DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 19. szombat

Hét éve nem történt olyan, mint most Sargeanttal

Érdekes statisztikára világított rá a Racingnews365.com: utoljára 2017-ben váltottak le egy F1-es pilótát szezon közben úgy, hogy az illető nem a Red Bull valamelyik csapatánál versenyzett. Hét évvel ezelőtt a Renault döntött a csere mellett, Jolyon Palmer F1-es karrierje ért véget év közben, de itt is megjelent a Red Bull: az energiaitalosoktól szerezte meg Enstone Carlos Sainzot Palmer helyére.

f1-zandvoort-saturday-5

fotó: Ollé Iván

Munkaköri kötelezettség: Ausztráliából Malajziába ugrott el Russell

Malajzia már 2017 óta nem rendez Formula-1-es nagydíjat, de a Mercedes számára fontos piac névadó szponzora, a Petronas miatt. Ez az oka, hogy George Russell az Ausztrál Nagydíj után látogatást tett az országban – ahol egyébként először járt, hiszen ő már nem versenyzett Sepangban. „Gyönyörű ország a legkedvesebb emberekkel” – összegezte tapasztalatait Russell.

„Vettelnek vissza kellene vonulnia”

Az F1-es szezon eddigi három futamát értékelte az olasz Corriere lapnak adott interjújában Giancarlo Minardi, a korábbi kedvelt F1-es kiscsapat alapítója. Minardi szerint Max Verstappent még nem szabad leírni és ugyanezt gondolja a Mercedesről is, de abban ő is egyetért, hogy Charles Leclerc jelenleg érinthetetlen és fenomenális formában versenyez. Amikor viszont Sebastian Vettelről kérték ki a véleményét...

"Balszerencsés, az első két futamot ki kellett hagynia a koronavírus miatt, a harmadikon pedig kiesett. De neki már vissza kellene vonulnia. Sok pénze van, többszörös világbajnok és többet már nem fog nyerni..." - hangzott a tömör válasz.

-00122008_124

fotó: dppi

„Hagyjátok abba a nyafogást” – odaszólt az F1-es pilótáknak az Ausztrál Nagydíj promótere

A melbourne-i hétvége során több pilóta is megjegyezte, hogy nem túl gazdaságos és logisztikailag jól kitalált gondolat az, hogy a szezont két keleti futammal kezdje a mezőny, majd utazzon haza és otthonról, Európából vegye Ausztrália felé az irányt – hogy onnan ismét hazatérjen az imolai hétvégére. Sergio Perez például úgy fogalmazott, hogy egyetlen árva futamért elrepülni Ausztráliába mindenkinek fájdalmas – a verseny promótere, Andrew Westacott viszont nem igazán örült ezeknek a kommenteknek.

„Jobb, ha hozzászoknak, abba kell hagyniuk a nyafogást” – idézi a szavait a Reuters hírügynökség. Westacott hozzátette, hogy szerinte bizonyították, hogy jó helyszínt tudnak biztosítani a szezonnyitótól eltérő időpontban is, a brutális nézőszám is ezt igazolja. A versenyzők viszont a felesleges oda-vissza utazást nem kedvelik és jobban szeretnék, ha valamelyik keleti futamhoz hozzácsapnák Melbourne-t „back-to-backként”, hogy ne kelljen előbb hazarepülni, majd vissza – az időeltolódás is óriási, napokig akklimatizálódik mindenki, az sem szerencsés. 

melbourne

fotó: dppi

 

Verstappen már viccelődik a sorozatos kieséseivel

Max Verstappen három futam alatt már két műszaki hibás kiesésnél jár a 2022-es szezonban, ami nyilván frusztrálja a regnáló világbajnokot, aki saját bevallása szerint egyelőre nem is gondol a címvédésre. Viszont az alábbi videó tanúsága szerint a humorát nem vesztette el teljesen a holland, a Twitchen közvetített szimulátorversenye közben is elejtett egy ilyen mondatot: „Nálam nem számít, hogy az elejéről vagy a mezőny végéről rajtolok, úgysem fejezem be a versenyt.”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

