DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 27. vasárnap

Dupla műszak: Lawson Red Bullt és Visa RB-t is tesztel Monzában

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj után sem csendesedett el teljesen a monzai pálya, a Pirelli ugyanis kétnapos gumitesztet teljesít(ett) kedden és szerdán. Kedden a Mercedes és a Red Bull volt ebben a gyártó segítségére: előbbieknél George Russell teljesített szolgálatot 127 megtett körrel, amelyek közül 1:20,747 volt a leggyorsabb, míg utóbbiaknál a hivatalos teszt- és tartalékpilóta, Liam Lawson ült a volán mögé és futott 104 kört, amelyek közül 1:22,126 volt a legjobb idő.

A Pirelli-teszt szerdán is folytatódik Monzában, ám ezúttal már a Visa RB lesz a gumigyártó segítségére – viszont az ő autójukat is Lawson fogja vezetni. Ennek kapcsán az érdekesség, hogy az új-zélandi jó eséllyel pályázik a Red Bull két csapatának valamelyik ülésére 2025-re: Helmut Marko sportszakmai tanácsadó szeptemberre ígért bejelentést a pilóta kapcsán.

Szerdán amúgy Fioranóban is dolgozni fog a Pirelli, ahol az esős abroncsok tesztjében fog segédkezni nekik a Ferrari és Oliver Bearman.

f1-lawson-redbull-teszt-pirelli

Vizsgálat alá került Fernando Alonso

Bár nagyszerűen teljesített a Török Nagydíj időmérő edzésén, van miért aggódnia az Alpine kétszeres világbajnokának. Fernando Alonso a hatodik helyen zárt a kvalifikáción, így Lewis Hamilton büntetése után az ötödik helyről indulhatna vasárnap, ám egyelőre ez nem vehető biztosnak. A spanyol pilótát ugyanis vizsgálni kezdték, mivel a vád szerint a Q1-ben dupla sárga zászlós jelzés alatt nem lassított le rendesen.

DTM: Mercedes-győzelem szombaton a Norisringen, három esélyes maradt

A két fő bajnokesélyes, Liam Lawson és Kelvin van der Linde startolhatott az első sorból a Néemt Túraautó-bajnokság norisringi szezonzárójának első versenyén. A dél-afrikai azonban egy optimista manőverrel próbálkozott a hajtűben, amely után ő maga nagyon visszaesett, míg a ferraris éllovas is kissé szélesen fordult, így Philip Ellis került az élre. Aztán viszont Maximilian Götz percei következtek: folyamatosan levadászta az előtte lévőket, beleértve Lawsont és Ellist is, így átvette a vezetést – amit már ki sem engedett a kezéből, így győzni tudott a Mercedesszel.

Lawson elé Arjun Maini furakodott még be a végén – az indiai első dobogóját jegyezte –, így az F2-ben is vitézkedő ferraris harmadik lett. Viszont ezzel is növelte előnyét fő üldözője előtt: a szombaton negyedik Van der Linde hátránya 18 pontra nőtt. Götz is életben tartotta az esélyeit idei második diadalával, hiszen egyetlen pontos távolságból követi az audist. Folytatás és idényzárás vasárnap egy újabb időmérővel és futammal, amelyeken összesen 28 pont szerezhető még, azaz bár hárman maradtak versenyben, Lawson tetemesnek mondható előnnyel várhatja a finálét.

gotz-mercedes-dtm-norisring-race1

Kémfotót lőttünk Budapesten – milyen autó lehet?

