DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 19. szombat

Hét éve nem történt olyan, mint most Sargeanttal

Érdekes statisztikára világított rá a Racingnews365.com: utoljára 2017-ben váltottak le egy F1-es pilótát szezon közben úgy, hogy az illető nem a Red Bull valamelyik csapatánál versenyzett. Hét évvel ezelőtt a Renault döntött a csere mellett, Jolyon Palmer F1-es karrierje ért véget év közben, de itt is megjelent a Red Bull: az energiaitalosoktól szerezte meg Enstone Carlos Sainzot Palmer helyére.

f1-zandvoort-saturday-5

fotó: Ollé Iván

Perez New Yorkban autózott a Red Bull-lal – videó

Így hasított New York Cityben Sergio Perez - újabb Red Bull-videó jött ki:

George Russell NBA-meccsel hangolt a hétvégére

George Russell hétfő este a Miami Heat - Philadelphia 76ers NBA-mérkőzésen járt, ha már az F1 miatt Miamiba látogatott. A floridaiak kosárlabda-csapata megnyerte a találkozót és 1-0-s vezetést szerzett a négy győzelemig tartó párharcban, melynek győztese már a keleti konferencia döntőjébe jut - Russellt meg is mutatta a kamera a találkozó során:

 

Hatalmas baleset történt a Super GT versenyén Fujiban – videó

Többször is piros zászlóval kellett félbeszakítani a Super GT 450 km-es versenyét Fujiban. A második ilyen incidens volt talán a legnagyobb a balesetek közül, amely óriási tempónál, a célegyenesben történt. Takeshi Suehiro Toyotája műszaki gondok miatt lassan botorkált a pálya szélén, a vezető Yuhi Sekiguchi viszont az utolsó pillanatig mögötte maradt, hogy szélárnyékot lopjon tőle. A Sekiguchi mögött közvetlenül érkező Mitsunori Takaboshi így csak az utolsó pillanatban észlelte a lassú autót, emiatt hirtelen balra kellett rántania a kormányt, amitől viszont elveszítette uralmát az autója felett, így a korlátba csapódott, és többszöri forgás után a pályán állt meg a Nissanjával. Szerencsére a pilótának nem esett baja – íme, a baleset, amely után egyébként sokan veszélyesnek nevezték Sekiguchi vezetését amiatt, hogy túl sokáig a lassan közlekedő Suehiro mögött maradt:

Így néztek ki a pilóták gyerekkorukban

Az F1 legismertebb és legsikeresebb pilótái gyerekként természetesen arról álmodtak, hogy egyszer eljutnak a királykategóriába. Az alábbi képeken látható pilótáknak ez sikerült, a Nacionmotor Instagram-oldala pedig összegyűjtött néhány fotót, amin megtekinthetjük, miként festett gyerekként Sergio Perez, Max Verstappen, Carlos Sainz, Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Daniel Ricciardo, Lando Norris, és Mick Schumacher.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Nación Motor (@nacionmotor) által megosztott bejegyzés

A Nissan látványos környezetbe helyezte a Formula-E Gen3-as autóját

Nemrégiben mutatták be az elektromos széria versenygépének következő generációját, a csapatok közül pedig többen is elég gyorsan prezentálták, miként fognak festeni a Gen3-as autók a saját festésükkel. A Nissan kicsit ennél is továbbment, ők ugyanis valódi környezetbe helyezték az újdonságot, és megmutatták, hogyan nézne ki az a világ nagyvárosaiban. Az eredmény igazán lenyűgöző lett.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Sébastien BUEMI (@sebastien_buemi) által megosztott bejegyzés

Ismeretlen eredetű kétéltű járművel versenyzett Verstappen és Tsunoda

A Red Bullnál a Miami Nagydíj előtt is kitaláltak egy attrakciót. Szürreális kinézetű, szárazföldön és vízen is mozgó, a Red Bull és AlphaTauri színeibe festett járműbe ültették Max Verstappent és Yuki Tsunodát, akik aztán végigszáguldottak a pályán. Tsunoda esetében kicsit a szívünkhöz kaptunk, úgy nézett ki, mintha a japán felborulna a „mocsárjáró buggy” néven emlegetett alkotmánnyal.

