volt a legjobb idő.

A Pirelli-teszt szerdán is folytatódik Monzában, ám ezúttal már a Visa RB lesz a gumigyártó segítségére – viszont az ő autójukat is Lawson fogja vezetni. Ennek kapcsán az érdekesség, hogy az új-zélandi jó eséllyel pályázik a Red Bull két csapatának valamelyik ülésére 2025-re: Helmut Marko sportszakmai tanácsadó szeptemberre ígért bejelentést a pilóta kapcsán.

Szerdán amúgy Fioranóban is dolgozni fog a Pirelli, ahol az esős abroncsok tesztjében fog segédkezni nekik a Ferrari és Oliver Bearman.

f1-lawson-redbull-teszt-pirelli

Eseménydús főfutamon őrizte meg vezető helyét Piastri

Vasárnap délelőtt a főfutammal zárta az Olasz Nagydíj hétvégéjét a Formula-2 mezőnye. Hogy két hónap után kicsit felelevenítsük a szabályokat, ezen a versenyen kötelező a kerékcsere és mindkét elérhető gumikeverék használata.

A pole-pozícióból a bajnokságot vezető Oscar Piastri indult, a tegnapi győztes Jehan Daruvala és bajnoki riválisa, Guanyu Zhou előtt. A rajt után a kínai rögtön le is hagyta a Carlin pilótáját, és Piastri nyomába eredt. Némi szabad versenyzés után azonban már az első körben lassítás következett, Guilherme Samaia megpördülése és pálya közepén való leparkolása miatt ugyanis a biztonsági autó közreműködésére volt szükség. A 30 körös futam 4. körében újraindult a versenyzés, a rajt után a harmadik helyre felkapaszkodó Liam Lawson pedig azonnal meg is lepte Zhout, és elvette tőle a második helyet.

Hamarosan ismét a pályára hajthatott Bernd Mayländer, Jüri Vips ugyanis technikai probléma miatt leparkolt, nem éppen a legbiztonságosabb helyen; Dan Ticktum nem is tudta elkerülni a váratlanul félrehúzódó észtet. A biztonsági autós fázis lehetőséget adott a mezőnynek a kötelező kerékcserére. Néhány pilóta akadt csak, akik nem éltek ezzel, de Piastrinak nem kellett megvárnia őket; magabiztosan előzte azokat, akik nem álltak ki előtte, és erőből visszavette a vezetést. Egyedül Ticktum maradt az ausztrál előtt, de a következő biztonsági autós időszakban ő is hátrébb került a boksziállás révén.

Mayländer újabb szereplésére ezúttal Lawson miatt volt szükség, akinek autójában beindult a tűzoltó berendezés, így kénytelen volt félreállni. A repülőrajt után Zhou néhány kanyaron át még megszorongatta bajnoki riválisát, Piastri azonban tartotta magát, és megnyerte a főfutamot, növelve az előnyét a kínai előtt. A harmadik helyen Ticktum végzett, aki az utolsó pillanatokban utasította maga mögé Theo Pourchaire-t. A futam végül egy negyedik biztonsági autós fázissal ért véget, miután a hajrában Bent Viscaal és David Beckmann összeütköztek.

 

Az F2 főfutamának eredménye:

  Versenyző Csapat Körök Különbség
1 Oscar Piastri Prema Powerteam 30  
2 Guanyu Zhou UNI-Virtuosi 30 1.000
3 Dan Ticktum Carlin 30 1.800
4 Theo Pourchaire ART Grand Prix 30 2.000
5 Jehan Daruvala Carlin 30 2.400
6 Robert Shwartzman Prema Powerteam 30 2.700
7 Richard Verschoor MP Motorsport 30 3.300
8 Lirim Zendeli MP Motorsport 30 3.500
9 Roy Nissany DAMS 30 3.900
10 Marcus Armstrong DAMS 30 4.400
11 Christian Lundgaard ART Grand Prix 30 5.000
12 Enzo Fittipaldi Charouz Racing System 30 8.600
13 Felipe Drugovich UNI-Virtuosi 30 8.700
14 Jake Hughes HWA Racelab 30 10.100
15 Ralph Boschung Campos Racing 30 17.000
  Bent Viscaal Trident 28 2 kör
  David Beckmann Campos Racing 28 2 kör
  Liam Lawson HitechGP 21 9 kör
  Alessio Deledda HWA Racelab 14 16 kör
  Marino Sato Trident 9 21 kör
  Jüri Vips HitechGP 7 23 kör
  Guilherme Samaia Charouz Racing System 29  

F2-re hangolódva: ilyen volt a tegnapi két futam

Ma a főfutammal zárul a Formula-2-esek Olasz Nagydíja. A két hónap kihagyás miatt „berozsdásodott” versenyzők már tegnap is igencsak élvezetes műsort szolgáltattak. Nézzétek meg, hogyan tértek vissza! (Kattintsatok a képekre!)

