DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 24. csütörtök

Dupla műszak: Lawson Red Bullt és Visa RB-t is tesztel Monzában

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj után sem csendesedett el teljesen a monzai pálya, a Pirelli ugyanis kétnapos gumitesztet teljesít(ett) kedden és szerdán. Kedden a Mercedes és a Red Bull volt ebben a gyártó segítségére: előbbieknél George Russell teljesített szolgálatot 127 megtett körrel, amelyek közül 1:20,747 volt a leggyorsabb, míg utóbbiaknál a hivatalos teszt- és tartalékpilóta, Liam Lawson ült a volán mögé és futott 104 kört, amelyek közül 1:22,126 volt a legjobb idő.

A Pirelli-teszt szerdán is folytatódik Monzában, ám ezúttal már a Visa RB lesz a gumigyártó segítségére – viszont az ő autójukat is Lawson fogja vezetni. Ennek kapcsán az érdekesség, hogy az új-zélandi jó eséllyel pályázik a Red Bull két csapatának valamelyik ülésére 2025-re: Helmut Marko sportszakmai tanácsadó szeptemberre ígért bejelentést a pilóta kapcsán.

Szerdán amúgy Fioranóban is dolgozni fog a Pirelli, ahol az esős abroncsok tesztjében fog segédkezni nekik a Ferrari és Oliver Bearman.

f1-lawson-redbull-teszt-pirelli

1505 nap után ért véget Hamilton királysága

Zsinórban ennyi napon keresztül mondhatta el magáról Lewis Hamilton, hogy ő volt az aktuális F1-es világbajnok, aminek most Max Verstappen sikerével vége szakadt. A brit 2017. október 29-én szerezte meg negyedik vb-címét a Mexikói Nagydíjn, s onnantól egészen 2021. december 12-éig el is mondhatta magáról, hogy ő az F1 világbajnoka, amely időszak pontosan 1505 napot ölelt fel. Ez azonban korántsem a leghosszabb széria, amellyel természetesen Michael Schumacher büszkélkedhet, aki 1813 napon át uralkodott a száguldó cirkusz felett.

Ha igazi Formula-1-rajongó vagy, akkor a Formula Aréna Facebook-csoportunkban a helyed, ahol garantált a jó közösség és a téli szünetben sem hagyunk benneteket unatkozni!

 

Nem látott magasságokban az F1 népszerűsége az USA-ban

Rekordszámú néző követte figyelemmel a 2021-es Formula-1-es szezon alakulását a tengerentúlon. A Planet F1 beszámolója szerint a tavalyi futamonkénti átlagnézőszám 54%-kal emelkedett, ugyanis idén átlagosan 963000-en nézték az F1-es futamokat, a tavalyi 608000-es átlaggal szemben. Valószínűleg nagyban hozzájárult ehhez a számhoz Hamilton és Verstappen hatalmas vb-csatája, valamint az, hogy idén már három különböző csatornán volt látható a száguldó cirkusz az USA-ban, ahol további növekedésre számítanak, hiszen jövőre érkezik a Miami Nagydíj is a naptárba. A legnézettebb futam természetesen az austini verseny volt, melyen 1,2 millióan láthatták Max Verstappen győzelmét.

 

Videó: Oscar Piastri útja az F2-es sikerig

Idén Oscar Piastri nyerte a Formula-2-es bajnoki címet, ennek a videónak köszönhetően pedig most végigkövethetjük a 2021-es év számára legfontosabb és legemékeztesebb pillanatait. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Pierre Gasly is elköszönt Antonio Giovinazzitól

Bár sokáig úgy tűnt, akár a következő szezonra is maradhat, végül nem jutott hely a mezőnyben Antonio Giovinazzi számára. Az olasz pilóta 2019-től kezdve erősítette az Alfa Romeo csapatát, jövőre viszont már a Formula-E sorozatában láthatjuk. Pierre Gasly jó barátja lett a 28 éves versenyzőnek, a szezon végén pedig dedikálták egymás sisakjait, így a francia az ezekről készült képekkel és egy kedves üzenettel búcsúzott a hivatalos Twitter fiókján keresztül.

