DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 21. hétfő

Jos Verstappen nem elégedett F1-es karrierjével

A negyedik világbajnoki címe felé robogó Max Verstappen édesapja, Jos 1994 és 2003 között 107 versenyt teljesített az F1-ben, de mindössze két dobogót szerzett, mindkettőt első szezonjában, amikor az abban az évben világbajnoki címet szerző Michael Schumacher csapattársaként teljesített 10 futamot a Benettonnal. Ezt követően kizárólag a mezőny végéhez tartozó istállókkal versenyzett, sorrendben a Simtekkel, a Footworkkel, a Tyrrell-lel, a Stewarttal, az Arrowsszal és a Minardival.

jos-verstappen-1994

Ez idő alatt mindössze négy alkalommal szerzett pontot, a csúcsot a 2000-es Olasz Nagydíjon elért 4. hely jelentette az időnként valószínűtlenül gyors Arrows–Supertec volánja mögött. Aligha meglepő tehát, hogy az idősebb Verstappen nem igazán elégedett karrierjével: „Az biztos, hogy nem tölt el túl nagy elégedettséggel, ha visszatekintek az karrieremre. Szerintem azt hiszem, rosszkor voltam rossz helyen. Persze utólag könnyű ezt mondani.”

„Egy topcsapatnál kezdtem, és ez talán nem volt ideális, de ugyanakkor nemet mondani egy ilyen lehetőségre…” – fejtette ki Verstappen. „Biztos vagyok benne, hogy elég jó voltam az F1-hez, abban viszont már kételkedem, hogy ahhoz is megvolt-e a képességem, hogy világbajnok legyek. Különösen, amikor most látom Maxot vezetni, néha felteszem magamnak a kérdést, hogy vajon elég jó voltam-e.”

jos-verstappen-austria

Első győzelmét szerezte az endurance-versenyzésben a számos F1-est kinevelő Prema

A formulaautós kategóriákban az egyik legnevesebb csapat a Prema Powerteam: az istállónál szerzett F2-es vagy F3-as bajnoki címeket Charles Leclerc, Pierre Gasly, Mick Schumacher, Esteban Ocon és Lance Stroll is. A csapat idén új kihívásba vágott, a hosszútávú versenyzésbe, a WEC és az ELMS LMP2 kategóriájába is beneveztek.

Első nekifutásra, a világbajnokság nyitányán negyedik helyet értek el Robert Kubica, Louis Deletraz és Lorenzo Colombo hármasával. Az ELMS első versenyén, a 4 órás Le Castellet-i viadalon vasárnap a harmadik rajtkockából indulva az első helyen futott be az Oreca 07, amelynek triójában Ferdinand Habsburg vezetett Kubica helyén: a csapat második nekifutásra endurance-versenyt nyert.

A kategória második helyét meglepetéscsapat szerezte, az Algarve Pro Racing, amelynek párosát Sophia Flörsch és a debütáló Bent Viscaal alkotta.

Hamilton mulatságosnak találja Villeneuve elméletét

A Mercedes idén egyelőre csak a harmadik erőnek számít a Formula-1-ben a Ferrari és a Red Bull mögött, Lewis Hamiltont pedig jelenleg George Russell is megelőzi a vb-tabellán. Ez mindenekelőtt a hétszeres világbajnok számára borzalmasan alakult dzsiddai hétvégének köszönhetően van így, ahol mindössze tizedik lett. Jacques Villeneuve ezt követően nyilatkozott arról, hogy szerinte Hamilton azért küszködik, mert karrierje során tökéletes autókhoz szokott – a Mercedes versenyzője nemrég reagált az 1997-es vb-győztes kijelentésére:

„Mulatságosnak találok néhány dolgot, ami elhagyja a száját” – idézi a RacingNews365.com szakportál Hamiltont, aki rámutatott, hogy gyerekkorában például rendre sokadjára használt gokartokkal is eredményes volt: „Emlékszem, hogy az első gokartomnál én voltam az ötödik, aki azt használta. Rengeteg különböző autót vezettem már, és eléggé alkalmazkodónak találtam magam, szóval szerintem rendben leszek.”

hamilton-aus-dppi

Perez: Az új pályáknak nincs karaktere

Folyamatosan csatlakoznak az új Formula-1-es helyszínek a versenynaptárhoz, mindenekelőtt az Egyesült Államokban: néhány hét múlva debütál Miami, jövőre pedig Las Vegasba is elutazik a mezőny. Bár a mezőny nagy részéhez hasonlóan Sergio Perez is örül az F1 amerikai terjeszkedésének – elvégre mexikóiként így több verseny lesz közel a hazájához –, ugyanakkor azt is kiemelte, hogy a tradicionális pályáknak is helye kell legyen a menetrendben:

„Először is, szerintem fontos a Formula-1-nek, hogy így fejlődik egy másik kontinensen” – idézi Perezt a PlanetF1.com. „Ez nagyszerű a Formula-1-nek és a sportnak, mindnyájan profitálhatunk belőle, úgyhogy ez fantasztikus. Ugyanakkor a történelmi hagyományokat is őrizni kell a sporton belül, szükségünk van rá, hogy a történelmi pályák velünk maradjanak. Emellett fontos, hogy ha új helyszínre megyünk, akkor legyen karaktere azoknak a pályáknak. Úgy érzem, egyes új helyszíneknek nem igazán van karakterük. Úgyhogy ez fontos lenne” – mondta el a Red Bull-os, akihez hasonló gondolatokat fogalmazott meg Sebastian Vettel és Pierre Gasly is, akik nemrég ugyancsak kifejtették aggodalmukat a történelmi helyszínek esetleges elvesztése kapcsán.

vegas-f1-2

Ocon is csatlakozott a szörföt kipróbáló F1-esek táborához

Úgy fest, az utóbbi időben több Formula-1-es versenyző is kedvet kapott a szörfözés kipróbálásához: Mick Schumacher az Ausztrál Nagydíj felvezetéseként kóstolt bele a sportba, míg George Russellt Lewis Hamilton vette rá egy közös kikapcsolódásra. Most Esteban Ocon is meglovagolta a hullámokat az Instagramjára feltöltött fotók tanúsága szerint – az F1 pedig válogatást is készített a felsoroltakból:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Esteban Ocon®

Videó: Így hajtotta meg a Supercars-gépeket Melbourne-ben Alonso és Perez

Mi is írtunk róla, hogy a Formula-1-es Ausztrál Nagydíj felvezetéseként Fernando Alonso és Sergio Perez is kipróbálhatta a legnépszerűbb helyi bajnokság, a Supercars versenygépeit, most pedig az F1 közzé is tett erről egy videót, amely IDE vagy a képre kattintva nézhető meg:

alonso-supercars-video

Az ausztrál rajongók még a DRS-táblát is hazavitték

Fantasztikus hangulat volt az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén Melbourne-ben, ahol a helyi szurkolók óriási bulit csaptak a futam után. Néhány leleményes néző valószínűleg egy ereklyét is haza akart vinni a pályáról, ezért az egyik DRS zónát jelző táblát is leszerelték a kerítésről. 

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Formula One Planet (@f1planet) által megosztott bejegyzés

Salgó Ralival és ferraris visszatekintéssel érkezik új tv-műsorunk

Húsvét vasárnapján jön a FIX TV-n futó műsorunk friss adása: az Autósport és Formula Magazin legújabb epizódjában Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke a stúdióvendégünk, de szó lesz a szezonnyitó Salgó Raliról, valamint a Ferrari segítségével visszatekintünk a nagy 2014-es F1-es szabályváltozásokra is. Ne feledjétek: 13 órakor kapcsoljatok a FIX TV-re!

ferrari-fix-tv

Négy versenyző maradt hibátlan eddig

Charles Leclerc, George Russell, Lewis Hamilton és Esteban Ocon is egy elit társaságba került, mivel három verseny után csak ők tudtak folyamatosan pontszerző helyen zárni az F1 statisztikája szerint. A Ferrari pilótája közülük az egyetlen, aki minden versenyen dobogós volt.  

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Leclerc megy elöl, Verstappen támad – erről szól eddig a szezon (videó)

Bahreinben és Dzsidábban többször is egymásra talált a két klasszis, Melbourne-ben viszont csak egy sikertelen támadásra futotta a világbajnok erejéből. Ezeket nézhetjük vissza:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Videó - tavaly ilyen kör kellett a pole-hoz Imolában

2021-ben Lewis Hamiltoné lett a pole-pozíció az Emilia-Romagna-i Nagydíjon - a soron következő F1-es hétvégére hangolódva nézzük vissza azt a kört, amely akkor első rajtkockát érte. Az onboard ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf3_14

Hakkinen el tudja képzelni, hogy Hamilton a csapatváltáson gondolkodik

Meglehetősen vad véleményt fogalmazott meg Mika Hakkinen az Unibeten közzétett videójában: a kétszeres világbajnok azon morfondírozott, hogy vajon csapatváltáson gondolkodik-e Lewis Hamilton. Mindezt arra alapozza, hogy a hétszeres világbajnok biztosan nem örül a Mercedes jelenlegi tempójának.

"Nehéz év ez a Mercedesnek és különösen az Lewisnak. George egy kiscsapatból érkezik F1-es sikerek nélkül, neki minden új, minden eredmény szuper jó lehet. Lewis számára viszont ez katasztrófa és amikor George előtte végez, akkor még rosszabb. Biztos vagyok benne, hogy Lewis még mindig mérges a melbourne-i helyzet miatt. Azon gondolkodom, hogy Lewis hogyan viselkedhet a csapatmegbeszéléseken. Lefogadom, hogy morgolódik, ezt el tudom képzelni! Sok panaszkodással, nyafogással. Ez pedig beindíthatja azt a természetes folyamatot egy pilóta fejében, hogy vajol valahol máshol kellene lennie? Az tény, hogy a Mercedes évekig világbajnok volt, most pedig nem jó, elgondolkodhat a csapatváltáson" - magyarázta Hakkinen.

Egy dolgot viszont szögezzünk le: minden tiszteletünk Hakkinené és bár papíron elképzelhető, hogy a gondolatmenete igaz, de ennek eddig a legcsekélyebb jelét sem láttuk egyetlen nyilatkozatból, testbeszédből, semmiből sem és ő sem hivatkozott valós információkra - a csapatváltásra különösen nehéz bármennyi esélyt is elképzelni. Arra mindenesetre számíthatunk, hogy ha így folytatja a Mercedes és Hamilton, akkor hamarosan felerősödhetnek az ehhez hasonló "érdekes" pletykák...

pf2_17

12 éve ezen a napon: lerobbannak Buemi kerekei - videó

Sebastien Buemi 2010. április 16-án a sanghaji pálya hátsó hosszú egyenesének végén lévő fékzónában járt, mikor egyik pillanatról a másikra kettétört első felfüggesztése, és valami hihetetlen módon egyszerre lerepült mindkét első kerék az autójáról. A Toro Rosso azt közölte, hogy a pilóta balesetét a jobboldali kerékfelfüggesztés felső tartórúdjának meghibásodása okozta. Ezt idézte fel az F1 is:

 

Imolában indul az F1-es fegyverkezési verseny

Ugyan az évad első három versenye során is láthattunk kisebb-nagyobb fejlesztéseket az F1-es mezőnyben, hiszen a vadonatúj autóknál sok alapvető dolgot is ki kell igazítani, de az igazi nagy csomagok az európai szezonra érkeznek meg - jövő hétvégén Imolában akár át is rendeződhetnek valamelyest az erőviszonyok. Ezt támasztja alá Xevi Pujolar, az Alfa Romeo pályamérnöke is:

"Szerintem Imolától kezdve azt a versenyt nézhetjük, hogy ki tud több új alkatrészt hozni. Nyilván mi is megpróbálunk majd részt venni ebben a versengésben, de azt gondolom, hogy a következő néhány futam nagyon érdekes lesz majd - látni fogjuk, hogy melyik csapat hogyan fejleszt. Imolában már a legtöbb helyen komolyabb fejlesztésekkel találkozhatunk, meglátjuk, hogy mi lesz belőle - mi persze szeretnénk közeledni az elöl lévőkhöz és leszakítani azokat, akik mögöttünk vannak" - idézi Pujolar szavait a RacingNews365.com.

alfa_2

fotó: dppi

Hamilton: az FIA ilyen dolgokon problémázik, de a tagjai még maszkot sem viselnek

Nem igazán értette Melbourne-ben Lewis Hamilton, hogy a pilóták ékszereivel és az alsóruházatával kapcsolatban szigorú szabályokról számolt be az FIA, büntetéseket helyezett kilátásba, közben viszont a hosszú megbeszélésen a képviselői még maszkot sem hordtak - egyébként is úgy véli, hogy vannak ennél fontosabb problémák is a sportágban.