Itt a vasárnapi program, főszerepben az F1!

09:40 - 10:00 MotoGP, Warm up (arena4.hu)
10:25 Formula-2, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)
11:00 Moto3, Futam (tv: Aréna4, élő)
12:20 Moto2, Futam (tv: Aréna4, élő)
12:30 Porsche Szuperkupa, Futam (tv: Eurosport 1, élő)
13:25 Kamion-Eb, 3. futam  
14:00 MotoGP, Futam (tv: Aréna4, élő)
15:00 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)
15:50 Kamion-Eb, 4. futam  
21:30 IndyCar, Futam (arena4.hu)

Íme a sprint legjobb pillanatai – merthogy voltak!

Sokan vélték úgy az idei második sprintkvalifikáció után, hogy ez még a silverstone-i próbálkozásnál is unalmasabb volt. Az F1 azonban most bebizonyítja (vagy legalábbis megpróbálja), mennyire nincs igazunk! A videó a képre kattintva indul.

2022-re tolódhat Grosjean Mercedes-tesztje

Tavalyi horrorisztikus balesete után tett nagylelkű ajánlatot Romain Grosjeannak a Mercedes, akik nem szerették volna, ha a Formula-1-ben hosszú éveket eltöltő franciának a majdnem tragikus Bahreini Nagydíj lenne az utolsó emléke a királykategóriáról. Grosjean az eredeti tervek szerint a Francia Nagydíj hétvégéjén tesztelhette volna a Mercedest, a váratlan naptárváltozások azonban keresztülhúzták a számításaikat. Miután a versenyt előrébb hozták, az már ütötte Grosjean IndyCar-szereplését, így a tesztnapot későbbre halasztották.

A mikorról azóta sem érkeztek hírek, egészen idáig. Toto Wolff ugyan konkrét dátumot ezúttal sem nevezett meg, de már körvonalazódnak a tervek. „Mindenképpen megtartjuk azt a tesztet. Még nincs meg a pontos időpont. A szeptember jó lehetőség lett volna, de már nem az, így nagy eséllyel 2022-re fog tolódni, de mindenképpen megrendezzük” – erősítette meg a Mercedes csapatfőnöke a szándékukat.

Grosjean egyébiránt úgy tűnik, azóta megtalálta a számításait az Egyesült Államokban, az IndyCar következő szezonjában Michael Andretti csapatába várják őt.

Parabolica, mától fogva a neved Alboreto kanyar

Megtörtént a monzai pálya ikonikus utolsó kanyarjának átnevezése, a korábbi hírnek megfelelően. A szombaton tartott rövid „keresztelőn” az F1 vezetése és Michele Alboreto családtagjai mellett a Ferrari is képviselve volt – valamint elhozták a 20 éve elhunyt olasz egykori versenygépét is.

F2: fölényes győzelem és csaták az utolsó pillanatig a második sprinten

Hasonlóan eseménydús második sprintverseny kerekedett a Formula-2-ben, mint reggel. A „kicsik” egyébként is mindig gondoskodnak a versenyhétvégék izgalmairól, ezúttal azonban extra faktor volt a hosszú, négyhetes kihagyás és az ebből fakadó kiéhezettség a vezetésre.

Az első helyről a reggeli versenyhez hasonlóan David Beckmann indult, de ismét nem sikerült megőriznie a pozíciót a start után; Jehan Daruvala rögtön át is lépett rajta. Mögöttük is zajlott a helyezkedés, a futam elején és utána is a sárga zászlók, megforgások és koccanások helyett az előzések játszották a főszerepet. Néhány kisebb eset történt, úgymint Christian Lundgaard piruettje az első körben, Enzo Fittipaldi kavicságyba sodródása vagy Jake Hughes koccanása csapattársával, Alessio Deleddával, de szerencsére csatákból többet láthattunk.

