DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 21. hétfő

Jos Verstappen nem elégedett F1-es karrierjével

A negyedik világbajnoki címe felé robogó Max Verstappen édesapja, Jos 1994 és 2003 között 107 versenyt teljesített az F1-ben, de mindössze két dobogót szerzett, mindkettőt első szezonjában, amikor az abban az évben világbajnoki címet szerző Michael Schumacher csapattársaként teljesített 10 futamot a Benettonnal. Ezt követően kizárólag a mezőny végéhez tartozó istállókkal versenyzett, sorrendben a Simtekkel, a Footworkkel, a Tyrrell-lel, a Stewarttal, az Arrowsszal és a Minardival.

jos-verstappen-1994

Ez idő alatt mindössze négy alkalommal szerzett pontot, a csúcsot a 2000-es Olasz Nagydíjon elért 4. hely jelentette az időnként valószínűtlenül gyors Arrows–Supertec volánja mögött. Aligha meglepő tehát, hogy az idősebb Verstappen nem igazán elégedett karrierjével: „Az biztos, hogy nem tölt el túl nagy elégedettséggel, ha visszatekintek az karrieremre. Szerintem azt hiszem, rosszkor voltam rossz helyen. Persze utólag könnyű ezt mondani.”

„Egy topcsapatnál kezdtem, és ez talán nem volt ideális, de ugyanakkor nemet mondani egy ilyen lehetőségre…” – fejtette ki Verstappen. „Biztos vagyok benne, hogy elég jó voltam az F1-hez, abban viszont már kételkedem, hogy ahhoz is megvolt-e a képességem, hogy világbajnok legyek. Különösen, amikor most látom Maxot vezetni, néha felteszem magamnak a kérdést, hogy vajon elég jó voltam-e.”

jos-verstappen-austria

Így ad extra lehetőséget Piastrinak az Alpine

A francia istálló hivatalos teszt- és tartalékpilótaként tudhatja soraiban a 2021-es Formula-2-es bajnokot, Oscar Piastrit. Hogy a 21 éves tehetségnek minden lehetőséget megadjanak, a csapat újragondolta a tartalékpilóta megszokott szerepkörét. Laurent Rossi, az Alpine vezérigazgatója elmondta a Motorsport.com-nak, az „extenzív tesztprogram” értelmében a csapat minden tesztnapját Piastri kapja, a bevett gyakorlattal szemben, hogy az Alpine több tesztpilótája között osztja szét a pályaidőt. Hasonló lesz a helyzet a szimulátorban, ezen túlmenően pedig az ifjoncot a szokásosnál mélyebben bevonják a csapatmegbeszélésekbe és értékelésekbe.

Tervben van a Formula-1-es első szabadedzéseken való részvétel is. Rossi elmondta, szívük szerint Piastrinak hazai pályán, Melbourne-ben adták volna meg a debütálás élményét, de a körülmények miatt ezt elvetették: a szezon elején járunk új autókkal, ráadásul az ausztrál vonalvezetés is megújult, így nem vehették el a kilométereket az állandó versenyzőktől.

Mutatjuk az Ausztrál Nagydíj tíz legjobb belsőkamerás felvételét - videó

Az F1 szokásos összeállítása ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf5_5

Alpine-csapatfőnök: Vettel így állt bosszút rajtam!

Fernando Alonso ígéretesen alakuló nagydíjhétvégéje pont nélkül végződött Ausztráliában: a spanyol kemény gumiból származó stratégiai előnye akkor foszlott szerte, mikor a 23. körben Sebastian Vettel összetörte autóját, ezért bejött a safety car, ingyen kerékcserét biztosítva mindenkinek. Az Alpine csapatfőnöke, Otmar Szafnauer Aston Martin-os múltjával viccelődött az esetre reagálva:

„Biztos azért csinálták, mert én most itt vagyok!” – mondta a Force India, Racing Point és Aston Martin istállóknál 12 szezont eltöltő Szafnauer a PlanetF1 szerint. Komolyabbra fordítva a szót hozzátette: „Ha ott végeztünk volna a kvalifikáción, ahol tudtunk volna, akkor Fernando egészen más versenyt fut. Ő is közepesen rajtolt volna, és nem szúr ki vele a biztonsági autó.”

