DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 24. csütörtök

Dupla műszak: Lawson Red Bullt és Visa RB-t is tesztel Monzában

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj után sem csendesedett el teljesen a monzai pálya, a Pirelli ugyanis kétnapos gumitesztet teljesít(ett) kedden és szerdán. Kedden a Mercedes és a Red Bull volt ebben a gyártó segítségére: előbbieknél George Russell teljesített szolgálatot 127 megtett körrel, amelyek közül 1:20,747 volt a leggyorsabb, míg utóbbiaknál a hivatalos teszt- és tartalékpilóta, Liam Lawson ült a volán mögé és futott 104 kört, amelyek közül 1:22,126 volt a legjobb idő.

A Pirelli-teszt szerdán is folytatódik Monzában, ám ezúttal már a Visa RB lesz a gumigyártó segítségére – viszont az ő autójukat is Lawson fogja vezetni. Ennek kapcsán az érdekesség, hogy az új-zélandi jó eséllyel pályázik a Red Bull két csapatának valamelyik ülésére 2025-re: Helmut Marko sportszakmai tanácsadó szeptemberre ígért bejelentést a pilóta kapcsán.

Szerdán amúgy Fioranóban is dolgozni fog a Pirelli, ahol az esős abroncsok tesztjében fog segédkezni nekik a Ferrari és Oliver Bearman.

f1-lawson-redbull-teszt-pirelli

Alonso megmutatta, hogy kell visszatérni az F1-be!

Döcögősen indult a szezonja, Bakutól kezdve viszont újabb fokozatba kapcsolt, s végül a futamgyőzelmet is arató csapattársat legyőzve 2016 óta először az első tíz között zárt egy világbajnoki szezont Fernando Alonso. Természetesen róla is beszélgettünk a Formula Podcast évvégi pilótarangsorában, ráadásul a 10. helynél valamivel feljebb is helyeztük őt, ezt 01:17:34-től hallgathatod meg!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Felsorakoztak a Mercedes világbajnok versenygépei

Bár az egyéni címet nem sikerült megszereznie a Mercedes csapatának és ezzel egy hosszú sorozat ért véget, a konstruktőrök között ismét a német istálló szerezte meg a világbajnoki címet. 2014 óta ez kizárólag nekik sikerült, a pozíciójukat pedig annak ellenére sikerült megtartaniuk, hogy a Red Bull nagyon erős ellenfélnek bizonyult. Az újabb siker örömére a hivatalos Twitter oldalukon osztottak meg egy fotót, melyen mind a nyolc bajnoki sikert hozó autójukat megmutatták a rajongók számára.  

 

Verstappen több rangsort is az élen zárt

Fantasztikus évet tudhat maga mögött Max Verstappen. A holland pilóta 2021-ben szerezte meg élete első világbajnoki címét, de az egyéni tabella mellett másutt is az első helyen végzett. A Red Bull versenyzője nyerte idén a legtöbb futamot, pontosan tíz alkalommal látta meg elsőként a kockás zászlót, ami kettővel több, mint a nagy rivális Lewis Hamilton esetében, az élen töltött körök számát tekintve viszont gyakorlatilag rommá verte a mezőnyt.

Verstappen összesen 652 kört autózott az első helyen, ami azért érdekes, mert a többieknek 645 kört sikerült az élen tölteni összesen. A sorban egyébként Hamilton végzett a második helyen 297-el, Valtteri Bottas 97 körrel a harmadik helyet csípte el.     

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Fontos bejelentést tett az IndyCar

Egy hosszú partnerkapcsolat folytatódhat a jövőben az amerikai széria bejelentése alapján, miután megerősítették, hogy az NTT IndyCar Series számára továbbra is a Dallara szállítja majd a karosszériákat. Az olasz cég 1997 óta van jelen a bajnokság életében, ez pedig a következő években sem lesz másképpen. A felek egyelőre nem osztották meg, hány évre szól az új szerződés, csak annyit árultak el, hogy több éves kontraktust írtak alá. Minderről Jay Frye, az IndyCar elnöke és Andrea Pontremoli, a Dallara Group vezérigazgatója osztott beszélt néhány mondatban.

„A Dallara egy óriási partner és meghatározó szerepet játszik mindenben, amit a versenypályán teszünk. Az NTT IndyCar Series sikerének és növekedésének fontos részei, ez pedig az egész paddockra szóló együttműködésének köszönhető. A mostani hosszabbítás folytonosságot és stabil platformot biztosít az IndyCarnak és csapatainknak, hogy a jövőbe tekinthessünk” – idézte Frye szavait a Motorsport.

