Jos Verstappen nem elégedett F1-es karrierjével
https://formula.hu./parc-ferme/38205
A negyedik világbajnoki címe felé robogó Max Verstappen édesapja, Jos 1994 és 2003 között 107 versenyt teljesített az F1-ben, de mindössze két dobogót szerzett, mindkettőt első szezonjában, amikor az abban az évben világbajnoki címet szerző Michael Schumacher csapattársaként teljesített 10 futamot a Benettonnal. Ezt követően kizárólag a mezőny végéhez tartozó istállókkal versenyzett, sorrendben a Simtekkel, a Footworkkel, a Tyrrell-lel, a Stewarttal, az Arrowsszal és a Minardival.
Ez idő alatt mindössze négy alkalommal szerzett pontot, a csúcsot a 2000-es Olasz Nagydíjon elért 4. hely jelentette az időnként valószínűtlenül gyors Arrows–Supertec volánja mögött. Aligha meglepő tehát, hogy az idősebb Verstappen nem igazán elégedett karrierjével: „Az biztos, hogy nem tölt el túl nagy elégedettséggel, ha visszatekintek az karrieremre. Szerintem azt hiszem, rosszkor voltam rossz helyen. Persze utólag könnyű ezt mondani.”
„Egy topcsapatnál kezdtem, és ez talán nem volt ideális, de ugyanakkor nemet mondani egy ilyen lehetőségre…” – fejtette ki Verstappen. „Biztos vagyok benne, hogy elég jó voltam az F1-hez, abban viszont már kételkedem, hogy ahhoz is megvolt-e a képességem, hogy világbajnok legyek. Különösen, amikor most látom Maxot vezetni, néha felteszem magamnak a kérdést, hogy vajon elég jó voltam-e.”
A McLaren ünneplését kritizálta az Andretti pilótája
https://formula.hu./parc-ferme/32170
A Formula-1-ben teljesen megszokott látvány a leintéskor, hogy a csapattagok a bokszfalon ünneplik versenyzőjüket, mikor átszeli a célvonalat, és ez Imolában sem volt másképp. A McLaren tagjai ráadásul egy pocsék szezonkezdet után fejlődtek óriásit és állhattak dobogóra az olasz pályán, így érthető volt az örömük. Ahogyan az alábbi videón is látszik, a wokingiak eufórikus állapotban voltak, ám az ünneplés formájával nem ért egyet Jake Dennis, aki jelenleg az Andretti színeit képviseli a Formula-E-ben. A brit versenyző szerint könnyen tragédia lehet az ilyesmiből.
„Dolgok, amiket szeretsz látni, mert annyira varázslatos. De egy csúszás a szerelőtől nem szép látvány. Van egy olyan érzésem, hogy ez csak akkor fog megváltozni, ha valami rossz történne” –írta Instagram sztorijában Dennis, aki legközelebb a hétvégén Monacóban indul majd az elektromos szériában.
I can’t stop watching this small clip, just love this camera angle from the McLaren Unboxed guys leaning a camera over the pit wall pic.twitter.com/8guRcKwSLX
— Matt Amys (@mattamys) April 25, 2022
Rajtkáosz és a ferrarisok hibái – a legjobb imolai onboard videók
https://formula.hu./parc-ferme/32169
Természetesen az Emilia-Romagna-i Nagydíjról is készült belső kamerás válogatás az F1 részéről, a főszerepben többek között Charles Leclerc-rel, Carlos Sainzcal, Lando Norrisszal és Valtteri Bottasszal – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Hamilton: A W13-as majdnem olyan rossz, mint a 2009-es McLaren
https://formula.hu./parc-ferme/32168
Egyelőre inkább a küszködésről szól a Mercedes és különösen Lewis Hamilton 2022-es Formula-1-es idénye: ennek a mélypontja Imolában jött el, ahol gyakorlatilag esélye sem volt a pontszerzésre. A hétszeres világbajnok még a szombati sprintet követően nyilatkozott először úgy, hogy idén már kiszálltak a vb-harcból, de egyúttal arra is utalást tett, hogy a W13-as az egyik legrosszabb autó, amelyet az F1-ben vezetett, a 2009-es McLarenhez hasonlítva az idei Mercedest:
„Vannak olyanok, akik azt mondják, hogy sosem volt rossz autóm. De mindenkit biztosíthatok róla, hogy volt: a 2009-es autóm nagyon-nagyon messze volt, az volt a legrosszabb autóm valaha. Ez a mostani élmény nincs messze ettől, de úgy gondolom, rengeteg potenciál rejlik benne, ahogy abban az autóban is rejlett. Annak idején megjavítottuk azt az autót és visszatértünk a harcba, és messzemenőkig hiszek benne, hogy a csapatom ezt is meg tudja csinálni” – idézi a RacingNews365.com Hamiltont. 2009-ben egyébként szintén egy jelentős szabályváltoztatás okán esett vissza a mezőny végére az előző évben vb-t nyerő McLaren, de ahogy arra Hamilton is utalt, a szezon második felére magára találtak a wokingiak, s a brit két győzelmet is tudott aratni.
Így beszélték ki Leclerc hibáját a dobogósok – videó
https://formula.hu./parc-ferme/32167
Az Emilia-Romagna-i Nagydíj egyik nagy visszatérője volt a „lihegő szoba” a leintés után: korábban gyakran láthattunk olyat, hogy a dobogós versenyzők átbeszélték a verseny kulcspillanatait, miközben esetenként meg is nézhették azokat. Imolában éppen azt hallgathattuk végig, ahogy a Max Verstappen, Sergio Perez, Lando Norris trió Charles Leclerc hajrában bemutatott kiforgását vesézte ki. Norris például megjegyezte, hogy ő egyáltalán nem használta a rázókövet a Variante Altában, majd a Ferrari sérülése kapcsán hozzátette, hogy Leclerc-nek bokszkiállásnál nélkül kellett volna folytatnia, mert talán még sérült első szárnnyal is gyorsabb lett volna nála – ám ahogy arra Verstappen is rámutatott: vélhetően az abroncsainak is annyi volt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Mentegetőző Wolff, szülinapi köszöntést éneklő Norris – így szólt a rádió Imolában
https://formula.hu./parc-ferme/32166
Megérkezett a Formula-1 szokásos válogatása a legutóbbi nagydíjhétvégéről, benne a futam és az egész imolai forduló legérdekesebb csapatrádiós üzenetváltásaival – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:
Alonso: 25-30 pontomnak kellene lennie
https://formula.hu./parc-ferme/32165
Az egyéni világbajnokságra pillantva egészen lent találjuk csak Fernando Alonso nevét: a spanyol két pontjával csupán 15. helyen áll az összetettben, még a bahreini kilencedik helyezésért kapott egységgel. Szaúd-Arábiában és Imolában kiállt, Ausztráliában, ahol érzése szerint dobogós tempót diktált, pechszéria folytán az utolsó lett.
„25-30 ponttal kellene rendelkeznem, ami fájdalmas” – mondta Alonso. „Igaz, tavaly Imola után csupán egy ponttal rendelkeztem, mégis elöl végeztem a bajnokságban és versenyképes voltam” – folytatta a 2021-es év tizedik helyezettje.
Az általa kiszámított 25-30 ponttal Alonso a hetedik-nyolcadik helyen állna a bajnokságban: ebben a két pozícióban jelenleg Lewis Hamilton (28 pont) és Valtteri Bottas (24 pont) található. A csapattárs, Esteban Ocon 20 pontot gyűjtött az első négy versenyen, ami a kilencedik helyezésre elegendő.
Fotó: Alpine
Chelsea-sztár: Hamilton maradjon hűséges az Arsenalhoz!
https://formula.hu./parc-ferme/32164
Az imolai hétvége előtti váratlan hír volt, hogy Lewis Hamilton Serena Williamsszel együtt beszáll a Chelsea FC megvásárlását célzó konzorciumba – annak ellenére, hogy közismerten az Arsenal szurkolója. A Chelsea egykori játékosa, a most 60 éves Paul Canoville nincs elragadtatva, annak ellenére, hogy kedveli és nagyra tartja Hamiltont.
