DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 26. szombat

Hét éve nem történt olyan, mint most Sargeanttal

Érdekes statisztikára világított rá a Racingnews365.com: utoljára 2017-ben váltottak le egy F1-es pilótát szezon közben úgy, hogy az illető nem a Red Bull valamelyik csapatánál versenyzett. Hét évvel ezelőtt a Renault döntött a csere mellett, Jolyon Palmer F1-es karrierje ért véget év közben, de itt is megjelent a Red Bull: az energiaitalosoktól szerezte meg Enstone Carlos Sainzot Palmer helyére.

f1-zandvoort-saturday-5

fotó: Ollé Iván

Videó: Így törte rommá Leclerc a Ferrarit

Nagy becsapódással ért véget a második szabadedzés a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon: Charles Leclerc rakta falba a Ferrarit. Az autó alaposan összetört, a pilóta azonban szerencsére jól van, az orvosoktól zöld jelzést kapott – íme, onboard felvételen a monacói bukása:

Új színben pompázik a safety car

A Formula-1 jelenleg kétféle biztonsági autót használ, a már évek óta megszokott Mercedes márkája mellett idén az Aston Martin is biztosított egy járművet a versenysorozat számára. Előbbi piros, utóbbi pedig zöld színéről is könnyen felismerhető, az Aston viszont egyedibb festést kapott az előttünk álló hétvégére. A mostani lesz a történelem első Szaúd-arábiai Nagydíja, ennek tiszteletére pedig az ország zászlajának színét kapta meg az orvosi autóval együtt.  

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

WTF1 (@wtf1official) által megosztott bejegyzés

Szafnauer elmondta, marad-e az Aston Martin csapatfőnöke

Az utóbbi hetekben röppent fel a pletyka, hogy az állítólag szervezeti átalakítások előtt álló Alpine szeretné elcsábítani az Aston Martin Formula-1-es csapatvezetőjét, Otmar Szafnauert. A szakember egyszer már elmondta, hogy marad a jelenlegi helyén, a Szaúd-arábiai Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján azonban – amelyen a Formula.hu is részt vett – ismét feltették neki az erre vonatkozó kérdést: „Válaszoltam már erre korábban: ez mind csak pletyka és találgatás. Ahogy azt már elmondtam: szerződésem van itt az Aston Martinnál” – jelentette ki Szafnauer.

Az Astonnal kapcsolatban egyébként nemrég egy másik híresztelés is felbukkant, miszerint Lawrence Stroll tulajdonos a Red Bull példáját követve – akik 2022-től átveszik a Honda erőforrásának fejlesztését – rövidesen saját motorral szeretné üzemeltetni a csapatot. Szafnauert erről is kérdezték Dzsiddában, de itt is tulajdonképpen nemleges választ adott: „Soha ne mondd soha. Hosszú távú szerződésünk van a mostani partnerünkkel, a Mercedesszel, és elégedettek vagyunk a mostani erőforrással. Jól szolgáltak ki minket az évek során, így a terv az, hogy maradjunk a Mercedesszel.”

szafnauer-dppi-aston-f1-2021

F2: Zsinórban negyedik pole-ját szerezte a bajnoki éllovas újonc

Több hónapos szünet után tért vissza a Formula-2 mezőnye a vadonatúj szaúdi pályán, ahol számukra már az időmérőt rendezték péntek este. Sokáig Robert Svarcman állt az élen, ám a félórás gyakorlás legvégén Oscar Piastri robbantott: a bajnokságot vezető, jövőre mégis „csak” az Alpine F1-es tartalékosai szerepét betöltő újonc ezzel zsinórban negyedik hétvégéjén gyűjtötte be a rajtelsőséget a főfutamra. A Prema kettős sikernek örülhetett az orosz csapattárs második helye révén, majd jött az ART duója, Theo Pourchaire és Christian Lundgaard. Piastri első számú üldözője, a 2022-ben az Alfa Romeónál a Formula-1-ben debütáló Guanyu Zhou a hatodik pozícióba kvalifikálta magát.

Az F2-esek első dzsiddai futama itthoni idő szerint szombaton 13:30-kor startol, ezen az időmérőt a tizedik helyen záró Liam Lawsoné lesz majd a pole-pozíció.

piastri-dzsidda-pole-f2

Így tiszteleg az F1 Frank Williams emléke előtt Dzsiddában

Néhány napja hunyt el Sir Frank Williams, a száguldó cirkusz pedig természetesen megemlékezik majd a hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíjon a legendás Formula-1-es csapatalapítóról és csapatfőnökről. A Formula.hu a helyszínen megtudta: a vasárnapi futam előtt bő egy órával, helyszíni idő szerint 19:20-kor a rajtrácson gyűlnek majd össze a pilóták, a csapatfőnökök, valamint az F1 vezérkara a dobogóval szemben, hogy egyperces csenddel, majd tapssal emlékezzenek meg Williamsről, akinek a családja is jelen lesz az eseménynél.

Ez azonban még nem minden, ugyanis 20 órakor, a bokszutca zárását követően, de még a verseny 20:30-as rajtja előtt az 1979-es Williams FW07-es (a képen is ez látható) fog megtenni egy tiszteletkört a dzsiddai pályán: ezzel a versenygéppel szerezte a csapat első F1-es győzelmét Clay Regazzoni a Brit Nagydíjon, s ennek a továbbfejlesztett változatával nyerte meg egy évvel később Alan Jones első Williams-pilótaként a vb-címet is.

williams-1979-f1

Ilyen egyszerűen nyerhetsz 12 évkönyvet iskolád számára

Ismét pályázatot hirdet a Formula.hu magyarországi iskolák és más közintézmények számára: tíz teljes sorozatot osztunk ki a népszerű Autósport évkönyv és Száguldás és cirkusz kiadványokból. A jelentkezéshez csupán egy levél megírása szükséges.

Közintézményenként 12-12 könyvet (Száguldás és cirkusz 2015-2020, Autósport évkönyv 2015-2020) juttatunk el 10 helyszínre.

Leadhatják jelentkezésüket általános iskolák, középiskolák, valamint egyéb közintézmények (egyetemek, könyvtárak, művelődési házak).  

A pályázat leadásához mindössze annyit kérünk az intézmények képviselőitől, a közösségek tagjaitól, hogy küldjenek egy levelet szerkesztőségünkbe, amelyben leírják, kik ők és miképpen vennék hasznát a könyveknek.

A pályázat határidejét meghosszabbítottuk, így 2021. december 15-ig várjuk az e-maileket a levelezes@formula.hu címre.

 

Norris több pontra számított Russelltől – nem tette zsebre a választ

A két ifjú versenyzőt párba állították a Szaúd-arábiai Nagydíj csütörtöki médianapján, Lando Norris pedig csipkelődni kezdett a szezon során 16 pontot begyűjtő George Russell-lel. A Williams-pilóta elemében volt, és mindjárt visszavágott:

– Legalább 24 pontot vártam volna tőled idén.

– Én pedig egy győzelmet vártam volna tőled.

– Igazad van… – ismerte be Norris, hogy magas labdát adott Russellnek.

Ezért használják a biztonsági autót az F1-ben

A Safety Car egy kiemelten fontos szereplője a Formula-1-es versenyeknek, melyet általában akkor vetnek be, amikor veszélyhelyzet áll fenn, ezzel is csökkentve a versenytempót és kontrollálva a mezőnyt, a probléma elhárításáig. Ez persze egyértelműnek tűnhet, azonban a biztonsági autó állandó pilótája, Bernd Mayländer tegnapi posztjában néhány jól megszerkesztett fotón keresztül magyarázta el a rajongóknak saját közösségi oldalán, hogy milyen esetekben kell pályára gurulniuk. A leírás alapján minden olyan esetben hívhatják, amikor veszély alakult ki a pályán, így például törmelék esetén, vagy ha rossz helyen állt meg egy autó. Ugyanígy alkalmazható abban az esetben is, amennyiben meg kell szakítani a versenyt, vagy ha éppen túl csúszós lenne a pálya az eső miatt. 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Bernd Mayländer (@berndmaylaender) által megosztott bejegyzés

Változik az Alpine festése Szaúd-Arábiában

Minimálisan ugyan, de eltérő lesz a megszokottól a francia istálló dizájnja, miután egyik leghűségesebb partnerükkel, egy jubileumra készülnek közösen. A Renault-csoport számára ugyanis ez lesz a 100. olyan versenyhétvége, melyen a Castrol támogatja őket. A kapcsolat még 2017-ben kezdődött, azóta pedig a cég látja el a csapat enstone-i és viry-châtilloni technikai központjait fejlett üzemanyagokkal, motorolajokkal és ipari kenőanyagokkal. Ennek megünneplésére az autók hátsó része, beleértve a hátsó szárnyak oldalsó felületét is, zöld színben pompáznak majd.