„A Dallara számára megtiszteltetés, hogy 26 éve részese lehet ennek az útnak. Ez a partnerség továbbra is összhangban van az alapvető értékeinkkel, és azzal, hogy a mi a technológiánkat és az innovációnkat milyen célokra szeretnénk felhasználni, hangsúlyt fektetve a biztonságra és a fenntarthatóságra. Ez egy nagyszerű időszak az IndyCar számára, mi pedig büszkék vagyunk arra, hogy továbbra is részesei lehetünk ennek” – mondta Pontremoli.

Mentalitása emeli a legnagyobbak közé Sainzot

Tízes skálán értékeltük a mezőny tagjait egy egész éven át, most eljött a nagy összegzés ideje: Carlos Sainz 2021-ben a legjobbak közé emelkedett, s méltatásunkban a már-már sztahanovista munkamorálját is hangsúlyoztuk, amit minden bizonnyal édesapjától örökölt. A Formula Podcast évvégi pilótarangsorában a Leclerc-t első nekifutásra legyőző spanyolról szóló részt 01:35:20-tól hallhatod.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

TOP50, Mikulás és Mercedes: Visszanézhető a decemberi Motorsporthíradó

Tartalom:

- Szabó Krisztián lett a legjobb magyar autóversenyző idén.

- Klausz Kristóf uralta a Mikulás Ralit.

- Vendégünk a négyszeres magyar ralikrossz bajnok Kárai Tamás.

- Gyárlátogatáson a Mercedesnél Valtteri Bottasszal.

Raikkönen szezonján érződött, hogy ez már a búcsúdal

Futamértékelő podcast-adásaink állandó eleme volt a hétvégi teljesítmények értékelése, a márciustól decemberig kiosztott pontok átlagából pedig kialakult a 2021-es pilótarangsorunk: ki hogyan teljesített az idei évben? Ha ilyen listákat az elmúlt két évtizedben is csináltunk volna, Raikkönen nagyon sokszor végzett volna az élmezőnyben, idén viszont már az elejétől kezdve érezni lehetett, hogy a búcsúra készül a finn… A Formula Podcast évvégi pilótarangsorában a Raikkönenről szóló részt 35:18-tól hallhatod.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Svarcman tesztpilóta pozíciót kap a Ferraritól

Tapasztalt és fiatal pilóták kombinációja támogatja a Scuderia munkáját a 2022-es szezonban. A csapat szerdai bejelentése értelmében két tartalékversenyzőt is leigazolt: rajtrácsról kikerülő Antonio Giovinazzi, valamint a Haasnál aktívan versenyző Mick Schumacher a nagydíjak felén tölti be a szóban forgó pozíciót.

Lesz azonban egy harmadik versenyző is a háttérstábban: Robert Svarcman, a Formula-2 2021-es második helyezettje. Az orosz, aki háromszor vezette már a Ferrari autóját különböző gyakorlásokon, tesztpilóta pozíciót kap, melynek értelmében szimulátoros munkával segíti a csapatot. Ebben a társa két rutinos szimulátorpilóta, Antonio Fuoco és Davide Rigon lesz.

Svarcman már korábban bejelentette, hogy a Formula-2-ben nem folytatja pályafutását. Kérdés, hogy tesztpilóta teendői mellett versenyezni fog-e valamely bajnokságban. A hasonló cipőben járó Oscar Piastri, az F2 bajnoka 2022-ben nem fog szerepelni más szériában, kizárólag az Alpine tartalékosi pozíciójára koncentrál.

Raikkönen és az Alfa szebbé tette néhány gyermek karácsonyát

Különleges vendégei voltak az Alfa Romeo Formula-1-es csapatának hinwili főhadiszállásán. Általános iskolás gyermekek tehettek látogatást a Sauber F1-es gyárában, ahol abban a szerencsében volt részük, hogy ajándékokat kaptak és Kimi Raikkönennel együtt rajzolhattak egy Formula-1-es autóra, akinek utána kérdéseket is feltehettek. Még jó, hogy látjuk, melyiket rajz Raikkönen műve, mert utólag nem mondanánk meg...

 

 

Videó: F1-es bakiparádé

Ebben a videóban megtaláltok mindent, ami szezon közben kimaradt a többiből. Kattintsatok a képre és nevessetek!

Máris itt az Extreme-E 2022-es versenynaptára!