A verseny végkimeneteléről pontos információnk nincs, a csapatok által eddig megosztott rövid videókat egy lelkes YouTube-felhasználó vágta egybe:

Távozott az Aston Martin vezérigazgatója

Már korábban is lehetett hallani pletykákat arról, hogy megromlott a viszony Lawrence Stroll, és a vezérigazgató, Tobias Moers között, a mai napon pedig azt is bejelentették, hogy a szakember közös megegyezéssel távozik pozíciójából. A márka hivatalos közleménye szerint július végéig még támogatja a vezetőséget a zökkenőmentes átmenet érdekében, de valójában már a helyettese is megvan. Moers helyét ugyanis Amedeo Felisa, a Ferrari korábbi vezérigazgatója veszi át, aki azonnali hatállyal ügyvezető igazgatóként csatlakozik a vállalathoz, mellette pedig Roberto Fedeli lett kinevezve műszaki vezérigazgatónak, aki június 1-jétől tölti be pozícióját.

„Úgy gondoljuk, hogy ezek a változások jelentős hosszú távú előnyökkel járnak majd az Aston Martin minden érintettje számára. Készen állunk arra, hogy 2022-ben növekedést érjünk el, és továbbra is rendkívül bizakodók vagyunk a vállalat közép és hosszú távú kilátásait illetően, miközben az Aston Martint a világ legkeresettebb brit ultraluxus teljesítménymárkájává alakítjuk” – mondta Stroll a cég hivatalos közleményében.

 

Nico Rosberg új üzletbe vágott: Növényi halat és garnélát árul

A 2016-os világbajnok, Nico Rosberg visszavonulása óta előszeretettel népszerűsít innovációkat és fektet startupokba, az egyik szegmens pedig, amelyben fantáziát lát, a jövő alternatív élelmiszerei. Emlékszünk még, amikor tücsökből készült tésztát reklámozott, amely magas fehérjetartalma miatt a marhahúst hivatott kiváltani? Itt a következő forradalmi finomság, a növényi alapú tenger gyümölcsei.

A terméket promótáló Rosberg elmondja, a világ óceánjainak egyharmadán zajlik túlhalászat és további hatvan százalék veszélyeztetett, minden évben 95 millió tonna halat fognak a tengerből. A növényi halban és garnélában viszont nincsenek mikroműanyagok, sem mesterséges színezék. Ráadásul még ínycsiklandó is, teszi hozzá az egykori F1-es.

Önálló életre kelt motor ütötte ki a versenyzőt a Moto3-ban – videó

Még a Spanyol GP vasárnap reggeli bemelegítő edzésén történt az alább látható bizarr baleset, amikor Riccardo Rossi és Ivan Ortola ütközése után utóbbi motorja önmagától visszatért a pályára és kiütötte a már kanyaró Joel Kelsót:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Kudarcra ítélve: a valenciai F1-es futam

A 2000-es évek közepén az Alonsomania indokolttá tette egy második spanyolországi verseny beemelését a naptárba, az viszont nehezen érthető, hogy az ország jobbnál jobb pályái helyett miért egy vadonatúj, ám meglehetősen jellegtelen utcai helyszín mellett döntöttek az illetékesek. Meg is lett az eredménye… Erről 01:14:01-től beszélgettünk a Formula Podcast legújabb, az elmúlt másfél évtizedben bemutatkozó F1-es helyszíneket sorra vevő adásában.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Új szélcsatornát építhet a Red Bull

Az Auto Motor und Sport információi szerint az Aston Martin és a McLaren után a Red Bull is új szélcsatorna építésébe kezd. A beruházás célja az, hogy a csapat szerint egyre nehézkesebb és lassabb a munka amiatt, hogy félórás autóútra van a szélcsatorna a főhadiszállástól, így az a terv, hogy utóbbin belül hoznak létre egy újat. Dr. Helmut Marko, az istálló tanácsadója annyit mondott a német portálnak, hogy ez egyelőre csak terv, amiket a cég még nem fogadott el.

Az viszont érdekes, hogy a jelenlegi állás szerint 2030-tól betiltják a szélcsatornákat és maga Adrian Newey, a Red Bull főtervezője is arról beszélt, hogy ha rajta múlna, nem kellene ilyet építeni, a számítógépes szimulációkkal (CFD) szinte minden megoldható, méghozzá sokkal olcsóbban.

pf4_8

Leigazolta a W Series élmenőjét az Alpine – de nem tesztpilótának

Csatlakozott az Alpine soraiba Alice Powell, a női sorozat 2021-es bajnoki második helyezettje. A brit hölgy a „tehetségfelkutató és -fejlesztő mentor” pozícióját kapta a csapattól, az Alpine közleménye szerint pedig elsődleges feladata, hogy az utánpótláskategóriák női tehetségeit figyelje meg, mérlegelje potenciáljukat az Alpine akadémistájaként vagy támogatottjaként, kiválasztás esetén pedig a mentorukként funkcionáljon.

A kinevezés jelzi, hogy az Alpine számára fontos, hogy női tehetséget karoljon fel. Egy hölgy egyébként már most van a márka soraiban: Powell mentoráltja, Abbi Pulling a támogatói program tagja – ez a versenyzői akadémia alatti szint. Az Alpine akadémiába Oscar Piastri, Jack Doohan, Victor Martins, Olli Caldwell és Caio Collet tartoznak.

Német pilótákat és német nagydíjat is akar az F1-be a Volkswagen

Érdekes dolgot mondott Herbert Diess, a Volkswagen csoport vezérigazgatója: nemcsak arról beszélt, hogy a VW-nek az F1-ben a helye, de arról is, hogy német pilótával szeretnének együtt dolgozni. Azt továbbra sem tudni, hogy a Porsche és az Audi milyen módon száll be a száguldó cirkuszba, de minden forrás arról számol be, hogy előbbi a Red Bull partnere lehet - ami hozza magával azt a felvetést is, hogy vajon milyen német pilótában gondolkodhatnak. Max Verstappen szerződése nyilván addig él, ameddig ő akarja, de a VW 2026-ra tervezett érkezésekor Sebastian Vettel és Nico Hülkenberg aligha lesz opció, a mezőnyben pedig rajtuk kívül csak Mick Schumacher német jelenleg.

Az F1-en kívüli németek között Pascal Wehrlein és Daniel Abt szerepvállalása valószínűtlen és jelenleg, 2022-ben az F2-F3-ban is összesen két németet találunk David Beckmann és David Schumacher személyében. A VW beszállása tehát alighanem a német "pilótagyár" felpörgetésével is járna, mert jelenleg senki olyan nincs a láthatáron, akit Diess szeretne. A vezérigazgató kiemelte a Német Nagydíj visszatérését is, mint vágyálmot, szerinte nemcsak Bahreinben, de a nagy autós nemzeteknél is kell F1-es futamot rendezni - úgy fest, hogy a cég Németország erősen megnövelt jelenlétét is szeretné elérni a sportágban.

porsche-vw-logo

Verstappen új sisakkal támad Miamiban - videó

Max Verstappen bemutatta az új, Miami Nagydíjra szánt sisakfestését - hogy tetszik?

Kemény hangvételű közleményt adott ki a Dorna a Suzuki-pletyka kapcsán

Mint arról mi is beszámoltunk, a hétfői jerezi teszt estéjén robbant a hír, miszerint a Suzuki a 2022-es szezon végén elhagyhatja a MotoGP-t. Bár ezt a gyártó még nem erősítette meg, szinte az összes helyszíni forrás egybehangzóan állította, hogy a GP-s csapattal tegnap közölte a gyár felsővezetése a döntést. A lépés olyan szempontból (is) váratlan, hogy a Suzuki a többi gyártóhoz hasonlóan tavaly aláírta a 2026-ig szóló kontraktust a kereskedelmi jogokat birtokló Dornával. Nos, a Dorna erre most fel is hívta a figyelmet egy kedd délutáni közleményben:

„A pletykákat követően, miszerint a Suzuki elhagyja a MotoGP-t a 2022-es szezon végén, a Dorna Sports hivatalos úton felvette a kapcsolatot a gyárral, hogy emlékeztesse őket, hogy a MotoGP-s szereplésükről szóló szerződésükben foglalt feltételek nem teszik lehetővé, hogy ilyen döntést egyoldalúan meghozzanak” – hangzik a viszonylag erős hangvételű mondat. A Dorna ugyanakkor hozzáteszi: amennyiben a felek megállapodnak arról, hogy a Suzuki valóban távozik, úgy mérlegelni fogják, mennyi lenne a királykategória ideális létszáma 2023-tól. Ez egyértelműen arra vonatkozik, hogy érkezik-e más csapat a „kékek” helyére vagy sem: a közlemény szerint az érdeklődés megvan ilyen téren.

suzuki-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Brazília is Formula-E-futamot rendezhet jövőre

Az elektromos formulaautós világbajnokság bejelentette, hogy 2023-tól kezdődően öt évre aláírták Sao Paulo városával, így a tervek szerint a következő idényben Brazíliába is ellátogat a mezőny. Ha ez megvalósul, a jövő évi versenynaptárban négy új helyszín is szerepelni fog, hiszen a bejelentések alapján Fokváros, az idei versenyt elhalasztó Vancouver és az indiai Hyderabad egyaránt szerződéssel rendelkezik.

Brazília kapcsán egyébként nem először van szó Formula-E-rendezésről: már rögtön az első szezon menetrendjében helyet kapott volna Rio de Janeiro, de végül kikerült a naptárból, később pedig Sao Paulo jelent meg egy előzetes tervezetben, de helyette inkább az uruguayi Punta del Este lett a befutó a 2017/2018-as évadban.

fe-2022-dppi_1

Riválisa kiakadt Grosjeanra: „Gyorsan megismertük a hírnevét…”

A hétvégi IndyCar-futam utolsó köreiben Romain Grosjean Graham Rahalt támadta a Barber Motorsports Parkban, az egyik kísérlete során pedig kétszer is összeért a két autó. Rahal már a rádión kifakadt a korábbi F1-es pilótára, mondván, hogy szándékosan ütközött neki, s a leintés után is igencsak ideges volt a francia miatt: „Szerintem egyértelmű a belső kamerás felvételből, nézzük csak meg a fejét. Tudtam, hogy Romain be fog vetődni mellém.”

Később élő adásban játszották vissza neki a felvételeket, Rahal pedig tovább füstölgött: „Itt már egyenesben vagyunk, miért kanyarodik belém? Frusztrált vagyok, mert ez nem az első alkalom. St. Petersburgben mindenkinek nekiment, akinek neki tudott, itt eltalálta Rossit, Hertát és engem. Valaki mondta, hogy egy öreg kutyának már nem tudunk új trükköket megtanítani, és igazából erről volt híres az európai karrierje során, mi pedig most gyorsan megismerjük a hírnevét. Ha a versenyirányítás nem akar semmit tenni, akkor nem is fog, de korábban engem ennél kevesebbért is büntettek.”

Természetesen Grosjean véleményét is kikérték a történtekről (a videóban 4:14-től látható a jelenet), az Andretti pilótája pedig másképp látta az eseményeket: „Összeértünk párszor, de jó versenyt vívtunk. Barber nagyon jó pálya, de nehéz előzni, főleg, ha beragadtál egy vonatba. Szóval összeéregettünk, de szerintem ilyen a versenyzés és ilyen az IndyCar, kerék a kerék ellen csatázunk.”

„Hogy megvan? Hogy nyertünk? Háháááá! Komolyan? Megvan? Nem vicceltek?” – így lehet örülni egy Rali2-es futamgyőzelemnek

Fekete Gyula és Szegedi Máté elképesztő teljesítménnyel nyerte meg a Rali2 versenyét hétvégén Egerben. Fekete a szombati szuperspeciálon még csak az ötödik időt futotta, vasárnap viszont begyújtotta a rakétákat, háromszor is második időt autózott, majd az utolsó körben rátett egy lapáttal és mindkét pályán ő szaladt át a leggyorsabban – 5,4 másodpercet dolgozott le a címvédő ifj. Fogarasiékkal szemben, az utolsó pályának még 3,5 másodperc hátránnyal ment neki, de ezt meg tudta fordítani és 0,8 másodperces előnnyel megnyerni a versenyt.

Íme a mindent eldöntő és győzelmet érő szakasz belső felvétele, majd a páros begurul a beíróba, ahol megtudják, hogy megnyerték a futamot - elsőre nem gondolták...

Arab F1: Múló hóbortnak gondolták – tévedtek

Bár sokan szkeptikusan fogadták az arab világ megérkezését a száguldó cirkuszba, ma már (ha tetszik, ha nem) nehezen lehet kétségbe vonni, hogy a régió az F1 egyik fontos bázisává vált. Erről is beszélgettünk az elmúlt másfél évtizedben bemutatkozó F1-es helyszíneket sorra vevő adásunkban, méghozzá 10:51-től.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Marquez a majdnem esésről: „A spanyol közönség állított fel!” – videó

Bár dobogóra sem tudott állni, helyenként a régi önmagát idézte a Spanyol GP-n Marc Marquez, aki az Aleix Espargaróval és Jack Millerrel vívott harca során egy már a védjegyének számító mentést is bemutatott (lásd a videón). „Az utóbbi két évben nem tudtam ilyet menteni” – ismerte el a Motorsport.com által idézett repsolos. „Majd ha a jobb oldalon kell ilyet mentenem, akkor más lesz a helyzet… A bal oldalon rendben volt. De úgy gondolom, a spanyol közönség állított fel, mert teljesen az aszfalton feküdtem! Mindkét kerék csúszott, mégis hirtelen felállítottam a motort.”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

MotoGP™ (@motogp) által megosztott bejegyzés