Az elemében levő Szafnauernek volt egy másik pikírt megjegyzése is, mikor arról kérdezték, az Alex Albonéhoz hasonló extrém taktika működött volna-e Alonsónál. „Csak az adott pillanatban rendelkezésre álló információk alapján lehet döntéseket hozni. A jövőt megjósolni nagyon nehéz. Ha képes lennék rá, most Las Vegasban lennék!” – viccelődött a román-amerikai csapatfőnök.

Szegény Sainzot az ág is húzta

A Formula Podcast legújabb adásában részletesen beszélgettünk Carlos Sainz rettenetes hétvégéjéről: ennyi hibát egy vb-címre hajtó csapat éppúgy nem követhet el, ahogy Verstappen háromból két kiesése is megengedhetetlen ezen a szinten. Kettejükről 17:07-től beszélgettünk.

 

<

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

Munkaköri kötelezettség: Ausztráliából Malajziába ugrott el Russell

Malajzia már 2017 óta nem rendez Formula-1-es nagydíjat, de a Mercedes számára fontos piac névadó szponzora, a Petronas miatt. Ez az oka, hogy George Russell az Ausztrál Nagydíj után látogatást tett az országban – ahol egyébként először járt, hiszen ő már nem versenyzett Sepangban. „Gyönyörű ország a legkedvesebb emberekkel” – összegezte tapasztalatait Russell.

„Vettelnek vissza kellene vonulnia”

Az F1-es szezon eddigi három futamát értékelte az olasz Corriere lapnak adott interjújában Giancarlo Minardi, a korábbi kedvelt F1-es kiscsapat alapítója. Minardi szerint Max Verstappent még nem szabad leírni és ugyanezt gondolja a Mercedesről is, de abban ő is egyetért, hogy Charles Leclerc jelenleg érinthetetlen és fenomenális formában versenyez. Amikor viszont Sebastian Vettelről kérték ki a véleményét...

"Balszerencsés, az első két futamot ki kellett hagynia a koronavírus miatt, a harmadikon pedig kiesett. De neki már vissza kellene vonulnia. Sok pénze van, többszörös világbajnok és többet már nem fog nyerni..." - hangzott a tömör válasz.

-00122008_124

fotó: dppi

„Hagyjátok abba a nyafogást” – odaszólt az F1-es pilótáknak az Ausztrál Nagydíj promótere

A melbourne-i hétvége során több pilóta is megjegyezte, hogy nem túl gazdaságos és logisztikailag jól kitalált gondolat az, hogy a szezont két keleti futammal kezdje a mezőny, majd utazzon haza és otthonról, Európából vegye Ausztrália felé az irányt – hogy onnan ismét hazatérjen az imolai hétvégére. Sergio Perez például úgy fogalmazott, hogy egyetlen árva futamért elrepülni Ausztráliába mindenkinek fájdalmas – a verseny promótere, Andrew Westacott viszont nem igazán örült ezeknek a kommenteknek.

„Jobb, ha hozzászoknak, abba kell hagyniuk a nyafogást” – idézi a szavait a Reuters hírügynökség. Westacott hozzátette, hogy szerinte bizonyították, hogy jó helyszínt tudnak biztosítani a szezonnyitótól eltérő időpontban is, a brutális nézőszám is ezt igazolja. A versenyzők viszont a felesleges oda-vissza utazást nem kedvelik és jobban szeretnék, ha valamelyik keleti futamhoz hozzácsapnák Melbourne-t „back-to-backként”, hogy ne kelljen előbb hazarepülni, majd vissza – az időeltolódás is óriási, napokig akklimatizálódik mindenki, az sem szerencsés. 

melbourne

fotó: dppi

 