A top 10-ben a legkiélezettebb egy hármas küzdelem volt: a bajnokságot vezető Oscar Piastri tavalyi F3-as és idei bajnoki riválisával is összecsapott. Végül mind Piastri, mind Guanyu Zhou az első sprintversenyt megnyerő Theo Pourchaire elé kerültek, aki egy elfékezés után újabb pozíciókat veszített. A dobogós helyeken hasonlóan komoly párbaj zajlott, a harmadik helyen haladó Bent Viscaal kitartóan támadta Beckmannt, és végül sikerrel járt. A német pilóta ezután ritmust és gumit vesztve további támadásokat szenvedett el, Robert Svarcman átvette tőle az utolsó dobogós pozíciót, majd Lawson is megelőzte. Svarcman ezzel visszatért a bajnoki meccsbe, miután két riválisa, Piastri és Zhou hátrébb vívtak egymással, egészen a leintésig. Daruvala pedig eközben senkitől sem zavartatva megnyerte a versenyt.

 Az F2 második sprintversenyének eredménye:

 

 

Versenyző Csapat Körök Különbség
1 Jehan Daruvala Carlin 21  
2 Bent Viscaal Trident 21 6.100
3 Robert Shwartzman Prema Powerteam 21 9.300
4 Liam Lawson HitechGP 21 9.900
5 David Beckmann Campos Racing 21 10.800
6 Jüri Vips HitechGP 21 11.100
7 Oscar Piastri Prema Powerteam 21 11.700
8 Guanyu Zhou UNI-Virtuosi 21 12.200
9 Ralph Boschung Campos Racing 21 12.900
10 Theo Pourchaire ART Grand Prix 21 15.400
11 Dan Ticktum Carlin 21 15.600
12 Lirim Zendeli MP Motorsport 21 17.800
13 Richard Verschoor MP Motorsport 21 21.700
14 Christian Lundgaard ART Grand Prix 21 25.400
15 Marcus Armstrong DAMS 21 26.800
16 Enzo Fittipaldi Charouz Racing System 21 33.200
17 Felipe Drugovich UNI-Virtuosi 21 35.300
18 Roy Nissany DAMS 21 40.000
19 Alessio Deledda HWA Racelab 21 43.400
20 Marino Sato Trident 20 1'22.500
DNF Jake Hughes HWA Racelab 2 19 kör
DNF Guilherme Samaia Charouz Racing System 20 12.000

Újabb futamtörléssel vált véglegessé a MotoGP idei versenynaptára

Az Aragóniai Nagydíj szombati napján közzétette a FIM és a Dorna a végleges(nek szánt) 2021-es versenynaptárat. Két apró, igazából csak adminisztratív változás vagy még inkább csak pontosítás történt az eddigi változathoz képest. Az Argentin Nagydíjat ugyanis még csak most törölték hivatalosan: az eredetileg áprilisra kiírt futamot először csak elhalasztották a koronavírus-járvány miatt, ám a pandémiás helyzet és a termasi bokszépület leégése miatt eddig is gyakorlatilag biztosra vehető volt, hogy nem látogat a dél-amerikai országba a gyorsaságimotoros-vb mezőnye. Ezzel eldőlt, hogy a szezon eleji katari duplát leszámítva idén csak az Amerikai GP-re utaznak Európán kívülre a motorosok: bár Austin kapcsán is lehetett hallani problémákról a megugrott fertőzésszámok miatt, most úgy tűnik, az ottani forduló nincs veszélyben.

A másik pontosítás pedig az október 24-re a Malajziai Nagydíj helyett kiírt második misanói versenyt érinti, amely megkapta a hivatalos elnevezését. A Formula-1-es imolai futamhoz hasonlóan itt is Made in Italy Emilia-Romagna-i Nagydíj lesz a név, a futam főszponzora pedig a Nolan lesz.

Így tehát összesen 18 állomásból áll a 2021-es évad, ebből a mostani aragóniai viadallal együtt hat van már csak hátra. Egyúttal egyébként azt is bejelentették, hogy november 18-án és 19-én kétnapos jerezi tesztet tartanak az idény után.

