Az egynapos terepralifutamon a mezőny hatszor száguldott végig a pályán, több mint 300 kilométert teljesítve. Míg a szezonnyitó bugaci futamon még érződött az új formátum miatti óvatosabb, megfontoltabb versenyzés, Pápocon már ismét jobban beletapostak a gázba a versenyzők. Részben ennek, részben pedig az esős időnek és a csúszós terepnek köszönhetően az első két kör során többen is az oldalukra borultak és az útról kisodródva, óriásiakat mentve hozták vissza a járműveket a pályára. Míg volt, aki az árokba fordult bele, volt, akinek a versenyének technikai probléma vagy éppen egy fa okozta lengőkar törés vetett véget. De elhagyott tűzoltókészülékre is volt példa, és az is előfordult, hogy leesett pótkereket kellett visszaszállítani a tulajdonosának. A változó körülmények most is komoly kihívást állítottak az indulók elé, hiszen reggel még hűvös, esős időben rajtoltak el, míg délután már napsütésben és melegben teljesítették a köröket.
A Riverside Baja első három helyét, három különböző kategóriájú autó szerezte meg. Az abszolút győzelmet Miroslav Zapletal és Marek Sykora gyűjtötte be, végig magasan a legjobb időt autózva a T1+-os Ford F150 Evo+-szal. A második leggyorsabb Gasiorowski Grzegorz és Szalega Kasia lettek, egy T4Nat-os Polaris RZR Pro R-rel, a pódium harmadik fokára pedig Mészáros Lőrinc és Horn Albert állhattak, a Challenger kategóriát képviselve, egy G Rally OT3-as versenyautóval.
„Nagyon jó futamunk volt, szeretjük ezt a pályát, remek tempót, maximum sebességet tudtunk végig autózni. Nincs időnk a pihenésre, mert jövő héten már megyünk tesztelni Dubajba, utána pedig egy lengyel bajnoki verseny vár ránk. Elégedettek vagyunk az eredménnyel, szeretjük a Riverside Baja-t.”- nyilatkozta Marek Sykora.
A második helyezett páros navigátorának, Szalega Kasia-nak komoly próbatétel volt a verseny teljesítése, hiszen tavaly ezen a pályán balesetezett. A célba érkezés után elérzékenyülve nyilatkozott a Riverside Baja teljesítéséről.
„Nagyon érzelmes volt ez a verseny számomra. Tavaly balesetünk volt ezen a futamon és semmire sem emlékszem abból. Nagy félelemmel álltam rajthoz, de most nagyon boldog vagyok és nehezen tudom elhinni, hogy kategóriát is nyertünk, ráadásul minden félelmem elszállt. Nagyon technikás terepen mentünk, szuper érzés volt végig a Garilla Racing-gel csatázni. Nem hiszem, hogy máshol láttam már ilyet, de fantasztikus pálya volt, mi pedig igyekeztünk a legjobb tudásunk szerint megküzdeni az akadályokkal.” - mondta Szalega Kasia.
Mészáros Lőrinc és Horn Albert nem a megszokott autóval vágott neki a Riverside Baja-nak, hiszen jövő héten már a soron következő Európa Kupa futamon állnak rajthoz, csoportjukban azonban így is a leggyorsabbak tudtak lenni.
„Versenyen még nem mentünk ezzel az autóval, de nagyon hasonló a miénkhez, ezért otthon éreztük benne magunkat. Ennek nincsen szélvédője – vagyis könnyedén elszáll az itiner belőle -, valamint más lengéscsillapítói vannak. Pár darabot elhagytunk az autóról, mert nagyon csúszós volt az első kör, könnyen le lehetett sodródni az útról és a kocsi bal hátulját egy fa le is szedte. Az eredménnyel teljesen elégedettek vagyunk, tapasztalat szerzésre és edzésre nagyon jó volt a verseny, a másik kocsival pedig következő héten már Spanyolországban indulunk.” – nyilatkozta a navigátor.
A versenyzők kedvence egyértelműen a bányaként emlegetett rész volt – ahova a legtöbb néző is kilátogatott vagy éppen lepiknikezett -, szorosan mögötte, a második helyen pedig a sokaknak nagy kihívást jelentő, de éppen ezért favorit hullámos, pocsolyás szakasz áll. Az előbbi mellett volt kialakítva a MiniBaja pályája is, amelyen kis Polarisokkal a jövő bajnokai autóztak és gyakoroltak. Ennek köszönhetően igazán akció közelben tapasztalhatták meg az apróságok, hogy milyen is egy igazi tereprallye verseny és pár év múlva hova juthatnak majd el.
Kategória eredmények:
T1:
1. Miroslav Zapletal - Marek Sykora
2. Lónyai Pál – Tóth György
3. Porizek Zdenek Jr. - Vaculik Pavel
T3:
1. Mészáros Lőrinc – Horn Albert
2. Swiatko Marcin - Janda Artur
3. Bruzsa Richárd – Tóth Máté
T4:
1. Molnár Balázs – Liszi Norbert
2. Kollár Szabolcs – Kollár Dorottya
T4Nat:
1. Gasiorowski Grzegorz - Szalega Kasia
2. Garamvölgyi Zoltán – Takács Antal
3. Varga Juraj - Schneider Radovan
UP:
1. Tóth Tomas – Kiss Emil
2. Németh Norbert – Németh Pálma
3. Nagy Nándor Gergő – Csányi Kata