(@maxv1stappen) által megosztott bejegyzés

Button ralikrosszozni fog: teljes szezont fut a Nitro Rallycross sorozatban

Újra versenyezni fog Jenson Button: kedden bejelentették, hogy a 2009-es Formula-1-es világbajnok a Xite Energy Racing színeiben ott lesz a Nitro Rallycross elnevezésű széria mezőnyében idén. A szakágért már korábban is lelkesedett a brit, ami nem meglepő, hiszen apja, John annak idején maga is ralikrosszozott: „Családi kötődésünk van a ralikrosszhoz: édesapám a hetvenes-nyolcvanas években Volkswagen Beetle-lel, majd Golffal versenyzett. Szeretném utánozni, amit ő csinált, igazán különleges lenne” – mondta el Button.

A pilóta hozzátette: tudja, hogy ég és föld a különbség az F1 és a ralikrossz között. Az offroadba egyébként nem először kóstol bele, hiszen tavaly rajthoz állt az Extreme-E legelső versenyén a saját csapatát képviselve. A Nitro Rallycross idénye 12 fordulóból fog állni, az elsőre nyáron kerül sor – az akár a WRX riválisává is váló bajnokságról itt írtunk.

button-ralikrossz

Megtörte a McLaren bokszutcai uralmát a Red Bull

Az első két versenyen egyaránt a McLaren produkálta a leggyorsabb kerékcserét, az Ausztrál Nagydíjon azonban visszatért az élre az előző években a műfaj egyik legjobbjának számító Red Bull, amelynek szerelői 2,27 másodperc alatt cserélték le Sergio Perez abroncsait Melbourne-ben – igaz, a wokingiak a képzeletbeli dobogó második és harmadik fokát így is elhozták, ahogy az a DHL táblázatából is látható:

boksz-rb-dhl

A tabellán azért még jócskán előnyben a McLaren: a csapat 111 pontot számlál, a Red Bull 61-et, a harmadik Ferrari 48-at.

Ezzel a körrel gyűjtötte be zsinórban harmadszor a bónuszpontot Charles Leclerc

Bahrein és Dzsidda után Melbourne-ben is a világbajnokságot magabiztosan vezető monacói ferraris futotta meg a verseny leggyorsabb körét, ami a pole-pozícióval és a győzelemmel kiegészülve Grand Slamet jelentett számára – íme, a bónuszpontot érő 1:20,260-as utolsó kör Leclerc-től, aki Fernando Alonso előző körben elért eredményét múlta felül ezzel:

Schumacher megijed, jetlag van a Red Bullnál – az Ausztrál Nagydíj legjobb rádiózásai

Az F1 szokás szerint egy csokorba gyűjtötte a hétvége legjobb rádióüzeneteit - az ebből összeállított videó ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf4_7

Szándékosan fogták vissza a Haast Melbourne-ben?

Érdekes dolgokat hallottunk a virtuális paddockban: bár talán elsőre konteónak tűnhet, nem teljesen alaptalan a feltételezés, hogy a Haast szándékosan fogták vissza kissé, hogy a mérgelődő riválisokat „megnyugtassák”. Hogy mi is ez az egész, azt meghallgathatod a Formula Podcast legújabb adásában 01:28:38-től.

 

<

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

Russell odaszólt a Red Bullnak

Teljesen váratlanul áll a világbajnoki tabella második helyén George Russell, hiszen a Mercedesnek egyelőre semmi köze a topcsapatokhoz, a brit pilóta el is mondta, hogy Melbourne-ben szerinte csak az ötödikek voltak a tempó alapján. Azonban hozzátette azt is, hogy eddig kiválóan hozzák ki a maximumot az esélyeikből és nem hibáznak, így tartanak ott, ahol - majd nem volt rest odaszúrni kicsit a technikai hibákkal küzdő Red Bullnak...