„Tudom, hogy Lewis állítja, a testvére heccelte, amíg Arsenal-drukker nem lett, de a lényeg, hogy most már az Arsenal rajongója. Mindig is támogatni fogom Lewist mindenben, amit az F1-ben csinál. A legnagyobb versenyzők egyike, és akárcsak Serena Williams, fenomenális ikon a feketék számára sikeresség és emberi jogok tekintetében. Ami azonban a futballt illeti, inkább maradjon hűséges a saját csapatához” – olvasható Canoville Twitter-posztjában.
Kölcsönvette Verstappen régi rajtszámát Tom Coronel
https://formula.hu./parc-ferme/32163
A túraautózás veteránja idén is a WTCR mezőnyében lesz: múlt héten jelentették be, hogy Tom Coronel újra a Comtoyou csapat Audiját vezeti. 17. szezonja lesz ez a világbajnoki/világkupa-sorozatban, összességében pedig 33. idénye. A versenyzéssel töltött 30. év, 2019 óta rajtszáma megegyezik aktuális szezonjának számával, a 33-as számnak azonban más apropója is van: ezt használta honfitársa, Max Verstappen, mielőtt idén lecserélte a vb-cím megnyerésével kiérdemelt 1-esre.
„Arra gondoltam, hogy ha Max Verstappen nem akarja a 33-as számot idén, mert használhatja az 1-est is, akkor nagy örömmel kölcsönveszem tőle” – mondta a mókamesterként ismert Coronel. „A 33-as egyébként is jó kombináció az Audival, tudniillik René Rastnak szintén ez volt a rajtszáma, és háromszor is megnyerte a DTM-et.”
Az A-betűs csapatok Imolában maradtak tesztelni
https://formula.hu./parc-ferme/32162
Az Emilia-Romagna-i Nagydíjat követően Imolában maradt az Alpine, hogy részt vegyen a Pirelli gumitesztjén, a 2023-as fejlesztés alatt álló abroncsokat kipróbálva. Kedden Esteban Ocon ült autóba – csodaszép kék ég alatt, ellentétben a vasárnappal, amikor alig látott valamit a felvert esővíztől a rajtnál.
Az Alpine mellett a többi A-betűs csapat is tesztel Imolában. Az Alfa Romeo is egy állandó versenyzőt vet be Guanyu Zhou személyében, és a Pirelli tesztnaptára alapján az AlphaTauri szintén pályára gurul, nálunk Pierre Gasly vezet. Szerdán az Alpine a másik két csapattal ellentétben nem marad, de átveszi helyét a Ferrari.
We are GO for today’s @pirellisport 2023 tyre test at @autodromoimola with @OconEsteban!
Oh look… some and blue sky!
pic.twitter.com/T9W2FneaWM
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) April 26, 2022
Esteban Ocon nem sokat láthatott a rajtot követően
https://formula.hu./parc-ferme/32161
Az idei évben már több versenyzőnél is láthattuk azt a sisakkamerát, mely némi betekintést ad abba, hogy mit lát egy pilóta vezetés közben. Az alábbi felvétel az Alpine francia pilótájának sisakjából készült, az pedig egyértelműen látszik, hogy milyen nehéz dolga volt a versenyzőknek a futam elején Imolában.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Elképesztő módon rajtolt el Alex Rins Portugáliában
https://formula.hu./parc-ferme/32160
Hihetetlen első köröket teljesített a Suzuki versenyzője a MotoGP Portugál Nagydíján. A spanyol motoros az utolsó sorból volt kénytelen elindulni, de rajt után mindössze öt kanyarra volt szüksége ahhoz, hogy 13 pozíciót javítson. Rins végül a negyedik helyen ért célba, kivételes teljesítményét pedig külön kiemelték a világbajnoki sorozat hivatalos közösségi oldalain.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ismét eldobtak egy dinnyét a NASCAR Cup Seriesben
https://formula.hu./parc-ferme/32159
Azok után, hogy Austinban megszerezte első győzelmét a legmagasabb kategóriában, a Talladega Superspeedwayen első oválpályás győzelmét is begyűjtötte Ross Chastain. A NASCAR Cup Series egy legendás pályára látogatott vasárnap, ahol egy végletekig kiélezett befutó döntött a győztes kilétéről. Bár sokáig úgy tűnt, hogy Erik Jones, vagy a címvédő Kyle Larson nyerheti meg a futamot, végül Bubba Wallace és William Byron esete miatt óriási kavarodás alakult ki az utolsó kanyar előtt, amit a „dinnyés ember” becenévre hallgató pilóta használt ki a legjobban, így végül ő szelte át elsőként a célvonalat. Chastain természetesen a leintés után nem hagyhatta ki a szokásos ünneplést, így idén már másodjára vághatott földhöz egy dinnyét a versenyautójáról.
A McLaren beállította a Red Bull rekordját
https://formula.hu./parc-ferme/32158
A wokingiak alakulata idén már harmadszor bizonyult a leggyorsabbnak a bokszutcában. A McLaren Bahreinben és Szaúd-Arábiában is verhetetlen volt ebben a tekintetben, Ausztráliában viszont a Red Bull volt a leggyorsabb. Akkor 2,27 másodperc alatt végeztek Sergio Perez kiállásánál, ami az abszolút legjobb idő volt idén, de ugyanezt a brit istállónál is megcsinálták Lando Norris kerékcseréje alkalmával Imolában.
P1 in the pits at the #ImolaGP. Another excellent job, team. #MondayMotivation pic.twitter.com/dPxEgBCR0j
— McLaren (@McLarenF1) April 25, 2022
A kör, amivel még a bónuszpontot is bezsebelte Verstappen – videó
https://formula.hu./parc-ferme/32157
Pole-pozíció, összes kör az élen, futamgyőzelem – és ehhez jött még hozzá az egy világbajnoki pontot érő leggyorsabb kör is Max Verstappen számára az Emilia-Romagna-i Nagydíjon. Íme, a vasárnapi futam 55. körében teljesített 1:18,446-os eredmény belső kamerából:
Marko odaszúrt Hamiltonnak: „Talán vissza kellett vonulnia tavaly!”
https://formula.hu./parc-ferme/32156
Idei, de talán karrierjét tekintve is az egyik legpocsékabb hétvégéjét teljesítette Lewis Hamilton, aki Imolában szinte végig Pierre Gasly mögé volt beragadva, s végül mindössze a 13. helyen ért célba. A Mercedes küszködése George Russell negyedik helye ellenére is nyilvánvaló, Toto Wolff magukra is vállalta a felelősséget a hétszeres világbajnok eredményéért. Különösen fájó lehetett számukra, hogy még kört is kaptak Max Verstappentől, akivel tavaly még késhegyre menő csatát vívtak a vb-címért. Ennek kapcsán a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko finoman oda is szúrt kicsit Hamiltonnak: „Úgy értem, leköröztük őt, szóval azt gondolhatja, talán be kellett volna fejeznie tavaly!”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is kifejtette véleményét Hamilton szenvedéséről: „Egyértelmű, hogy borzalmas hétvége volt, de továbbra is egy nyolcszoros világbajnok” – nyilatkozta Horner, aki aztán gyorsan javított „hétszeresre”, miután rájött, hogy egy címet Nico Rosberg nyert a Mercedesszel. „Nem felejtett el vezetni a legutóbbi négy futamon, szóval amint megoldják a gondjaikat, újra tényezővé fog válni, nincs kétségem felőle. De nyilvánvaló, hogy a fiatalok remek munkát végeznek jelenleg” – tette hozzá.
Majdnem megismétlődött Bottas monacói rémálma
https://formula.hu./parc-ferme/32155
Emlékezetes jelenet volt a 2021-es F1-es Monacói Nagydíjon, amikor a Mercedes szerelői nem tudták leszedni Valtteri Bottas autójáról az egyik kereket. A problémát az okozta akkor, hogy a rossz szög miatt leforgácsolódott a csavarmenet, így csak a gyárban tudták gyakorlatilag lefűrészelni a kereket a versenygépről. Nos, majdnem hasonló történt Bottasszal vasárnap Imolában, immár az Alfa Romeo színeit erősítve:
„Problémánk volt a bokszkiállásnál a jobb elsővel. Eleinte rosszul ment rá a csavarmenetre, de sikerült korrigálnunk, bár így is jelentős időt veszítettünk vele” – idézi Xevi Pujolar vezető pályamérnök szavait a RaceFans.net szakoldal. Bottas valóban több mint tíz másodpercig állt a bokszban, a szakember szerint pedig enélkül akár George Russellt is elkaphatta volna a finn a futam végén – igaz, azt is megjegyezte, hogy az Alfa Romeo versenyzőjének tempója tiszta pályán volt kifejezetten erős, de nem biztos, hogy ezt a Mercedes mögött autózva is tartani tudta volna.
Először láthattunk két egymást követő futamon grand slamet az F1-ben – imolai statisztikák
https://formula.hu./parc-ferme/32154
A Formula-1 hivatalos honlapja gyűjtött össze egy csokorra való érdekességet az Emilia-Romagna-i Nagydíjról, ezekből szemezgettünk:
- Ez mindössze a második kettős győzelme volt a Red Bullnak a hibridérában: előzőleg a 2016-os Malajziai Nagydíjon jött össze ez nekik.
- Max Verstappen grand slamet ért el, azaz a pole-ból indulva, az összes kör végén az élen állva, a leggyorsabb versenykört is megfutva nyert. A sprintformátumból adódóan ez az első alkalom, hogy ezt úgy éri el egy pilóta, hogy kétszer is a pole-ból startolhat egy hétvégén – az viszont tényleg hét évtizedes rekord, hogy először fordul elő az F1 történetében, hogy két egymást követő nagydíjon grand slamet láthattunk (Ausztráliában Charles Leclerc produkálta ugyanezt).
- Lando Norris a legutóbbi három olaszországi versenyen egyaránt dobogón végzett.
- A negyedik helyezett George Russell az egyetlen, aki az idei összes futamot a top 5-ben zárta.
- Immáron mind a tíz csapat gyűjtött pontot 2022-ben, pedig csupán négy futam ment le: legutóbb 2018-ban volt ilyen eredményes az összes alakulat az évad korai szakaszában.
- A 13. helyen befutó Lewis Hamilton a 2017-es mexikói viadal óta először kapott kört a győztestől.
Énekelve ünnepelte idei első dobogóját a McLaren
https://formula.hu./parc-ferme/32153
A borzalmas bahreini kezdés után érthető a wokingiak öröme – Imolában a tavalyhoz hasonlóan ismét harmadik Lando Norrisnak szólt a nóta, amelyet Andreas Seidl csapatfőnök vezényelt:
Lando, you're the one... #ImolaGP pic.twitter.com/mzF4N0QPpB
— McLaren (@McLarenF1) April 24, 2022
MiniDrivers: az imolai sprint
https://formula.hu./parc-ferme/32152
Ugyan a vasárnapi verseny humoros összefoglalójára még várnunk kell, azonban addig is megnézhetjük, hogyan látta a MiniDrivers csapata a szombati sprintet.
Úgy örült a győzelemnek a Moto3-as versenyző, hogy ünneplés közben elesett
https://formula.hu./parc-ferme/32151
A Portugáliában található Portimao látta vendégül a motoros gyorsasági világbajnokság mezőnyét az elmúlt hétvégén, a Moto3-ban pedig Sergio Garcia Dols aratott győzelmet, amivel át is vette a vezetést a bajnokság élén. Egyetlen hibát vétett mindössze vasárnap: amikor beállt a dobogó alá ünnepelni, ahol a csapattagok várták, annyira sietett, hogy elesett a motorral, de szerencsére semmi baj nem történt, csupán egy kis derültséget okozott az Aspar versenyzője.
— MotoGP™ (@MotoGP) April 24, 2022
The only mistake @garciadols11 made all day! #Moto3 | #PortugueseGP pic.twitter.com/119rE0kkaq
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!