„A Castrol és a BP nagyon jelentős partnerink voltak a 100 verseny alatt. Büszkék vagyunk a kapcsolatunkra, mely fontos lépésekkel járult hozzá a technológia és a teljesítmény terén, továbbá jelentős hatással volt a csapatként megtett utunkra. Együtt értük el első dobogós helyezéseinket és győzelmünket, ezért nagy várakozással tekintünk a fényes jövő elé, amely magában foglalja az innovációt, a jövőképet és a további sikereket. A pályán kívül büszkék vagyunk arra is, hogy ennek az innovációnak az előnyeit most és a jövőben is átadhatjuk a közúti autók felhasználóinak” – mondta Laurent Rossi az Alpine vezérigazgatója.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Alpine F1 Team (@alpinef1team) által megosztott bejegyzés

Hamilton és Alonso párharca, melyet Raikkönen nyert meg

Az elmúlt negyedszázad 10 legizgalmasabb világbajnoki küzdelmét bemutató toplistás adásunk első helyére egy felejthetetlen klasszikus került: a kétszeres bajnok Alonso és az újonc Hamilton addig küzdött egymással, amíg végül sikerült üres kézzel távozniuk, Raikkönen pedig nevető harmadikként ellovagolt a naplementében a vb-címmel. Ráadásul a kémbotrány a mai napig árnyékot vet a 2007-es világbajnoki küzdelemre... A Formula Podcast legújabb adásának e szakasza 01:27:46-tól hallható.

 

 

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Délután és koraeste jönnek az F1-es szabadedzések - íme a pénteki menetrend

A Formula-1 és a Formula-2 is elfoglalja Dzsiddát ezen a hétvégén, íme a pénteki menetrend.

Péntek

11:45-12:30 Formula-2, szabadedzés

14:30-15:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)

16:20-16:50 Formula-2, időmérő (M4 Sport)

18:00-19:00 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)

A teljes hétvégi program itt tekinthető meg!

pf5_4

fotó: dppi

Egy újabb hellyel kevesebb van az IndyCar 2022-es mezőnyében

Február 27-én indul az IndyCar következő szezonja, így tehát a kezdés még kicsit odébb van, ám a mai napon újabb bejelentés érkezett a csapatok felállásait tekintve. Ezúttal az AJ Foyt Racing erősítette meg azt, ami valahol várható volt, Dalton Kellett ugyanis a 2022-es esztendőben is az ő alakulatukat erősíti. A 28 éves kanadai 2020-ban nyolc futam erejéig csatlakozott hozzájuk, idén pedig teljes éves szerződést kapott. Csapattársa a legutóbbi Indy Lights szezon győztese, Kyle Kirkwood lesz, az istálló pedig továbbra is vizsgálja egy harmadik autó indításának a lehetőségét.

Őrült szezon – botránnyal a végén

Egészen különleges világbajnoki küzdelmet vívott egymással 1997-ben Michael Schumacher és Jacques Villeneuve – úgy hozták össze az F1 történetének egyik legizgalmasabb párharcát, hogy egyetlen alkalommal sem álltak együtt a dobogón. Többek között erről az évadról is beszéltünk az elmúlt negyedszázad 10 legizgalmasabb világbajnoki küzdelmét bemutató toplistás adásunkban, melynek e szakasza 49:19-től hallható.

 

 

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Bajnokok találkozása: Quartararo végezte el a kezdőrúgást Messiék mérkőzésén

Nem akármilyen élményben volt része szerdán a MotoGP újdonsült világbajnokának, Fabio Quartararónak: a Yamaha franciája látogatást tehetett a Paris Saint-Germain labdarúgó-csapatánál, ahol találkozhatott a friss hétszeres aranylabdás Lionel Messivel is, majd a Nice elleni találkozó előtt az ünnepélyes kezdőrúgást is elvégezhette.

 

Már rendelhető szerkesztőségünk újdonsága, a 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptár, benne látványos fotókkal és a jövő évi futamok időpontjaival! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, ami MotoGP, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Megjelent és rendelhető az Autósport évkönyv 2021-es kötete

Több tucatnyi nemzetközi és hazai versenysorozat összefoglalója, magyar pilóták évértékelői, látványos fotók, exkluzív beszámolók, valamint az 50 legjobb magyar és külföldi versenyző elmaradhatatlan listája – megjelent az Autósport évkönyv 2021-es kiadása! A kötet már elérhető a könyvesboltokban, valamint megrendelhető 4990 Ft-os áron a Formula.hu webshopjában IDE vagy a képre kattintva:

autosport-evkonyv

Videó: Mozgásban a Formula-E 2022-es mezőnye

A héten Valenciában rendezik az elektromos világbajnoki széria előszezoni tesztjét, amelyen így először láthatjuk együtt a jövő évi mezőny autóit és versenyzőit. A Formula-E hivatalos YouTube-csatornája készített is egy összeállítást az első napokról, amelyben mozgásban csodálhatjuk meg a versenygépeket és azok új festéseit:

Még mindig kórházban kell kezelni Monteirót

Hiába utazott el Szocsiba, végül a teljes WTCR-szezonzárót ki kellett hagynia a múlt hétvégén Tiago Monteirónak, miután nem érezte jól magát. A Honda közlése szerint szombaton már kórházba kellett szállítani, ahol bakteriális mellkasfertőzést diagnosztizáltak a versenyzőnél.

A betegség pedig komolyan ledönthette a lábáról Tassi Attila csapattársát, mert csapata szerint Monteirót csak szerdán tudták hazaszállítani Portugáliába egy orvosi repülővel, s Portóban is újra kórházba viszik, hogy ott folytassák a pilóta kezelését. A közleményben – akárcsak a lentebb látható, néhány nappal ezelőtti kórházi bejelentkezésében – az idén egy futamot nyerő pilóta természetesen megköszönte az orvosi csapat munkáját, valamint a szurkolók támogatását.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Tiago Monteiro (@tiagosworld18) által megosztott bejegyzés

A csapatfőnök, akit mindenki szeretett

A Formula Podcast legújabb adásának elején egy szomorú aktualitásról beszélgettünk: megemlékeztünk a 79 esztendős korában elhunyt Sir Frank Williamsről, aki a semmiből építette fel minden idők egyik legsikeresebb és legjelentősebb Formula–1-es istállóját. Megemlékezésünk az adás elején 02:21-től hallható.

 

 

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Koronavírusos a Williams csapatfőnöke, nem lehet ott Szaúd-Arábiában

Hivatalos közleményt adott ki a Formula-1: a Williams Racing ügyvezetője és csapatfőnöke, Jost Capito koronavírus-tesztje pozitív lett a Dzsiddába utazás előtti vizsgálat során, így nem lehet ott a hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíjon. A tájékoztatás szerint Capito a brit koronavírus-protokollt követi, arról azonban nem szól a hír, hogy vannak-e tünetei. Azt viszont hozzátették és maga a Williams is megerősítette: a csapatot ezen felül nem érinti a fertőzés, a munka ugyanúgy zajlik majd ezen a hétvégén is, ahogy máskor, csak Capito személyes jelenléte nélkül.

jost capito

fotó: dppi

Kisebb tűz ütött ki az Aston Martin F1-es gyárában

Szerda este szűkszavú közleményben reagált az Aston Martin Formula-1-es csapata, miután a közösségi médiában terjedni kezdett, hogy tűz keletkezhetett az egyik gyárépületükben Nagy-Britanniában. Az alakulat Twitterén közzétett rövid bejegyzésben megerősítették, hogy valóban kisebb tűz ütött ki az egyik szélcsatornájukban, de egyúttal mindenkit megnyugtattak, hogy a tüzet sikerült gyorsan eloltani. „Köszönjük, hogy érdeklődtetek, sokat jelent” – írta az Aston.

aston-martin-f1-dppi