Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Miközben a sepangi pályán már megkezdődött az úgynevezett shakedownteszt, a Yamaha Kuala Lumpurban tartotta idényindító eseményét. Ezen pedig rögtön két MotoGP-s alakulatot és motort is bemutattak, hiszen néhány év kihagyás után újra van szatellit partnere a hangvillásoknak: az előző két évben a Ducatival és Jorge Martinnal előbb csapat-, majd egyéni vb-címet nyerő Pramac Racing váltott M1-esekre.
A meglehetősen hosszúra nyúlt prezentáció csúcspontja természetesen a motorok leleplezése volt. Az új Moto2-es alakulat után előbb a Prima Pramac Yamaha versenygépeiről hullt le a lepel: a fényezés ötvözte a Yamahától – és az új kiemelt támogatótól, az Alpine-tól – megszokott sötétkéket, illetve a névadó Prima liláját.
A gyári Yamaha – ahol a Lin Jarvist váltó új csapatvezető, Paolo Pavesio is bemutatkozott – maradt a sor végére, ott viszont nemigen változott a dizájn: továbbra is a sötétkék és a fekete szín (bár az arányok eltolódtak előbbi irányába), valamint a névadó szponzor, a Monster ikonikus zöld logója dominálja a festést.
A gyári Yamahánál nem változott a felállás sem 2024-hez képest, továbbra is a 2021-es világbajnok Fabio Quartararo, valamint a többszörös futamgyőztes Alex Rinst láthatjuk a nyeregben. A Pramac viszont nemcsak márkát, hanem versenyzőket is váltott, ugyanis leigazolták az egyaránt királykategóriás nagydíjgyőztes és igencsak rutinos Miguel Oliveirát és Jack Millert.
A Yamaha az elmúlt egy-két szezonban jórészt csak küszködött a MotoGP-ben, 2024-ben dobogós helyezést sem tudtak szerezni. A kedvezményrendszerben éppen ezért a legalsó kategóriába esnek, ennek megfelelően az említett versenyzői kvartett szombaton és vasárnap pályára is fog gurulni a sepangi shakedownteszten.