"Nem számít, hogy milyen gyors az autód, ha nem érsz be vele a célba, akkor nem szerzel pontokat. Mi nyilvánvalóan megcsináltuk ezt" - mondta Russell a Sky Sportsnak.

russell

fotó: dppi

Megölték a csapat lelkét, összeomlásban az Aston Martin

A Formula Podcast történetének egyik legkeserűbb hangvételű beszélgetése zajlott le az Ausztrál Nagydíjat követően a kilátástalan helyzetben lévő Aston Martin kapcsán – a lehetséges okokról 54:27-től beszélgettünk.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

Náci karlendítéssel ünnepelt a dobogó tetején az orosz gokartos – videó

Elképesztő jelenet játszódott le a Gokart-Eb hétvégi, portimaói versenye után: a nyitófutamot megnyerő Artyom Szeverjukin ugyanis náci karlendítássel ünnepelt a dobogó tetején állva, miközben az olasz himnusz szólt. A 15 éves gokartos orosz származású, ám az FIA orosz-ukrán háború miatt hozott döntése értelmében a versenyzők nem indulhatnak hazájuk színeiben, ezért szerepelt olasz zászló alatt. Szeverjukin a náci karlendítés után még egy jóízűt röhögött is a vélhetően viccesnek talált megmozduláson. Az FIA egyébként rövid közleményben jelezte, hogy kivizsgálják a történteket. A jelenet videón:

Marquez pocsék rajtja és parádéja, utolsó körös csata a dobogóért – a legjobb austini pillanatok

Az Amerikai GP-ről sem maradhat el a top 5-ös válogatás a legfontosabb momentumokkal – ezúttal a győztes Enea Bastianini mellett főszerepet kapott Alex Rins és természetesen Marc Marquez is:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Videó: Ennyire kevésen múlt Albon pontszerzése a Williamsszel

Alexander Albon az utolsó előtti kör végén hajtott ki a bokszba az egyetlen kerékcseréjére, az extrém stratégiai pedig pontszerzést jelentett a Williams számára. A tv-közvetítésben nem láthattuk, de rendkívül szoros volt a csata Guanyu Zhouval – voltaképpen azon múlt a dolog, hogy a kínai újonc alatt megcsúszott a kigyorsításon az Alfa Romeo. A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

albon-zhou-video

Felfokozott hangulat Ausztráliában: Két riporter is bevállalta a cipőzést

Ausztrália Daniel Ricciardo és ezáltal a cipőzés hazája: a helyi sztár jól ismert szokása cipőből pezsgőt inni a dobogón, ez a tradíció pedig a rajongókra is átragadt, akik nagy ünneplést csaptak a két év kihagyás után újra megtartott, rekordnézettséget hozó Ausztrál Nagydíj után.

Az ausztrál Fox Sports riportere, Drew Jones a felfokozott hangulatról tudósított, mikor a képbe rohant egy rajongó, egy dobozból (gyaníthatóan) alkoholos italt töltött sportcipőjébe, aztán jól meghúzta. Ezt követően újra töltött és Jones-t kínálta, aki hezitálás nélkül elfogadta a shoey-t – csak utólag tette hozzá, „talán nem volt a legokosabb ötlet”. 

Ugyanez ismétlődött meg a Sky Sports bokszutcai tudósítójával, Ted Kravitz-cel, aki a szurkolók gyűrűjéből jelentkezett be, mikor az egyik néző odanyújtotta a cipőjébe töltött sört. Kravitz tétovázott – „ez egy elég rossz ötlet” –, de végül engedett a tömeg biztatásának, és beismerte, nem is volt olyan rossz íze.