„Csodálatos sofőr és igazi barát. Nagyszerű vagy tesó! A legjobbakat kívánom a következő kalandjaidhoz, a legjobb még csak most jön” – írta Gasly.

Még mindig nem tértünk napirendre a MotoGP-szezon legérthetetlenebb döntése fölött

A Formula Motocast idei utolsó, szezonértékelő adásában nemcsak a versenyzők top 10-es rangsorát állítottuk fel, hanem néhány különdíjat is kiosztottunk – így a pilótapiac egyik legmeglepőbb igazolása mellett sem mentünk el szó nélkül. A vonatkozó részt 1:15:43-tól hallhatjátok:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Csodálatos karácsonyi képeslapokat kaptunk

Egy szép gesztus mindig jól esik az embernek, ezzel pedig mi sem vagyunk másképp, miután magazinunk egyik hűséges előfizetője már sok-sok éve küld számunkra gyönyörű karácsonyi üdvözlőlapokat. Kedves olvasónk januárjában ünnepli majd a 79. születésnapját, mi pedig ezúton szeretnénk neki megköszönni folyamatos jókívánságait!

 

Máris pályára gurult a Ducati MotoE-gépe – fotók

Néhány hónappal ezelőtt jelentették be, hogy 2023-tól már nem az Energica, hanem a Ducati lesz a MotoE Világkupa hivatalos motorbeszállítója. A bolognaiak pedig nem lustálkodtak, a gyártó első elektromos versenymotorja, amely a V21L kódnevet viseli, a napokban máris pályára gurult Misanóban. A nyeregben „természetesen” Michele Pirro, a Ducati tesztversenyzője ült, aki elmondta, hogy például a gázadás első fázisában és az ergonómiát illetően is sok a hasonlóság a MotoGP-géppel. Íme, néhány fotó a MotoE-masináról, amelyet tehát 2023-tól fognak használni a csapatok:

ducati-motoe-1

ducati-motoe-2

ducati-motoe-3

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Dobogóval zárta az idei évet Fernando Alonso

Kiváló eredménnyel ért véget az Alpine versenyzője számára a 2021-es esztendő. A Formula-1 kétszeres világbajnokának nem az Abu Dhabi Nagydíj volt az utolsó verseny ebben az évben, miután az előző hétvégén a Dubai Kartdrome Endurance Championship névre hallgató 24 órás gokartversenyen vett részt Dubajban. Alonso az MD Racing tagja volt, mely végül a harmadik helyen zárt, míg a győztes az EBC Brakes Racing lett, megelőzve a Superdryve Maffi Racing alakulatát.

A spanyol versenyző az Instagram profiljára is feltöltött egy képet az eseményről, melyhez az alábbi üzenetet írta: „Egy újabb 24 órás verseny a Dubai Kartodrome Circuiton ezzel a csodálatos csapattal. Hihetetlen hangulat és csúcsszervezés volt, mint mindig” – írta Alonso a közösségi oldalán.  

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) által megosztott bejegyzés

Ecclestone: Flavio Briatore kell a Ferrarinak

A két Formula-1-es öregfiú köztudottan jó kapcsolatot ápol egymással: a sportágat évtizedeken keresztül irányító, 2017-ben visszavonult Bernie Ecclestone most az olaszok nemzeti csapatánál ajánlotta be régi ismerősét, a Renault-t vezető, F1-ből szingapúri ütközésbotrány miatt 2009-ben távozott Flavio Briatorét.

„A Ferrari sosem volt közömbös számomra, nagy-nagy-nagy támogatójuk vagyok. A csapat azonban akkor volt igazán sikeres, amikor nem kizárólag olaszok vezették. Semmi baj nincs az olaszokkal, de ha egy helyre kerülnek, mindegyikük irányítani akar, ami nem lehetséges” – mondta a La Gazzetta dello Sportnak Ecclestone, aki úgy véli, egyetlen ember kezébe kellene adni az irányítást. Nem meglepetés, kiébe.

„Flavio fantasztikus lenne, mivel elrabolná a megfelelő embereket a többi csapattól, nem foglalkozva azzal, mi a nemzetiségük. Aki pedig nem jó, azt kidobná. Szóval a Ferrarinak jót tenne, ha Flavio pár évre visszajönne” – vázolta fel Ecclestone, hogy az olasz problémát egy olasszal oldaná meg.

A bajnok nem kedveli a sprinteket, bár ez is kellett a vb-címéhez

Ugyan sok apróságra mondhatjuk, hogy az döntötte el az idei világbajnoki harcot Max Verstappen és Lewis Hamilton között, de az egyik ilyen faktor akár a sprinteken nyújtott teljesítmény is lehet. Verstappen a silverstone-i győzelmével, valamint a monzai és interlagosi teljesítményével összesen hét pluszpontot gyűjtött be a három szombati eseményen, míg Hamilton összesen csak kettőt - a világbajnok ennek ellenére nem nagy rajongója az újításnak.

"Igazából ez mindig káoszt okoz az extra rajt miatt. Ha megkérdezzük a pilótákat, akkor a legtöbbjük nem szereti túlságosan ezt a sprintet. Én önmagában az egész formátumot nem szeretem, de hát ez van" - mondta Verstappen a Ziggo Sportnak.

max_6

fotó: dppi

Így alakultak az F1-es másodosztály küzdelmei az év során

Az „F1.5” fantázianév a Mercedes és a Red Bull nélküli mezőnyt takarja: a 2021-es szezon során Lando Norris gyakorlatilag végig az élen állt, és hol kisebb, hol nagyobb előnyben volt üldözői, a két Ferrari előtt, akik minimális különbséggel zártak mögötte – miközben Pierre Gasly elhappolta Daniel Ricciardo elől a második helyet.

A pontozásnál kivették a versenyek eredményeiből a négy élcsapatot, így osztották le a 25, 18 stb. pontot, ezért lehetséges, hogy a képzeletbeli másodosztályt Norris nyerte, holott a világbajnokságban a legvégén átlépte őt Carlos Sainz, és a spanyol lett az összetett ötödik.

Mazepin karácsonyi ajándékot küldött a Haas minden csapattagjának

Szép gesztussal nyilvánult meg csapata irányába a Formula-1 orosza: a Haas amerikai, nagy-britanniai és olaszországi irodájának minden egyes munkatársa ajándékcsomagot kapott a versenyzőtől. Arra nem derült fény, mit rejtettek a csomagok.

Nyikita Mazepin ajándékozós típus: az Orosz Nagydíj hétvégéjén az újságíróknak osztogatott kis csomagokat, kollégánk is kapott egy teaválogatást.

Az út felfelé vezet: így javul a McLaren

Közösségi oldalain közzétett némi statisztikát a McLaren. Az elmúlt években sokat küszködő csapat a pontállásokkal kívánta érzékeltetni, valóban kezdenek kimászni a gödörből. De még messze nincs vége.

Ők hárman voltak szerintünk a 2021-es MotoGP-idény legjobb versenyzői

A Formula Motocast 2021-es szezonértékelő adásában felállítottuk az év legjobb MotoGP-motorosainak top 10-es rangsorát, de vajon melyik három versenyző fért fel nálunk a dobogóra? Kiderül 55:15-től:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Szívszorító üzenetet írt egy ifjú rajongó Hamiltonnak

Lewis Hamilton kérdéses körülmények között vesztette el idén a vb-címet. A vereség mélyen érintette, a szezonzáró estéjén a Mercedesszel karöltve az összes interjút lemondták, majd az FIA díjátadó gáláján sem jelentek meg. Ott volt viszont egy fiatal gokartos, akinek az a megtisztelő feladat jutott (volna), hogy átadja a második helyezettnek járó trófeát a hétszeres bajnoknak, aki a példaképe. Hamilton távolmaradása miatt azonban nem találkozhatott hősével, és azt a sisakot sem mutathatta meg neki, amelynek dizájnját a brit inspritálta.

