A két vb-rivális, Lando Norris és Max Verstappen kezdte az első sorból az USA Nagydíjat, de az első kanyar után már Charles Leclerc vezetett, köszönhetően a riválisok adok-kapokjának: a jobban rajtoló holland a McLaren mellé került, majd az egyes kanyarban belül fordulva kiterelte az aszfaltozott bukótérbe ellenfelét.
Ezt kihasználva vette át a vezetést Leclerc a negyedik rajtkockából, mögötte következett Verstappen, Sainz beékelődött a harmadik helyre, Norris pedig a pole-ból a negyedik helyre csúszott vissza. Leclerc leheletnyi előnyre tett szert, nem őt támadta Verstappen, hanem a Red Bullt ostromolta a másik Ferrari: az első körben a hátsó egyenes végén kitette a bukótérbe Verstappent, de ő is a fehér vonalon túlra csúszott, ezért annak rendjén visszaengedte maga elé a hollandot.
Nem volt hosszú a mindössze 17. rajtkockából induló Lewis Hamilton versenye: már a harmadik körben véget ért a kavicságyban, ami illett a Mercedes jól induló, de kálváriává fajuló hétvégéjének mintájába.
Rövid biztonsági autós fázist követően a hatodik körrel indult újra a verseny: a korábbi mintát követve Leclerc újból körről körre szilárdította vezetését, mögötte Sainz tapadt a második Verstappenre. A negyedik Norris mögött Oscar Piastri, majd a hatodik rajthelyét tartó Pierre Gasly következett, Kevin Magnussen, Yuki Tsunoda, Sergio Perez és Nico Hülkenberg álltak ekkor a pontszerző pozíciókban, még nagyon messze az 56 körös futam végétől.
Az élmezőny legszorosabb párosa szétszakadt, mikor Sainz a kanyarkijáratokon hiányolta a motorerőt, aztán azt jelentette, üzemanyagszagot érez: a probléma hamarosan elhárult, de a közjáték elegendő volt, hogy a második helyezés távolabb kerüljön tőle.
Hátrébb Perez átvette Tsunodától a hetedik helyet, a pontzónán kívül pedig a bokszutcából induló George Russell lépdelt előre: de igyekezetében Valtteri Bottast kiterelte a 12-es kanyarban, ezért öt másodperces időbüntetést róttak ki rá.
A versenytáv harmadánál indultak a kiállások a középmezőnyben – az Alpine lassú cserét teljesített Gasly autóján, aki emiatt bukta a hatodik helyet. Az élmezőnyből elsőként az elévágást kísérlő Sainz a 21. kör végén érkezett a közepesre kemény abroncsokért, négy körrel később jött Verstappen, majd rá egy körre Leclerc: a C tervet szorgalmazó monacói ekkor már 10 másodperc feletti előnnyel rendelkezett, kézben tartotta a futamot.
Futólag a két McLaren vezetett, de Norris kiállt a 32. körben – Leclerc-hez képest öt, Verstappenhez képest hat, Sainzhoz képest tíz kör gumielőnyt kigazdálkodva –, Piastrit a pályán előzte meg az újra élre álló monacói. Ferrari 1-2 alakult ki, a sikeresen Verstappen elé vágó Sainz haladt a második helyen, a szombaton még harmadik erőnek bizonyuló maranellói csapat futama eddig tökéletesen alakult.
A vezető ötös – a Ferrarik mögött Verstappen, Norris és Piastri – mögött három keményen startoló versenyző következett, Russell, Franco Colapinto és Liam Lawson, akik csak a táv harmadánál álltak ki. Kiállásaik után a hatodik helyre Perez lépett elő, mögötte jött Hülkenberg, majd a friss közepes abroncson Russell és Lawson – az utolsó rajtkockából kezdő új-zélandi már első 2024-es versenyén pontszerző helyen állt, a lassú kiállásával sokat bukó Gasly előtt, akinek még letöltetlen volt a pályán kívüli előzésért kapott öt másodperces büntetése.
A hajrához közeledve az élmezőny izgalmas csatája a harmadik helyért zajlott: a leggyorsabb köröket összepakoló Norris elolvasztotta hátrányát Verstappenhez képest. Hosszú körökön át csak a párost mutatta a kamera, ahogy Norris újra és újra támadásokat indított, elsősorban a hosszú egyenes végén – de nem volt elég közel az előzés végrehajtásához.
Verstappen bravúrosan védekezett, de örökké nem állhatott ellen: az 52. körben megtörtént az előzés, Norris átvette a harmadik helyet a hátsó egyenes végén, de a pályán kívül előzött – Norris úgy érezte, kikényszerítették a pályáról és a Red Bull sem maradt a fehér vonalon belül, Verstappen pedig úgy, hogy még övé volt a pozíció, de ellenfele a pálya kiszélesítésével sorolt be elé.
A Red Bull büntetésre számított, és rögtön a kockás zászló előtt érkezett a stewardok ítélete: Norris öt másodperces időbüntetést kapott, így hiába futott be a harmadik helyen, Verstappen előtt, a holland kapta meg a dobogós helyet.
Eközben az élen a két Ferrari csendben bejött az első két helyen: Leclerc győzelmének kulcsa a rajtnál mutatott helyezkedés volt, míg Sainz az elávágással biztosította be a második helyet – a monacói harmadszor, a Ferrari negyedszer győzött 2024-ben, a konstruktőr mindössze nyolc pontra a Red Bull mögött a csapatversenyben.
Verstappen és Norris mögött a magányos ötödikként beérő Piastri, majd újabb harc következett: Russell megelőzte Perezt, a bokszutcából indulva, időbüntetést követően végzett hatodik helyen. Hülkenberg lett a nyolcadik, mögötte Lawson beugrása első futamán két pontot szerzett, Colapinto pedig másodszor végzett az első 10-ben – a futam elején ígéretes Gasly csak 12. lett.
USA Nagydíj, a futam végeredménye:
Versenyző | Csapat | Hátrány | |
1 | Charles Leclerc | Ferrari | |
2 | Carlos Sainz | Ferrari | 8.562 |
3 | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | 19.412 |
4 | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 20.354 |
5 | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | 21.921 |
6 | George Russell | Mercedes | 56.295 |
7 | Sergio Pérez | Red Bull/Honda RBPT | 59.072 |
8 | Nico Hülkenberg | Haas/Ferrari | 1:02.957 |
9 | Liam Lawson | RB/Honda RBPT | 1:10.563 |
10 | Franco Colapinto | Williams/Mercedes | 1:11.979 |
11 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1:19.782 |
12 | Pierre Gasly | Alpine/Renault | 1:30.558 |
13 | Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | 1 kör |
14 | Yuki Tsunoda | RB/Honda RBPT | 1 kör |
15 | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 1 kör |
16 | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 1 kör |
17 | Valtteri Bottas | Sauber/Ferrari | 1 kör |
18 | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 1 kör |
19 | Zhou Guanyu | Sauber/Ferrari | 1 kör |
Lewis Hamilton | Mercedes | kiesett |