Verstappen már viccelődik a sorozatos kieséseivel

Max Verstappen három futam alatt már két műszaki hibás kiesésnél jár a 2022-es szezonban, ami nyilván frusztrálja a regnáló világbajnokot, aki saját bevallása szerint egyelőre nem is gondol a címvédésre. Viszont az alábbi videó tanúsága szerint a humorát nem vesztette el teljesen a holland, a Twitchen közvetített szimulátorversenye közben is elejtett egy ilyen mondatot: „Nálam nem számít, hogy az elejéről vagy a mezőny végéről rajtolok, úgysem fejezem be a versenyt.”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

(@maxv1stappen) által megosztott bejegyzés

Button ralikrosszozni fog: teljes szezont fut a Nitro Rallycross sorozatban

Újra versenyezni fog Jenson Button: kedden bejelentették, hogy a 2009-es Formula-1-es világbajnok a Xite Energy Racing színeiben ott lesz a Nitro Rallycross elnevezésű széria mezőnyében idén. A szakágért már korábban is lelkesedett a brit, ami nem meglepő, hiszen apja, John annak idején maga is ralikrosszozott: „Családi kötődésünk van a ralikrosszhoz: édesapám a hetvenes-nyolcvanas években Volkswagen Beetle-lel, majd Golffal versenyzett. Szeretném utánozni, amit ő csinált, igazán különleges lenne” – mondta el Button.

A pilóta hozzátette: tudja, hogy ég és föld a különbség az F1 és a ralikrossz között. Az offroadba egyébként nem először kóstol bele, hiszen tavaly rajthoz állt az Extreme-E legelső versenyén a saját csapatát képviselve. A Nitro Rallycross idénye 12 fordulóból fog állni, az elsőre nyáron kerül sor – az akár a WRX riválisává is váló bajnokságról itt írtunk.

button-ralikrossz

Megtörte a McLaren bokszutcai uralmát a Red Bull

Az első két versenyen egyaránt a McLaren produkálta a leggyorsabb kerékcserét, az Ausztrál Nagydíjon azonban visszatért az élre az előző években a műfaj egyik legjobbjának számító Red Bull, amelynek szerelői 2,27 másodperc alatt cserélték le Sergio Perez abroncsait Melbourne-ben – igaz, a wokingiak a képzeletbeli dobogó második és harmadik fokát így is elhozták, ahogy az a DHL táblázatából is látható:

boksz-rb-dhl

A tabellán azért még jócskán előnyben a McLaren: a csapat 111 pontot számlál, a Red Bull 61-et, a harmadik Ferrari 48-at.

Ezzel a körrel gyűjtötte be zsinórban harmadszor a bónuszpontot Charles Leclerc

Bahrein és Dzsidda után Melbourne-ben is a világbajnokságot magabiztosan vezető monacói ferraris futotta meg a verseny leggyorsabb körét, ami a pole-pozícióval és a győzelemmel kiegészülve Grand Slamet jelentett számára – íme, a bónuszpontot érő 1:20,260-as utolsó kör Leclerc-től, aki Fernando Alonso előző körben elért eredményét múlta felül ezzel:

Schumacher megijed, jetlag van a Red Bullnál – az Ausztrál Nagydíj legjobb rádiózásai

Az F1 szokás szerint egy csokorba gyűjtötte a hétvége legjobb rádióüzeneteit - az ebből összeállított videó ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf4_7

Szándékosan fogták vissza a Haast Melbourne-ben?

Érdekes dolgokat hallottunk a virtuális paddockban: bár talán elsőre konteónak tűnhet, nem teljesen alaptalan a feltételezés, hogy a Haast szándékosan fogták vissza kissé, hogy a mérgelődő riválisokat „megnyugtassák”. Hogy mi is ez az egész, azt meghallgathatod a Formula Podcast legújabb adásában 01:28:38-től.

 

<

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

Russell odaszólt a Red Bullnak

Teljesen váratlanul áll a világbajnoki tabella második helyén George Russell, hiszen a Mercedesnek egyelőre semmi köze a topcsapatokhoz, a brit pilóta el is mondta, hogy Melbourne-ben szerinte csak az ötödikek voltak a tempó alapján. Azonban hozzátette azt is, hogy eddig kiválóan hozzák ki a maximumot az esélyeikből és nem hibáznak, így tartanak ott, ahol - majd nem volt rest odaszúrni kicsit a technikai hibákkal küzdő Red Bullnak...

