Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A délelőtti vizes pályás időmérő után a sprintfutamra már felszáradt az aszfalt a jerezi Spanyol Nagydíjon. A pole-pozícióból Marc Marquez indulhatott – a Gresini Ducatival először –, a legjobb elrugaszkodást viszont Brad Binder produkálta, aki a második sorból azonnal az élre állt a KTM-mel. De nem sokáig vezetett a dél-afrikai, már az első körben elkapta őt Jorge Martin.
A második körben aztán Bindert Marquez is megelőzte egy kemény manőverrel. Aki azonban ezt nem akarta annyiban hagyni, a célegyenesre ráfordítóban visszavetődött a nyolcszoros világbajnok mellé, amiből aztán Alex Marquez profitált. A célegyenes végén pedig megtörtént a baj: Marco Bezzecchi, Francesco Bagnaia és Binder akart szinte egyszerre befordulni az 1-es kanyarba, a címvédő harapófogóba került két riválisa között és összeért velük, így az olasz bukott.
A kavarodást és a csatákat kihasználva Martin másodperces előnyre tett szert a két Marquez előtt, mögöttük Binder, Enea Bastianini és Pedro Acosta jött. Marquez azonban a táv felénél rákapcsolt, gyors ütemben közelített Martinra, majd hat körrel a vége előtt át is vette az egy pillanatra meg is bicsakló pramacos honfitársától a vezetést!
A dráma azonban még csak ekkor jött: négy körrel a vége előtt ugyanabban a kanyarban, az 5-ösben egymás után, de egymástól függetlenül bukott a harmadik helyért hajtó Alex Marquez, Binder és Enea Bastianini. Ezzel pedig nem volt még vége, néhány kanyarral később ugyanis az élről csúszott ki Marc Marquez – majd rövidesen Maverick Vinales is elesett, ő úgyszintén az 5-ös kanyarban!
Three simultaneous crashes!!! @Bestia23, @BradBinder_33 and @alexmarquez73 are all in the gravel#SpanishGP pic.twitter.com/8dmEkSNHf2
— MotoGP (@MotoGP) April 27, 2024
Ez pedig azt jelentette, hogy Martin toronymagasan vezetett, Acosta a második helyen találta magát, a dobogó alsó fokáért pedig a 23. helyről induló Fabio Quartararo és a szabadkártyás Dani Pedrosa küzdött. Marquez amúgy visszaállt még a versenybe, és koccant Joan Mirrel, ami miatt egy pozíció visszaadására kötelezték őt a felügyelők.
Az élen már nem történt változás: Martin győzött és ezzel növelte az előnyét a vb-tabellán, Acosta másodikként futott be és az összetettben is feljött ebbe a pozícióba! Quartararo dobogón a Yamahával, Pedrosa a negyedik, míg a pontszerzők közé Franco Morbidelli, Raul Fernandez, az esés után visszaálló Marc Marquez, valamint Augusto Fernandez és Miguel Oliveira fért be – miután Johann Zarco az utolsó kanyarban csúszott el. Csupán 16-an értek célba, de többen közülük egy esést követően: összesen 15 versenyző bukott a sprint során.
FRISSÍTÉS: Utólag öt versenyzőt is megbüntettek túl alacsony guminyomás miatt, így Quartararo elbukta a dobogóját Pedrosával szemben, Raul Fernandez pedig kicsúszott a pontszerzők közül.
A sprintfutam végeredménye:
1. | Jorge Martín | Pramac Ducati | |
2. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 2.970 |
3. | Dani Pedrosa | KTM | 7.102 |
4. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 8.481 |
5. | Fabio Quartararo | Yamaha | 15.052 |
6. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 18.131 |
7. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 18.278 |
8. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia | 18.418 |
9. | Joan Mir | Repsol Honda | 18.553 |
10. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 21.136 |
11. | Johann Zarco | LCR Honda | 21.948 |
12. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 23.882 |
13. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 31.478 |
14. | Jack Miller | KTM | 45.901 |
15. | Alex Rins | Yamaha | 1'10.288 |
16. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'22.979 |
Nem ért célba: | |||
Luca Marini | Repsol Honda | ||
Stefan Bradl | Honda | ||
Maverick Viñales | Aprilia | ||
Álex Márquez | Gresini Ducati | ||
Brad Binder | KTM | ||
Enea Bastianini | Ducati | ||
Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | ||
Francesco Bagnaia | Ducati | ||
Aleix Espargaró | Aprilia |