A MotoGP-naptár hátralévő része:

Szeptember 12. Aragóniai Nagydíj, Motorland Aragon
Szeptember 19. San Marinó-i Nagydíj, Misano
Október 3. Amerikai Nagydíj, Austin
Október 24. Emilia-Romagna-i Nagydíj, Misano
November 7. Algarve-i Nagydíj, Portimao
November 14. Valenciai Nagydíj, Valencia

termas-motogp-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Még repülőgépverseny is volt a 100 évvel ezelőtti első Olasz Nagydíjon

Centenáriumot ünnepel hétvégén az olasz autósport, hiszen 100 évvel ezelőtt, 1921. szeptember 4-én rendezték az első Olasz Nagydíjat – akkor még nem Monzában, hanem alig száz kilométerrel arrébb, Brescia közelében egy 17,3 kilométeres közúti pályán.

Nem csupán a korabeli automobilok versenyeztek Montichiariban, a pálya helyszínén, hanem motorkerékpárok, sőt repülőgépek is. Reggel 8 órakor, az autók rajtjának pillanatában a kétfedelű gépek felszálltak a közeli repülőtérről, és ellentétes irányban szálltak végig a pályavonal felett. Az autók között – ne számítsunk nagy mezőnyre, hatan indultak összesen – a 30 körös futamon a francia Jules Goux győzött 3 óra 35 perces időeredménnyel, egy háromliteres Ballot volánja mögött, amely a Pirelli gumiabroncsiat használta.

 

A következő év elején született meg a döntés, hogy Olaszországnak épített versenypályára van szüksége, hogy az autógyárak modelljeiket tesztelhessék: mindössze 110 nap alatt épült fel a monzai aszfaltcsík, ahol 1922 szeptemberében megtartották a második Olasz Nagydíjat – és kevés kivételtől eltekintve azóta is valamennyit.

Úton a csúcsra – exkluzív interjú Lando Norrisszal

Lando Norris csillaga egyre fényesebben az F1 egén, de vajon mit csinál másképpen, jobban a McLaren suhanca, mint eddig? A brit reménységgel készült interjúnkat az Autósport és Formula Magazin nemrég megjelent legfrissebb számában olvashatjátok – természetesen sok más érdekes téma mellett!

norris-afm

Fordulatos versennyel és Pourchaire-győzelemmel tért vissza az F2

Majdnem pontosan két hónapos kihagyás után ültek újra autóba a Formula-2 pilótái. Talán ennek is köszönhető, hogy egy kaotikus, incidensekben és autósérülésekben gazdag első sprintversenyt láthattunk Monzában szombat reggel.

Az első helyről induló David Beckmannt Jüri Vips szinte azonnal meg is előzte, és az észt pilóta ezután sokáig magabiztosan, aggodalom nélkül autózhatott. Mögötte azonban zajlottak az események, két-három körönként meglendült a sárga zászló. Az első nagyobb koccanás Dan Ticktum és Felipe Drugovich között történt, az egyes kanyarban értették félre egymást, a britnek ez pedig kiesést jelentett, míg a mezőny többi tagjának biztonsági autót. Később Drugovich is kiállni kényszerült a versenyből, miután megpördült és a falba csúszott.

Nem ő volt az egyetlen piruettező, Roy Nissany a legrosszabb helyen, a pálya közepén forgott meg a brazil esete után nem sokkal, a bajnokságot vezető Oscar Piastrinak kisebb csodára volt szüksége ahhoz, hogy elkerülje. Mivel az izraeli ezután le is parkolt a pályán, Bernd Mayländer ismét a pályára gurult.

A futam utolsó körei is tartogattak még izgalmakat, Vips az előretörő Theo Pourchaire-rel csatázott, és egy elfékezés után a fiatal francia át is vette a vezetést, majd öt másodperces előnnyel be is kocogott a célba, második győzelmét aratva idén. Az észt pilóta azonban ezután sorra veszítette a pozíciókat, Guanyu Zhou, Robert Svarcman, a 19. helyről felkapaszkodó Christian Lundgaard és Piastri is elment mellette. Az eredmény a befutókor ez is maradt az élen, azonban Svarcman a bokszutcai vonal átlépése és jogosulatlan előnyszerzés miatt öt másodperces büntetést kapott, így a dobogóra Lundgaard állhatott még fel.

 

Az F2 első sprintversenyének végeredménye:

  Versenyző Csapat Körök Különbség
1 Theo Pourchaire ART Grand Prix 21  
2 Guanyu Zhou UNI-Virtuosi 21 4.300
3 Christian Lundgaard ART Grand Prix 21 6.900
4 Oscar Piastri Prema Powerteam 21 7.600
5 Liam Lawson HitechGP 21 9.700
6 Robert Shwartzman Prema Powerteam 21 10.700
7 Bent Viscaal Trident 21 11.500
8 Jüri Vips HitechGP 21 12.700
9 Jehan Daruvala Carlin 21 13.100
10 David Beckmann Campos Racing 21 15.200
11 Marcus Armstrong DAMS 21 15.600
12 Jake Hughes HWA Racelab 21 18.800
13 Alessio Deledda HWA Racelab 21 20.300
14 Ralph Boschung Campos Racing 20 1 kör
15 Lirim Zendeli MP Motorsport 18 3 kör
DNF Marino Sato Trident 16 5 kör
DNF Richard Verschoor MP Motorsport 10 11 kör
DNF Roy Nissany DAMS 9 12 kör
DNF Guilherme Samaia Charouz Racing System 8 13 kör
DNF Felipe Drugovich UNI-Virtuosi 4 17 kör
DNF Enzo Fittipaldi Charouz Racing System 2 19 kör
DNF Dan Ticktum Carlin 1 20 kör

Így fest egy kör Monzában a pilóta szemszögéből – videó

Néhány hete Spa-Francorchamps-ban Fernando Alonso kapott egy kamerát a sisakjába, most az Olasz Nagydíj helyszínén George Russell lett a kiválasztott ezen a téren. Íme, ezt látja a williamses versenyző a kormány mögül a legendás helyszínen – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

russell-sisakkamera-kor-video

Két csapatot is megbírságoltak, Mazepin megúszta Kubica feltartását

Több incidenst is vizsgáltak a felügyelők az F1-es Olasz Nagydíj pénteki időmérőjét követően. Bár a pályán többször is igen forgalmas jelenetek alakultak ki, ez ügyben végül nem született szankció: a stewardok Nyikita Mazepint vizsgálták, aki Robert Kubicát tartotta fel, s bár a lengyel úgy fogalmazott, hogy az orosz tönkretette vele a körét a Q1-ben, a felügyelőség végül arra jutott, hogy több autó is lassan, már-már megállva haladt előttük, így a Haas újonca sem tudott volna többet tenni a feltartás elkerüléséért.

A bokszban lejátszódott kaotikus pillanatokat viszont két csapat sem úszta meg pénzbüntetés nélkül. Az Aston Martin Sebastian Vettelt engedte rá Lewis Hamiltonra, akinek fékeznie is kellett, hogy elkerülje az ütközést, míg Esteban Ocont az Alpine ugyancsak úgy engedte ki a garázsból, hogy többen érkeztek a gyorssávban – emiatt mindkét istálló 5000 eurós pénzbírságot kapott.

pit-monza-dppi

Forgalom, bokszkáosz, kettős Mercedes-siker – ez volt a monzai időmérő

Ha esetleg lemaradtál a péntek esti kvalifikációról, IDE vagy a képre kattintva megtekintheted az összefoglalóját:

kvali-monza-video-1

Piastri-pole a Prema hazai pályáján

Hosszú, majdnem két hónapos szünet után Monzában visszatért a Formula-2-es mezőny is a nyaralásról. Némi felelevenítésként, jelenleg a Prema két pilótája, Robert Svarcman és Oscar Piastri, illetve az Alfa Romeóval hírbe hozott Guanyu Zhou küzd egymással a bajnoki címért, de mögöttük is szoros a verseny.

A félórás időmérőn az F2-esek problémája ugyanaz volt, ami már a nagyoké is: a forgalom. A 22 versenyző még kevésbé fért el a pályán, de végül incidensek nélkül döntöttek a rajtsorrendről. Az élen a vonatnak megfelelően pillanatról pillanatra változott a pilóták neve, a végén azonban Piastrié maradt ott, megszerezve a pole-pozíciót csapata hazai pályáján, és négy ponttal növelve előnyét is. Csapattársa mindeközben idei legrosszabb kvalifikációját produkálta, Svarcman csak a 12. lett. Piastri mögül Jehan Daruvala és bajnoki riválisa, Zhou indul majd a vasárnapi főfutamon.