„Annyira vártam, hogy átadhassam neked a trófeádat, és hogy megmutathassam a sisakomat az első csillaggal, de nem voltál ott… Mindig is a legnagyobb versenyző leszel a szívemben” – írta a bajnoknak, szomorú hangulatjel kíséretében.

„Majd jövőre!” – most kiderül, mennyire múlta felül 2021 a pilóták várakozásait

A szezon első versenyén, Bahreinben az F1 arra kérte a mezőny tagjait, jósolják meg, milyen lesz az év. Segítségképpen kaptak három szempontot, amely alapján összegezniük kellett a várakozásaikat: a szezon legnagyobb meglepetésének és a kedvenc versenynek a megtippelésére kérték őket, illetve szabadon írhattak arról, mire számítanak még. Voltak, akiknek majdnem minden bejött, mások viszont már év elején is bőven túl optimisták voltak. Meg nem történt győzelmek, elmaradt megkomolyodás és frizuraváltás – maguk a versenyzők is nevetések közepette olvasták vissza a márciusban papírra vetett gondolatokat.

A videó a képre kattintva indul.

(Bónusz: ez vajon kinek a lapja lehet?)

Rosberg újra legyőzte Hamiltont, és bajnok lett

Noha 2016 világbajnoka a cím megszerzését követően vissza is vonult, az ő és Lewis Hamilton párharcának története még nem ért véget. 2021-ben, az újonnan induló elektromos tereprali-bajnokságban csapataik, a Rosberg X Racing és az X44 összecsaptak, és mind az öt versenyen komoly küzdelem folyt közöttük. A szezonzáró Jurassic X Prix időmérőjén ugyan Hamilton alakulata dominált, ám Rosbergéknek egy negyedik hely is bőven megfelelt a versenyen a végső győzelemhez. Az X44 versenyzői hiába nyerték tehát a futamot is, és hoztak össze pontegyenlőséget, mivel az RXR több győzelmet számlál, így övék lett a cím.

Jövőre jön a folytatás, immár a McLarennel kiegészülve!

Így telt Russell utolsó napja a Williamsnél

A Williams csapata filmet forgatott az Abu Dhabi Nagydíj vasárnapjáról, azonban az ő célkeresztjükben nem a világbajnoki címre ácsingózó Lewis Hamilton és Max Verstappen voltak, hanem a velük utolsó versenyét teljesítő George Russell. Nézzétek meg, hogyan telt a Mercedeshez távozó tehetség utolsó napja a Williams színeiben.

Ha igazán szereted a motorsportokat, akkor van számodra egy jó hírünk: nemcsak a Facebookon, de már az Instagramon is megtalálsz bennünket. Kövess minket a legjobb képekért az Instán is!

 

Ecclestone felesége is az FIA alelnöke lett

Pénteken tartotta elnökválasztását a Nemzetközi Automobil Szövetség. Az ülésen nemcsak a legfőbb vezető személyéről döntöttek, de az őt segítő csapat tagjairól is. Mohammed ben Sulayemnek több alelnöke is van, mindannyian a világ különböző régióiban felelnek a motorsportért. A szervezet dél-amerikai részének alelnöke nem más lett, mint Fabiana Ecclestone, az F1 egykori nagyurának brazil felesége.

Videó: Vettel még egy nehéz évben is hozta a formáját

Bár a csapatváltás egyelőre nem hozta meg a várt áttörést, Sebastian Vettel továbbra sem vesztette humorát. Az F1 YouTube-csatornája hozott nekünk egy kis összefoglalót arról, mikkel nevettette meg idén a négyszeres világbajnok a paddockot.

A videó a képre kattintva indul.