"A szombat esti volt a leghosszabb pilóták közötti megbeszélés a karrierem során. Régóta versenyzem, de sosem tartottak még ilyen hosszú értekezletet, ráadásul senki nem viselt maszkot. A pilóták közül páran igen, de az FIA-stáb legtöbb tagja nem, ami engem kényelmetlenül érintett. Nem igazán értem ezeket az apróságokat, amiket most felkapnak, például az alsóruházat kérdését. Tényleg ilyen dolgokról beszélünk?" - tette fel a kérdést a hétszeres világbajnok.

hamiltonbarcelona

fotó: dppi

Az AlphaTauri számára sokkoló a rengeteg technikai hiba

Aggódik a megbízhatósági problémák miatt Franz Tost, az AlphaTauri csapatfőnöke: a faenzaiaknál csak az anyaistálló Red Bull szenved jobban eddig a technikai hibáktól és bár eltérő gondok jelentkeznek, de mégis beszédes, hogy ez a két csapat küzd velük. 

"Ez egy hatalmas sokk volt számunkra, mert Barcelonában és a Bahreinben több ezer kilométert teszteltünk gond nélkül. Aztán elkezdődött a szezon és minden futamon technikai hibák miatt kell aggódni. Bahreinben Pierre akkumulátora kapott lángra, Szaúd-Arábiában két motort vesztettünk és Yuki (Tsunoda) emiatt a rajtrács végéről indult. Ez hatalmas sokk, mert nem így szeretnénk kezdeni az évet" - mondta Tost. 

-00122009_391

fotó: dppi

 

Húsvéti hangulatú versenyt rendezett pilótáinak a Ferrari

Idén is folytatja C2 Challenge nevű kihívás-sorozatát a maranellói gárda. Carlos Sainz és Charles Leclerc idei második feladatát a húsvét ihlette: a két pilótának egy kisebb akadálypályán kellett végigvinnie egy tojást egy kanálban. A szabály egyszerű volt, ha leejtik, itt a vége. Vajon Leclerc ilyen körülmények között is dominál?

Ha nincs a rajtmizéria, Marquez ismét lemosta volna a mezőnyt a COTA-n

Természetesen a Formula Motocast legutóbbi adásában nem mehettünk el szó nélkül Marc Marquez visszatérése, a rajtnál elszenvedett műszaki probléma, majd az azt követő parádéja mellett – a nyolcszoros világbajnok austini hétvégéjét 28:13-tól veséztük ki:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Norris sosem beszélt Raikkönennel, de hiányolja

Lando Norris az általa is gondozott YouTube-csatorna, a Quadrant egy streamjében különböző kérdésekre válaszolt, egy rajongója pedig azt tudakolta tőle, hiányzik-e neki a tavalyi szezon végén visszavonult Kimi Raikkönen, aki hozzá hasonlóan igazi karaktere volt az F1-es paddocknak. „Szerintem azon kívül, hogy ha összetalálkoztunk, megkérdeztem tőle, hogy van, egy árva szót sem váltottam vele. Az hiányzik, hogy figyelhessem őt, hiányoznak az interjúi, hiányzik az az oldala. Ezt leszámítva viszont nem. Sok más klassz ember is van a világon, és elég izgalmas mezőnyünk van” – kommentálta a fiatal brit.

Ricciardo szerint legendásak az ausztrál szurkolók

419 114 néző látogatott ki az Auszrál Nagydíj versenyhétvégéjére, melyen a többség természetesen a helyi hősnek, Daniel Ricciardónak szurkolt. A McLaren pilótája nem felejtette el megköszönni a rajongóknak a felejthetetlen hangulatot, így összeszedett néhány kiváló fotót, melyekhez az alábbi üzenetet fűzte hozzá: „419 114 lett a szám. Remélem ebből is látszik, hogy milyen átkozottul király volt Melbourne. Köszi szépen legendák” – írta Ricciardo az Instagramon.

Április 15-e igazi ünnepnap a Mercedesnél

10 esztendővel ezelőtt ezen a napon szerezte meg első győzelmét a modern érában a német márka. A Kínai Nagydíjon Nico Rosberg karrierje során először indulhatott az élről, mellőle pedig Michael Schumacher várhatta a lámpák kialvását. A németek legendája végül kiesett a versenyből, a 2016-os világbajnok viszont megnyerte a futamot, amivel a csapata és saját maga első sikerét ünnepelhette a Formula-1-ben. A Mercedes ezt megelőzően 1955-ben nyert utoljára, Juan Manuel Fangio révén Olaszországban.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés