DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 12. szombat

Jos Verstappen nem elégedett F1-es karrierjével

A negyedik világbajnoki címe felé robogó Max Verstappen édesapja, Jos 1994 és 2003 között 107 versenyt teljesített az F1-ben, de mindössze két dobogót szerzett, mindkettőt első szezonjában, amikor az abban az évben világbajnoki címet szerző Michael Schumacher csapattársaként teljesített 10 futamot a Benettonnal. Ezt követően kizárólag a mezőny végéhez tartozó istállókkal versenyzett, sorrendben a Simtekkel, a Footworkkel, a Tyrrell-lel, a Stewarttal, az Arrowsszal és a Minardival.

jos-verstappen-1994

Ez idő alatt mindössze négy alkalommal szerzett pontot, a csúcsot a 2000-es Olasz Nagydíjon elért 4. hely jelentette az időnként valószínűtlenül gyors Arrows–Supertec volánja mögött. Aligha meglepő tehát, hogy az idősebb Verstappen nem igazán elégedett karrierjével: „Az biztos, hogy nem tölt el túl nagy elégedettséggel, ha visszatekintek az karrieremre. Szerintem azt hiszem, rosszkor voltam rossz helyen. Persze utólag könnyű ezt mondani.”

„Egy topcsapatnál kezdtem, és ez talán nem volt ideális, de ugyanakkor nemet mondani egy ilyen lehetőségre…” – fejtette ki Verstappen. „Biztos vagyok benne, hogy elég jó voltam az F1-hez, abban viszont már kételkedem, hogy ahhoz is megvolt-e a képességem, hogy világbajnok legyek. Különösen, amikor most látom Maxot vezetni, néha felteszem magamnak a kérdést, hogy vajon elég jó voltam-e.”

jos-verstappen-austria

Lawson minden egyes másodpercét imádta a pénteki napnak

Az AlphaTauri Liam Lawsonnak adott lehetőséget újonc versenyzőként Spában, az új-zélandi pilóta Pierre Gasly AT03-asát foglalhatta el az első egy órában. Lawson ugyan utolsóként zárt azon versenyzők között, akik köridővel rendelkeztek, ennek ellenére eksztázisban értékelte első éles versenyhétvégén történő bevetését.

„Nagyon élveztem vezetni az autót egy ilyen ikonikus helyszínen, hihetetlen élmény volt” – idézi a Carlin F2-es pilótáját az F1i.com. „Az autó vezethetősége nagyszerű volt, a határok pedig sokkal távolabb vannak, mint amire számítottam. Kellett egy kis idő, mire hozzászoktam, de úgy gondolom, hogy sikerült fokozatosan felépítenem a tempómat a kemény keverékű gumikon, és készen álltam rá, hogy a végén a lágyakon igazán megnyomjam, ezért kár, hogy nem volt lehetőségünk erre végül” – utalt Lawson az edzés végén eleredő esőre.

„Hatalmas köszönettel tartozom a Scuderia AlphaTaurinak és a Red Bullnak ezért a lehetőségért, zseniális volt a csapattal tölteni a hétvégét, egy hatalmas lépés az F2-höz viszonyítva. Ez egy remek alkalom a hozzám hasonló fiataloknak arra, hogy megértsék egy F1-es csapat működését, és a lehető legtöbbet tanuljanak. Minden egyes percét imádtam, és elképesztően hálás vagyok a lehetőségért” – zárta gondolatait az új-zélandi.

