Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Bár alig két éve még világbajnoki címet ünnepelt Fabio Quartararo és a Yamaha, sőt tavaly a nyári szünetre fordulva is vezette az összetett tabellát a francia, már jó ideje nyilvánvaló, hogy a hangvillások ugyanazokkal a visszatérő gondokkal – mindenekelőtt a hátsó tapadás és a végsebesség hiányával – küzdenek.
Ez idén már eredményekben is megmutatkozott: Quartararo mindössze egy „rendes” vasárnapi és egy sprintdobogót tud felmutatni 2023-ban, a vb-tabellán pedig csupán a 11. helyen áll, s még ezzel is előzi a szezon végén távozó társát, Franco Morbidellit. A hétvégi Brit GP is új mélypontot hozott, hiszen Quartararo a teljesen utolsó helyre kvalifikálta magát az edzésen.
A folyamatos küszködés okán rendre felmerül, hogy a 24 éves motoros elhagyhatja a Yamahát a 2024 végéig érvényes szerződése lejárta után. Quartararo Silverstone-ban minden eddiginél élesebben fogalmazott: gyakorlatilag ultimátumot adott a japán gyártónak, hogy ha a szeptemberi misanói teszten nem mutatnak előrelépést – amelynek hiányára hosszú hónapok óta panaszkodik a francia –, akkor megfontolhatja a távozást:
„A misanói teszten bizonyítékot akarok. Van rá egy hónapjuk” – idézi a 2021-es világbajnokot az Autosport. „A Yamaha ígért dolgokat nekem három éve egy tízoldalas PDF-dokumentumban, amiből kilenc és fél oldal nem teljesült. Idén nem akarom látni azt a PDF-et. Nem akarok leírt dolgokat látni: a misanói tesztmotort akarom látni, mert 95 százalékban az lesz az, amivel 2024-ben versenyezni fogunk. Akkor meglátjuk, a Yamaha tényleg akar-e engem a jövőt illetően.”
Quartararo ugyanakkor azt is hozzátette, hogy szeretné jelenlegi csapatánál folytatni: „A Yamaha a prioritás, hiszen ez az a márka, amely felhozott a MotoGP-be. Bízom a Yamahában, adtam nekik egy esélyt, de nem lesz második.”
A francia egyébként júniusban szakított eddigi menedzserével, Eric Mahével, s immár egy új cég, az FQ20 intézi a szerződésével kapcsolatos teendőket a versenyzőnek. „Most sokkal szabadabbnak érzem magam” – fogalmazott ennek kapcsán a fiatal motoros.