Még csak múlt hétvégén ért véget az elektromos tereprali-bajnokság első szezonja, máris napvilágot látott a 2022-es szezon forgatókönyve, már ami a helyszíneket illeti. Az új szezon februárban veszi majd kezdetét Szaúd-Arábiában, míg az utolsó fordulóra november utolsó hétvégéjén Uruguayban kerül sor, de még van egy kérdőjel, ugyanis nem tiszta, hogy Skóciában vagy Szenegálban rendezik-e majd a harmadik kört. 2021-ben, az újonnan induló elektromos tereprali-bajnokságban a Rosberg X Racing és az X44 küzdött a bajnoki címért, és mind az öt versenyen komoly küzdelem folyt közöttük. A szezonzáró Jurassic X Prix időmérőjén ugyan Hamilton alakulata dominált, ám Rosbergéknek egy negyedik hely is bőven megfelelt a versenyen a végső győzelemhez. Az X44 versenyzői hiába nyerték tehát a futamot is, és hoztak össze pontegyenlőséget, mivel az RXR több győzelmet számlál, így övék lett a cím, jövőre pedig már a McLaren is csatlakozik a sorozathoz.

Íme, az Extreme-E 2022-es versenynaptára:

Február 19-20: Neom, Szaúd-Arábia
Május 7-8: Szardínia, Olaszország
Július 9-10: Skócia vagy Szenegál
Szeptember 10-11: Antofagasta, Chile
November 26-27: Punta del Este, Uruguay

Felhívás: Sürgősen vérre van szüksége Latyaknak

Szomorú felhívást tett közzé a ralikrosszos Csirmaz Brúnó a Facebookon. A ralis közösségben jól ismert Kelő-Gere László, becenevén "Latyak"  súlyos balesetet szenvedett kedden este, aminek következtében sürgősen véradókra van szüksége.

Emiatt szerdán, azaz ma reggel 9 órától várnak minden segíteni akarót és tudót Kecskeméten, a régi SZTK véradó épületébe irányított véradásra. Fontos jelezni, hogy név szerint Kelő-Gere Lászlónak szeretne vért adni, aki elmegy (született: 1975. 06. 23., TAJ-száma: 033 180 582. Latyak vércsoportja 0+). Adhat vért bárki, aki Covid ellen oltott, illetve cukorbeteg személy is. "Köszönet a család és Latyak nevében" - írta a Facebookon Csirmaz Brúnó.

 

Díszítettetek már karácsonyfát bekötött szemmel? Norris és Ricciardo megpróbálta…

Néhány nap és itt a karácsony, és az F1 tagjai éppúgy készülnek rá, mint bárki más. A McLaren például következő kihívását is karácsonyi díszbe öltöztette. Pontosabban inkább Lando Norrisnak és Daniel Ricciardónak volt ez a feladata, vagyis karácsonyfa-dekorálás, de nem akárhogy! A két pilótának bekötött szemmel kellett felöltöztetnie a csupasz műfenyőket, amit ők természetesen óriási nevetések közepette tudtak csak megtenni. No, és persze egymás cukkolása sem maradt el!

Különleges ajándékkal lepte meg Hornert az újdonsült világbajnok

Christian Horner különleges ajándékot kapott Max Verstappentől, amikor a diadalmaskodó Red Bull a múlt héten hazatért Milton Keynes-i gyárába. A hollandot és csapatát minden alkalmazott üdvözölte a bázison, ám Verstappen egy csendes pillanatban megragadta az alkalmat, hogy megajándékozza a csapatfőnököt az egyik szezonbeli versenysisakjával.

Horner azzal viccelődött, hogy a sisak idén jó szolgálatot tett; ahogy ő fogalmazott: „elvégezte a dolgát 2021-ben.”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Christian Horner (@christianhorner) által megosztott bejegyzés

A Schumacher család is elköszönt Todttól

Jean Todt tizenkét évnyi szolgálat után idén év végén leköszönt az FIA elnöki pozíciójáról. A francia hosszú karrierje során letette névjegyét a száguldó cirkuszban, nemcsak a szövetség vezéreként, hanem csapatvezetőként is, és a paddock megannyi tagja sokat köszönhet neki.

Ferraris évei alatt egyik legközelebbi barátja lett Michael Schumacher, akivel az igazán nagy sikereket együtt érték el, és akihez még nyolc évvel ezelőtti, súlyos síbalesete után is hű maradt. A legenda családja most szívhez szóló üzenetet küldött a közösségi médiában a távozó Todtnak, megköszönve neki mindent, és kifejezve, mennyire büszkék rá, hogy egy ilyen embert tudhatnak maguk mellett. Todt válasza csak annyi volt: „Örökké szeretlek titeket.”

Akcióban az utánpótlás: ezek voltak az F2-es szezon legnagyobb előzései

A Formula-2-ben rengeteg szoros csatát hozott a 2021-es szezon, a száguldó cirkusz Youtube-csatornája pedig ebből készített egy top tízes listát - a videó ezen a linken, vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf3_11

José Maria López is beült a Toyota TCR autójába

Bővül a TCR autók száma, miután a japán gyártó a Corollából fejleszti új versenygépét. A legelső menetpróbára már december 15-én sor került, öt nappal később azonban ismét pályára vitték, ráadásul nem is akármilyen nevek társaságában. A teszten meglepetésre nem valamelyik autóversenyző, hanem a Toyota Gazoo Racing Argentina elnöke, Daniel Herrero kapta meg az első lehetőséget, mielőtt átadta volna az autót Argentina egyik legjobb pilótájának, Matías Rossinak.

„A Corolla TCR első benyomása kiemelkedő volt. A Matíasszal végzett tesztek kemények, de ugyanakkor pozitívak voltak. Tetszett a motor reakciója, a kanyarsebesség és a fékezésrendszer is. Büszke vagyok arra, hogy én voltam a legelső, aki vezethette. Biztosíthatom, hogy az autóban nagy lehetőségek rejlenek” - idézte Herrero szavait a TouringCarTimes.

A portál feltöltött egy videót is a tesztről, illetőleg a Twitterre felkerült fotókon többen is kiszúrták a WTCC egyik legsikeresebb pilótáját, a háromszoros világbajnok José Maria Lópezt is.

Sebastien Loeb is indul a WRC-szezonnyitón – először egy Forddal

A kilencszeres ralivilágbajnok, aki utolsó teljes szezonja, 2012 óta 16 WRC-fordulón vett részt, rajthoz áll a 2022-es szezonnyitón, a januári Monte-Carlo Ralin. A 47 éves francia csapatot és márkát vált: miután pályafutása túlnyomó részét Citronnel teljesítette, az elmúlt két évben pedig a Hyundaijal vendégszerepelt bizonyos fordulókon, az M-Sporthoz csatlakozott, amelynek hibrid Ford Pumáját vezeti a versenyen. Loeb két alkalommal tesztelte már a Pumát, így a közös szereplés híre nem meglepetés, a bejelentés azonban egyelőre csak a szezonnyitóra szól.

Loeb az M-Sport negyedik Fordját vezeti a hétvégén: három csapattársa a teljes szezont futó Craig Breen, Gus Greensmith és Adrien Fourmaux lesz: utóbbi szerződtetését Loebbel együtt most jelentette be a csapat.

Visszatér a korábbi bajnok: Vincze Ferenc újra a Korda Racinggel indul

A 2019-es magyar ralibajnok 2021-ben egyetlen futamon sem tudott rajthoz állni, a Szilveszter Ralin azonban visszatér: Vincze Ferenc korábban háromszor nyerte már meg a versenyt, most pedig ez lehet számára a lehetőség arra, hogy lerázza magáról a rozsdát.

Vincze a Digisport Reggeli Start című műsorában beszélt arról, hogy idén egyáltalán nem is ült raliautóban, mint mondta, ennek anyagi okai voltak. Kifejtette, hogy 2022-ben nagyon szeretne indulni, nem 100%, hogy minden összeáll ehhez, de most jó irányba mennek a dolgok és azt is elárulta, hogy újra a Korda Racing lehet az a csapat, amellyek közösen állnak rajthoz – a Szilveszter Ralin biztosan, de a tervek szerint jövőre a teljes szezont együtt csinálják meg.

A korábbi bajnok elmondta, hogy ismét egy régebbi fejlesztésű (nem Evo) Skoda Fabia R5-tel indul – azzal, amivel két éve megszerezte az év végi első helyet.

vincze 2021

 

Visszatér a Ferrarihoz korábbi nagy szponzora

A spanyol Santander bank és a Ferrari istálló több évre szóló együttműködést kötött 2022-vel kezdődően – jelentették be a felek kedden. A szponzor prémium partner lesz, logókkal az autókon, overallon és sapkákon. A Santander támogatja a Ferrari egyik fontos törekvését, a karbonsemlegessé válást 2030-ig.

A Santander korábban már szponzorálta a Ferrarit: 2010-ben Fernando Alonsóval együtt csatlakoztak a fedélzetre, majd néhány évvel a kétszeres világbajnok távozását követően, a 2017-es szezon után váltak külön. A Ferrari azóta újra rendelkezik egy eredményes spanyol versenyzővel, Carlos Sainz személyében, aki 2021-ben ötödik lett az egyéni világbajnokságban.