A szezon első duplázója: Ez történt Rómában (videó)

A Formula-E duplafordulós olasz hétvégéjén Mitch Evans mindkét győzelmet megszerezte: szombaton nagy felzárkózással, vasárnap pedig egy négyszereplős viadalt megnyerve szállította az első helyet a Jaguarral. Az eseménydús Róma ePrix összefoglalói:

Egymásnak esett két NASCAR-pilóta, öt ember választotta szét őket

Az Xfinity Series martinsville-i versenyén szabadultak el az indulatok. A versenyt domináló Ty Gibbs az utolsó körben veszített pozíciót a győztes Brendon Jones-szal szemben, amit követően Sam Mayer végképp tönkretette futamát, mikor a falba tette ellenfelét. A leintés után Gibbs és Mayer egymásnak estek, alig tudták szétválasztani a két versenyzőt.

A Williams előzetes számításai 19. helyet jósoltak Albonnak

Rendkívüli stratégiával – 57 kört teljesített kemény abroncsokon, és csak az utolsó körre tette fel csapata a lágyat – a Williams szezonjának első pontját szerezte Alex Albon. Ami a futam közben érthetetlen taktikának tűnt, végül másfél másodperc előnnyel a 11. helyezetthez képest vb-egységhez juttatta az istállót. A siker még szürreálisabb annak fényében, hogy a csapat stratégái a verseny előtt kiszámolták, tempó alapján a 19. helyezés az elérhető eredmény. (Nem számolva kiesésekkel, biztonsági autókkal.)

„A verseny előtt a stratéga azt mondta: ha a legjobb teljesítményt nézzük, a következő az elérhető legjobb eredmény: 19. és 20. hely. Nem volt valami kellemes, ráadásul a 18. helyhez képest is nagy lemaradást jósolt. Ehhez képest tizedikként beérni, ez teljességgel elképzelhetetlen volt. Nagyon különleges pillanat” – mondta a Formula-1-be egyéves kihagyás után visszatérő Albon.

Mérnökével viccelődtek is a leintés után a csapatrádióban. „A héten már másodszor nem tudunk számolni” – mondta James Urwin. „Rich-hez kell mennünk” – replikázott Albon. (Richard Lockwood a Williams vezető stratégiai szakembere.)

Magnussen: Ha nincs biztonsági autó, pontokat szerzünk

A bravúros bahreini ötödik helyezés és a szaúdi pontszerzés után a Haas az Ausztrál Nagydíjon nem hozta eddigi formáját, a hétvége folyamán az első tíz közelében sem volt az istálló. Mick Schumacher végül 13., Kevin Magnussen 14. helyen végzett – a dán szerint viszont elérhető lett volna a pontzóna.

„Csalódott vagyok, hogy nem szereztünk ma pontokat, de kis kockázatot vállaltunk a kemény abronccsal, mivel úgy éreztük, gyorsabbak vagyunk, mint amit a pozíciónk tükröz. Ez így is volt, de bejött a biztonsági autó, és tönkretette a stratégiánkat” – nyilatkozta Magnussen., „A kiinduló beállításunk nem volt jó és a gumikkal is küszködtünk az új aszfalton, de sikerült ezen fordítanunk, a futamon pedig sokkal közelebb kerültünk a mezőnyhöz, erős volt a tempónk. Sikerült visszajönnünk, legközelebb pedig már pontokat is szerzünk” – ígérte harciasan a bajnokságban kilencedik helyre csúszó dán.

Egyetlen pont öröme – így ünnepelte a Williams gumimágus Albon sikerét

Miközben a fordulatos Ausztrál Nagydíjon Charles Leclerc érinthetetlen volt, Max Verstappen pedig újfent kiesett, Alex Albon a visszatérése utáni harmadik versenyen pontot szerzett. A Williams merész taktikára küldte őt, csak a verseny legeslegvégén tudták le a kötelező egy kiállást, de bejött a húzás, így a thai pilóta egy világbajnoki egységgel örvendeztette meg csapatát. Ők pedig, bár tavaly jócskán hozzászokhattak a pontszerzéshez, valóban őszintén örültek is neki.