"Nem számít, hogy milyen gyors az autód, ha nem érsz be vele a célba, akkor nem szerzel pontokat. Mi nyilvánvalóan megcsináltuk ezt" - mondta Russell a Sky Sportsnak.

russell

fotó: dppi

Megölték a csapat lelkét, összeomlásban az Aston Martin

A Formula Podcast történetének egyik legkeserűbb hangvételű beszélgetése zajlott le az Ausztrál Nagydíjat követően a kilátástalan helyzetben lévő Aston Martin kapcsán – a lehetséges okokról 54:27-től beszélgettünk.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

Náci karlendítéssel ünnepelt a dobogó tetején az orosz gokartos – videó

Elképesztő jelenet játszódott le a Gokart-Eb hétvégi, portimaói versenye után: a nyitófutamot megnyerő Artyom Szeverjukin ugyanis náci karlendítássel ünnepelt a dobogó tetején állva, miközben az olasz himnusz szólt. A 15 éves gokartos orosz származású, ám az FIA orosz-ukrán háború miatt hozott döntése értelmében a versenyzők nem indulhatnak hazájuk színeiben, ezért szerepelt olasz zászló alatt. Szeverjukin a náci karlendítés után még egy jóízűt röhögött is a vélhetően viccesnek talált megmozduláson. Az FIA egyébként rövid közleményben jelezte, hogy kivizsgálják a történteket. A jelenet videón:

Marquez pocsék rajtja és parádéja, utolsó körös csata a dobogóért – a legjobb austini pillanatok

Az Amerikai GP-ről sem maradhat el a top 5-ös válogatás a legfontosabb momentumokkal – ezúttal a győztes Enea Bastianini mellett főszerepet kapott Alex Rins és természetesen Marc Marquez is:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Videó: Ennyire kevésen múlt Albon pontszerzése a Williamsszel

Alexander Albon az utolsó előtti kör végén hajtott ki a bokszba az egyetlen kerékcseréjére, az extrém stratégiai pedig pontszerzést jelentett a Williams számára. A tv-közvetítésben nem láthattuk, de rendkívül szoros volt a csata Guanyu Zhouval – voltaképpen azon múlt a dolog, hogy a kínai újonc alatt megcsúszott a kigyorsításon az Alfa Romeo. A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

albon-zhou-video

Felfokozott hangulat Ausztráliában: Két riporter is bevállalta a cipőzést

Ausztrália Daniel Ricciardo és ezáltal a cipőzés hazája: a helyi sztár jól ismert szokása cipőből pezsgőt inni a dobogón, ez a tradíció pedig a rajongókra is átragadt, akik nagy ünneplést csaptak a két év kihagyás után újra megtartott, rekordnézettséget hozó Ausztrál Nagydíj után.

Az ausztrál Fox Sports riportere, Drew Jones a felfokozott hangulatról tudósított, mikor a képbe rohant egy rajongó, egy dobozból (gyaníthatóan) alkoholos italt töltött sportcipőjébe, aztán jól meghúzta. Ezt követően újra töltött és Jones-t kínálta, aki hezitálás nélkül elfogadta a shoey-t – csak utólag tette hozzá, „talán nem volt a legokosabb ötlet”. 

Ugyanez ismétlődött meg a Sky Sports bokszutcai tudósítójával, Ted Kravitz-cel, aki a szurkolók gyűrűjéből jelentkezett be, mikor az egyik néző odanyújtotta a cipőjébe töltött sört. Kravitz tétovázott – „ez egy elég rossz ötlet” –, de végül engedett a tömeg biztatásának, és beismerte, nem is volt olyan rossz íze.

A szezon első duplázója: Ez történt Rómában (videó)

A Formula-E duplafordulós olasz hétvégéjén Mitch Evans mindkét győzelmet megszerezte: szombaton nagy felzárkózással, vasárnap pedig egy négyszereplős viadalt megnyerve szállította az első helyet a Jaguarral. Az eseménydús Róma ePrix összefoglalói: