Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Miközben a másik japán gyártó motorosai az újoncokkal és a tesztversenyzőkkel együtt már a sepangi shakedown második napján köröztek, a Honda gyári alakulata ma tartotta csapat- és motorbemutatóját az indonéziai Jakartában.
Ezúttal nem volt túlzó az a kijelentés, hogy új korszak indul az istállónál, hiszen három évtized után véget ért az eddigi névadó szponzorral, a Repsollal való együttműködés, lezárva a modern MotoGP történetének legsikeresebb partnerségét.
A korábbi kommunikációval ellentétben azonban nem marad főtámogató nélkül a Honda, a Repsol helyére ugyanis érkezett egy másik olajvállalat, a Castrol – amely a szatellit LCR egyik versenygépét már eddig is szponzorálta –, így az istálló neve is hivatalosan Honda HRC Castrol lesz 2025-től.
Mindez pedig a motorok festésén is meglátszik: mindenekelőtt vörösben, kisebb részben pedig kékben és fehérben, azaz a Honda két klasszikus színében pompáznak a versenygépek, de természetesen a Castrol-logó és annak zöldje is hangsúlyos szerepet kapott a dizájnban.
A versenyzői felállás nem változik az aranyszárnyasoknál, hiszen idén is a 2020-as világbajnok Joan Mir, valamint a tavaly szerződtetett Luca Marini ül majd a gyári RC213V-ken. 2024-ben abszolút mélypontra került amúgy a Honda, hiszen az említett duó a top 10-be sem fért be egyszer sem a nagydíjakon.
A HRC prezentációja után már csak a szatellit LCR Honda adós a motorbemutatójával, arra azonban csak a sepangi hivatalos kollektív teszt után, február 8-án fog sor kerülni.