Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Vasárnap este, a hagyományoknak megfelelően villanyfényes körülmények között startolt el a MotoGP idei első futama, a Katari Nagydíj. A startot azonban félbe kellett szakítani, mivel Raul Fernandeznek gondjai támadtak a motorjával, ám túl lassan tolták le azt a rajtrácsról. Így némi várakozás után új felvezetőkört rendeltek, 21 körösre csökkentve a távot.
A pole-ból a szombati sprintet is megnyerő Jorge Martin várhatta a piros lámpák kialvását, ezúttal azonban nem sokáig vezetett: a második sorból startoló Francesco Bagnaia ugyanis remekül lőtt ki, néhány kanyar elteltével pedig meg is előzte pramacos márkatársát. Martin ráadásul a második kör elején újabb pozíciót veszített, a KTM-es Brad Binder is elkapta ugyanis. Ellenben az osztrákok másik versenyzője, Jack Miller rögtön kiszállt a meccsből egy elcsúszással.
A Bagnaia, Binder, Martin hármas mögött Marc Marquez haladt negyedikként, aki mögé feljött testvére és csapattársa, Alex is. Aki viszont parádézott az első körökben, az Pedro Acosta volt: a Gas Gas Tech3 újonc versenyzője előbb Fabio di Giannantoniót, majd Enea Bastianinit, aztán pedig Alex Marquezt is elkapta, így feljött Marc Marquez mögé ötödiknek. Miközben előttük is történt helycsere: Martin előzte vissza Bindert a második helyért – igaz, néhány kör múlva a dél-afrikai újra elment a pramacos mellett.
A féltávhoz közeledve Bagnaia növelte a tempót és egy másodperc fölé növelte a fórját a továbbra is egymással vívó Martin és Binder előtt, akiknek a nyomában ott loholt Marquez és Acosta is. A tavalyi Moto2-es világbajnok pedig még mindig nem állt el, tíz körrel a vége előtt a nyolcszoros vb-győztest is megelőzte a célegyenes végén, így már a negyedik helyen motorozott. Aztán viszont rontott egyet az újonc, így Marquez visszavette tőle a pozíciót – és a tempója is visszaesett, így az ifjabb Marquez és Bastianini is elkapta.
Az utolsó harmadra fordulva egy-egy másodpercre szétszakadt a Bagnaia, Binder, Martin trió. Ez pedig már nem is változott drámaian a leintésig: a regnáló világbajnok magabiztosan nyerte az évadnyitó Katari GP-t. Binder második a KTM-mel, Martin harmadik a Pramackal – ezzel a vb-vezetést is bukta Bagnaiával szemben.
Marc Marquez szorosan Martin mögött, negyedikként futott be első ducatis főversenyén. Bastianini lett az ötödik, Alex Marquez a hatodik, míg Acosta tempója végül annyira visszaesett a hajrában, hogy még Fabio di Giannantonio és Aleix Espargaro is megelőzte, azaz az újoncot kilencedikként intették le. A top 10-et Maverick Vinales tette teljessé, míg a Yamaha–Honda párosból az előbbit erősítő Fabio Quartararo szerepelt a legjobban a maga 11. helyével, megelőzve a rivális márkán ülő Johann Zarcót és Joan Mirt.
Folytatás két hét múlva Portimaóban a Portugál Nagydíjjal.
A futam végeredménye:
1. | Francesco Bagnaia | Ducati Team | |
2. | Brad Binder | KTM Factory | 1.329 |
3. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1.933 |
4. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 3.429 |
5. | Enea Bastianini | Ducati Team | 5.153 |
6. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 6.791 |
7. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 9.161 |
8. | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | 11.242 |
9. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 11.595 |
10. | Maverick Viñales | Aprilia Racing | 13.197 |
11. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha | 17.701 |
12. | Johann Zarco | LCR Honda | 18.075 |
13. | Joan Mir | Repsol Honda | 18.437 |
14. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 19.194 |
15. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia | 20.717 |
16. | Alex Rins | Monster Yamaha | 24.093 |
17. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 24.106 |
18. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 24.641 |
19. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 25.556 |
20. | Luca Marini | Repsol Honda | 42.422 |
21. | Jack Miller | KTM Factory | 42.761 |
Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | Kiesett |