 

Az F2 időmérőjének végeredménye:

  Versenyző Csapat Idő Hátrány
1 Oscar Piastri Prema Powerteam 1'32.199  
2 Jehan Daruvala Carlin 1'32.240 0.041
3 Guanyu Zhou UNI-Virtuosi 1'32.256 0.057
4 Liam Lawson HitechGP 1'32.383 0.184
5 Felipe Drugovich UNI-Virtuosi 1'32.409 0.210
6 Ralph Boschung Campos Racing 1'32.553 0.354
7 Theo Pourchaire ART Grand Prix 1'32.586 0.387
8 Dan Ticktum Carlin 1'32.641 0.442
9 Jüri Vips HitechGP 1'32.675 0.476
10 David Beckmann Campos Racing 1'32.699 0.500
11 Lirim Zendeli MP Motorsport 1'32.885 0.686
12 Robert Shwartzman Prema Powerteam 1'32.942 0.743
13 Enzo Fittipaldi Charouz Racing System 1'32.965 0.766
14 Marino Sato Trident 1'33.023 0.824
15 Roy Nissany DAMS 1'33.031 0.832
16 Jake Hughes HWA Racelab 1'33.043 0.844
17 Marcus Armstrong DAMS 1'33.054 0.855
18 Bent Viscaal Trident 1'33.080 0.881
19 Christian Lundgaard ART Grand Prix 1'33.155 0.956
20 Richard Verschoor MP Motorsport 1'33.193 0.994
21 Guilherme Samaia Charouz Racing System 1'33.478 1.279
22 Alessio Deledda HWA Racelab 1'34.194 1.995

A Superbike és a Dakar felé vehetik az irányt a KTM kegyvesztett MotoGP-s versenyzői

A Moto2-ben vitézkedő Remy Gardner és Raul Fernandez lesz jövőre a Tech3 KTM párosa a MotoGP-ben, így sem Danilo Petruccinak, sem Iker Lecuonának nem marad helye a csapatnál, sőt minden valószínűség szerint a királykategóriában sem – mindezt ráadásul egy versenyhétvége szabadedzése közben kellett megtudniuk, miután a KTM így akarta megakadályozni, hogy a Yamaha elhalássza előlük Fernandezt.

Viszont a két motorost így is nívós sorozatban, illetve versenyen láthatjuk majd. Petrucci esetén hetek óta tudni lehet, hogy a KTM ajánlatot tett neki a Dakar-szereplésre – az osztrák márka az elmúlt évtizedek legeredményesebbje a legendás tereprali-viadalon a kétkerekűeknél –, amely a nagydíjgyőztes olaszt is érdekelte, így gyakorlatilag biztosra vehető, hogy 2022-ben láthatjuk indulni őt a Dakaron. Lecuona eközben a Motorsport.com értesülései szerint a Superbike-világbajnokságon köthet ki, méghozzá a Honda gyári csapatában, amely a Ducatihoz visszatérő Alvaro Bautista helyett keresett magának alternatívát. Lecuona Aragonban megerősítette, hogy eldőlt a jövője, de részleteket nem árult el – a pletykák szerint azonban a Honda és a WSBK lett a befutó, holott a kalapban volt egy Moto2-es visszatérés is.

petrucci-dppi-2021-motogp

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Rekordkísérlet Szaúd-Arábiában: a legnagyobb F1-es autó, Legóból!

Különleges akcióval készül első Formula1-es versenyére Szaúd-Arábia. A nagydíj promótere, a Szaúdi Automobil Szövetség bejelentette, jótékonysági akcióval egybekötött Guinness-rekord-kísérletet terveznek.: Legó-kockákból fogják felépíteni a világ legnagyobb F1-es autóját. Az „alapkőletétel” szeptember 15-én lesz a Red See Mall bevásárlóközpontban, két szaúdi herceg részvételével. Az építés bő egy hétig tart majd, az utolsó építőkocka szeptember 23-án kerül a helyére, Szaúd-Arábia nemzeti ünnepén.

Az építmény 500 000 kockából áll majd, és minden egyes darabot megvásárolhatnak az ország F1-rajongói. A befolyt összeg teljes egészében az Ehsan nevű szaúdi szervezetet illeti majd, amely többek között az oktatás, az egészségügy vagy a környezetvédelem fejlesztéséért dolgozik a közel-keleti államban.

Szaúd-Arábia már korábban jelezte, nemcsak ebben lenne F1-es rekorder: várakozásaik szerint a dzsiddai pálya lesz a világ leggyorsabb utcai aszfaltcsíkja is. 

Verstappen: Albon egyértelműen megérdemli az F1-es helyet

Max Verstappen is örül neki, hogy egy év kihagyás után Alex Albon visszatér a Formula-1-be – végső soron közvetetten neki is szerepe volt abban, hogy a thaiföldi kiszorult a mezőnyből, mivel a Red Bullnál remeklésével teljesen elhomályosította Albon teljesítményét.

„A volt csapattársam, remek srác, keményen dolgozik, és egyértelműen megérdemli a Formula-1-es helyet. Nagyon tehetséges, biztos vagyok benne, hogy erősen tér vissza és jó eredményeket látunk tőle. Nem tudom, hogyan tekint rá (a Williamsre), de tudja, hogy a kellő sebessége megvan, ezt már a gokartos évei óta látjuk. Talán egy kevesebb nyomással járó környezet jót fog tenni neki. Hozzá kell szoknia az autóhoz és új szabályokhoz, de biztos vagyok benne, hogy jól fog szerepelni” – mondta a Formula.hu részvételével zajló FIA-sajtótájékoztatón Verstappen. George Russell nála is nagyobb elismeréssel beszélt Albonról, fantasztikus versenyzőnek és az egyik legjobbnak nevezve.

Fotó: DPPI

Önálló formátummá nőheti ki magát a sprintkvalifikáció

Monzában folytatódik az F1 idei új ötletének, a sprintkvalifikációnak a tesztelése. A sportág vezetői már az első, silverstone-i esemény után elmondták, az újítás pozitív fogadtatásban részesült, ám egyúttal hozzátették, valószínűleg csiszolnak még rajta.

Ross Brawn az Olasz Nagydíj előtt elárulta, min gondolkodnak pontosan. Egyelőre az eredeti irányvonalat követve a sprintfutamok a normál menetrendű hétvége részét képezik, oly módon, hogy ezek döntenek a vasárnapi rajtfelállásról, és nem a pénteki időmérő. Az első felvetések alapján viszont ez jövőre módosulna. „Mi lenne, ha pénteken határoznánk meg a rajtsorrendet szombatra és vasárnapra is? Sokan említették a pole-pozíció problémáját. Felvetették, hogy lehetne ez az esemény [a sprint] sokkal önállóbb, nemcsak egy átmenet az időmérő és a verseny között” – mondta Brawn. A hagyományos kvalifikáció eszerint tehát mindkét futamra eldöntené a rajtrácsot, és így két „tiszta”, csak pontokért zajló verseny maradna a hétvégén. Ezzel egyúttal a pole-pozíció is visszanyerné értelmét és értékét, amely a sprintfutamos formátumban elveszni látszott.

Az ötletről majd csak a Brazil Nagydíj sprintfutama után tárgyalnak, az F1 sportigazgatója annyit azonban kijelentett, hogy nem fogják keverni a lehetőségeket; vagy maradnak a jelenlegi lebonyolításnál, vagy teljesen újat választanak, és azt vetik be utána minden kiválasztott versenyhétvégén.

Nagyon halovány esélyt lát az F1-be jutásra az F2 éllovasa

Közel kéthónapos nyári szünet után Monzában folytatódik a Formula-2-es bajnokság, a pontverseny vezető pozíciójában a Prema újoncával, Oscar Piastrival. Az Alpine támogatását élvező 20 éves ausztrál nem mindennapi bravúrt hajthat végre: ha év végén is ő lesz az első pozícióban, három egymást követő évben szerez három bajnoki címet, mivel tavaly a Formula-3-at, előtte a Formula Renault Eurocupot nyerte meg. Ennek ellenére minimális esély van rá, hogy már 2022-ben a Formula-1-es mezőnyben lássuk.

„Továbbra is a győzelemért hajtok minden F2-es hétvégén, és bármi történik ezen kívül, értem ezalatt az F1-es egyeztetéseket, teljes mértékben elkülönítem. Soha nem szabad mondani, hogy soha, de erre nagyon haloványnak tűnik az esély. Ez azonban nem változtat azon, hogy meg akarom nyerni az F2-t” – idézi az utánpótlásszéria hivatalos oldala Oscar Piastrit.

Az ausztrál valóban nem szerepelt semmiféle pilótapiaci pletykában, fő riválisa, a szintén Alpine-védenc Guanyu Zhou azonban igen. A tabellán öt ponttal lemaradó kínai bejelentkezett az Alfa Romeo második ülésére – gyakorlatilag az egyetlen megmaradt kiadó helyre –, a hírek szerint 30 millió eurós szponzori hátszéllel.