F3: Bearman nyerte a belga sprintet

Oliver Bearman aratott győzelmet a Belga Nagydíj balesetekkel tarkított Formula-3-as sprintfutamán. A 15 körös verseny első körét követően bokszkiállásra kényszerült az első sorból induló Zak O'Sullivan-Juan Manuel Correa páros, valamint a biztonsági autó is megjelent a pályán, miután Tóth László csapattársa, Christian Mansell a falnak ütközött. Az élmezőnyt ekkor Oliver Bearman vezette Brad Benavides és Jonny Edgar előtt. A hatodik körben folytatódott a verseny, Edgar megelőzte Benavidest, de nemsokára ismét megérkezett a felvezető Mercedes a versenyzők elé, ugyanis a hétvégén eddig nagyon jól teljesítő Oliver Goethe és a Trident versenyzője, Zane Maloney hatalmas balesetbe keveredett. Két kört követően a gumifal sérülései miatt piros zászlóval megszakították a versenyt, mely alatt a világbajnokságot holtversenyben vezető Victor Martins áthajtásos büntetést kapott, mert kiugrott a rajtnál. A futam körülbelül 30 perc várakozást követően folytatódott és 6 versenykör várt a mezőnyre. Az újraindítást követően Bearman megtartotta az első helyet és Edgar is a másodikat, azonban Benavides rövid időn belül több pozíciót is vesztett, a harmadik pozícióba Alexander Smolyar került az MP Motorsport autójában. A huszadik helyről rajtoló, a futamot megelőzően a bajnokságban a vezető duó mögött álló Arthur Leclerc hatalmas felzárkózást mutatott be és az ötödik helyen fejezte be versenyt, de az éllovas Isack Hadjar is 15 helyet javítva a nyolcadik helyen zárt. Az utolsó körökben Roman Stanek megelőzte Smolyart, azonban Edgar 5 másodperces büntetése miatt mindketten a dobogón végeztek a futamgyőztes Prema-versenyző mögött. A bajnokságot mostmár egyedül vezeti Hadjar három ponttal Martins és további három ponttal Leclerc előtt.

 

Hatalmas baleset az F3 sprintfutamán (videó)

Ijesztő balesetnek lehettünk szemtanúi a Formula-3 ma reggeli sprintversenyén: Oliver Goethe és Zane Maloney a rendkívül gyors Blanchimont-kanyarban értek össze, és csapódtak hatalmas sebességgel a gumifalba. A legfélelmetesebb pillanatot Maloney bukfence okozta, a barbadosi autója ugyanis a gumifallal való találkozás után átfordult a tengelye körül, végül azonban az összeroncsolódott Trident a rendeltetésszerű pozíciójában állt meg. 

Mindkét versenyző a saját lábán hagyta a helyszínt, Goethe-t azonban a pálya személyzete segítette ki az összetört autóból. A versenyt a megsérülő gumifal helyreállítása, valamint a törmelékek eltakarítása miatt piros zászlóval félbeszakították.

Verstappent figyelmeztették a felügyelők

A Belga Nagydíj második szabadedzését hatalmas fölénnyel megnyerő Max Verstappen nem zárt zökkenőmentes napot pénteken, ugyanis a nap végén, 19:15-re a sportfelügyelők meghallgatásra hívták a regnáló világbajnokot egy rajtpróba miatt. A versenyző elmondása alapján és a videófelvételek vizsgálatát követően a versenybírák megállapították, hogy szabályszegés történt. A hivatalos közlemény szerint a holland pilóta az edzés végén megelőzött egy másik versenyzőt, aki éppen rajtpróbázott, mellyel figyelmen kívül hagyta az előírásokat. A versenyszabályzat szerint ugyanis a rajtpróbázóknak abban a sorrendben kell elhagyniuk a pozícióikat, amelyben megérkeztek és a Red Bull világbajnokánál ez nem valósult meg. Verstappent csupán figyelmeztették a felügyelők, így nem kapott újabb büntetést, bár ettől függetlenül is a rajtrács végéről kell rajtolnia különböző motorelemeinek cseréi miatt.

Wolff: Az Audi érkezésével még keményebb lesz az F1

Pénteken végre megerősítették, hogy az Audi 2026-ban csatlakozik a Formula-1-es mezőnyhöz motorgyártóként. Az egyelőre nem dőlt el, pontosan hogyan fog kinézni a csapatuk, de több mint valószínű, hogy a Sauberrel lépnek együttműködésre (amellyel amúgy is szakít 2023 végén a névadó Alfa Romeo). Toto Wolff, a nagy rivális német márka, a Mercedes F1-es csapatfőnöke üdvözölte az érkező Audit:

„Nagyszerű” – reagált Wolff, amikor a Motorsport arról kérdezte, mit szól a bejelentéshez. „Ha megnézzük, ki csatlakozott az F1-hez az autógyártói vállalat szempontjából, akkor ez jól mutatja a sport erejét. Nagyszerű ez a sportnak és nekünk is, hogy a világ egyik legjobb autós vállalata érkezik ellenfélként. Az F1 a legkeményebb sport bármely autóipari vállalatnak: eddig is így volt, de csak még keményebb lesz az érkezésükkel” – vélekedett a Mercedes-főnök. Jost Capito, aki korábban irányította a Volkswagen WRC-projektjét, jelenleg pedig a Williams csapatvezetője, ugyancsak egyetértett abban, hogy az Audi és várhatóan a Porsche beszállása azt mutatja, hogy jó irányba indult el az F1.

audi-f1-dppi-spa

A rajtrácsot érintő büntetések a pénteki nap után

Az FIA által publikált dokumentumok alapján a pénteki nap végéig hat versenyző autójába szereltek be olyan alkatrészeket, amelyekre mennyiségi korlátozás érvényes a szezon során. Mivel mindegyikük esetében az összesített büntetés meghaladja a 15 rajthelyet, így mindannyian egységesen a mezőny végéről való indulást kapják büntetésként. A valós rajtsorrend az időmérő edzésen fog kialakulni, vagyis a vasárnapi futamon az ott elért eredményeik sorrendjében kell majd felállniuk a rajtrács végére. Azonban a névsor még nem tekinthető véglegesnek, mert a szombati nap folyamán tovább bővülhet az elemcsere miatti kiszabott rajtbüntetések listája más versenyzőkkel is.

Az új elemek listája:

Max Verstappen: belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, MGU-K, váltó kihajtás

Lando Norris: belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, MGU-K, akkumulátor, központi elektronika

Esteban Ocon: belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, MGU-K, akkumulátor, központi elektronika

Valtteri Bottas: belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, váltóház

Charles Leclerc: MGU-K, akkumulátor, központi elektronika, váltóház, váltó kihajtás

Mick Schumacher: központi elektronika, váltóház, váltó kihajtás

F1-es időmérő és a betétszériák sprintversenyei – itt a szombati menü

Folytatódik a Formula-1-es Belga Nagydíj hétvégéje, de akinek mindez nem lenne elég, DTM-et és TCR Europe-ot is nézhet a Nürburgringről:

Szombat (augusztus 27.)  
10:35 Formula-3, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)
13:00 - 14:00 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
13:30 DTM, 1. futam  
16:00 - 17:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)
17:00 TCR Europe, 1. futam  
18:00 Formula-2, Sprintfutam (tv: M4 Sport, 22:45, felv.)

f1-belga-2022

Brazil első sor az F2-ben, hétből hetedik pole-pozíciós az F3-ban

A szokásos menetrend szerint pénteken tartották a két utánpótlás-kategória kvalifikációját. A második F1-es szabadedzés után lefutott Formula-2-es időmérőn Felipe Drugovich szerezte a rajtelsőséget: Monaco óta először indul az első sorból, ami fontos fegyvertény számára, hiszen utóbbi hétvégéi a pontelőny lassú fogyásáról szóltak, amely 21 egységre csökkent Theo Pourchaire előtt. A brazil honfitársa, Enzo Fittipaldi szerezte a második rajtkockát, a következő rajtsort pedig Logan Sargeant és Jack Doohan foglalja el. Pourchaire nyolcadik lett az edzésen, melyet Jüri Vips kicsúszása miatt piros zászlóval megszakítottak.

A korábbi, két szabadedzés közé beszúrt esős Formula-3-as kvalifikáción ellenben gyengélkedtek a bajnoki éllovasok. Szintén egy brazil, Caio Collet szerezte meg a rajtelsőséget, így hét hétvégén heten nyertek időmérőt a legkisebbek között. Mögüle Zane Maloney, Francesco Pizzi és Oliver Goethe startol, a tabellán első három helyen álló Isack Hadjar, Victor Martins és Arthur Leclerc mindössze a 23., 24. és 20. rajtkockát szerezte meg, a listavezető Hitechje megállt a pályán. Itt is volt piros zászló, Jak Crawford megforgása okán.

Ahol csak elindult, halmozta a sikereket eddig az Audi

A Belga Nagydíj péntekjén végre hivatalosan is megerősítették, hogy 2026-ban érkezik az Audi motorgyártóként a Formula-1-be. Az F1 Instagram-oldala ennek apropóján készített két összeállítást a németek eddigi autósportos történelméből és sikereiből, kezdve a WRC-s sikerektől a Le Mans-i taroláson át egészen a Formula-E-ben szerzett győzelmekig. Kétségtelen, hogy nagyon komoly eredménysorral büszkélkedhet az Audi: a WRC-ben és a WRX-ben kettő, a DTM-ben tizenkettő, a Formula-E-ben egy egyéni bajnoki címet számlálnak, míg a Le Mans-i 24 órást tizenhárom alkalommal nyerték meg, és ez még nem is a teljes eredménylista – a nagy kérdés pedig, hogy vajon ehhez mit tudnak hozzátenni majd az F1-ben 2026-tól kezdődően.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Japán motoros debütál a sérült Mir helyén Misanóban

Joan Mir az Osztrák Nagydíj első körében szenvedett hatalmas highside bukást, amelyben megsérült a csont és az ínszalag a jobb bokájában. A vizsgálatok után az orvosok legalább 15 napos pihenést írtak elő a 2020-as világbajnok számára, így a Suzukinak helyettes után kellett néznie a jövő hétvégén esedékes San Marinó-i Nagydíjra. Mivel a tesztversenyző, Sylvain Guintoli ugyancsak sérülésből lábadozik, a hírek szerint elsőként Danilo Petruccit környékezték meg, ám a MotoGP-ből tavaly távozó olasz a Ducatira és a MotoAmericára kívánt koncentrálni.

Így végül Kazuki Watanabéra esett a „kékek” választása, így egy japán versenyző fog debütálni a MotoGP-ben Misanóban. A 31 éves motoros mindenekelőtt a Suzuki Endurance-világbajnoki alakulatában szokott szerepelni tartalékosként, de például néhány hete ő is tagja volt a suzukai 8 óráson dobogón végző csapatnak. Watanabe természetesen gyors gyógyulást kívánt Mirnek a Suzuki közleményében, egyúttal igyekszik majd a legjobbját nyújtani Misanóban.

watanabe-suzuki

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Russell: Mindkét bajnokságban elérhető a második hely

A nyári szünetet megelőző futamokon úgy tűnt, a Mercedes végre maga mögött tudta a szezon szenvedős első harmadát, és folyamatosan közelíteni tudott a két élcsapatra, a Red Bullra és a Ferrarira. Azok hibáit kihasználva ráadásul a Francia és a Magyar Nagydíjakon is kettős dobogót ünnepelhettek, a hihetetlen kiegyensúlyozottság pedig azt eredményezte, hogy a konstruktőri értékelésben már csak 30 pontra vannak a második helyezett Scuderiától. Ha pedig mindez nem lenne elég, George Russell lemaradása mindössze 20 egység a szintén ezüstérmes pozícióban álló Charles Leclerc-rel szemben, de a csapattárs Lewis Hamilton is csak további 12 pontra van a fiatalabb brittől. Russell emiatt úgy érzi, nem irreális, ha célba veszik a világbajnoki második helyeket:

„Olyan helyzetben vagyunk jelenleg, hogy talán harcba szállhatunk a második helyért mindkét bajnokságban” – mondta el a Belga Nagydíj hétvégéje előtt a BBC Sportnak. „Természetesen olyan harci szellemmel vágunk neki a versenyeknek, hogy szeretnénk mindet megnyerni, ahogy a vb-címeket is, de ha realisták vagyunk, a Red Bull és Max kivételes munkát végeznek, és óriási az előnyük mindenkivel szemben. De szeretnénk mi lenni a legtöbb pontot szerző csapat a szezon második felében. Ez kell legyen a célunk. Nincs messze a második hely egyik bajnoki összetettben sem. Emellett amit az évad második felében tanulunk, önbizalmat adhat nekünk a következő évre is.”

russell-belga-day0-dppi

fotó: DPPI

Vakarhatják a fejüket a Ducatinál, hogy kit ültessenek a gyári motorra

Hosszú hónapok óta egyértelmű, hogy Enea Bastianini és Jorge Martin közül kerül ki a KTM-hez távozó Jack Miller utódja a bolognaiak gyári alakulatánál, de a két jelölt nem könnyíti meg a vörösök dolgát: hiába remek mindkét fiatal tempója, számos hibát is elkövettek. Spielbergben sem volt ez másként: Bastianini és Martin sem ért célba, utóbbi a dobogóért harcolva bukott az utolsó körben. Márpedig a Ducati ezt a versenyt jelölte meg határidőnek a döntéshez – a nehéz helyzetről a Formula Motocast adásában is beszéltünk, s egyúttal 50:35-től az is meghallgatható, mi az olasz vagy a spanyol mellett tennénk-e le a voksunkat:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Leclerc Ferrarijában motort cserélnek, a mezőny végéről rajtol Spában

Hátrányból fogja megkezdeni a vasárnapi Belga Nagydíjat Charles Leclerc, akinek az autójában a hírek szerint több erőforrás-komponenst is ki fognak cserélni – írja az Autosport. Arról, hogy pontosan mely elemekből kerül be új a monacói Ferrarija, majd az FIA fog kiadni hivatalos dokumentumot, de vélhetően minden alkatrészből bevetnek egy újat, emellett a lap arról ír, hogy váltóból is újat szerelnek be az összetettben 80 pontos hátránnyal második helyen álló pilóta versenygépébe. Mindez azt eredményezi, hogy Leclerc csak a rajtrács végéről vághat majd neki a vasárnapi futamnak.

A Ferrari azért döntött úgy, hogy Spában vállalja be a büntetéssel járó cserét, mert itt látnak esélyt az előzésekre. Emellett ez legalább annyi előnnyel jár Leclerc számára, hogy így a továbbfejlesztett hibridrendszer kerülhet a monacói autójába, amely ezen a hétvégén debütál. A csapattárs Carlos Sainznál nincs szó hasonló cseréről, mivel az ő jelenleg használt motorja frissebb.

leclerc-spa-day0-dppi

Öt év egyetlen dobogója: Különleges emlékek helyszínén a Williams

A 2021-es Belga Nagydíj nem a Formula-1 elmúlt éveinek legdicsőbb fejezete, megkérdőjelezhető döntések folytán osztottak félpontokat két biztonsági autó mögött töltött kör után, a Williamsnek azonban mégis van oka szívesen visszaemlékezni a hétvégére: 2017-től egészen mostanáig a csapat ezen a versenyen szerezte egyetlen dobogós helyezését a másodikként értékelt George Russell révén, aki maga pályafutása első pódiumát érte el Spában. Az eredmény annyira kilóg a sorból, hogy az ötéves időszakban a Williams második legjobb helyezése hetedik pozíció volt, a 2021-es Magyar Nagydíjról.

Radikálisan átalakítaná a hétvégéket az F1 vezére: minden nap osztana pontokat vagy díjakat

A Formula-1 hét évtizedes gyökereihez nyúlt hozzá tavaly a sportág vezetése, amikor kísérleti jelleggel három nagydíjhétvége szombati napján sprintkvalifikációs versenyt rendeztek. Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója a minap újfent elmondta, hogy ezt a számot szeretnék hatra emelni 2023-ra, és dolgoznak is a részletek finomhangolásán. Ám nem állna meg itt a versenyhétvégék átalakításával: azt szeretné elérni, ha szinte minden egyes alkalommal osztanának pontokat vagy valamilyen díjakat, amikor az F1-es pilóták a pályára gördülnek, ezzel a szabadedzések számát egyre redukálná.

„Szerintem rajongói szempontból fontos lenne, hogy minden nap legyen miért harcolni a pályán” – idézi Domenicalit a The Race szaklap. „A szabadedzés nagyon érdekes a mérnökök vagy a pilóták számára, de végső soron a sportban kell, hogy valamiért küzdj. A versenynaptárt illetően már amúgy is megvannak a korlátaink ahhoz, hogy változtassunk a hétvégenkénti három szabadedzésen. Szóval agresszíven átalakítanám azzal, hogy lenne egy edzés péntek délelőtt, utána viszont minden egyes pályán töltött alkalomnál osztanánk ki valami díjat. Így mindig lenne akció. Mindig, amikor a pályán vannak, pontokért vagy díjakért küzdenének. Talán az első edzést leszámítva mindenért lenne valamiféle díjazás. Szívesen átbeszélem ezt a versenyzőkkel, a csapatokkal és az FIA-val, mert szerintem ez növelné a pályán zajló események intenzitását, amit mindenki látni szeretne.”

f1-start-2022-dppi_1

Megnéztük Spában a piros Mercedest

Mészáros Sándor kollégánk a helyszínen tekintette meg az ünnepi díszbe öltöztetett Mercedest, amely a hétvégén félig vörös színben pompázik. Az AMG 55 évét ünneplik ezen a módon, a márka egyik legendás versenyautóját, a Mercedes 300 SEL 6,8 AMG-t, a „Vörös disznót” megidézve.

merc_3

merc2

merc3_1

Visszatér az F1, mutatjuk a pénteki programot

Pénteken F1-es, F2-es és F3-as programokat is rendeznek Spában, mutatjuk a menetrendet a tv-közvetítésekkel együtt.

Péntek (augusztus 26.) 

10:25 - 11:10 Formula-3, Szabadedzés 

11:35 - 12:20 Formula-2, Szabadedzés 

14:00 - 15:00 Formula-1, 1. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

15:30 - 16:00 Formula-3, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

17:00 - 18:00 Formula-1, 2. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

18:30 - 19:00 Formula-2, Időmérő 

A tejes hétvégi menetrend ezen a linken áttekinthető!

-00122031_199

fotó: dppi

Jövő héten dőlhet el, kié lesz 2023-ban Piastri

A 2022-es esztendő talán egyik legnagyobb botránya robbant ki még a nyári szünet elején, amikor az Alpine bejelentette, hogy Oscar Piastrit léptetik elő versenyzővé Fernando Alonso Aston Martinhoz igazolása után, majd néhány órával később mindezt a fiatal ausztrál közösségi médiás posztban cáfolta. Sajtóhírek szerint mindezt azért tehette meg Piastri, mert szerződése van a McLarennel, ahol Daniel Ricciardo minap hivatalossá tett távozásával immár biztosan lenne is hely neki. Csakhogy az Alpine állítja, hogy érvényes kontraktusa van a tavalyi F2-es bajnokkal 2023-ra, de ugyanezt gondolja állítólag a McLaren is.

Az ügyben a Formula-1 szerződéseket elismerő szervezete dönt, méghozzá az Autosport értesülései szerint rövidesen: a szaklap úgy tudja, hétfőtől kezdődően ül össze a bizottság Piastri-ügyben. A szervezetet még Michael Schumacher 1991-es jordanes-benettonos hasonló jogvitája után hívták életre. Azt egyelőre nem tudni, mennyi időt vehet igénybe a folyamat, mindez függhet attól, hogy mennyire bonyolultak az aláírt szerződések. Mindenesetre végeredményként a CRB (Contract Recognition Board rövidítése) döntheti el, hogy az Alpine vagy a McLaren számíthat az ausztrál szolgálataira. Az a tény, hogy Ricciardo távozása már hivatalos, azt sugallja, hogy a wokingiak magabiztosak. Mindeközben állítólag Piastri a Belga Nagydíj hétvégéjén is szimulátoros munkával segíti még az Alpine-t, amelynek hivatalosan jelenleg a tartalékversenyzője.

piastri-f1-dppi

fotó: DPPI

Gasly idén is megemlékezett Hubert-ről a tragédia helyszínén

Három évvel ezelőtt a Belga Nagydíj hétvégéjének szombati Formula-2-es sprintfutamán veszítette életét Anthoine Hubert. Honfitársa, Pierre Gasly azóta minden évben vitt virágot a tragikus baleset helyszínére, s ez az idei nagydíj csütörtökjén sem volt másként. „Hiányzol, Tonio” – írta a közösségi oldalain a képek mellé az AlphaTauri francia pilótája.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

PIERRE GASLY

Rotációs rendszerben térne vissza az F1-be a Francia Nagydíj

Bár már hónapok óta gyanítható volt, mostanra eldőlt, hogy 2023-ban biztosan nem rendeznek Francia Nagydíjat a Formula-1-et. Stefano Domenicali F1-vezér minapi versenyekkel kapcsolatos nyilatkozatára a helyi szervezők rövid közleményben reagáltak, amelyből kiderül, hogy nem adják fel, hogy a közeljövőben újra a menetrend részei legyenek, még ha nem is minden szezonban:

„A Formula-1-es Francia Nagydíj tudomásul vette Stefano Domenicali F1-elnök nemrégi szavait azzal kapcsolatban, hogy a futam hiányozni fog a 2023-as naptárból. A 2022-es kiadás nagy sikere után a Francia Nagydíj, az F1 és a nagydíj összes részvényese tovább dolgozik azon, hogy a verseny újra a naptár része legyen a következő években, különösképp egy rotációs rendszeren ennek kapcsán” – olvasható a közlemény, amelynek végén természetesen köszönetet mondanak minden érintettnek az eddigiekért. A korábbi pletykák szerint egyébként jó esély van rá, hogy ha a francia futam vissza is tér, arra nem Le Castellet-ben, hanem egy új nizzai pályán kerülhet sor, és felmerült már a Monacóval vagy a Belga GP-vel való rotáció is.

francia-gp-f1-start-dppi

fotó: DPPI