Néhány napja készítettük az alábbi képet fővárosunkban – ha valakinek van tippje, milyen autót láthatunk rajta álcafestésben, a Facebook-oldalunkon jelezze kommentben!

auto-kemfoto

Az Alfa-főnök szerint az Alpine úgysem engedi el az F2-es éllovast

Mi is beszámoltunk arról a sajtóértesülésről, miszerint mégis képben lehet a Formula-2-es bajnokságot jelenleg vezető Oscar Piastri neve az Alfa Romeónál, ahol az egyetlen kiadó ülés van a jövő évi F1-es rajtrácson. A fő esélyesnek Guanyu Zhou tűnik, ám állítólag a támogatói hároméves szerződést szeretnének, ami viszont nem tetszik Frederic Vasseur csapatvezetőnek. Isztambulban ugyanakkor Vasseur arra tett utalást, hogy nem valószínű, hogy Piastri kiköthet náluk:

„Oscar nagyon jó munkát végez. De amennyire tudom, a Renault-hoz vagy az Alpine-hoz kötődik. Nem beszéltem erről az Alpine-nal, de ha befektetsz egy pilótába a juniorszériákban és hosszú távú programod vele, akkor nem látom értelmét, hogy elengedd egy másik csapathoz az F1-ben, furcsa lenne” – idézi szavait a RaceFans.net szakoldal.

Piastri valóban az Alpine akadémiájának tagja, de Vasseur érvelése némileg sántít, mivel Zhou is az, a kínai kapcsán pedig korábban már elmondta, hogy a listájukon van. Az ausztrál kapcsán egyébként azt is hozzátette az Alfa Romeo Racing vezetője, hogy egyértelműen a jelenlegi F2-es mezőny egyik legjobbja, s az sem feltétlenül jelent majd számára hátrányt, ha esetleg a bajnoki cím megszerzése miatt jövőre nem versenyezhetne majd tovább a szériában, s az után érkezne meg a Formula-1-be.

piastri-f2-dppi_1

Nem véletlenül Méhészborz Ricciardo

A McLaren ausztrálja a Méhészborz becenevet viseli, a Török Nagydíj pénteki napján pedig kiderült, valóban ott van, ahol a méhek is. Ricciardót interjú közben ugyanis egy méretesebb példány támadta meg, de szerencsére mindketten megúszták a találkozót.

Különleges trófeát kap a Mexikói Nagydíj pole-pozíciósa

Az egy szezon kimaradása után november 5-7-én esedékes Mexikói Nagydíj szervezői a megszokott kicsinyített Pirelli-gumi helyett egy sokkal sajátosabb díjjal készülnek az időmérő nyertese számára. A nagydíj ügyvezetője, Federico Gonzalez Compeon és csapata Latin-Amerika F1-es kiválósága, az argentin Juan Manuel Fangio előtt tiszteleg, együttműködve a Fangio Alapítvánnyal.

Az ötszörös világbajnok Fangio 70 évvel ezelőtt, 1951-ben szerezte meg első világbajnoki címét, a sportág csupán második bajnokaként. Ebből az apropóból az argentin legenda említett szezonban használt sisakjának hiteles másolatát ajándékozzák a mexikóvárosi pole-pozíciósnak. A sisakot, amely farost, parafa, bőr és selyem alkotóelemekből készült, a háromszoros világbajnok Jackie Stewart és az argentin újságíró, Fernando Tornello fogják átadni az időmérő után.

Szerepcsere: Vajon hogy került Angela Cullen Hamilton autójába?

Angela Cullen neve főként a Hamilton-rajongóknak csenghet ismerősen. Bizony, ő az az alacsony, szőke hölgy, aki a hétszeres világbajnok körül sürög-forog, és akinek már számos alkalommal megköszönte kiemelkedő munkáját és támogatását a bajnoki éllovas. Cullen hivatalosan Hamilton fizioterapeutája, aki teljesen véletlenül pottyant a brit életébe, ám azóta elválaszthatatlan kötelék fűzi össze minden idők egyik legnagyobb Formula-1-es bajnokával. A pöttöm hölgynek jó eséllyel nagy szerepe van Hamilton évek óta tartó kiegyensúlyozott és szinte megingathatatlan teljesítményében. A brit ezt korábban meg is erősítette: „Ő a legkeményebben dolgozó nő, akinek a közelében voltam. Koncentrált, önzetlen, és békéssé teszi a versenyhétvégéimet. Mindig pozitív, egyetlen nap sem telik el úgy, hogy negatív lenne. Szerintem nagyon fontos, hogy pozitív emberekkel vegyük körül magunkat. Nem tölthetjük az időnket olyanokkal, akik nem inspirálnak, vagy nem emelnek fel, amikor elcsúszunk. Ő olyan, aki képes ezekre" – fejtette ki egy 2020-as interjúban az éllovas.

Angela Cullent több Hamiltonhoz fűződő tevékenység közben láthattuk már az évek alatt, ám állandó közlekedési eszközüket, a rollert ezúttal egy F1-es autóra cserélte. Nem is akármilyenre: a szőke hölgy Hamilton nyolcadik világbajnoki címéért harcoló Mercedesébe ült be, és úgy tűnt, többé ki sem akar szállni onnan. Élményeit Instagram oldalán osztotta meg a követőkkel.

„Amikor a főnököd azt mondja, beülhetsz az autójába, naná, hogy nem mondasz nemet! Egyértelműen az egyik legmenőbb dolog volt, amit valaha csináltam. Őrület, hogy milyen alacsonyan ültem, majdnem hátradőlve, és valóban nem láttam ki a kormány felett. Olyan érzés volt, mintha egy űrrakétában volnék.. vagy egy ágyúból készülnének kilőni. Szuper keskeny az egész, és az erőt már pusztán attól éreztem az autóban, hogy ott ültem. Szinte sírt azért, hogy gyorsan mehessen... De sajnos nem sikerült kihajtanom a garázsból, mert nem értem el a pedálokat. Micsoda őrült, elképesztő élmény, és Lewis is nagyon ügyesen tartotta a vizes palackom" – írja a megosztott kép alatt Cullen.

Ne maradj le semmiről: itt a szombati program

Természetesen a Formula-1 uralja a szombati motorsport-programot, de azért akinek ez nem elég, nézhet mást is - íme a menetrend és a tv-közvetítések.

Szombat (október 9.) 

10:00 - 10:20 DTM, 1. időmérő (tv: DigiSport 1, élő)

10:40 - 11:15 TCR Europe, Időmérő 

11:00 - 12:00 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, 11:30, csúsztatott élő)

11:00 - 17:00 EWC, Mosti 6 órás motorverseny (tv: Eurosport 2, élő)

13:30 DTM, 1. futam (tv: DigiSport 1, élő)

14:00 - 15:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

15:40 TCR Europe, 1. futam

pf5_3

fotó: dppi

A Zengő és Michelisz elfoglalta az első rajtsort Csehországban

Elképesztően kis különbségek és magyar szempontból optimális eredmény jellemezték a WTCR péntek délutáni időmérő edzését Mostban. A Q1-ben, amelyet Gilles Magnus műszaki hibája miatt piros zászlóval megszakítottak, Esteban Guerrieri teljesítette a legjobb köridőt a zengős Mikel Azcona előtt. Mivel a Q1-ben az első ötnek jár pont, a hatodik Michelisz Norbert épp lemaradt a bajnoki egységről. A többi magyar kiesett a szakaszban: Tassi Attila csak 17. lett, Boldizs Bence 19. pozícióba kvalifikált.

Századokban mérhető különbségek jellemezték az első két fázist: a Q1-ben két tized volt a differencia az első tíz, a Q2-ben 138 ezred az első öt között, akik bejutottak a Q3-ba: sorban Jean-Karl Vernay, Azcona, Michelisz Norbert, Guerrieri és az összetettbeli éllovas Yann Ehrlacher fértek a döntő fázisba. Tizedik eredményével a szabadkártyás hazai, Petr Fulin fordított rajtrácsos pole-t szerzett az első futamra Nestor Girolami előtt.

Az egykörös szétlövésben Azcona–Michelisz csata bontakozott ki a pole-pozícióért: a középső szektor végén a Hyundai magyarja 33 ezreddel maradt csak le. Végül a Zengő Motorsportnak jutott a rajtelsőség, Michelisznek a második rajtkocka és az ezzel járó négy pont, azaz a magyar rajongók számára kiváló eredmény született.

  Versenyző Márka Köridő Hátrány
Mikel Azcona Cupra 1:38.757  
N.Michelisz Hyundai 1:38.848 0.091
Yann Ehrlacher Lynk & Co 1:38.887 0.130
E.Guerrieri Honda 1:38.890 0.133
Jean-Karl Vernay Hyundai 1:39.068 0.311
Q2        
N.Berthon Audi 1:39.036  
Thed Björk Lynk & Co 1:39.071  
Yvan Muller Lynk & Co 1:39.088  
Néstor Girolami Honda 1:39.096  
10  Petr Fulín Cupra 1:39.407  
11  F.Vervisch Audi 1:39.810  
12  G.Tarquini Hyundai 1:40.643  
Q1        
13  Rob Huff Cupra 1:39.522  
14  Tom Coronel Audi 1:39.543  
15  Santiago Urrutia Lynk & Co 1:39.557  
16  Tiago Monteiro Honda 1:39.587  
17  Attila Tassi Honda 1:39.647  
18  Luca Engstler Hyundai 1:39.831  
19  Bence Boldizs Cupra 1:40.580  
20  Gilles Magnus Audi    

Oké, hivatalosan is itt van Humoros Valtteri

A Mercedestől való távozásának bejelentése óta egyre felszabadultabbnak tűnik Valtteri Bottas, az utóbbi időben már a róla alkotott mémekkel is poénkodott, most pedig újabb vicces videót osztott meg: az Oroszlánkirályból ismert jelenetet "játszotta újra"...

 

WTCR: Michelisz a pénteki edzések leggyorsabbja

Csehországban rendezik a Túraautó-világkupa szezonjának ötödik fordulóját – melynek különlegessége, hogy egy motoros sorozattal, az Endurance-világbajnoksággal osztozik a pályán –, a két pénteki edzés pedig remekül alakult magyar szezonpontból: az első tréningen 1:39,654-gyel a Zengő Motorsport spanyolja, Mikel Azcona volt a leggyorsabb. Szintén Cuprával a hétvége szabadkártyása, Petr Fulin teljesítette meglepetésre a második legjobb köridőt.

A második szabadedzésen viszont Michelisz Norbert diktálta a tempót, 1:39,178-ra csökkentve a legjobb köridőt. Mindössze 23 ezredmásodpercre végzett tőle hyundaios márkatársa, Jean-Karl Vernay, valamint Santiago Urrutia és Azcona is egyetlen tizeden belül voltak. Tassi Attila 14. helyet szerzett a második tréningen.

Az időmérőre még ma délután, 16:45-kor sor kerül Mostban – a szombati nap a motoroké, a két WTCR-futamot vasárnap tartják majd.

A második szabadedzés eredménye:

  Versenyző Autó Köridő Hátrány
N.Michelisz Hyundai 1:39.178  
Jean-Karl Vernay Hyundai 1:39.201 0.023
Santiago Urrutia Lynk & Co 1:39.257 0.079
Mikel Azcona Cupra 1:39.271 0.093
Yann Ehrlacher Lynk & Co 1:39.279 0.101
Thed Björk Lynk & Co 1:39.320 0.142
Yvan Muller Lynk & Co 1:39.383 0.205
G.Tarquini Hyundai 1:39.440 0.262
Néstor Girolami Honda 1:39.564 0.386
10  N.Berthon Audi 1:39.577 0.399
11  Rob Huff Cupra 1:39.620 0.442
12  Gilles Magnus Audi 1:39.679 0.501
13  Luca Engstler Hyundai 1:39.783 0.605
14  Attila Tassi Honda 1:39.809 0.631
15  Tom Coronel Audi 1:39.917 0.739
16  E.Guerrieri Honda 1:39.950 0.772
17  Tiago Monteiro Honda 1:40.025 0.847
18  Petr Fulín Cupra 1:40.239 1.061
19  Bence Boldizs Cupra 1:40.785 1.607
20  F.Vervisch Audi    

Vajon Ricciardo túléli-e a „Red Light, Green Light” játékot?

A Netflix nagy népszerűségnek örvendő sorozatában, a Squid Game-ben látható jelenetre húztak fel egy játékot - amikor a "baba" megfordul és piros a lámpa, akkor nem szabad mozogni, amikor zöld, akkor viszont mozogni kell és egy meghatározott időn belül el kell jutni a vonalon túlra. Nos, ezúttal Daniel Ricciardo arca került bele a játékba a McLaren posztjában:

 

 
 
 
View this post on Instagram

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

Már csak a zenei fellépők miatt is megéri kimenni a Szaúd-arábiai Nagydíjra

Ahogyan arra számítani lehetett, elképesztő lesz a sztárparádé az idén debütáló Szaúd-arábiai Nagydíjon, ahol a hétvége folyamán nem kisebb nevk fogják szórakoztatni a közönséget, mint Tiesto - aki már a holland Nagydíjon is fellépett -, David Guetta, A$AP Rocky, Jason Derulo és Justin Bieber, így a szezon legerősebb hétvégéjét egyértelműen Dzsidda produkálja majd, legalábbis a pályán kívüli szórakoztatás terén. Arról a napokban számoltunk be, hogy olyan jól halad az építkezés, hogy már autózni is lehet a szaúdi aszfalton, de még nincsenek teljesen készen a pályával az arabok, így sietniük kell, hiszen már csak nyolc hét választja el őket az első Szaúd-arábiai Nagydíjtól.

 

Vlogot is készített a Magyar Nagydíjon tett látogatásáról a hollywoodi színésznő

Mint azt megírtuk annak idején, Alexandra Daddario színésznő is ott volt a hungaroringi lelátón az idei Formula-1-es futamon: a hollywoodi hírességet olyan filmekből ismerhetjük, mint a Percy Jackson, az új Baywatch vagy a Törésvonal. Most azt is kiszúrtuk, hogy az egyébként gyakran hazánkba látogató Daddario egy rövid vlogot is készített a Magyar Nagydíjon tett látogatásáról – így az is kiderül, ő hogyan kommentálta a Valtteri Bottas által okozott rajtbalesetet:

Nem sokszor volt ilyen szoros a vb-harc 15 futam után, mint most

A szezon gyakorlatilag kétharmadánál mindössze két pont Lewis Hamilton előnye Max Verstappennel szemben, így roppant izgalmas hét verseny várhat még ránk. A Formula-1 Instagram-oldalán összeszedték azokat az éveket, amikor hasonlóan kiélezett volt az állás a vb-tabella élén 15 forduló után – bizony nem sok ilyen eset volt (persze eleve csak azok a szezonok jöhettek számításba, amikor rendeztek ennyi futamot):

 
 
 
View this post on Instagram

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Kinek szurkolna Verstappen, ha nem lenne F1-es versenyző?

Az idei évben már fiatal rajongók is kérdezhetnek a csütörtöki médianapon a Formula-1-es versenyzőktől, a Török Nagydíjon pedig Max Verstappen azt a kérdést kapta, hogy kinek szurkolna a mai mezőnyből, ha ő maga nem lenne versenyző. A holland vb-aspiráns Fernando Alonso mellett tette le a voksát: „Ha nem lennék F1-es pilóta vagy nem sikerült volna bekerülnöm, talán Fernandónak szurkolnék. Szeretem a stílusát, és ahogy versenyez” – fogalmazott a Red Bull-os, akivel egyetértett a mellette ülő Lance Stroll is, hozzátéve, hogy ő eleve Alonso rajongója volt, mielőtt ő maga bekerült az F1-be.

Verstappen válaszával aztán később Alonsót is szembesítették, aki korábban úgy nyilatkozott, hogy a holland miatt nézte az F1-es futamokat az előző két évben, amíg nem indult a versenyeken, s ezt most is elismételte: „Örömmel hallom. A szezon előtt is elmondtam, hogy a tv-k előtt ülve George és Max volt az, akik a leginkább lenyűgöztek – ők adtak hozzá valami extrát, valószínűleg miattuk kapcsoltam be a tv-t” – mondta a spanyol. Ezen a ponton a vele párban lévő Daniel Ricciardo közbeszólt, hogy meg persze miatta is, mire Alonso úgy reagált, hogy „Daniel miatt is, mivel érdeklődéssel figyeltem az autót, amivel ment” – utalt arra az Alpine versenyzője, hogy az ausztrál tavaly még a Renault-nál versenyzett, s az ő helyét vette át visszatérésekor az alakulatnál.

verstappen-alonso-dppi

Személyes okokból kihagyja a hétvégi WTCR-fordulót a Zengő Motorsport versenyzője

Szűkszavú közleményt tett közzé csütörtök este a Túraautó-világkupa honlapja, amelyben tudatták, hogy Jordi Gené nem áll rajthoz a hétvégi, a csehországi Mostban rendezendő versenyeken. A közlemény csupán annyit ír, hogy a veterán spanyol személyes okokból hagyja ki a futamokat, a Zengő Motorsport pedig nem indít helyettest, így három pilótával (Boldizs Bence, Rob Huff és Mikel Azcona) képviseltetik magukat.

Gené egyébként a Pure ETCR-ben is a magyar csapatot erősíti, az elektromos szériának jövő hétvégén következik az évadzárója a WTCR-rel közös franciaországi hétvégén, s a spanyolnak matematikailag még a bajnoki címre is van esélye.

gene-zengo-wtcr

F1 és WTCR szerepel a pénteki programban

Formula-1-es szabadedzések mellett a WTCR két gyakorlása és egy időmérője alkotja a pénteki motorsport-programot - íme a menetrend a tv-közvetítésekkel.

Péntek (október 8.) 

10:30 - 11:30 Formula-1, 1. szabadedzés (tv: M4 Sport, 11:30, felv.)

12:00 - 12:45 WTCR, 1. szabadedzés 

14:00 - 15:00 Formula-1, 2. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

14:30 - 15:00 WTCR, 2. szabadedzés 

16:45 - 17:40 WTCR, Időmérő (tv: Eurosport 2 és Sport2, élő)

7sgaqaetmn3ya1ld8byb_lg

Ilyen egy étkezéssel egybekötött pályabejárás

Általában elég sok képet lehet találni a versenyzőkről és a csapat többi tagjáról, amint bejárják az éppen adott pályát, de olyat ritkán, amit csütörtökön osztott meg a McLaren istállója a hivatalos Twitter oldalán. Lando Norris ugyanis menetközben kezdett el jóízűen enni, persze közben azért a munkáról sem feledkezett meg.

Hamilton elmondta, mi a helyzet a motorjaival

Miközben Max Verstappen autójába a legutóbbi F1-es Orosz Nagydíjon már berakta a negyedik erőforrást (a szabályok egy szezonban három használatát engedélyezik) a Red Bull, bevállalva ezzel a rajtrácsbüntetést is – amelyet aztán a kaotikus végjátéknak is köszönhetően második helyre váltott a holland –, a vb-éllovas Lewis Hamilton esetén még a levegőben lóg, hogy a Mercedesnek is hasonló lépésre kell-e rászánnia magát a hátralévő futamokon. Toto Wolff nemrég úgy nyilatkozott, hogy valóban vannak kérdőjelek az erőforrásokat illetően, és bár szeretnék elkerülni a büntetést, így elképzelhető, hogy sor kerül majd motorcserére, akár már a most hétvégi Török Nagydíjon.

Isztambulban a csütörtöki sajtótájékoztatón maga Hamilton is megkapta a kérdést, hogy mik a legfrissebb fejlemények, várható-e egy negyedik erőforrás beszerelése a W12-esébe, de a brit egyelőre optimista választ adott a Formula.hu jelenlétében: „Pillanatnyilag még elérhető a kettes és hármas számú motorom. Szóval nem látom, hogy betennénk egy negyediket, de ez változhat” – fogalmazott a világbajnoki összetettet két ponttal vezető címvédő.

hamilton-dppi-2021-mercedes